3.0 TFSI - wymiana pokrywy zaworów i zonk na wałkach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 cze 2022, 19:24
- Imię: Adam
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
3.0 TFSI - wymiana pokrywy zaworów i zonk na wałkach
Witam,
Czy ktoś może spotkał się z tak usyfionymi wałkami, wyglądają jak obsypane piaskiem. Czy to ruszać?
Czy ktoś może spotkał się z tak usyfionymi wałkami, wyglądają jak obsypane piaskiem. Czy to ruszać?
- Załączniki
-
- 2022-06-03 2.200.jpg (193.77 KiB) Przejrzano 2344 razy
-
- 2022-06-03 1.200.jpg (195.08 KiB) Przejrzano 2344 razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 171
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
Re: 3.0 TFSI - wymiana pokrywy zaworów i zonk na wałkach
Ja się spotkałem z całymi czarnymi ,poza miejscem pracy, ale ten nagar był równo rozłożony i o drobniejszej strukturze.
Próbowałeś to skrobać ? Bo wygląda jak rdza.
Próbowałeś to skrobać ? Bo wygląda jak rdza.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lis 2020, 18:25
- Imię: Lukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: 3.0 TFSI - wymiana pokrywy zaworów i zonk na wałkach
Jaki masz przebieg ? Widać że olej rzadko wymieniany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 cze 2022, 19:24
- Imię: Adam
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 3.0 TFSI - wymiana pokrywy zaworów i zonk na wałkach
210 tysięcy najechne. Zdjąłem drugą pokrywę i wygląda tak samo. Pod palcem lub szczoteczką schodzi, w dotyku twarde.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kędzierzyn
Re: 3.0 TFSI - wymiana pokrywy zaworów i zonk na wałkach
Na śrubach też taka dziwna maź. Auto robi krótkie trasy ? I tak jak ktoś wspomniał olej raczej rzadko wymieniany . Może jakaś płukanka i nowy olej.
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: 3.0 TFSI - wymiana pokrywy zaworów i zonk na wałkach
Szczerze mówiąc skoro to jest twarde to bałbym się tego płukać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 lis 2024, 10:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: 3.0 TFSI - wymiana pokrywy zaworów i zonk na wałkach
No i co ? Jaki efekt ? Co robione? Jak się skończyło ?
Standardowo , założenie temat i "nie domknięcie" sprawy na forum do końca a potomni niech się martwią .......







-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 cze 2022, 19:24
- Imię: Adam
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 3.0 TFSI - wymiana pokrywy zaworów i zonk na wałkach
Od dwóch i pół roku jeżdże i obserwuję. Nieubłaganie zbliża się pora robienia rozrządu więc niedługo będzie rewizja i decyzja czy robimy coś z tym dalej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 lis 2024, 10:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: 3.0 TFSI - wymiana pokrywy zaworów i zonk na wałkach
szok , kurde szczerze nie wierzyłem , że odpiszesz hehe
Dzięki.
Wiesz co , ja wczoraj wymieniłem olej po zakupie fury. Na oleju podobno zrobione około 15k i w filtrze było sporo takich czarnych spieków, nie wiem co to dokładnie jest ale w palcach to się rozgniatało. Przez te kilka dni od zakupu nic nie zauważyłem specjalnego żeby się działo z silnikiem i mam nadzieje , że tak zostanie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 531
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Re: 3.0 TFSI - wymiana pokrywy zaworów i zonk na wałkach
Interwał wymiany oleju co 15k to trochę za dużo... Chyba, że ktoś lata tylko trasy bez upalania. Sugerowałbym max co 10 tys km i porządny olej 5w40.Rosa11 pisze: ↑01 lut 2025, 22:16Wiesz co , ja wczoraj wymieniłem olej po zakupie fury. Na oleju podobno zrobione około 15k i w filtrze było sporo takich czarnych spieków, nie wiem co to dokładnie jest ale w palcach to się rozgniatało. Przez te kilka dni od zakupu nic nie zauważyłem specjalnego żeby się działo z silnikiem i mam nadzieje , że tak zostanie
A co do osadów to właśnie skutek rzadkich wymian oleju. Można zrobić płukankę silnika - ale taką co można na niej jeździć - przed samą wymianą zalewasz do silnika, robisz 200-300 km cyklem mieszanym, trochę syfu może wypłukać, potem wymiana oleju i filtra.
Robiłem to w 2.0 TFSI bo zaczęła mocno brać olej przez zapieczone pierścienie, po płukance zleciał olej czarny jak smoła - mimo że było na nim zrobione z 3 tys km. Po płukance pobór oleju znacznie się zmniejszył.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 lis 2024, 10:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: 3.0 TFSI - wymiana pokrywy zaworów i zonk na wałkach
Dzięki ,
15k zrobione bo poprzednik świadomie nie wymieniał oleju przed sprzedażą ... ja będę trzymał max 10k. Teraz był olej na szybko zmieniony żeby już więcej na tym nie jeździć , docelowo wleci płukanka.
Czy olej 5W40 , tego nie wiem ogólnie jest dyskusja na ten temat na oilclub , żeby jednak trzymać się 5W30 i normy 504 bo to są nowsze technologicznie oleje i silnik lepiej na nich chodzi. Kwestia do zagłębienia się jeszcze. Co do modyfikowanych silników to tutaj opinie podzielone.
15k zrobione bo poprzednik świadomie nie wymieniał oleju przed sprzedażą ... ja będę trzymał max 10k. Teraz był olej na szybko zmieniony żeby już więcej na tym nie jeździć , docelowo wleci płukanka.
Czy olej 5W40 , tego nie wiem ogólnie jest dyskusja na ten temat na oilclub , żeby jednak trzymać się 5W30 i normy 504 bo to są nowsze technologicznie oleje i silnik lepiej na nich chodzi. Kwestia do zagłębienia się jeszcze. Co do modyfikowanych silników to tutaj opinie podzielone.