[ A6 C6] Swap z MMI Basic na MMI High
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 31 sty 2021, 21:50
- Imię: GRZEGORZ
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żelechów
Re: [ A6 C6] Swap z MMI Basic na MMI High
Jakie jest hasło do tego chomika?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 lut 2020, 13:49
- Imię: Krzychu
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żelistrzewo
Re: [ A6 C6] Swap z MMI Basic na MMI High
Niestety temat jest już tak stary, że autor raczej na to forum nie wróci. A szkoda, ponieważ jest jeszcze wielu użytkowników a6c6 z MMI Basic i chętnie by pobawiło się w tego typu przeróbki. Jeśli znajdzie jakaś dobra duszyczka, znająca hasło do folderu przeróbki MMI na chomiku waldekkkk, to wszyscy użytkownicy A6 C6 chcący przerobić swoje MMI będą niezmiernie wdzięczni. Pozdrawiam
- Doc
- Administrator
- Posty: 2836
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: [ A6 C6] Swap z MMI Basic na MMI High
AutoZamykacz, mam prośbę. Ustaw proszę twój profil na naszym forum bo nie wiemy czy masz auto? Tylko jakie? Może fiat 125p a może Audi A6 C3 1.7TDI tak jak SPAM'y . Spójrz, to jest proste: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html . Dzięki.
Ps:
Wysłałem maila do Waldka z prośbą odnośnie MMI Basic na MMI High. Może odpiszę.
Ps:
Wysłałem maila do Waldka z prośbą odnośnie MMI Basic na MMI High. Może odpiszę.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 lut 2020, 13:49
- Imię: Krzychu
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żelistrzewo
Re: [ A6 C6] Swap z MMI Basic na MMI High
Witam i przepraszam za niedopełnienie formalości :D Oczywiście profil już zaktualizowałem. Teraz pozostaje tylko czekać i liczyć na to że Pan Waldek odpisze.Doc pisze: ↑06 lis 2021, 23:02AutoZamykacz, mam prośbę. Ustaw proszę twój profil na naszym forum bo nie wiemy czy masz auto? Tylko jakie? Może fiat 125p a może Audi A6 C3 1.7TDI tak jak SPAM'y . Spójrz, to jest proste: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html . Dzięki.
Ps:
Wysłałem maila do Waldka z prośbą odnośnie MMI Basic na MMI High. Może odpiszę.
Pozdrawiam i przepraszam za offtop.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 lut 2020, 13:49
- Imię: Krzychu
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żelistrzewo
Re: [ A6 C6] Swap z MMI Basic na MMI High
A więc aktualizacja wątku. Waldekkk wykonał niesamowitą robotę.
W tym poście postaram się doprecyzować parę rzeczy których nie można znaleźć nigdzie w sieci. (znaczy się ja nie mogę znaleźć xD )
Mianowicie:
- Wiązka plug and play do przejścia ze starej wtyczki QUADLOCK starego MMI Basic na nową wtyczkę 20 pin nowego modułu MMI 2g HIGH.
- Jeśli ktoś zakupił wyświetlacz LCD oraz moduł MMI z sadystycznie obciętymi wtyczkami podpowiem jak to połączyć. (Niby nic takiego ale można się wprowadzić w błąd)
- Dołożenie wiązki zasilania radia oraz napędu nawigacji.
- Na koniec postaram się doprecyzować nieco temat ze światłowodami. Jak się za to zabrać i co nam wystarczy.
Zaznaczam, że każdą przeróbkę wykonujesz na własną odpowiedzialność. Przekazuję tylko informacje które w moim przypadku się sprawdziły.
Zaczynamy.
Poniżej zamieszczam schemat wtyczek oraz przepinowanie przewodów. Nie będę stosował kolorystyki z mojego auta ponieważ nie wiem czy wszędzie było tak samo. Numerki pinów wystarczą w zupełności.
Teraz kwestia wtyczek wyświetlacza MMI. Jeśli ktoś chce kupić gotowy kabel, OK. Można kupić. Ja wolałem się pobawić i te 200zł za przewód, które sobie krzyczą na jednym z portali aukcyjnych przeznaczyć na jakąś dobrą butelkę
Jeśli natomiast kupiłeś/zamierzasz kupić moduł MMI oraz LCD razem z wtyczkami zatem masz niepowtarzalną okazję pobawić się lutownicą i połączyć te 22 przewody :D Uwierzcie, jest to do zrobienia. Jeśli ja dałem radę to chyba każdy da radę. (z naciskiem na CHYBA )
Mając wtyczkę z wyświetlacza i wtyczkę z MMI łączymy wszystkie przewody zgodnie z kolorystyką. Trzeba tylko zwrócić uwagę na 4 grubsze przewody (czarny, czerwony, fioletowy i niebieski) te kolory się powielają. Trzeba po prostu łączyć gruby niebieski z grubym niebieskim a cienki niebieski z cienkim niebieskim itd. Niby proste ALE, jeśli po podłączeniu wszystkich przewodów weźmiesz multimetr i zaczniesz sprawdzać przejścia pomiędzy wtyczkami to na próżno szukać odzwierciedlenia 1:1 w obu wtyczkach. Piny od 1 do 8 oraz 14 i 15 są "skrosowane". Reszta idzie 1:1. Lutujemy, izolujemy każde łączenie, podłączamy i powinno śmigać. Schemat poniżej:
Zasilanie radia oraz napędu nawigacji.
Wtyczka zasilająca radio i wtyczka zasilająca napęd nawigacji posiada tylko 3 przewody, podbieramy je z wiązki wzmacniacza.
Zasilanie + przewód czerwono niebieski.
masa - przewód brązowy
diagnoza przewód zielono fioletowy
Światłowody (MOST)
Niby niemcy nawymyślali "po kiego czorta te światłowody, kiedyś radio pJonJera z Auchan podłączył i grało". W starszych furach grało, no niestety tu się tak nie da. Każdy element MMI (oprócz wyświetlacza) jest spięty w pętle światłowodową która informuje przez Gateway jakie elementy są do niej podpięte. Wcale nie jest powiedziane że skoro zawsze wychodziła konfiguracja: zmieniarka, wzmacniacz, radio, napęd nawigacji i moduł MMI (standardowe zestawienie MMI 2g HIGH połączone pętlą światłowodową MOST) była instalowana w a6 c6 to przy przekładce z basic na 2G HIGH nie można czegoś pominąć. Owszem, można. Ja sam dla testu zakupiłem tylko moduł MMI, moduł radia oraz wyświetlacz. Spięłem wszystko razem i działa jak tralala :D . Kluczem jest to aby pętla zawsze była zamknięta. Czyli, nie może być więcej wtyczek światłowodowych, niż jest podpinanych modułów. Proste? Proste! Oczywiście należy pamiętać, że takie moduły jak MMI, wzmacniacz oraz radio to podstawa która musi być zainstalowana, inaczej nie ma to sensu.
Przechodząc do pętli światłowodu. W schowku od strony pasażera mamy tylko jedną wtyczkę światłowodu po starym MMI którą trzeba rozdzielić na 2 wtyczki (nowy moduł MMI oraz zmieniarka 6CD) W bagażniku również mamy tylko jedną wtyczkę światłowodu od wzmacniacza którą trzeba rozdzielić na 3 wtyczki (wzmacniacz, radio, napęd nawigacji).
Jak tego dokonać? W następujący sposób.
Trzeba dokupić 4 pętle światłowodu (jeśli podłączamy cały zestaw):
Rozdzielenie polega na odłączeniu powrotnej żyły światłowodu z pierwotnej wtyczki (patrz na strzałki) i w to miejsce wpinamy zakupione krótkie pętle.
Rozebranie wtyczki:
Odchylamy delikatnie to zabezpieczenie.
Wyciągamy wtyczkę z mocowania z zatrzaskiem.
Wypychamy to niebieskie zabezpieczenie
Podważamy zabezpieczenie końcówki światłowodu
Wyciągamy żyłę światłowodu.
Tak robimy z wtyczką z bagażnika oraz ze schowka i z każdą zakupioną krótką pętlą.
Łączenie przebiega w następujący sposób:
Myślę że zilustrowałem to w miarę przejrzyście. Nie miałem dostępu do bardziej zaawansowanych edytorów graficznych ale wydaje mi się że Paint wystarczy
Kierując się pierwszym postem Waldka i dopełniając wszystko tym postem, wydaje mi się że SWAP powinien być w tym momencie bardziej przyjazny do wykonania. Jako że ja nigdzie nie mogłem znaleźć dokładnych informacji na ten temat i odbywało się to na zasadzie prób i błędów postanowiłem zaoszczędzić tych bolączek kolejnym moderom naszych a6 c6. Jest to inwestycja na dzień dzisiejszy rzędu 400-500zł, w zależności od ceny znalezionych części na aukcjach bądź innych portalach sprzedażowych.
P.S. Mój znajomy dał za taką przeróbkę 3500zł Wolałbym ze słuchawkami jeździć niż tyle wydać na upgrade
A więc powodzenia :D
W tym poście postaram się doprecyzować parę rzeczy których nie można znaleźć nigdzie w sieci. (znaczy się ja nie mogę znaleźć xD )
Mianowicie:
- Wiązka plug and play do przejścia ze starej wtyczki QUADLOCK starego MMI Basic na nową wtyczkę 20 pin nowego modułu MMI 2g HIGH.
- Jeśli ktoś zakupił wyświetlacz LCD oraz moduł MMI z sadystycznie obciętymi wtyczkami podpowiem jak to połączyć. (Niby nic takiego ale można się wprowadzić w błąd)
- Dołożenie wiązki zasilania radia oraz napędu nawigacji.
- Na koniec postaram się doprecyzować nieco temat ze światłowodami. Jak się za to zabrać i co nam wystarczy.
Zaznaczam, że każdą przeróbkę wykonujesz na własną odpowiedzialność. Przekazuję tylko informacje które w moim przypadku się sprawdziły.
Zaczynamy.
Poniżej zamieszczam schemat wtyczek oraz przepinowanie przewodów. Nie będę stosował kolorystyki z mojego auta ponieważ nie wiem czy wszędzie było tak samo. Numerki pinów wystarczą w zupełności.
Teraz kwestia wtyczek wyświetlacza MMI. Jeśli ktoś chce kupić gotowy kabel, OK. Można kupić. Ja wolałem się pobawić i te 200zł za przewód, które sobie krzyczą na jednym z portali aukcyjnych przeznaczyć na jakąś dobrą butelkę
Jeśli natomiast kupiłeś/zamierzasz kupić moduł MMI oraz LCD razem z wtyczkami zatem masz niepowtarzalną okazję pobawić się lutownicą i połączyć te 22 przewody :D Uwierzcie, jest to do zrobienia. Jeśli ja dałem radę to chyba każdy da radę. (z naciskiem na CHYBA )
Mając wtyczkę z wyświetlacza i wtyczkę z MMI łączymy wszystkie przewody zgodnie z kolorystyką. Trzeba tylko zwrócić uwagę na 4 grubsze przewody (czarny, czerwony, fioletowy i niebieski) te kolory się powielają. Trzeba po prostu łączyć gruby niebieski z grubym niebieskim a cienki niebieski z cienkim niebieskim itd. Niby proste ALE, jeśli po podłączeniu wszystkich przewodów weźmiesz multimetr i zaczniesz sprawdzać przejścia pomiędzy wtyczkami to na próżno szukać odzwierciedlenia 1:1 w obu wtyczkach. Piny od 1 do 8 oraz 14 i 15 są "skrosowane". Reszta idzie 1:1. Lutujemy, izolujemy każde łączenie, podłączamy i powinno śmigać. Schemat poniżej:
Zasilanie radia oraz napędu nawigacji.
Wtyczka zasilająca radio i wtyczka zasilająca napęd nawigacji posiada tylko 3 przewody, podbieramy je z wiązki wzmacniacza.
Zasilanie + przewód czerwono niebieski.
masa - przewód brązowy
diagnoza przewód zielono fioletowy
Światłowody (MOST)
Niby niemcy nawymyślali "po kiego czorta te światłowody, kiedyś radio pJonJera z Auchan podłączył i grało". W starszych furach grało, no niestety tu się tak nie da. Każdy element MMI (oprócz wyświetlacza) jest spięty w pętle światłowodową która informuje przez Gateway jakie elementy są do niej podpięte. Wcale nie jest powiedziane że skoro zawsze wychodziła konfiguracja: zmieniarka, wzmacniacz, radio, napęd nawigacji i moduł MMI (standardowe zestawienie MMI 2g HIGH połączone pętlą światłowodową MOST) była instalowana w a6 c6 to przy przekładce z basic na 2G HIGH nie można czegoś pominąć. Owszem, można. Ja sam dla testu zakupiłem tylko moduł MMI, moduł radia oraz wyświetlacz. Spięłem wszystko razem i działa jak tralala :D . Kluczem jest to aby pętla zawsze była zamknięta. Czyli, nie może być więcej wtyczek światłowodowych, niż jest podpinanych modułów. Proste? Proste! Oczywiście należy pamiętać, że takie moduły jak MMI, wzmacniacz oraz radio to podstawa która musi być zainstalowana, inaczej nie ma to sensu.
Przechodząc do pętli światłowodu. W schowku od strony pasażera mamy tylko jedną wtyczkę światłowodu po starym MMI którą trzeba rozdzielić na 2 wtyczki (nowy moduł MMI oraz zmieniarka 6CD) W bagażniku również mamy tylko jedną wtyczkę światłowodu od wzmacniacza którą trzeba rozdzielić na 3 wtyczki (wzmacniacz, radio, napęd nawigacji).
Jak tego dokonać? W następujący sposób.
Trzeba dokupić 4 pętle światłowodu (jeśli podłączamy cały zestaw):
Rozdzielenie polega na odłączeniu powrotnej żyły światłowodu z pierwotnej wtyczki (patrz na strzałki) i w to miejsce wpinamy zakupione krótkie pętle.
Rozebranie wtyczki:
Odchylamy delikatnie to zabezpieczenie.
Wyciągamy wtyczkę z mocowania z zatrzaskiem.
Wypychamy to niebieskie zabezpieczenie
Podważamy zabezpieczenie końcówki światłowodu
Wyciągamy żyłę światłowodu.
Tak robimy z wtyczką z bagażnika oraz ze schowka i z każdą zakupioną krótką pętlą.
Łączenie przebiega w następujący sposób:
Myślę że zilustrowałem to w miarę przejrzyście. Nie miałem dostępu do bardziej zaawansowanych edytorów graficznych ale wydaje mi się że Paint wystarczy
Kierując się pierwszym postem Waldka i dopełniając wszystko tym postem, wydaje mi się że SWAP powinien być w tym momencie bardziej przyjazny do wykonania. Jako że ja nigdzie nie mogłem znaleźć dokładnych informacji na ten temat i odbywało się to na zasadzie prób i błędów postanowiłem zaoszczędzić tych bolączek kolejnym moderom naszych a6 c6. Jest to inwestycja na dzień dzisiejszy rzędu 400-500zł, w zależności od ceny znalezionych części na aukcjach bądź innych portalach sprzedażowych.
P.S. Mój znajomy dał za taką przeróbkę 3500zł Wolałbym ze słuchawkami jeździć niż tyle wydać na upgrade
A więc powodzenia :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 lut 2020, 13:49
- Imię: Krzychu
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żelistrzewo
Re: [ A6 C6] Swap z MMI Basic na MMI High
Dostałem informację że nie widać zdjęć w poście. U mnie one się wyświetlają ale to pewnie ze tego powodu że udostępnione są z mojego OneDrive'a i w moim przypadku linki do fotek działają. Niestety nie widzę opcji edycji postu więc nie mam jak tego zmienić.
Cały post dostępny jest w formacie PDF na moim chomiku.
https://chomikuj.pl/Bomb3linho/SWAP+MMI ... 580635.pdf
HASŁO: mmi
Wiem że chomik nie wszystkim pasuje ale to przynajmniej jest najpewniejszy hosting z którego plik nie zniknie za miesiąc.
Pozdrawiam forumowiczów.
Cały post dostępny jest w formacie PDF na moim chomiku.
https://chomikuj.pl/Bomb3linho/SWAP+MMI ... 580635.pdf
HASŁO: mmi
Wiem że chomik nie wszystkim pasuje ale to przynajmniej jest najpewniejszy hosting z którego plik nie zniknie za miesiąc.
Pozdrawiam forumowiczów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 gru 2022, 12:13
- Imię: Gracjan
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Konin
Re: [ A6 C6] Swap z MMI Basic na MMI High
Witam mam pytanie gdyż nie posiadam niestety wzmacniacza więc pewnie muszę dorobić do niego dodatkowe wiązki dodam że mam mmi 2g basic z panelem z większą ilością przycisków w menu są jakieś liche ustawienia dsp ale niestety wzmacniacza brakAutoZamykacz pisze: ↑05 lut 2022, 19:55Dostałem informację że nie widać zdjęć w poście. U mnie one się wyświetlają ale to pewnie ze tego powodu że udostępnione są z mojego OneDrive'a i w moim przypadku linki do fotek działają. Niestety nie widzę opcji edycji postu więc nie mam jak tego zmienić.
Cały post dostępny jest w formacie PDF na moim chomiku.
https://chomikuj.pl/Bomb3linho/SWAP+MMI ... 580635.pdf
HASŁO: mmi
Wiem że chomik nie wszystkim pasuje ale to przynajmniej jest najpewniejszy hosting z którego plik nie zniknie za miesiąc.
Pozdrawiam forumowiczów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 lut 2020, 13:49
- Imię: Krzychu
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żelistrzewo
Re: [ A6 C6] Swap z MMI Basic na MMI High
Niestety z tego co pamiętam to brak wzmacniacza, przynajmniej w wersji DSP, w bagażniku zmusza do pociągnięcia całej wiązki z nim związanej ze światłowodami włącznie. Czyli światłowód, podłączenia głośników i chyba połącznie "diagnozy" (fioletowo-zielony przewód we wszystkich wtyczkach zasilających który łączy się chyba w gateway)GracjanGrochowski pisze: ↑23 kwie 2023, 14:02Witam mam pytanie gdyż nie posiadam niestety wzmacniacza więc pewnie muszę dorobić do niego dodatkowe wiązki dodam że mam mmi 2g basic z panelem z większą ilością przycisków w menu są jakieś liche ustawienia dsp ale niestety wzmacniacza brakAutoZamykacz pisze: ↑05 lut 2022, 19:55Dostałem informację że nie widać zdjęć w poście. U mnie one się wyświetlają ale to pewnie ze tego powodu że udostępnione są z mojego OneDrive'a i w moim przypadku linki do fotek działają. Niestety nie widzę opcji edycji postu więc nie mam jak tego zmienić.
Cały post dostępny jest w formacie PDF na moim chomiku.
https://chomikuj.pl/Bomb3linho/SWAP+MMI ... 580635.pdf
HASŁO: mmi
Wiem że chomik nie wszystkim pasuje ale to przynajmniej jest najpewniejszy hosting z którego plik nie zniknie za miesiąc.
Pozdrawiam forumowiczów.
Niestety nie pamiętam dobrze. Trzeba by poszperać w internecie. Wiązka wzmacniacza ma dość sporo przewodów więc trochę tego będzie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 wrz 2022, 13:36
- Imię: Wojciech
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [ A6 C6] Swap z MMI Basic na MMI High
Witam, podchodzę do tematu zmiany MMI Basic ze wzmacniaczem z tyłu na kolorowe. Nawigacja nie jest mi potrzebna więc kierując się pomysłem opisanym w poradniku AutoZamykacz planuję ją pominąć i zakupić jedynie sterownik MMI, wyświetlacz i radio. Spiąć to z aktualnym wzmacniaczem i gateway. Czy takie rozwiązanie będzie powodowało jakieś problemy/błędy w sterownikach czy też będzie działać w pełni poprawnie?
Dodatkowo czy jeśli nie planuje dodawać nawigacji czy to muszę zmieniać konsolę z 4 przyciskowej na 8mio przyciskową?
Najważniejsze pytanie - czy ktoś posiada hasło, lub pobraną instrukcję od Waldka?
Dodatkowo czy jeśli nie planuje dodawać nawigacji czy to muszę zmieniać konsolę z 4 przyciskowej na 8mio przyciskową?
Najważniejsze pytanie - czy ktoś posiada hasło, lub pobraną instrukcję od Waldka?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 09:34
- Imię: Waldek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów -okolice
Re: [ A6 C6] Swap z MMI Basic na MMI High
Hasło do plików to : audi33lc
_________________
Wykonane mody
Swap pompy olejowe
407NM 201KM +BRD+ centralny FMIC
Ogrzewanie postojowe
Tempomat
Swap mmi z basic na 2G +navi+PLmenu+BT+AMI
Elektr Stołki +grzanie
Lusterko fotochrom
oraz Delete Kat,Egr,CHłod.Egr,Dwumas
Wykonane mody
Swap pompy olejowe
407NM 201KM +BRD+ centralny FMIC
Ogrzewanie postojowe
Tempomat
Swap mmi z basic na 2G +navi+PLmenu+BT+AMI
Elektr Stołki +grzanie
Lusterko fotochrom
oraz Delete Kat,Egr,CHłod.Egr,Dwumas