Siema. Dziś podczas podróży auto zaczęło szarpać na niskich obrotach. Na światłach gdy ruszałem na 1 biegu w przedziale 1,5k obrotów do 2,5k auto szarpało wyglądało to jakby się silnik krztusił. Podobna sytuacja miała miejsce na 2 oraz 3 biegu w tym samym przedziale obrotów. Na początku myślałem że to na gazie coś szarpie ale gdy wyłączyłem gaz było wciąż to samo. Ktoś może miał podobny problem ?
W ostatnim czasie w aucie zostało wymienione ( tylko silnik):
grudzień 2021:
-świece zapłonowe
-zawór ciśnienia na listwie
-pompa paliwa
-filtr paliwa
-czujnik temperatury
-przewody ciśnieniowe
Styczeń 2022:
-rozrząd
Dodam że wcześniej nie miałem tego typu sytuacji dopiero dziś się zdarzyła
Szarpanie na niskich obrotch
- maliniak-100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódż
Re: Szarpanie na niskich obrotch
zobacz czy nie masz wypadania zapłonu na cylindrach ( Interfejs kabel VAG ) .zobacz czy na desce zapala się check engine (żółty silniczek )
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 sty 2022, 14:09
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: Szarpanie na niskich obrotch
Przy podobnych objawach, fakt że w innym silniku były to początki awarii cewki zapłonowej. Najpierw się dławił przy niskich obrotach, po dodaniu gazu było ok, później przestał chodzić na wszystkie gary.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Szarpanie na niskich obrotch
Identyczne objawy były u mnie: na wolnych kulał, 1,5-2,5k rpm poszarpywanie, później szedł jak ogień. Przy wymianie uszczelki pod deklem wałków załamał się przewód WN, brak dobrego przewodzenia żyły, izolacja sprawna (test wody w nocy bez uwag), następnie od wstrząsów przewód zahaczył o pasek osprzętu i pięknie się przeciął w pół (głupi ma szczęście!). Na zgaszonym spróbuj odłączyć przewód 1 cylindra od cewki, zapal, sprawdź czy usterka się zwiększyła, jeśli nie, idź dalej.
Jeśli nie cewka to świeca, wyjmując kabel z fajką sprawdź, beznarzędziowo, czy to może nie stojący olej w gnieździe.
Jeśli nie cewka to świeca, wyjmując kabel z fajką sprawdź, beznarzędziowo, czy to może nie stojący olej w gnieździe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 lis 2021, 04:32
- Imię: Rafał
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mońki
Re: Szarpanie na niskich obrotch
Świece są nowe od NGK więc to nie będą one ale sprawdzę cewkivredota pisze: ↑10 sty 2022, 18:38Identyczne objawy były u mnie: na wolnych kulał, 1,5-2,5k rpm poszarpywanie, później szedł jak ogień. Przy wymianie uszczelki pod deklem wałków załamał się przewód WN, brak dobrego przewodzenia żyły, izolacja sprawna (test wody w nocy bez uwag), następnie od wstrząsów przewód zahaczył o pasek osprzętu i pięknie się przeciął w pół (głupi ma szczęście!). Na zgaszonym spróbuj odłączyć przewód 1 cylindra od cewki, zapal, sprawdź czy usterka się zwiększyła, jeśli nie, idź dalej.
Jeśli nie cewka to świeca, wyjmując kabel z fajką sprawdź, beznarzędziowo, czy to może nie stojący olej w gnieździe.
Dodano po 51 sekundach:
jutro podjadę do mego mechanika i sprawdzę. Wcześniej pod kompem nie wywalało żadnych błędówmaliniak-100 pisze: ↑10 sty 2022, 07:05zobacz czy nie masz wypadania zapłonu na cylindrach ( Interfejs kabel VAG ) .zobacz czy na desce zapala się check engine (żółty silniczek )