Cześć wszystkim. Kilka dni temu kupiłem już drugie w swoim życiu 2.5 tdi v6 jest to audi a6c5. Audi ma problem z porannym rozruchem, mianowicie trzeba kręcić dobre 10 sekund zanim załapie, obroty lekko falują i trzymają się około 920obr/min. Za autem przez jakąś minute jest kupa dymu, która pachnie nieprzepaloną ropą. Kolor jest lekko błękitny. Sprzedający twierdził, że jest to źle ustawiony kąt wtrysku. Należy go wyregulować i będzie ok, ale czy na pewno? Może coś innego się posypało? W silniku jest wycięty egr. Po upływie minuty-dwóch po odpaleniu kopcenie ustaje. Po zgaszeniu i odpaleniu auto pali od strzała. Wtedy nie ważne, czy rozgrzany czy zimny. Jedynie rano jest problem, lub gdy auto postoi kilka godzin. Auto ma normalnie moc. Zaglądałem już pod pokrywy, ale wszystkie dźwigienki są na swoim miejscu, walki są w ładnym stanie, bez wytarć. Mam vcds, ale dopiero zaczynam z nim przygodę i chciałbym żeby ktoś obeznany mnie pokierował co i jak sprawdzić. Na początek zrobiłem podstawową diagnostykę, czyli sprawdziłem błędy i pokazuje tylko 00522 i 00542. Sprawdziłem kąt wtrysku i nie umiem tego rozszyfrować, ponieważ wchodzę w blok 004 w Basic Stings i pokazuje :
835obr/min Late 0.0BTDC 100.2%
Ale po 10 sekundach zmienia się praca silnika na twardsza i pokazuje :
835obr/min Early 0.0BTDC 28.2-31.3%
28.2-31.3% w tych graniach się wacha i po kolejnych dziesięciu sekundach znów wraca do normalnej pracy silnika i do tych pierwszych wskazań. O co z tym chodzi? Na które ustawienie mam patrzeć, żeby ustawić dobry kąt wtrysku?
(2.5 tdi v6 AKE) kłęby dymu po nocy stania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 mar 2012, 14:18
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A4 B6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdynia
Re: (2.5 tdi v6 AKE) kłęby dymu po nocy stania
Witam. Jestem zielony w temacie konkretnie 2.5tdi v6. Uczę sie go dopiero. Być może u Ciebie problemem są martwe świece, a dodatkowo czujnik temperatury szwankuje... Przynajmniej u mnie tak jest...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
- Imię: Artur
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdzieś Tam
Re: (2.5 tdi v6 AKE) kłęby dymu po nocy stania
Tu masz temat https://błąd/2-5-tdi-regulacja-ka ... k-t44.html jak powinno wyglądać ustawienie kąta wtrysku ja się posiłkowałem tym tematem i kąt ustawiłem sam bez pomocy mechanika prawdopodobnie świece masz uwalone u mnie były takie same objawy trzeba było chwilę pokręcić, kupa dymu przez ok 1,5 min po czym wszystko wracało do normy i auto cały dzień paliło od strzała czujnik temp. masz prawdopodobnie dobry bo po porannym trudnym rozruchu już póżniej pali normalnie czyli jak pamiętam nie załacza świecDziara95 pisze: ↑27 sty 2022, 20:26Cześć wszystkim. Kilka dni temu kupiłem już drugie w swoim życiu 2.5 tdi v6 jest to audi a6c5. Audi ma problem z porannym rozruchem, mianowicie trzeba kręcić dobre 10 sekund zanim załapie, obroty lekko falują i trzymają się około 920obr/min. Za autem przez jakąś minute jest kupa dymu, która pachnie nieprzepaloną ropą. Kolor jest lekko błękitny. Sprzedający twierdził, że jest to źle ustawiony kąt wtrysku. Należy go wyregulować i będzie ok, ale czy na pewno? Może coś innego się posypało? W silniku jest wycięty egr. Po upływie minuty-dwóch po odpaleniu kopcenie ustaje. Po zgaszeniu i odpaleniu auto pali od strzała. Wtedy nie ważne, czy rozgrzany czy zimny. Jedynie rano jest problem, lub gdy auto postoi kilka godzin. Auto ma normalnie moc. Zaglądałem już pod pokrywy, ale wszystkie dźwigienki są na swoim miejscu, walki są w ładnym stanie, bez wytarć. Mam vcds, ale dopiero zaczynam z nim przygodę i chciałbym żeby ktoś obeznany mnie pokierował co i jak sprawdzić. Na początek zrobiłem podstawową diagnostykę, czyli sprawdziłem błędy i pokazuje tylko 00522 i 00542. Sprawdziłem kąt wtrysku i nie umiem tego rozszyfrować, ponieważ wchodzę w blok 004 w Basic Stings i pokazuje :
835obr/min Late 0.0BTDC 100.2%
Ale po 10 sekundach zmienia się praca silnika na twardsza i pokazuje :
835obr/min Early 0.0BTDC 28.2-31.3%
28.2-31.3% w tych graniach się wacha i po kolejnych dziesięciu sekundach znów wraca do normalnej pracy silnika i do tych pierwszych wskazań. O co z tym chodzi? Na które ustawienie mam patrzeć, żeby ustawić dobry kąt wtrysku?