[3.0TDI 245KM CDUC] Wyrwany wtryskiwacz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 214
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
[3.0TDI 245KM CDUC] Wyrwany wtryskiwacz
Panowie dzisiaj podczas jazdy po autostradzie i po delikatnym dodaniu gazu samochód nagle stracił moc A z pod maski zaczęły wydobywać się dymy. Na Szczecia udało mi się wjechać na pas awaryjny A tu taka sytuacja się stała.
Dodano po 10 minutach 42 sekundach:
Czy to możliwe żeby tak wywalilo? Przydalby by mi sie numery oryginalnych czesci
1.ten przewód paliwowy co jest urwany
2.Kruciec ten czarny co łączy przewod jeden z drogim
3. Szpilka trzymajaca wtryskiwacz
4. Wtryskiwacz z uszczelkami
I jakiś zestaw naprawczy (bo trochę zmieniło gwint na szpilce)
Numer Vin
WAUZZZ4G7CN073556.
Jakby ktoś mógłby coś doradzić jak to ugryźć żeby to uratować
Dodano po 4 minutach 13 sekundach:
mat1324 jest dobry w te klocki z numerami czesci może by coś udało mu się wynaleźć z tych rzeczy
Dodano po 2 minutach 31 sekundach:
Laweciarz co mnie cholowal mówił że jest zestaw naprawczy jakies spręzynki co się je nawija na gwint szpilki że podobno to robi robotę. Spotkaliscie się z czymś takim?
Dodano po 10 minutach 42 sekundach:
Czy to możliwe żeby tak wywalilo? Przydalby by mi sie numery oryginalnych czesci
1.ten przewód paliwowy co jest urwany
2.Kruciec ten czarny co łączy przewod jeden z drogim
3. Szpilka trzymajaca wtryskiwacz
4. Wtryskiwacz z uszczelkami
I jakiś zestaw naprawczy (bo trochę zmieniło gwint na szpilce)
Numer Vin
WAUZZZ4G7CN073556.
Jakby ktoś mógłby coś doradzić jak to ugryźć żeby to uratować
Dodano po 4 minutach 13 sekundach:
mat1324 jest dobry w te klocki z numerami czesci może by coś udało mu się wynaleźć z tych rzeczy
Dodano po 2 minutach 31 sekundach:
Laweciarz co mnie cholowal mówił że jest zestaw naprawczy jakies spręzynki co się je nawija na gwint szpilki że podobno to robi robotę. Spotkaliscie się z czymś takim?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 238
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Wyrwany wtryskiwacz
Mogę tylko pomóc w zakresie naprawy gwintu. Rozwiązanie nazywa się HELICOIL, są to gwintowane sprężynki, które po wcześniejszym rozwierceniu i nagwintowaniu powiększonego otworu wkręca się w nad wymiarowy gwint, w środku pozostaje gwint o pierwotnym wymiarze. Trzeba sprawdzić tylko, czy da się podejść z wiertarką, czy jest na tyle materiału wokół, by trochę powiększyć otwór oraz czy szpilka ma standardowy skok gwintu. Oczywiście samą szpilkę trzeba zastosować nową. Stosowałem to rozwiązanie kilka razy, bardzo dobrze się spisuje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 214
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: Wyrwany wtryskiwacz
pawcio81. Właśnie czytam o tym rozwiazaniu co podałeś. Jak dobrze rozumiem te spręzynki muszą być dobierane pod rozmiar gwintu oryginalnej szpilki. Czy wielkość zewnętrznego gwintu będzie podana na opakowaniu np? Żeby wiedzieć jakiej wielkości gwint zrobić w bloku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 238
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Wyrwany wtryskiwacz
Rozmiar gwintu podawany w opisie to zawsze ten, który chcesz odtworzyć, czyli wewnętrzny. Zewnętrzny jest dopasowany przez producenta i dla użytkownika nie ma znaczenia, bo w zestawie zawsze musi być dopasowany gwintownik i pokrętło do sprężynek. Jak już masz zestaw startowy, to potem możesz dokupować tylko same sprężynki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 214
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: Wyrwany wtryskiwacz
Rozumiem. A podpowiedź jak sprawdzic czy szpilka ma standardowy skok gwintu? Można to jakoś sparwdzic?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [3.0TDI 245KM CDUC] Wyrwany wtryskiwacz
Rozerwało Ci wężyk powrotny? Jest on dostępny w ASO jako całość dla obu głowic. Ma on numer 059130218AM lub nowsze oznaczenie 059130218AS. Śruba mocująca wtryskiwacz ma numer WHT004923B. Wtryskiwacz ma numer 059130277CC lub nowszy 059130277EH. W zestawie z wtryskiem jest zawsze miedziana podkładka, ale gdyby nie było to ma numer 059130519B oraz górny oring na powrocie, a w razie czego ma numer 059130119 lub nowszy WHT007480 lub najnowszy WHT007480A. W komplecie nie ma środkowego oringu, a ten ma numer WHT000884. Jeszcze coś brakuje?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 214
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: [3.0TDI 245KM CDUC] Wyrwany wtryskiwacz
Cześć mat1324.wszystko jest Wężyk powrotny jest cały urwało końcówkę krućca przelewowego i została ona w wezyku ale tego raczej na sztuki nie kupię tylko cały przewód już razem z krućcami. Chyba że wiesz może czy mozna użyć używanego wtrysku z takiego samego samochodu, silnika i z tego samego miejsca? Pytam bo mam dostęp do używanych sprawnych czesci tego samego modelu i tej samej pojemności i jak zakodowac w VCDS nowy wtryskiwacz i używany ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 214
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: [3.0TDI 245KM CDUC] Wyrwany wtryskiwacz
Jeszcze jedno pytanie czy ktoś wie jaki powinien być moment doręczania wtryskiwaczy?. Wyczytałem na forum że do a6 c6 3.0tdi
Moment dokręcenia wtryskiwaczy: 10 NM.
A osłony wtrysków: 5 NM
Czy te wartość dotyczą również modelu a6 c7 3.0tdi Quattro?
Moment dokręcenia wtryskiwaczy: 10 NM.
A osłony wtrysków: 5 NM
Czy te wartość dotyczą również modelu a6 c7 3.0tdi Quattro?
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Wyrwany wtryskiwacz
Witam.
Do sprawdzenia skoku gwintu są specjalne grzebienie z podanym skokiem (nawet takie mam)
Zwykłe gwinty (od pierwszego zarysu do drugiego zarysu to)
M6 to skok ma 1
M8 to skok ma 1,25
M10 to skok ma 1,5
M12 to skok ma 1,75
itd.
Dlatego w opisie nie dodaje się skoku gwintu tylko sam gwint np. M6, M8, M24 itd.
Weź zwykłą śrubę o tej samej średnicy z gwintem i przyłóż gwintami do siebie a następnie popatrz pod światło, jeśli się zarysy zgadzają to masz normalny - zwykły gwint, jeśli się nie zgadza, to masz gwint drobnozwojowy.
np. M10x1 M10x1,25 M12x1,5 M12x1,25 M20x1,5 itd.(to zależy od przeznaczenia)
Można jeszcze zmierzyć suwmiarką skok.
Ale to jest więcej pisania jak to się robi.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 238
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Re: [3.0TDI 245KM CDUC] Wyrwany wtryskiwacz
Według Etki wychodzi na to, że to standardowy gwint śruby. Jest to śruba typu kombi (M6x93x18), czyli o dwóch średnicach, część bez gwintu jest grubsza niż część gwintowana. Jak będziesz miał śrubę, to po prostu spróbuj nakręcić na nią najzwyklejszą nakrętkę M6, jeśli będzie się kręcić lekko, to skok gwintu pasuje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 214
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: [3.0TDI 245KM CDUC] Wyrwany wtryskiwacz
Dzieki panowie tak zrobie. Jak dojdą wszytkie czesci to opiszę czy spręzynki helicoil zdały egzamin i czy utrzymają srube wtryskiwacza. Co do samego wtryskiwacza to nie mam pewności czy go zakładać spowrotem ponownie czy kupić nowy. Na czubku wtrysku widać dość gruba warstwę sadzy. Tak samo w gnieździe na ściance jest trochę sadzy i oleju. Chyba lepszym rozwiązaniem będzie kupić nowy lub te oddać stary to regeneracji bo raczej nie ma sensu bo zakładać spowrotem co o tym sądzicie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [3.0TDI 245KM CDUC] Wyrwany wtryskiwacz
Można dać używany wtrysk, ale trzeba najpierw go dać na stół, aby sprawdzić, czy jest dobry. Jeśli mieści się w normie, to można go zakodować kodem, który jest na nim. Sterownik po ok. 1000 km sam go skoryguje. Patrząc na wtrysk, to już dawno nie istniała miedziana podkładka. Nie słyszałeś jak cykało? Zawczasu wymień pozostałe podkładki, bo kolejny wtrysk Ci wyskoczy od ciśnienia komory spalania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 214
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: [3.0TDI 245KM CDUC] Wyrwany wtryskiwacz
No właśnie nie cykało A sprawdzałem kilka dni temu właśnie czy nie pocą się wtryski bo w styczniu miałem uszczelniane całe wtryski wraz z gumkami które są pod sruba wtryskiwacza bo z pod nich się pociło delikatnie. Miedziana podkladka jest dalej tylko ze oblepiona sądzą. Ale dla świętego spokoju wymienię resztę widocznie mechanik uszczelil wtryski "na niby" do wymiany podkładek pod reszta wtryskow trzeba też wymieniać oringi?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [3.0TDI 245KM CDUC] Wyrwany wtryskiwacz
Wszystko nowe .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 214
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: [3.0TDI 245KM CDUC] Wyrwany wtryskiwacz
Ok dzięki Panie A czy ten program pokaże Ci też z jakim momentem później dokrecac sruby wtryskiwacza żeby to było zrobione jak należy?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga