Fakt, już znalazłem. Do tyłu pójdzie VSG 75W90
Dzięki Panowie za pomoc


mat1324 pisze: ↑26 lut 2022, 23:09DOTYCZY TIPTRONICA 8HP
W Twojej skrzyni jest jeden układ i przedni mechanizm jest zalany tym samym olejem co torsen. W tej rurze w Twoim przypadku jest olej przekładniowy, bo łączy ona oba mechanizmy różnicowe. Wszystkie silniki 3.0 BiTDI mają jeden układ. Przy osobnych układach w rurze jest "sucho", bo są odpowiednie uszczelniacze. U Ciebie spuszcza się olej z obu mechanizmów (osobne korki spustowe i wlewowe), następnie wlewa się po litrze oleju w każdy mechanizm przez ok. 5 minut, aby olej zdążył się przelewać do pozostałych komór. Następnie spuszcza się nadmiar, ale można od razu wykonać i tak obowiązkową jazdę testową ok. 10-15 minut, aby olej odpowiednio się rozprowadził. Następnie czekamy 15 minut, aby olej spłynął i sprawdzamy poziom. Z każdego korka nie powinien wyciekać olej. Jeśli wycieka, to spuścić nadmiar, a jak jest za mało, to dolać do pełna. Przy osobnych układach wlewamy powoli olej, aż zacznie wyciekać i zakręcamy korek. Nie trzeba sprawdzać poziomu, ale przy jednym układzie należy dodatkowo skontrolować poziom po jeździe testowej.
Olej był oryginał, podesłałem na warsztat numery, które dostałem wyżej ale również propozycje że znalazłem zamienniki Ravenola. Gość znalazł w jakiejś hurtowni olej do torsena za około 200zł oryginalny. Nie widziałem butelek, ale podobno numery były zgodne. Oszczędność miała polegać na tym, że zamiast 2L oleju kupił 1L i powiedział że tyle wystarczyło.
Możliwe że kupił febiego, którego kategorycznie zakazałem kupować. Czekam w dalszym ciągu na szczegółową wycenę od niego, ale tak czy owak - racja, w ASO mi powiedzieli (chyba) 539zł/litr.mat1324 pisze: ↑27 lut 2022, 19:22Możesz śmiało wrócić do domu w takim stanie. Potem wymień olej na taki, jaki być powinien. Coś mi się wydaje, że mechanik nie kupił odpowiedniego oleju, bo jakim cudem kupił go za 200 zł, gdy w ASO jest za prawie 600 zł. Te 200 zł było dla Ciebie, czy za tyle kupił? Jeśli dla Ciebie, to kupił jeszcze taniej, bo przecież na pewno coś dorzucił.
Czy oby napewno w tym układzie opel powinien być jak do przedniego dyfra?mat1324 pisze: ↑26 lut 2022, 23:09DOTYCZY TIPTRONICA 8HP
W Twojej skrzyni jest jeden układ i przedni mechanizm jest zalany tym samym olejem co torsen. W tej rurze w Twoim przypadku jest olej przekładniowy, bo łączy ona oba mechanizmy różnicowe. Wszystkie silniki 3.0 BiTDI mają jeden układ. Przy osobnych układach w rurze jest "sucho", bo są odpowiednie uszczelniacze. U Ciebie spuszcza się olej z obu mechanizmów (osobne korki spustowe i wlewowe), następnie wlewa się po litrze oleju w każdy mechanizm przez ok. 5 minut, aby olej zdążył się przelewać do pozostałych komór. Następnie spuszcza się nadmiar, ale można od razu wykonać i tak obowiązkową jazdę testową ok. 10-15 minut, aby olej odpowiednio się rozprowadził. Następnie czekamy 15 minut, aby olej spłynął i sprawdzamy poziom. Z każdego korka nie powinien wyciekać olej. Jeśli wycieka, to spuścić nadmiar, a jak jest za mało, to dolać do pełna. Przy osobnych układach wlewamy powoli olej, aż zacznie wyciekać i zakręcamy korek. Nie trzeba sprawdzać poziomu, ale przy jednym układzie należy dodatkowo skontrolować poziom po jeździe testowej.
W Twojej skrzyni jest jeden układ i przedni mechanizm jest zalany tym samym olejem co torsen.
Tak jak napisał mat1324 przedni dyferencjał i torsen to jeden układ smarowania w skrzyni 8HP. Olej wymieniasz w obu punktach (do spuszczenia oleju w torsenie musisz odkręcić łape skrzyni to się na to nastaw).