Pomocy zwracam się z prośbą może ktoś coś podpowie
mam w sumie od zakupu problem z pneumatycznym zawieszeniem czyli od października .Jak przyprowadziłem z niemiec moje a6 wstawiłem do warsztatu żeby wyjęli wtryski i wysłali do sprawdzenia niby nic się nie działo ale 232 przebiegu już miała. I gdy odebrać poszedłem był zglebiony lewy tył , że to kolegi warsztat to przyznał ,że syn jego nie włączył trybu podnośnika i podniósł mocno lewy przód bo wystraszył że nakrętka w kolektor wpadła czy coś .W końcu po wielu próbach się podniosła ( włączył oprogramowaniem delfi tryb poziomowania o ile pamiętam ) lecz od wtedy co noc opuszczała się zawsze z lewej tylnej strony. Nie mieliśmy pewności ,że to poduszka kupiłem chiński zamiennik z allegro wymienione , naprawione lecz czasem dopompowyłał się przed startem rano. Po kilu miesiącach poduszka padła całkiem ten chińczyk . Zareklamowana przysłana i wymieniona lecz tył cały się opuszczał ( więc poczytałem w dziale zawieszenia ,że 90 % opadający tył to poduszki kupiłem arnott tą czarną wymieniona ale opuszcza się nadal całkiem gleba obie strony . Więc sprawdziliśmy wcześniej wyjętego chińczyka bez obudowy w wodzie był ok więc włożyliśmy na prawy tył . i teraz prawa się nie opuszcza a lewa gdzie jest arnot powoli opada . Sprawdzę połączenia jeszcze raz przy poduszce i przy tym zespole zaworów gdzie kiedyś sprawdzałem i było ok Chciałbym wyeliminować połączenia , przewód ,nim kupie te zawory lub coś inego bo w planie była wymiana chińczyka na drugą arnott atu chyba znów inne koszty ?
jak najlepiej sprawdzić przewód ?
Czy można wymienić tylko jeden z tego zespołu zaworów ?
Który odpowiada za tył lewy od kierowcy strony
z góry dziękuję za pomoc pozdrawiam wszystkich
problem z pneumatycznym tylnym zawieszeniem
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: problem z pneumatycznym tylnym zawieszeniem
Witam,
Można jeszcze wykręcić zasilanie, wkręcić zaworek i napompować powietrze kompresorem i sprawdzić na drugi dzień czy opada.
Oczywiście zrobić to wszystko w trybie podnośnika.Jeśli jesteś pewny, że poduszki są szczelne w 100% to zostaje zasilanie.
Auto na kanał - podnośnik i woda z płynem (lub tester szczelności - 15 zł) pryskać i sprawdzać gdzie się pojawią banieczki.
Wymiana przewodu zasilającego - upustowego jest prosta, ważne aby nie pomylić z podłączeniem kolejności.
Jeśli to będzie szczelne, to (wg mnie) zostaje wymiana rozdzielacza.
Pozdrawiam.
Można jeszcze wykręcić zasilanie, wkręcić zaworek i napompować powietrze kompresorem i sprawdzić na drugi dzień czy opada.
Oczywiście zrobić to wszystko w trybie podnośnika.Jeśli jesteś pewny, że poduszki są szczelne w 100% to zostaje zasilanie.
Auto na kanał - podnośnik i woda z płynem (lub tester szczelności - 15 zł) pryskać i sprawdzać gdzie się pojawią banieczki.
Wymiana przewodu zasilającego - upustowego jest prosta, ważne aby nie pomylić z podłączeniem kolejności.
Jeśli to będzie szczelne, to (wg mnie) zostaje wymiana rozdzielacza.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 maja 2021, 12:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: problem z pneumatycznym tylnym zawieszeniem
Doszedłem do wniosku ,że muszę wymienić rozdzielacz - zespół zaworów bo nie zawsze się opuszcza ale jednak rano przed startem dopompowuje (podjazd mam z górki i tył jest wyżej jeśli to ma jakieś znaczenie).
Czy ktoś może doradzić jaki wybrać ?
z góry dzięki za pomoc
Czy ktoś może doradzić jaki wybrać ?
z góry dzięki za pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 maja 2021, 12:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: problem z pneumatycznym tylnym zawieszeniem
Przyszło zimno i auto przestało się opuszczać ( może przez całą zimę dopompowywał rano się tylko kilka razy) - kilka dni temu problem znów się pojawił a,że wcześniej już zakupiłem owy rozdzielacz (arnot). więc go wymieniłem.
Podniosłem auto Vas Odis i wyjechałem myśląc że jest ok. Jednak auto się opuściło . Doczytałem że potrzeba adaptacji więc znów je podniosłem wszedłem w adaptacje i przy próbie podania wymiaru od środka felgi do dolnej części błotnika wyskoczył błąd
4145- błąd komunikacji ze sterownikiem czynność Adaption, sterownik RideContrSyste Tekst błędu ECF
przy każdym kolejnym kole podobnie tylko numer następny
na koniec zapytało czy wprowadzone dane są poprawne zatwierdzone i lipton
wskoczył błąd 01437 stały którego nie mogę skasować auto jest w trybie podnośnika nie mogę już go podnieść w trybie napełniania
auto znów się opuściło
i trochę patowa sytuacja może ktoś ma jakiś pomysł proszę o pomoc
Podniosłem auto Vas Odis i wyjechałem myśląc że jest ok. Jednak auto się opuściło . Doczytałem że potrzeba adaptacji więc znów je podniosłem wszedłem w adaptacje i przy próbie podania wymiaru od środka felgi do dolnej części błotnika wyskoczył błąd
4145- błąd komunikacji ze sterownikiem czynność Adaption, sterownik RideContrSyste Tekst błędu ECF
przy każdym kolejnym kole podobnie tylko numer następny
na koniec zapytało czy wprowadzone dane są poprawne zatwierdzone i lipton
wskoczył błąd 01437 stały którego nie mogę skasować auto jest w trybie podnośnika nie mogę już go podnieść w trybie napełniania
auto znów się opuściło
i trochę patowa sytuacja może ktoś ma jakiś pomysł proszę o pomoc
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: problem z pneumatycznym tylnym zawieszeniem
Witam.darekz78 pisze: ↑07 mar 2022, 13:02Przyszło zimno i auto przestało się opuszczać ( może przez całą zimę dopompowywał rano się tylko kilka razy) - kilka dni temu problem znów się pojawił a,że wcześniej już zakupiłem owy rozdzielacz (arnot). więc go wymieniłem.
Podniosłem auto Vas Odis i wyjechałem myśląc że jest ok. Jednak auto się opuściło . Doczytałem że potrzeba adaptacji więc znów je podniosłem wszedłem w adaptacje i przy próbie podania wymiaru od środka felgi do dolnej części błotnika wyskoczył błąd
4145- błąd komunikacji ze sterownikiem czynność Adaption, sterownik RideContrSyste Tekst błędu ECF
przy każdym kolejnym kole podobnie tylko numer następny
na koniec zapytało czy wprowadzone dane są poprawne zatwierdzone i lipton
wskoczył błąd 01437 stały którego nie mogę skasować auto jest w trybie podnośnika nie mogę już go podnieść w trybie napełniania
auto znów się opuściło
i trochę patowa sytuacja może ktoś ma jakiś pomysł proszę o pomoc
A czemu adaptacji nie robisz VAG, czy też (bardziej już popularnym) VCDS ?
Może tu tkwi problem.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 maja 2021, 12:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: problem z pneumatycznym tylnym zawieszeniem
Witam
Problem był banalny a potem z wiele kłopotów z tym związanych.
Przy poduszkach jak i rozdzielaczu pokazane jest nawet na obrazku żeby nie odkręcać nic tylko wtykamy przewód ciśnieniowy a on już się nie cofnie.
Przed wymianą kolega jedno z gniazd w rozdzielaczu odkręcił i złożył je przed montażem.
W trakcie kiedy montowałem ostatni wężyk zobaczył ,że na zdemontowanym wężyku baryłka która uszczelnia połączenie jest odwrotnie założona niż On ją włożył a że nie pamiętał co odkręcał wiec zrobiło się trochę nerwowo i przy kolejnym odkręcaniu i szukaniu i montowaniu zamieniliśmy wężyk kompresora i zasobnika.
Auto kiedy sprawdzaliśmy poszczególne elementy działały ale nie mogło przejść adaptacji.
Zaprowadziłem do Elektryka ,który ma pojęcie o temacie i z nim dopiero doszliśmy o co chodzi. Zamiana wężyków adaptacja za pierwszym razem gotowe.
po prostu jak o tym myślę to trochę przypomina mi się bajka Sąsiedzi
pozdrawiam
Problem był banalny a potem z wiele kłopotów z tym związanych.
Przy poduszkach jak i rozdzielaczu pokazane jest nawet na obrazku żeby nie odkręcać nic tylko wtykamy przewód ciśnieniowy a on już się nie cofnie.
Przed wymianą kolega jedno z gniazd w rozdzielaczu odkręcił i złożył je przed montażem.
W trakcie kiedy montowałem ostatni wężyk zobaczył ,że na zdemontowanym wężyku baryłka która uszczelnia połączenie jest odwrotnie założona niż On ją włożył a że nie pamiętał co odkręcał wiec zrobiło się trochę nerwowo i przy kolejnym odkręcaniu i szukaniu i montowaniu zamieniliśmy wężyk kompresora i zasobnika.
Auto kiedy sprawdzaliśmy poszczególne elementy działały ale nie mogło przejść adaptacji.
Zaprowadziłem do Elektryka ,który ma pojęcie o temacie i z nim dopiero doszliśmy o co chodzi. Zamiana wężyków adaptacja za pierwszym razem gotowe.
po prostu jak o tym myślę to trochę przypomina mi się bajka Sąsiedzi

pozdrawiam