Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem ze swapem silnika z AFB na AKE

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Dziara95
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 20 wrz 2021, 17:05
Imię: Miłosz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koło

Problem ze swapem silnika z AFB na AKE

Post autor: Dziara95 » 12 lis 2021, 18:20

Witam szanowne grono. Z racji tego, że mój silnik 2.5 tdi v6 o oznaczeniu AFB pocił się nadmiernie z każdej strony, oraz spadły 4 dźwigienki popychaczy, postanowiłem zrobić swap na silnik również 2.5 tdi v6 o oznaczeniu AKE. Mój dotychczasowy AFB zespolony był z manualną skrzynią biegów, a nowy silnik AKE zespolony był z automatem. Do rzeczy. Mam problem po zamontowaniu AKE w aucie. Silnik po zamontowaniu otrzymał moją całą wiązke, mój sterownik pompy vp 44, oraz stary komputer (ECU). W takiej konfiguracji auto odpalało, ale kopciło strasznie na biało, miało muła i jechało max 120km/h. Dzis przełożyłem wiązkę, oraz ecu od AKE, które kupiłem wraz z nowym silnikiem. Auto przestało odpalać, więc pomyślałem że może to wina sterownika vp44, więc przełożyłem na ten, który był oryginalnie przy tej pompie. Auto dalej nie odpala. Dodam jeszcze, że na pierwszej konfiguracji gdzie silnik odpalał można było połączyć się vcdsem z grupą 02 silnik, a po zmianie ECU juz w tą grupę wejść nie mogę. Domyślam się że jest problem ze sterownikiem. Może miał ktoś podobny problem i wie jak z tego wybrnąć? Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga