Witam
Jak w temacie mam problem z servotronickiem. Konkretnie przy jeździe po miescie i parkingu jest ok. Działą ładnie płynnie lekko, lecz gdy prędkość sie zwiększa ukłąd kierowniczy powinien być bardziej "toporny" prawda?
A tak sie nie dzieje jest tak czuły ze ktokolwiek nie wsiądzie do auta sie przejechac tańczy po całej drodze. Lekki ruch kierownicy i po ułamku sekundy servo wspomaga skręt w tą stronę trzeba sie bardzo pilnować.
Czuć to juz od 130km/h i w sumie nic sie nie zwiąksza dalej jest bardzo czuły cały czas. Błędów nie ma związanych z układem servotronic. Jak można sprawdzić działanie regulatora wspomagania zaworu N119? Czy to on bedzie winowajcą? A moze jak gdzieś słyszałem jakość płynu wspomagania?
Prosze o podpowiedzi bo jest to dość niebezpieczne działąnie tego ukłądu
zaznacze ze posty o układzie kierowniczym w dziale dla A6 juz wszsytkie przeczytałem
Servotronic zbyt czuły przy dużych prędkościach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 paź 2021, 19:41
- Imię: Bartosz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: SCZ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Servotronic zbyt czuły przy dużych prędkościach
Do wymiany owy zaworek . Miałem luz na maglownicy, więc ją wymieniłem, ale zostawiłem swój zaworek i to był błąd, bo jednak był uszkodzony. Efekt jest taki jak u Ciebie, więc wraz ze wzrostem prędkości wspomaganie nie stwarza narastającego oporu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 paź 2021, 19:41
- Imię: Bartosz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: SCZ
Re: Servotronic zbyt czuły przy dużych prędkościach
Cześć
No i jak to sie okazało jednak nie zaworek (N119). Mianowicie:
Podłączyłem kompa sprawdziłem bloki pomiarowe(002, 063) w sterowniku (4F0 907 280, SW: 4F0910 280 010) servotronica (J520), który tez odpowiada za szyberdach i inne pierdoły których nie mam.
Na blokach patrzyłem na wykres (graph) na prędkość jazdy, obroty silnika, kąt skrętu kierownicy, oraz prąd na zaworku przy servotronicu.
I co się okazało podczas jazdy i sprawdzeniu parametrów okazało sie że wszystkie bloki pomiarowe zmienią wartości jak powinny a niestety sterownik nie zmienia prądu na zaworze na servie.
Wysterowałem zaworek ręcznie przez Output tests i fizycznie czuć różnice na kierownicy w wspomaganiu. Przy wysterowanym zaworku ok 800mA wspomaganie pracuje maxymalnie wspomagając skręt, przy I=0A brak wspomagania czuć ewidentnie. Nawet z wyłączonym pojeździłem i lepiej jeździć z wyłączonym niż cały czas na maxa.
Po tych testach podejrzenie padło na sterownik, więc kupiłem udało się za 10zł ale tak normalnie chodzą po ok. 50. Numer niby ten sam rok 2 lata starszy a liczba pinów zupełnie inna więcej wszystkie obsadzone.
Sterownik wymieniony zakodowany tak jak mój stary i wszystko chodzi jak należy.
Jest tylko jeden malutki minus, sten sterownik niestety wywala błąd ochrony komponentu i tego nie da sie pozbyć. A tak to wszystko działa.
Nawet bym stwierdził ze dotychczas jak jeździłem to myślałem, że mam lampy nie skrętne Xenon, a tylko z doświetlaniem na halogenie, a tu się okazało, że się zaczęły skręcać. Tylko tu nie jestem pewien czy wcześniej nie zauważyłem skrętu czy to po wymianie sterownika od serva i czy to ma coś wspólnego.(jeszcze to sprawdzę)
Tak czy siak sterownik wymieniony, ochrona komponentu wali błąd cały czas, ale wszystko działa bez problemu. Po wymianie, już przy minimalnym ruchu 10km/h widać na wykresie zmiany wysterowania prądu na zaworze.
Może coś to komuś pomoże w przyszłości. pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Servotronic zbyt czuły przy dużych prędkościach
Sprawdziłem u siebie i niby sterownik steruje zaworem, bo wraz z prędkością prąd maleje, ale nadal kierownica jest zbyt mocno wspomagana. Przy teście czuć różnicę, ale przy zerowym prądzie nadal można dość łatwo obracać kierownicą i to na postoju. U mnie chyba jednak zawór jest uszkodzony.