Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

(2.5 tdi v6 AKE) kłęby dymu po nocy stania

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Dziara95
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 20 wrz 2021, 17:05
Imię: Miłosz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koło

(2.5 tdi v6 AKE) kłęby dymu po nocy stania

Post autor: Dziara95 » 27 sty 2022, 20:26

Cześć wszystkim. Kilka dni temu kupiłem już drugie w swoim życiu 2.5 tdi v6 jest to audi a6c5. Audi ma problem z porannym rozruchem, mianowicie trzeba kręcić dobre 10 sekund zanim załapie, obroty lekko falują i trzymają się około 920obr/min. Za autem przez jakąś minute jest kupa dymu, która pachnie nieprzepaloną ropą. Kolor jest lekko błękitny. Sprzedający twierdził, że jest to źle ustawiony kąt wtrysku. Należy go wyregulować i będzie ok, ale czy na pewno? Może coś innego się posypało? W silniku jest wycięty egr. Po upływie minuty-dwóch po odpaleniu kopcenie ustaje. Po zgaszeniu i odpaleniu auto pali od strzała. Wtedy nie ważne, czy rozgrzany czy zimny. Jedynie rano jest problem, lub gdy auto postoi kilka godzin. Auto ma normalnie moc. Zaglądałem już pod pokrywy, ale wszystkie dźwigienki są na swoim miejscu, walki są w ładnym stanie, bez wytarć. Mam vcds, ale dopiero zaczynam z nim przygodę i chciałbym żeby ktoś obeznany mnie pokierował co i jak sprawdzić. Na początek zrobiłem podstawową diagnostykę, czyli sprawdziłem błędy i pokazuje tylko 00522 i 00542. Sprawdziłem kąt wtrysku i nie umiem tego rozszyfrować, ponieważ wchodzę w blok 004 w Basic Stings i pokazuje :

835obr/min Late 0.0BTDC 100.2%

Ale po 10 sekundach zmienia się praca silnika na twardsza i pokazuje :

835obr/min Early 0.0BTDC 28.2-31.3%

28.2-31.3% w tych graniach się wacha i po kolejnych dziesięciu sekundach znów wraca do normalnej pracy silnika i do tych pierwszych wskazań. O co z tym chodzi? Na które ustawienie mam patrzeć, żeby ustawić dobry kąt wtrysku?

MariuszGa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:18
Imię: Mariusz
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Re: (2.5 tdi v6 AKE) kłęby dymu po nocy stania

Post autor: MariuszGa » 08 lut 2022, 14:54

Witam. Jestem zielony w temacie konkretnie 2.5tdi v6. Uczę sie go dopiero. Być może u Ciebie problemem są martwe świece, a dodatkowo czujnik temperatury szwankuje... Przynajmniej u mnie tak jest...

Ivan1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdzieś Tam

Re: (2.5 tdi v6 AKE) kłęby dymu po nocy stania

Post autor: Ivan1977 » 10 lut 2022, 20:54

Dziara95 pisze:
27 sty 2022, 20:26
Cześć wszystkim. Kilka dni temu kupiłem już drugie w swoim życiu 2.5 tdi v6 jest to audi a6c5. Audi ma problem z porannym rozruchem, mianowicie trzeba kręcić dobre 10 sekund zanim załapie, obroty lekko falują i trzymają się około 920obr/min. Za autem przez jakąś minute jest kupa dymu, która pachnie nieprzepaloną ropą. Kolor jest lekko błękitny. Sprzedający twierdził, że jest to źle ustawiony kąt wtrysku. Należy go wyregulować i będzie ok, ale czy na pewno? Może coś innego się posypało? W silniku jest wycięty egr. Po upływie minuty-dwóch po odpaleniu kopcenie ustaje. Po zgaszeniu i odpaleniu auto pali od strzała. Wtedy nie ważne, czy rozgrzany czy zimny. Jedynie rano jest problem, lub gdy auto postoi kilka godzin. Auto ma normalnie moc. Zaglądałem już pod pokrywy, ale wszystkie dźwigienki są na swoim miejscu, walki są w ładnym stanie, bez wytarć. Mam vcds, ale dopiero zaczynam z nim przygodę i chciałbym żeby ktoś obeznany mnie pokierował co i jak sprawdzić. Na początek zrobiłem podstawową diagnostykę, czyli sprawdziłem błędy i pokazuje tylko 00522 i 00542. Sprawdziłem kąt wtrysku i nie umiem tego rozszyfrować, ponieważ wchodzę w blok 004 w Basic Stings i pokazuje :

835obr/min Late 0.0BTDC 100.2%

Ale po 10 sekundach zmienia się praca silnika na twardsza i pokazuje :

835obr/min Early 0.0BTDC 28.2-31.3%

28.2-31.3% w tych graniach się wacha i po kolejnych dziesięciu sekundach znów wraca do normalnej pracy silnika i do tych pierwszych wskazań. O co z tym chodzi? Na które ustawienie mam patrzeć, żeby ustawić dobry kąt wtrysku?
Tu masz temat https://błąd/2-5-tdi-regulacja-ka ... k-t44.html jak powinno wyglądać ustawienie kąta wtrysku ja się posiłkowałem tym tematem i kąt ustawiłem sam bez pomocy mechanika prawdopodobnie świece masz uwalone u mnie były takie same objawy trzeba było chwilę pokręcić, kupa dymu przez ok 1,5 min po czym wszystko wracało do normy i auto cały dzień paliło od strzała czujnik temp. masz prawdopodobnie dobry bo po porannym trudnym rozruchu już póżniej pali normalnie czyli jak pamiętam nie załacza świec

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga