Cześć,
Mam takie pytanie. Chodzi o 1.8T APU Jakiś czas temu wypadał zapłon tzn przestawał całkowicie działać jeden cylinder. Naprawiało się samo…. Rok temu miałem taki sam przypadek ale wtedy wymieniłem cewki i świece i myślałem, że trafiłem i winowajcą była cewka lub świeca bo na wyższych obrotach auto pracowało normalnie. Teraz podmieniłem cewkę i świece na 2-gim cylindrze bo tu po odpięciu cewki na pracującym ale kulejącym silniku dalej kulał tak samo. No i niestety nic się nie naprawiło Jutro sprawdzę kompresję i próbę olejową zrobię. Może coś się wyjaśni.
Czy macie jakiś pomysł co może być powodem? Na VAG-u czasy wtrysków są podane, na benzynie i na gazie tak samo kuleje. Świeca była lekko wkręcona ale była suchutka i nie była okopcona. Komputer pokazuje, że dochodzi napięcie na cewki czyli zakładam, że iskra jest. Jak będę miał pomoc kolegi jutro to sprawdzimy przy okazji iskrę może fizycznie jej nie ma…
Myślałem, że zacięty wtryskiwacz ale to by świeca byłą mokra a jest sucha.
Błędów nie ma żadnych nawet podczas pracy na trzech cylindrach. Jedyny błąd to od kilku lat sonda czasami pokazuje że ma zwarcie do masy ale po skasowaniu wraca po przejechaniu jakiś 2tyś ok i to przeważnie jak go przyduszę lub mi zgaśnie bo źlę ruszę czy zapomniałem o sprzęgle przy hamowaniu .
Jest możliwe uszkodzenie mechanicznie? Pęknięcie, może zawór uszczelniacz?
Nie kopci na żaden kolor, na niskich czy wysokich obrotach, na ciepłym czy zimnym. Oleju nie ubywa ani nie przybywa, płynu chłodniczego też stały poziom. Kolor ładny oczka nie pływają.
Można założyć, że to wina jakiegoś kabla przerwanego? Może jakiś protip co sprawdzić samemu zanim wymieni się pół silnika? W lutym i tak chciałem zrobić kapitalny remont głowicy a z dołu tylko pierścienie wymienić. Tylko zapłacić z 4tyś za to a okaże się, że dalej będzie kicha bo jakaś wiązka zaśniedziała lub może komputer padł czy coś?
[APU 1.8T 150 KM] Brak pracy na jednym cylindrze...co robić?
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 886
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
[APU 1.8T 150 KM] Brak pracy na jednym cylindrze...co robić?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 886
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: [APU 1.8T 150 KM] Brak pracy na jednym cylindrze...co robić?
Auto ogarnięte, winowajca całego zamieszania był moduł zapłonowy ten na filtrze powietrza.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 lis 2016, 20:59
- Imię: Józek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stasin
Re: [APU 1.8T 150 KM] Brak pracy na jednym cylindrze...co robić?
Witaj
1. Czy długo silnik pracował na jednym cylindrze zanim "się naprawiał"? - Chodzi mi o szacunkowy czas przy jednym uruchomieniu silnika.
2. Czy zaczynał pracować na wszystkich cylindrach jak był rozgrzany lub nawet tylko letni a na zimnym miałeś pracę w stosunkowo krótkim czasie na 3 cylindry?
Pytam o to bo mam właśnie taki problem : Chwilowa max do 2 minut po odpaleniu zimnego silnika praca na 3 cylindry a potem wszystko w normie. Jak odpalam ciepły silnik problemu nie ma. Świece i cewki sprawdzone, błędów nie ma a ja obstawiam wtryskiwacz któryś (tylko nie wiem jak go sprawdzić, wtryskiwacze gazowe niedawno wymienione na nowe) lub właśnie moduł wzmocnienia zapłonu.
Może pamiętasz?zarzyk pisze: ↑04 gru 2020, 20:11jakiś czas temu wypadał zapłon tzn przestawał całkowicie działać jeden cylinder. Naprawiało się samo…. Rok temu miałem taki sam przypadek ale wtedy wymieniłem cewki i świece i myślałem, że trafiłem i winowajcą była cewka lub świeca bo na wyższych obrotach auto pracowało normalnie. Teraz podmieniłem cewkę i świece na 2-gim cylindrze bo tu po odpięciu cewki na pracującym ale kulejącym silniku dalej kulał tak samo. No i niestety nic się nie naprawiło
1. Czy długo silnik pracował na jednym cylindrze zanim "się naprawiał"? - Chodzi mi o szacunkowy czas przy jednym uruchomieniu silnika.
2. Czy zaczynał pracować na wszystkich cylindrach jak był rozgrzany lub nawet tylko letni a na zimnym miałeś pracę w stosunkowo krótkim czasie na 3 cylindry?
Pytam o to bo mam właśnie taki problem : Chwilowa max do 2 minut po odpaleniu zimnego silnika praca na 3 cylindry a potem wszystko w normie. Jak odpalam ciepły silnik problemu nie ma. Świece i cewki sprawdzone, błędów nie ma a ja obstawiam wtryskiwacz któryś (tylko nie wiem jak go sprawdzić, wtryskiwacze gazowe niedawno wymienione na nowe) lub właśnie moduł wzmocnienia zapłonu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 lis 2016, 20:59
- Imię: Józek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stasin
Re: [APU 1.8T 150 KM] Brak pracy na jednym cylindrze...co robić?
A może ktoś może mi powiedzieć gdzie znajduje się ten moduł wzmocnienia zapłonu, jak go ewentualnie sprawdzić i jaki ma numer bo w etce nie mogę znaleźć.
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 886
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: [APU 1.8T 150 KM] Brak pracy na jednym cylindrze...co robić?
Trzecia edycja
Masz furkę po lifcie to tam chyba już nie było tego modułu wspomagającego. ale moge się mylić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 lis 2016, 20:59
- Imię: Józek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stasin
Re: [APU 1.8T 150 KM] Brak pracy na jednym cylindrze...co robić?
Dzięki
Chyba masz rację bo nie mogę znaleźć tego modułu.
Chyba masz rację bo nie mogę znaleźć tego modułu.
A co do mojego problemu to może ma ktoś jakiś pomysł?zarzyk pisze: ↑08 gru 2020, 18:53Pytam o to bo mam właśnie taki problem : Chwilowa max do 2 minut po odpaleniu zimnego silnika praca na 3 cylindry a potem wszystko w normie. Jak odpalam ciepły silnik problemu nie ma. Świece i cewki sprawdzone, błędów nie ma a ja obstawiam wtryskiwacz któryś (tylko nie wiem jak go sprawdzić, wtryskiwacze gazowe niedawno wymienione na nowe) lub właśnie moduł wzmocnienia zapłonu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Moje auto: Nie mam
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
Re: [APU 1.8T 150 KM] Brak pracy na jednym cylindrze...co robić?
Jak chcesz sprawdzić wtryskiwacz pb to zamień miejscami i sprawdź czy błąd pójdzie za wtryskiwaczem. Wcześniej dla pewności zakręć gaz na butli.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga