Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A7 C7 3.0TDI 245KM] STAGE 2

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Myfa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 25 paź 2012, 22:47
Imię: Piotr
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Myfa » 17 kwie 2019, 23:45

Zastanawiam się nad programem w A6 allroad 3.0 TDI CDUC. Z tego co wiem ten model w standardzie ma 580nm. Jestem ciekaw jak s-tronic zniesie moment powyżej 600mn.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 18 kwie 2019, 13:16

Jak S tronic w Twoim samochodzie to zniesie chciałeś zapytać. Nikt tego nie może wiedzieć. Nikt nie wie w jakim stanie jest ta skrzynia. Ja do tej pory zrobiłem 20 tkm. Ten sam silnik, ale moment 500Nm w oryginale. Zmodyfikowałem na 680Nm i uprawiam styl jazdy 01, bo ten samochód ledwo jedzie. Pomimo "pałowania" na razie nic się nie dzieje.

VAGPatrick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 22 kwie 2017, 15:09
Lokalizacja: Sieraków Śląski

Post autor: VAGPatrick » 19 kwie 2019, 08:44

Myfa pisze:Zastanawiam się nad programem w A6 allroad 3.0 TDI CDUC. Z tego co wiem ten model w standardzie ma 580nm. Jestem ciekaw jak s-tronic zniesie moment powyżej 600mn.
Cduc 500nm skrzynia gen1
Cdud 580nm skrzynia gen2
A6 C6 3.0T 433KM/550NM Było.
A6 C7 2.0 TDI 215KM/450NM Było.
A7 3.0 TDI 307KM/644NM Jest!
PP AUTO CENTER
Doposażanie|Tuning|Hamownia

Myfa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 25 paź 2012, 22:47
Imię: Piotr
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Myfa » 19 kwie 2019, 22:09

Domyślam się, że nikt nie powie mi czy i jak to będzie działać w moim samochodzie. Zastanawia mnie czy ktoś robił program w takim aucie. Zbichu jaki masz przebieg u siebie? Skoro u Ciebie wzrosło do 680nm to u mnie chyba będzie podobnie, mimo że startuje od 580nm.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 20 kwie 2019, 16:20

Gdzieś już pisałem jak to wyglądało w moim aucie. Sprawdzałem jak się zachowuje skrzynia i stopniowo dawkowałem moment. Przy 720 Nm zaczęła się "ślizgać". Uznałem, że 680 Nm będzie optymalnie. Przebieg mam 250 tkm. Skrzynia była robiona. Jeżeli masz już jakiś grubszy przebieg (2013 rok to już może być nalatane) licz się z naprawą skrzyni. Program najzwyczajniej to przyspieszy. Nie można liczyć na to, że po zwiększeniu parametrów auta wzrośnie wytrzymałość jego podzespołów. Tak jak wielu pisze o tym jak im spalanie spadło dzięki podniesieniu mocy <rotfl> Przytakuję im wtedy tylko grzecznie, bo znudziło mi się już to tłumaczyć.
Odnośnie programu w Twoim samochodzie to życzę Ci, żebyś trafił na kogoś kto potrafi to zrobić na samych limiterach, a zapewniam, że nie jest to łatwą sztuką. Nie zrobić, ale znaleźć kogoś kto tak robi, albo takiego ma dostawcę pliczków. Świat tuningu to syf przepastny. Myślę, że 90% firm tuningowych robi to nie tak jak należy i wtedy skrzynia dostaje fałszywy sygnał dzieki czemu stosuje złe ciśnienia oleju i dochodzi do jej szybszego rozpiermieniczenia :)

amrif
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lis 2009, 09:44
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: amrif » 20 lis 2019, 10:20

Zbichu pisze:Gdzieś już pisałem jak to wyglądało w moim aucie. Sprawdzałem jak się zachowuje skrzynia i stopniowo dawkowałem moment. Przy 720 Nm zaczęła się "ślizgać". Uznałem, że 680 Nm będzie optymalnie. Przebieg mam 250 tkm. Skrzynia była robiona. Jeżeli masz już jakiś grubszy przebieg (2013 rok to już może być nalatane) licz się z naprawą skrzyni. Program najzwyczajniej to przyspieszy. Nie można liczyć na to, że po zwiększeniu parametrów auta wzrośnie wytrzymałość jego podzespołów. Tak jak wielu pisze o tym jak im spalanie spadło dzięki podniesieniu mocy <rotfl> Przytakuję im wtedy tylko grzecznie, bo znudziło mi się już to tłumaczyć.
Odnośnie programu w Twoim samochodzie to życzę Ci, żebyś trafił na kogoś kto potrafi to zrobić na samych limiterach, a zapewniam, że nie jest to łatwą sztuką. Nie zrobić, ale znaleźć kogoś kto tak robi, albo takiego ma dostawcę pliczków. Świat tuningu to syf przepastny. Myślę, że 90% firm tuningowych robi to nie tak jak należy i wtedy skrzynia dostaje fałszywy sygnał dzieki czemu stosuje złe ciśnienia oleju i dochodzi do jej szybszego rozpiermieniczenia :)

po pierwsze to w tej skrzyni są elementy podlegające wymianom typowo eksploatacyjnym jak sprzegła. Po drugie spalanie spada po sofcie, ale nie dlatego, że jest jakoś cudownie poprawiony tylko pośrednio skutkuje oszczędniejszym sposobem jazdy.

Makul

Re: [A7 C7 3.0TDI 245KM] STAGE 2

Post autor: Makul » 15 lut 2022, 19:23

Serwus,

generalnie jestem juz po programie. Mam Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 245 KM z 2013 roku, skrzynia S-tronic, ktora generacja, pojecia nie mam gdzie i jak to sprawdzic... Auto zachowuje sie fajnie, jest rzwawsze i rzeczywiscie przy spokojniejszej jezdzie mniej pali, ale nie przesadzajmy. Biegi przelacza szybciej, niemal jak w Golfie GTI mojego kumpla :D
Na samym poczatku szarpalo skrzynia przy zmianie biegu, glownie z 4 na 5 i 5 na 6 oraz czasami komputer sie zastanawial przy hamowaniu i dojezdzaniu do skrzyzowania czy ma rzucic z 4 na 3 czy z 4 na 3 (slychac bylo jakby wysprzeglanie, ciezko opisac) co natychmiastowo zglosilem tunnerowi, zaprosil mnie bym wpadl na bezplatna poprawke, chce sie temu przyjrzec. Obecnie te objawy ustaly, nie ma z tym problemu.
Dosc powaznie zastanawiam sie by przed wizyta zainstalowac wiekszy lub wydajniejszy IC. Tutaj mam na oku dwa warianty:

JRSpec od FMIC za 1 349,00 zł brutto lub
WAGNERa za prawie trzykrotnosc JR'A (tutaj na tak przemawia Plug & Play, jak jest z FMIC?)

Mocy nie uzyskam nie wiadomo jakiej, a na duzy moment nie pozwala skrzynia S-tronic o czym juz nie jeden pisal, i tak jest juz dobrze, bardziej zalezy mi by dotlenic silnik, takze sam nie wiem...troche w kropce...jestem

Czy byl juz ktos przed takim dylematem i ma dosiawdczenie ? Zrobil tak ,a wolalby zrobic inaczej ? Ktory IC byscie polecali ? Obydwa nie sa dopuszcone t.z. nie maja TÜV, wiec istotne jest by nie bylo lipy na stacji diagnostycznej.

Bardzo sie uciesze na Wasze podpowiedzi.

Pozdrawiam,
Przemek

-AnioŁ-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 19 gru 2019, 15:14
Imię: Mariusz
Moje auto: S6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.9 DKMB 450KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Haiti

Re: A7 C7 3.0TDI 245KM] STAGE 2

Post autor: -AnioŁ- » 18 lut 2022, 13:46

wawe pisze:
17 paź 2018, 19:50
yarowsc pisze:
wawe pisze:
Masz doświadczenie to proszę o info. silnik 245 CDUC, mam teraz program po modyfikacji wyszło 305 KM i 650 NM.
Mam intercoller od BiTurbo jaki może być dodatkowy przyrost gdybym zmienił turbo na jakąś hybrydę.
Ogólnie samochód do tras nie wsciekam się na drodze ale chciałbym mieć samochód taki pocisk i jeszcze mu brakuje......żałuję, że nie kupiłem Biturbo bo tylko program i byłoby super.
skrzynia może nie wytrzymać - zbyt duży Nm. chciałeś mieć "pocisk" trza było zakupić chociaż 3.0TFSI
Benzyna odpada ze względów na spalanie ...... i wcale chyba tak nie odstaje diesel od benzyny?

[ Dodano: 2018-10-17, 19:50 ]
VAGPatrick pisze:
wawe pisze:
Masz doświadczenie to proszę o info. silnik 245 CDUC, mam teraz program po modyfikacji wyszło 305 KM i 650 NM.
Mam intercoller od BiTurbo jaki może być dodatkowy przyrost gdybym zmienił turbo na jakąś hybrydę.
Ogólnie samochód do tras nie wsciekam się na drodze ale chciałbym mieć samochód taki pocisk i jeszcze mu brakuje......żałuję, że nie kupiłem Biturbo bo tylko program i byłoby super.
Nie warto inwestować w ten silnik aby miał więcej mocy. Wrzucisz pare tysiaków jakieś Turbo będzie 20-30ps więcej. IC wiekszy bo ten z BiTdi zbyt mały to kolejne 3 tysiaki. I to wszystko aby mieć te pare koni więcej. I oczywiście na koniec zostaje temat skrzyni która nie lubi dużych mocy i momentu.

Więc moje zdanie jest proste. To co masz jest najlepsze dla twojego silnika i nie warto grzebać dalej.
Masz rację trzeba się oswoić tragedii nie ma, ogólnie to zapier.... dobrze ale zawsze po jakimś czasie jest mało :)
Nie odstaje ??? Przejedz sie 3.0 tfsi z mniejszym kółkiem to zobaczysz róznice....

Makul

Re: A7 C7 3.0TDI 245KM] STAGE 2

Post autor: Makul » 22 lut 2022, 18:54

Podziwiam ,ze odpisales koledze po 2-3 latach, naprawde istna podroz w czasie.

Miedzyczasie znalazlem za polowe cene IC od WAGNERA, od razu po otrzymaniu paczki, zamontuje po czym poprawimy program i chetnie sie podziele swoimi spostrzezeniami.

Pozdrawiam

Makul

Re: [A7 C7 3.0TDI 245KM] STAGE 2

Post autor: Makul » 11 mar 2022, 21:31

Szczerze nie wiem jak wyedytowac poprzedni post stad mam nadzieje, ze mi sie nie oberwie od Administratora :D

Jestem po wymianie IC na WAGNERA i polecam kazdemu zrobic to przed Stage 1, moim zdaniem po prostu warto jest wlozyc ten budzet, bo to czuc, a nie bylem jeszcze na korekcie oprogramowania. Po za tym umowilem sie na STAGE 2+ w www.ecuproject.pl tzn. zrobia mi skrzynie na 700 Nm, zwieksza cisnienie na sprzeglach i mase innych bajerow, dosc sporo mi gosciu opowiadal jakie sa mozliwosci i tego zalety. Koszt to 700€ ,ale mysle ,ze sie skusze, wtedy na pewno opowiem wiecej na ten temat i czy bylo warto.

Tymczasem zastanawiam sie, jako IC znajduje się tuż przed chłodnicą wody i zajmuje wiekszosc jej powierzchnii, a olej w 3.0 TDI chłodzony jest wodą, czy moze szybciej sie nagrzewac podczas jazdy w wysokich temperaturach niz dotychczas ? Dlatego zastanawialem sie nad zamontowaniem dodatkowej chlodnicy oleju w nadkolu, bede szukal odpowiedniego dzialu i pisal na forum czy ktos juz to robil. Podobno jest to w standardzie aut ktore sa eksporotwane na kraje w ktorych wystepuje wieksza temperatura srednia niz u nas.

Jesli ktos moze mi polecic kogos w okolicach Wroclawia badz woj. malopolskie, bylbym wdzieczny. Moim ostatecznym celem jest wgranie paru przydatnch kodowan, instalacja AppleCar/Play docelowo bede sie rozgladal za wiekszymi hamulcami ,obecne przy aktualnej mocy nie wydaja sie zbyt bezpieczne...

wandaliss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 27 maja 2015, 19:15
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: [A7 C7 3.0TDI 245KM] STAGE 2

Post autor: wandaliss » 24 sie 2022, 11:48

Witajcie, trochę odgrzeje kotleta :)

I chciałbym zapytać się was odnośnie rury (przewodu ssącego - 059129615L) oraz przepływomierza (059906461N) bo znalazłem na stronach silikonowy przewód wraz
https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... d2872.html

Ponieważ teraz u siebie robię mały remont (wymiana rozrządu) i ogólne czyszczenie (skrzynia robiona 30k temu) wiec wszystko jest na świeżo no i oczywiście montaż wagnera w silniku CDUC bede chiał zrobić mapke na troszke wiecej mocy i pytanie do was - czy dostane gdzieś w Polsce rury ssące podobne do linku powyżej (podejrzewam ze w linku zamieszczonym jest wieksza średnica przelotu)

Co eszcze mógłbym zrobić zeby poczuć przyjemność z jazdy :) (pomijam ze nie mam na co narzekać obecnie)

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: [A7 C7 3.0TDI 245KM] STAGE 2

Post autor: carlos666 » 24 sie 2022, 12:22

Nie polecam robić programu do skrzyń 8HP sprzętem magicmotorsport po OBD - uwala CRC w pliku.
Najlepsza podstawa do MODu to BiTdi + skrzynia 8HP.
400 kucy wypluje zawsze i turbo dziury też nie będzie pod warunkiem że małe turbo jeszcze żyje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl