Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

3.0 CRTC SCR NISKA SPRAWNOŚĆ / JAKOŚĆ CZYNNIKA REDUKCYJNEGO

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
szefu55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 lis 2013, 21:57
Imię: Grzesiek
Rocznik: 2015
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kłodzko

3.0 CRTC SCR NISKA SPRAWNOŚĆ / JAKOŚĆ CZYNNIKA REDUKCYJNEGO

Post autor: szefu55 » 15 mar 2022, 13:05

Witam, jak temacie, mam problem z Audi Q7 3.0 TDI i systemem SCR/Adblue

Błąd pojawił się nagle, bez wyraźnej przyczyny. Zalałem ad blue z dystrybutora na Orlenie i zgasł na 400 km po czym pojawił się ponownie i nie mogę się go pozbyć.
Adaptacje VCDS oraz VCP nie pomagają, na końcu procedury sprawdzania skuteczność SCR wywala błąd. Dodam ze sam system nie zgłasza błędów puki nie próbuję wykonać procedury VCDSem.
Procedura wykonywana wielokrotnie, zawsze kończy się usterką.Sonda NOX nie zgłasza błędu - stąd moje pytanie, czy to ona może być przyczyną ? bo na logach sonda nr 2 ma ujemną wartość, czy to może być wtryskiwacz ? choć wczoraj go czyściłem i wydaje się być ok. Proszę o jakieś sugestie.

Adaptacja podczas jazdy czyli stała prędkość, najwyższy bieg na manualu, gaz w podłogę na 5-7 sekund itd... nie przynosi rezultatu.


Sobota,12,Marzec,2022,14:18:41:41042
Wersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x64
www.vcds.pl
NAVTECH
Adres 01: Silnik Plik etykiet: PRZEKIER.NIEUDANE!
Oznaczenie elementu: 4M0 907 401 HW: 059 907 309 B
Komponent i/lub wersja: 3.0TDI EDC17 H45 0009
Kodowanie: 2A2A403A036E050334380000000000000000000000000000
Kod serwisu: WSC 01286 386 08256
Zbiór danych ASAM: EV_ECM30TDI0114M0907401 001013 (AU73)
ROD: EV_ECM30TDI0114M0907401.rod
VCID: 6695B19838EDC81B3D9-8032
Znaleziono 1 b³¹d:

18612 - Niska sprawnoœæ / jakoœæ czynnika redukuj¹cego
P207F 00 [039] - -
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
Ramka zamro¿ona:
Stan b³êdu: 00000001
Priorytet b³êdu: 2
Czêstoœæ b³êdu: 1
Przebieg: 111457 km
Data: 2022.03.12
Czas: 14:16:52

Prêdkoœæ obrotowa silnika: 2000.00 /min
Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 31.4 %
Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h
Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 83 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 19 °C
Ciœnienie atmosferyczne: 970 mbar
Napiêcie zacisku 30: 15.080 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
SCR sprawdzane skutecznoœci ³¹cznie: -1.40 %
SCR próg b³êdu sprawdzania skutecznoœci: 40.00 %
SCR sprawdzanie skutecznoœci 2: -0.756
SCR sprawdzanie skutecznoœci 1: -0.012
Filtr cz¹stek sta³ych: obliczone niespalone paliwo: 0.000
Œrednia temperatura katalizatora SCR: 330.9 °C
D³ugotrwa³e dopasowanie dozowania œrodka redukuj¹cego: 1.00


Kody gotowoœci: 0 0 0 0 X







Niedziela,13,Marzec,2022,21:28:34:41042
Wersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x64
www.vcds.pl
NAVTECH
Adres 01: Silnik Plik etykiet: PRZEKIER.NIEUDANE!
Oznaczenie elementu: 4M0 907 401 HW: 059 907 309 B
Komponent i/lub wersja: 3.0TDI EDC17 H45 0009
Kodowanie: 2A2A403A036E050334380000000000000000000000000000
Kod serwisu: WSC 01286 386 08256
Zbiór danych ASAM: EV_ECM30TDI0114M0907401 001013 (AU73)
ROD: EV_ECM30TDI0114M0907401.rod
VCID: 6695B19838EDC81B3D9-8032
Znaleziono 1 b³¹d:

18612 - Niska sprawnoœæ / jakoœæ czynnika redukuj¹cego
P207F 00 [039] - -
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
Ramka zamro¿ona:
Stan b³êdu: 00000001
Priorytet b³êdu: 2
Czêstoœæ b³êdu: 1
Przebieg: 111532 km
Data: 2022.03.13
Czas: 21:27:38

Prêdkoœæ obrotowa silnika: 1999.50 /min
Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 29.8 %
Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h
Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 86 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 51 °C
Ciœnienie atmosferyczne: 970 mbar
Napiêcie zacisku 30: 14.800 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
SCR sprawdzane skutecznoœci ³¹cznie: 8.20 %
SCR próg b³êdu sprawdzania skutecznoœci: 40.00 %
SCR sprawdzanie skutecznoœci 2: -0.339
SCR sprawdzanie skutecznoœci 1: 0.084
Filtr cz¹stek sta³ych: obliczone niespalone paliwo: 0.000
Œrednia temperatura katalizatora SCR: 307.7 °C
D³ugotrwa³e dopasowanie dozowania œrodka redukuj¹cego: 1.00


Kody gotowoœci: 0 0 0 0 X


Poniedzia³ek,14,Marzec,2022,21:18:34:41042
Wersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x64
www.vcds.pl
NAVTECH
Adres 01: Silnik Plik etykiet: PRZEKIER.NIEUDANE!
Oznaczenie elementu: 4M0 907 401 HW: 059 907 309 B
Komponent i/lub wersja: 3.0TDI EDC17 H45 0009
Kodowanie: 2A2A403A036E050334380000000000000000000000000000
Kod serwisu: WSC 01286 386 08256
Zbiór danych ASAM: EV_ECM30TDI0114M0907401 001013 (AU73)
ROD: EV_ECM30TDI0114M0907401.rod
VCID: 6695B19838EDC81B3D9-8032
Znaleziono 1 b³¹d:

18612 - Niska sprawnoœæ / jakoœæ czynnika redukuj¹cego
P207F 00 [039] - -
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
Ramka zamro¿ona:
Stan b³êdu: 00000001
Priorytet b³êdu: 2
Czêstoœæ b³êdu: 1
Przebieg: 111570 km
Data: 2022.03.14
Czas: 21:17:33

Prêdkoœæ obrotowa silnika: 1999.00 /min
Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 28.2 %
Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h
Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 88 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 55 °C
Ciœnienie atmosferyczne: 980 mbar
Napiêcie zacisku 30: 14.520 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
SCR sprawdzane skutecznoœci ³¹cznie: 3.90 %
SCR próg b³êdu sprawdzania skutecznoœci: 40.00 %
SCR sprawdzanie skutecznoœci 2: -0.576
SCR sprawdzanie skutecznoœci 1: 0.041
Filtr cz¹stek sta³ych: obliczone niespalone paliwo: 0.000
Œrednia temperatura katalizatora SCR: 307.1 °C
D³ugotrwa³e dopasowanie dozowania œrodka redukuj¹cego: 1.00


Kody gotowoœci: 0 0 0 0 X


Wtorek,15,Marzec,2022,08:28:39:41042
Wersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x64
www.vcds.pl
NAVTECH
Adres 01: Silnik Plik etykiet: PRZEKIER.NIEUDANE!
Oznaczenie elementu: 4M0 907 401 HW: 059 907 309 B
Komponent i/lub wersja: 3.0TDI EDC17 H45 0009
Kodowanie: 2A2A403A036E050334380000000000000000000000000000
Kod serwisu: WSC 01286 386 08256
Zbiór danych ASAM: EV_ECM30TDI0114M0907401 001013 (AU49)
ROD: EV_ECM30TDI0114M0907401.rod
VCID: 6695B19838EDC81B3D9-8032
Znaleziono 1 b³¹d:

18612 - Niska sprawnoœæ / jakoœæ czynnika redukuj¹cego
P207F 00 [039] - -
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
Ramka zamro¿ona:
Stan b³êdu: 00000001
Priorytet b³êdu: 2
Czêstoœæ b³êdu: 1
Przebieg: 111590 km
Data: 2022.03.15
Czas: 08:26:52

Prêdkoœæ obrotowa silnika: 1999.00 /min
Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 28.6 %
Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h
Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 88 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 53 °C
Ciœnienie atmosferyczne: 980 mbar
Napiêcie zacisku 30: 14.720 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
SCR sprawdzane skutecznoœci ³¹cznie: 4.60 %
SCR próg b³êdu sprawdzania skutecznoœci: 40.00 %
SCR sprawdzanie skutecznoœci 2: -0.541
SCR sprawdzanie skutecznoœci 1: 0.048
Filtr cz¹stek sta³ych: obliczone niespalone paliwo: 0.000
Œrednia temperatura katalizatora SCR: 306.0 °C
D³ugotrwa³e dopasowanie dozowania œrodka redukuj¹cego: 1.00


Kody gotowoœci: 0 0 0 0 X


Wtorek,15,Marzec,2022,12:28:00:41042
Wersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x64
www.vcds.pl
NAVTECH
Adres 01: Silnik Plik etykiet: PRZEKIER.NIEUDANE!
Oznaczenie elementu: 4M0 907 401 HW: 059 907 309 B
Komponent i/lub wersja: 3.0TDI EDC17 H45 0009
Kodowanie: 2A2A403A036E050334380000000000000000000000000000
Kod serwisu: WSC 01286 386 08256
Zbiór danych ASAM: EV_ECM30TDI0114M0907401 001013 (AU73)
ROD: EV_ECM30TDI0114M0907401.rod
VCID: 6695B19838EDC81B3D9-8032
Znaleziono 1 b³¹d:

18612 - Niska sprawnoœæ / jakoœæ czynnika redukuj¹cego
P207F 00 [039] - -
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
Ramka zamro¿ona:
Stan b³êdu: 00000001
Priorytet b³êdu: 2
Czêstoœæ b³êdu: 1
Przebieg: 111590 km
Data: 2022.03.15
Czas: 12:27:19

Prêdkoœæ obrotowa silnika: 1998.00 /min
Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 31.4 %
Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h
Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 99 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 58 °C
Ciœnienie atmosferyczne: 980 mbar
Napiêcie zacisku 30: 15.020 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
SCR sprawdzane skutecznoœci ³¹cznie: 9.70 %
SCR próg b³êdu sprawdzania skutecznoœci: 40.00 %
SCR sprawdzanie skutecznoœci 2: -0.114
SCR sprawdzanie skutecznoœci 1: 0.099
Filtr cz¹stek sta³ych: obliczone niespalone paliwo: 0.000
Œrednia temperatura katalizatora SCR: 303.2 °C
D³ugotrwa³e dopasowanie dozowania œrodka redukuj¹cego: 1.00

Awatar użytkownika
szefu55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 lis 2013, 21:57
Imię: Grzesiek
Rocznik: 2015
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 3.0 CRTC SCR NISKA SPRAWNOŚĆ / JAKOŚĆ CZYNNIKA REDUKCYJNEGO

Post autor: szefu55 » 16 mar 2022, 09:24

Używając Odisa wykonałem procedurę sprawdzenia wtryskiwacza w komorze silnika- wtryskuje prawidłowo Adblue a mimo to Odis nie kończy procedury wywalając błąd zbyt niskiej skuteczności czynnika redukcyjnego. Zamówiłem sondę, bo adblue był w większości odpompowany i wymieniony na świeży. Jakieś sugestie ?

Awatar użytkownika
AudiSS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 450
Rejestracja: 30 paź 2014, 14:17
Imię: Pablo
Rocznik: 2019
Moje auto: RS6 C8
Nadwozie: SUV
Silnik: V6 3.0 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: 3.0 CRTC SCR NISKA SPRAWNOŚĆ / JAKOŚĆ CZYNNIKA REDUKCYJNEGO

Post autor: AudiSS » 16 mar 2022, 10:04

Pompa sprawdz
Kodowanie online ODIS PW technoplanet@wp.pl

Awatar użytkownika
szefu55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 lis 2013, 21:57
Imię: Grzesiek
Rocznik: 2015
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 3.0 CRTC SCR NISKA SPRAWNOŚĆ / JAKOŚĆ CZYNNIKA REDUKCYJNEGO

Post autor: szefu55 » 16 mar 2022, 10:52

Pompa zgłaszała by swój błąd. Wtryskiwacz podaje adblue prawidłowo. Kwestie sa dwie jak sadzę. Kiepskie Adblue zalane przez poprzedniego właściciela ( mam to auto kilka tygodni ) lub umierająca sonda NOX ( zamówiłem adblue z aso i nową sondę ) najpierw wymienię całe adblue , jak to nie zda egzaminu, sonda nox, później już tylko wyprogramowanie scr....

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1356
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Re: 3.0 CRTC SCR NISKA SPRAWNOŚĆ / JAKOŚĆ CZYNNIKA REDUKCYJNEGO

Post autor: yarowsc » 16 mar 2022, 23:09

ADblue_OFF - to chyba najrozsądniejsze rozwiązanie. z Kłodzka jesteś, do Piotra podjedź, soft zrobi i będzie po problemie
R1200GS ADV LC

Awatar użytkownika
szefu55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 lis 2013, 21:57
Imię: Grzesiek
Rocznik: 2015
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kłodzko

Re: 3.0 CRTC SCR NISKA SPRAWNOŚĆ / JAKOŚĆ CZYNNIKA REDUKCYJNEGO

Post autor: szefu55 » 13 kwie 2022, 11:31

Czesć ponownie. Litry Adblue zakupione,wylane i kupione ponownie. Sonda Nox wymieniona, błąd nadal jest..... tzn był bo się scr wy programował. Temat zamknięty. Choć szkoda bo skoro był to mógł działać.

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1356
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Re: 3.0 CRTC SCR NISKA SPRAWNOŚĆ / JAKOŚĆ CZYNNIKA REDUKCYJNEGO

Post autor: yarowsc » 15 kwie 2022, 14:08

pisałem wcześniej - zrobić OFF, bo szkoda czasu i forsy na usprawnianie tego gooooooowna
R1200GS ADV LC

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja