Ścina opony od środka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 241
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Ścina opony od środka
Witam wszytkich. Panowie posiadam nietypowy problem w swoim a6 c7. Oryginalnie koła i opony to 20x8.5 et45 opony 255/35/20. Mianowicie problem polega na tym że przednie opony mocno mi ścina od strony wewnętrznej. Byłem na 3 różnych stacjach gdzie ustawiali mi geometrię na wszytkich wykazało że geometria jest ustawiona wporzadku. Na ostatniej stacji diagnostycznej pracuje mój znajomy który już kilka ładnych lat zajmuje się również wulkanizacja. Oglądał i te opony i jego teoria jest taka że wygląda na to jak bym miał za miękkie zawieszenie poniewaz to nie wygląda na typowe ścięcie opon od drogi tylko opony są ścięte pod dwoma kontami. jakby podczas jazdy (np falowana droga gdzie zawieszenie mocniej pracuje jakaś czesc ociera o oponę i ja rzeźbi. Podejrzewa że to może być ta czesc na zdjęciu. Tak się zastanawiam czy to wogole możliwe przeciesz opony i alusy są oryginalne także nie ma prawa nic ocierac o elementy zawieszenia. Co wy o tym myślicie?
![Obrazek]()
![Obrazek]()
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Ścina opony od środka
Ile masz luzy między oponą a zwrotnicą w górnej części? Tylko tam może obcierać. Jak wygląda krzywa zbieżności? Była ustawiana podczas geometrii?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 241
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: Ścina opony od środka
Luzu jest około 3- 4.5cm. Od zwrotnicy. Dodam zdjęcie jakie wyszły pomiary geometri osotani pomiar był robiony w serwisie audi w Holandii. Sprawdziłem też czy nie ma oznak przetarcia na zwrotnicy w górnej czesci gdzie wychodzą od niej dwa drążki (pierwsze zdjecie ) ale nic tam nie widać. Za to prześwit między górną częścią zwrotnicy A opona wynosi 4.5cm patrząc wizualnie gdyby koło podnieść do góry żeby dotykala zwrotnicy to faktycznie górna część zwrotnicy trafiała by w to właśnie wyżłobione miejsce na oponie. 4.5cm to dość sporo tak mi się wydaje nie znam się ale próbując sobie to wyobrazić to samochód musiał by jeździć po dość bardzo falowanej nawierzchni żeby koło o nie obcierało. A jeżdżę w 90% po autostradzie reszta dróg też w dobrym stanie
![Obrazek]()
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Ścina opony od środka
Geometria wygląda w porządku. Koło nie porusza się względem zwrotnicy. Jedynie opona może pracować przy bardzo wysokich prędkościach. Wtedy przypomina ona bardziej jajko niż koło
. Masz coś markowego założonego?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 241
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: Ścina opony od środka
Opony mam firmy Landsail LS588UHP wielosezonowki takie były już na samochodzie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Ścina opony od środka
Nie znam tej marki. Tak dla testu pomaluj jakimś lakierem/pisakiem (co nie schodzi od razu w kontakcie z wodą) zwrotnicę w miejscu, gdzie może się stykać z oponą. Jeśli pojawi się wytarcie, to wiadomo, że opony trą o zwrotnicę. Wydaje mi się, że pod większym obciążeniem (jazda w zakręcie) z wyższą prędkością coś się dzieje z oponami.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 241
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: Ścina opony od środka
Dobry pomysł
Mateusz A powiedz mi bo widzę że ogarniasz ten temat czy jak zrobię zbieżność i później dołoże dystanse np 1cm to po założeniu również trzeba ustawiać zbieżność. Niby kąt toczenia kola nie powinien się zmienić teoretycznie. ale wtedy koła są dalej dalej od piasty o ten dystans i inne siły oddzialowuja na nie czy to nie ma różnicy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Ścina opony od środka
Dla zbieżności nie ma znaczenia, a dla całej geometrii jest to zmiana pomijalna, bo tak patrząc, to trzeba byłoby robić geometrię dla kół zimowych, a potem dla letnich (jeśli są różne felgi). W geometrii są tolerancje dla danych kątów. Aby zniszczyć opony, musiałbyś jeździć z bardzo rozjechaną geometrię i trochę kilometrów tak zrobić
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 sty 2022, 00:35
- Imię: Oliwer
- Rocznik: 2016
- Moje auto: S7 4K
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Forfar
Re: Ścina opony od środka
Witam. Dzisiaj to samo odkryłem w mojej A7 opony wytatte tak samo. Zbierzność idealna. Opony na śmietnik.