Brak komfortu prowadzenia
- Shonari
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 gru 2020, 03:03
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląsk
Brak komfortu prowadzenia
Cześć.
Mam problem z audiczką od paru dni i nie mogę dojść co się z nią dzieje..
Jak postoi parę dni albo jest zimna to podczas jazdy wpada w dziwne wibracje/drgania co trochę ustaje, gdy się zagrzeje. Przede wszystkim jak jadę lekko pod górkę, jakby nią szarpało.
Dodatkowo biegi wchodzą z lekkim oporem.
Zauważyłem też, że rusza mi się lewarek od skrzyni biegów. Opony wyważone, dystanse ściągnięte, zbieżność zrobiona.
Jestem po wymianie zawieszenia i poduszek ale to nie rozwiązało problemu.
Z pół roku temu wymieniany byl olej w skrzyni z racji nalotu (300k)
Jest to 2.4 BDW Manual.
Obstawiam przeguby wewnętrze co miałoby sens przy lataniu drążka ale, czy generowałoby to takie wibracje i drgania?
Nie jestem w stanie sam tego ogarnąć. Dwóch mechaników z zasadzie rozkłada ręce. Z 4300 kosztowała mnie wymiana zawieszenia na lemforder + poduszki silnika i skrzyni.
Bardzo niekomfortowo obecnie się ją prowadzi.
Myślę, że to nie dwumas, bo na niskich obrotach, gaszenie, odpalanie nic się nie dzieje.
Może ktoś się spotkał już z takim problemem.
Dodam, że powyżej 100km/h nie ma żadnych wibracji po rozgrzaniu, samochód ma moc, błędów żadnych nie ma.
Jedynie tak jak jadę z 50/70kmh bardzo dokucza i zmiana biegów z początku.
Po prostej drodze na rozgrzanym silniku prowadzi się bardzo dobrze jadąc nawet i po 170.
Jak jadę po lekkich nierównościach to po prostu nie da się jechać.
Zauważyłem także, że jak ostro ją pocisnę i zacznę agresywniej jeździć i wyżej kręcić to skrzynia zaczyna pracować lepiej.
Mam problem z audiczką od paru dni i nie mogę dojść co się z nią dzieje..
Jak postoi parę dni albo jest zimna to podczas jazdy wpada w dziwne wibracje/drgania co trochę ustaje, gdy się zagrzeje. Przede wszystkim jak jadę lekko pod górkę, jakby nią szarpało.
Dodatkowo biegi wchodzą z lekkim oporem.
Zauważyłem też, że rusza mi się lewarek od skrzyni biegów. Opony wyważone, dystanse ściągnięte, zbieżność zrobiona.
Jestem po wymianie zawieszenia i poduszek ale to nie rozwiązało problemu.
Z pół roku temu wymieniany byl olej w skrzyni z racji nalotu (300k)
Jest to 2.4 BDW Manual.
Obstawiam przeguby wewnętrze co miałoby sens przy lataniu drążka ale, czy generowałoby to takie wibracje i drgania?
Nie jestem w stanie sam tego ogarnąć. Dwóch mechaników z zasadzie rozkłada ręce. Z 4300 kosztowała mnie wymiana zawieszenia na lemforder + poduszki silnika i skrzyni.
Bardzo niekomfortowo obecnie się ją prowadzi.
Myślę, że to nie dwumas, bo na niskich obrotach, gaszenie, odpalanie nic się nie dzieje.
Może ktoś się spotkał już z takim problemem.
Dodam, że powyżej 100km/h nie ma żadnych wibracji po rozgrzaniu, samochód ma moc, błędów żadnych nie ma.
Jedynie tak jak jadę z 50/70kmh bardzo dokucza i zmiana biegów z początku.
Po prostej drodze na rozgrzanym silniku prowadzi się bardzo dobrze jadąc nawet i po 170.
Jak jadę po lekkich nierównościach to po prostu nie da się jechać.
Zauważyłem także, że jak ostro ją pocisnę i zacznę agresywniej jeździć i wyżej kręcić to skrzynia zaczyna pracować lepiej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Brak komfortu prowadzenia
Obstawiałbym przeguby wewnętrzne, pewnikiem z prawej strony - one zawsze pierwsze lecą...
Dwumasę słyszałbyś na zimnym silniku na postoju, stukanie, lub drgania przenoszone na pedały sprzęgła i gazu na rozgrzanym silniku.
Chociaż przy tym przebiegu jak koło nie było jeszcze robione to nie zaszkodzi wymienić.
Na kanale lub podnośniku sprawdź luzy na przegubach wewnętrznych, nie powinny mieć ruchów, zwłaszcza góra-dół, posuwisty może być...
Ten latający lewarek to typowy objaw poduszki skrzyni, ale jak już wymieniałeś, to może sprawdź, czy dobrze skrzynia dokręcona
Pozdrawiam
Dwumasę słyszałbyś na zimnym silniku na postoju, stukanie, lub drgania przenoszone na pedały sprzęgła i gazu na rozgrzanym silniku.
Chociaż przy tym przebiegu jak koło nie było jeszcze robione to nie zaszkodzi wymienić.
Na kanale lub podnośniku sprawdź luzy na przegubach wewnętrznych, nie powinny mieć ruchów, zwłaszcza góra-dół, posuwisty może być...
Ten latający lewarek to typowy objaw poduszki skrzyni, ale jak już wymieniałeś, to może sprawdź, czy dobrze skrzynia dokręcona
Pozdrawiam
- Shonari
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 gru 2020, 03:03
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Brak komfortu prowadzenia
Łożysko aż takich objawów także generować nie może? W poprzednim aucie słyszałem jedynie jego szum ale ta A6 lepiej wyciszona jest.
Z góry dzięki za rady.
Będę sprawdzać prawą stronę, bo również wydaje mi się, że to coś z prawej strony.
Dwumase chciałbym zrobić na pewniaka już, bo wiadomo, że jak wyleci skrzynia to sprzęgło przy okazji też zrobię
Z góry dzięki za rady.
Będę sprawdzać prawą stronę, bo również wydaje mi się, że to coś z prawej strony.
Dwumase chciałbym zrobić na pewniaka już, bo wiadomo, że jak wyleci skrzynia to sprzęgło przy okazji też zrobię
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Brak komfortu prowadzenia
Łożyskopiasta nie daje takich objawów, które opisujesz, a to czy jest ok możesz w łatwy sposób sprawdzić - podnieś samochód na lewarku i poruszaj kołem w kierunku od siebie i do siebie.
Jak jest luz to łożysko do wymiany.
Ostatnio wymieniałem w aucie żony tylne łożysko, objawem było buczenie podczas jazdy, a jak na lewarku poruszałem kołem to były luzy.
To łożysko gość wymieniał przed zakupem auta, po ok. 10 k przebiegu łożysko do było wymiany.
Nadmienię, że było to łożysko GSP, teraz wymieniłem na SKF.
W moim aucie wymieniłem w zeszłym roku właśnie przegub wewnętrzny z prawej strony bo oryginał przy przebiegu 190 k miał już luzy,.
Zastosowałem SKF również.
Jak będziesz cokolwiek wymieniał, łożyskopiasty, przeguby wew. i zew., to pamiętaj w żadnym przypadku tanie badziewie.
Pozdrawiam
Jak jest luz to łożysko do wymiany.
Ostatnio wymieniałem w aucie żony tylne łożysko, objawem było buczenie podczas jazdy, a jak na lewarku poruszałem kołem to były luzy.
To łożysko gość wymieniał przed zakupem auta, po ok. 10 k przebiegu łożysko do było wymiany.
Nadmienię, że było to łożysko GSP, teraz wymieniłem na SKF.
W moim aucie wymieniłem w zeszłym roku właśnie przegub wewnętrzny z prawej strony bo oryginał przy przebiegu 190 k miał już luzy,.
Zastosowałem SKF również.
Jak będziesz cokolwiek wymieniał, łożyskopiasty, przeguby wew. i zew., to pamiętaj w żadnym przypadku tanie badziewie.
Pozdrawiam
- Shonari
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 gru 2020, 03:03
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Brak komfortu prowadzenia
Sprawdzone przeguby i wszystko niby okej...
No ręce mi opadają.
Zrobione kompletne zawieszenie, poduszki a problem upierdliwy i dalej pozostał.
Niekomfortowo strasznie prowadzi się ten samochód.
Najgorsze jest to, że nie potrafię jednoznacznie sobie odpowiedzieć co się z nim dzieje.
Raz pojadę i od 0-100km/h jest okej a czasem tak jakby nie wiem.. Przez chwilę nie pracował na jeden cylinder.
Przy czym jeździłem z podpiętym vcds i sprawdzałem - brak wypadania zapłonu.
Ale cały czas węszę, czy ta gałka od skrzyni powinna tak latać. Jak wjadę w nierówność to się rusza..
Tak samo jak przyspieszam albo puszczam gaz to rusza się góra dół.
Takie mini przycinki po prostu. Ale no vcds nie pokazuje żadnych błędów.
Poduszka wymieniona, skrzynia dokręcona.
Kupiłem nowy komplet opon i to samo.
Co prawda Dębice uhp2 polecaną do tego samochodu ale objawy nie ustąpiły nawet o trochę.
Tak jakbym czasem jeździł taczką...
A czy amortyzatory mogą dawać podobne objawy?
Przy większej prędkości zauważyłem, jakby takie uczucie co sekundę najeżdżania na kamień. Ale też nie zawsze. Może coś wpada w jakieś dziwne wibracje?
Na jakimś nowym asfalcie jedzie się Cudnie.
No ręce mi opadają.
Zrobione kompletne zawieszenie, poduszki a problem upierdliwy i dalej pozostał.
Niekomfortowo strasznie prowadzi się ten samochód.
Najgorsze jest to, że nie potrafię jednoznacznie sobie odpowiedzieć co się z nim dzieje.
Raz pojadę i od 0-100km/h jest okej a czasem tak jakby nie wiem.. Przez chwilę nie pracował na jeden cylinder.
Przy czym jeździłem z podpiętym vcds i sprawdzałem - brak wypadania zapłonu.
Ale cały czas węszę, czy ta gałka od skrzyni powinna tak latać. Jak wjadę w nierówność to się rusza..
Tak samo jak przyspieszam albo puszczam gaz to rusza się góra dół.
Takie mini przycinki po prostu. Ale no vcds nie pokazuje żadnych błędów.
Poduszka wymieniona, skrzynia dokręcona.
Kupiłem nowy komplet opon i to samo.
Co prawda Dębice uhp2 polecaną do tego samochodu ale objawy nie ustąpiły nawet o trochę.
Tak jakbym czasem jeździł taczką...
A czy amortyzatory mogą dawać podobne objawy?
Przy większej prędkości zauważyłem, jakby takie uczucie co sekundę najeżdżania na kamień. Ale też nie zawsze. Może coś wpada w jakieś dziwne wibracje?
Na jakimś nowym asfalcie jedzie się Cudnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Brak komfortu prowadzenia
Olej jaki dałeś do skrzyni?
- Shonari
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 gru 2020, 03:03
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Brak komfortu prowadzenia
O ile dobrze pamiętam to FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80.
Generalnie rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem no i wszystkie poduszki mam wymienione na Lemdordera.
Zawieszenie, jak wspominałem wcześniej to także Lemforder.
Nie ruszane/sprawdzane były przeguby. końcówki drążka były okej (wymieniane przez poprzedniego właściciela), więc tutaj nie było nic ruszane.
Zastanawiam się, czy to może być coś z maglownicą, bądź amortyzatorami?
Mam wrażenie czasem, że jak puszczę gaz i samochód toczy się na biegu to słyszę jakieś takie "szuranie".
Ale, gdy na przykład wpadnie w małe drgania i wcisnę sprzęgło puszczając gaz to nie ustają.
Ciężko mi to ubrać w słowa ale może ktoś podpowie co można dodatkowo sprawdzić, bo pójdę do jakiego mechanika i wymieni dwumas, kasa wydana a objawy zostaną.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Brak komfortu prowadzenia
Kolego MAT zadał słuszne pytanie o olej przekładniowy, który jakiś czas temu wymieniałeś w swojej skrzyni.
W twojej skrzyni w zależności od jej modelu są do zastosowania poniższe oleje:
G 052 911 A1
G 052 911 A2
G 052 532 A2
Fuchs nie jest olejem rekomendowanym przez producenta.
W pierwszej kolejności, jeszcze przed wymianą dwumasy i innych wspomnianych przez ciebie akcesoriów wymieniłbym olej w skrzyni na właściwy.
Ja jakiś czas temu miałem problem z tarką w przednim kole przy skręcaniu w prawo (napęd TORSEN) i temat skończył się po wymianie oleju przekładniowego na nowy oryginalny w części rozdzielczej skrzyni.
Producent w swoich instrukcjach wskazuje, że taki olej należy traktować jako część zamienną i innego nie należy stosować, bo dany element może ulec uszkodzeniu.
Pozdrawiam
Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
Pytanie jeszcze, w jakim czasie po wymianie oleju w skrzyni pojawiły się te wszystkie opisywane przez ciebie objawy?
W twojej skrzyni w zależności od jej modelu są do zastosowania poniższe oleje:
G 052 911 A1
G 052 911 A2
G 052 532 A2
Fuchs nie jest olejem rekomendowanym przez producenta.
W pierwszej kolejności, jeszcze przed wymianą dwumasy i innych wspomnianych przez ciebie akcesoriów wymieniłbym olej w skrzyni na właściwy.
Ja jakiś czas temu miałem problem z tarką w przednim kole przy skręcaniu w prawo (napęd TORSEN) i temat skończył się po wymianie oleju przekładniowego na nowy oryginalny w części rozdzielczej skrzyni.
Producent w swoich instrukcjach wskazuje, że taki olej należy traktować jako część zamienną i innego nie należy stosować, bo dany element może ulec uszkodzeniu.
Pozdrawiam
Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
Pytanie jeszcze, w jakim czasie po wymianie oleju w skrzyni pojawiły się te wszystkie opisywane przez ciebie objawy?
- Shonari
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 gru 2020, 03:03
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Brak komfortu prowadzenia
Ciężko to określić. W okresie zimowym wszystko było w porządku raczej. Teraz zaczęły się problemy i to o dziwo, jak robi się cieplej.
Mam skrzynię GYF. Tam wchodzi jakoś do tej skrzyni z 2L oleju?
W takim razie jaki olej jest rekomendowany do mojej skrzyni?
Najwyżej zmienię i sprawdzę, czy to to.
Fajnie jakby była możliwość jego zakupienia przez internet, bo nigdzie blisko nie mam ASO
Tak jeszcze poza tematem chciałbym zapytać o akcje serwisowe typu wymiana cewek w tych A6 C6 2.4
Dzwoniłem z ciekawości do ASO i Pan mi to sprawdził ale powiedział, że nie było żadnych akcji serwisowych na ten samochód.
Mam skrzynię GYF. Tam wchodzi jakoś do tej skrzyni z 2L oleju?
W takim razie jaki olej jest rekomendowany do mojej skrzyni?
Najwyżej zmienię i sprawdzę, czy to to.
Fajnie jakby była możliwość jego zakupienia przez internet, bo nigdzie blisko nie mam ASO
Tak jeszcze poza tematem chciałbym zapytać o akcje serwisowe typu wymiana cewek w tych A6 C6 2.4
Dzwoniłem z ciekawości do ASO i Pan mi to sprawdził ale powiedział, że nie było żadnych akcji serwisowych na ten samochód.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Brak komfortu prowadzenia
Do skrzyni GYF przeznaczony jest olej G052532A2. Według ELSY wchodzi tam 3 litry oleju. Na allegro możesz kupić go prosto od dealera, np.
https://allegro.pl/oferta/aso-olej-do-s ... 1976021530
W ASO jest po 135 zł za litr, więc mają dobrą cenę i jeszcze ze smartem, więc przesyłka za free.
https://allegro.pl/oferta/aso-olej-do-s ... 1976021530
W ASO jest po 135 zł za litr, więc mają dobrą cenę i jeszcze ze smartem, więc przesyłka za free.
- Shonari
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 gru 2020, 03:03
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Brak komfortu prowadzenia
Czyli nawiasem mówiąc to wszystko może powodować niewłaściwy olej w skrzyni?mat1324 pisze: ↑21 kwie 2022, 21:02Do skrzyni GYF przeznaczony jest olej G052532A2. Według ELSY wchodzi tam 3 litry oleju. Na allegro możesz kupić go prosto od dealera, np.
https://allegro.pl/oferta/aso-olej-do-s ... 1976021530
W ASO jest po 135 zł za litr, więc mają dobrą cenę i jeszcze ze smartem, więc przesyłka za free.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Brak komfortu prowadzenia
Wiele na to wskazuje, ale nie przekonasz się, gdy go nie wymienisz.
- Shonari
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 gru 2020, 03:03
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Brak komfortu prowadzenia
W takim razie no biorę się za ten olej w skrzyni.
Rozumiem, że spuszczam olej ze skrzyni i leje "pod korek" nowy, aż nie zacznie się lekko wylewać?
Nie ma tam żadnego sposobu na sprawdzenie poziomu chyba?
Mam nadzieję, że to mi pomoże.
Czy jeżeli w przyszłości będę musiał ściągać skrzynie przy wymianie dwumasy, sprzęgła to trzeba zlewać olej?
Rozumiem, że spuszczam olej ze skrzyni i leje "pod korek" nowy, aż nie zacznie się lekko wylewać?
Nie ma tam żadnego sposobu na sprawdzenie poziomu chyba?
Mam nadzieję, że to mi pomoże.
Czy jeżeli w przyszłości będę musiał ściągać skrzynie przy wymianie dwumasy, sprzęgła to trzeba zlewać olej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Brak komfortu prowadzenia
Spuszczenie oleju, wlanie do pełna bocznym korkiem koło prawej półosi. Następnie krótka przejażdżka i ponowne sprawdzenie po odczekaniu aż olej spłynie. Przy wymianie sprzęgła nie ruszasz oleju w skrzyni, bo sprzęgło jest na zewnątrz.
- Shonari
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 gru 2020, 03:03
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Brak komfortu prowadzenia
Według rady mechanika ściągnąłem mieszek od gałki skrzyni biegów i popsikałem tam białym smarem.
Choć byłem sceptycznie do tego nastawiony faktycznie ten zabieg pomógł co oznacza, że niedługo trzeba pewnie kupić zestaw naprawczy do mechanizmu.
Drga też wyraźnie o wiele mniej co ciekawe ale praca skrzyni uspokoiła się.
Nie wiem, czy to jakiś zbieg okoliczności ale na chwilę obecną jest okej.
Choć byłem sceptycznie do tego nastawiony faktycznie ten zabieg pomógł co oznacza, że niedługo trzeba pewnie kupić zestaw naprawczy do mechanizmu.
Drga też wyraźnie o wiele mniej co ciekawe ale praca skrzyni uspokoiła się.
Nie wiem, czy to jakiś zbieg okoliczności ale na chwilę obecną jest okej.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga