Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[CNHA] błąd synchronizacji wałka po wymianie zaworu

Silniki wysokoprężne
maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[CNHA] błąd synchronizacji wałka po wymianie zaworu

Post autor: maciek.bielsko » 07 lis 2021, 11:40

Witam

Panowie wymieniałem Zawór regulacyjny nastawnika i nie zablokowałem rozrządu o czym nie wiedziałem, teraz świeci mi błąd synchronizacji wałka.

Zna ktoś jakiś tutorial jak można to we własnym zakresie wyregulować, aby wróciło to wszystko do normy.?

Silnik 2.0tdi CNHA 190km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [CNHA] błąd synchronizacji wałka po wymianie zaworu

Post autor: mat1324 » 08 lis 2021, 22:26


vowo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 04 gru 2012, 12:36
Lokalizacja: Zachód

Re: [CNHA] błąd synchronizacji wałka po wymianie zaworu

Post autor: vowo » 29 sty 2025, 20:45

Witam, ja ma większy problem i szukam wyjaśnienia. Robiłem głowicę ale po pęknięciu więc auto chodziło normalnie. Zakupiłem regenerowaną bo moja była pęknięta w 3 miejscach. Poskładałem wszystko do kupy nowe dźwigienki nowe te pypcie olejowe (uciekła mi nazwa) i po złożeniu przekręceniu wałem odpalam. Auto kręci normalnie około 20 sekund i brym odpala chodzi 2 sek. równo i gaśnie. Potem już tylko luźny chód bez kompresji. Sprawdziłem rozrząd na pasku wszytko idealnie zdjąłem pokrywę gdzie miałem zaznaczone wałki od środka markerem a tam ku mojemu zdziwieniu wałek ssący przestawiony o równo 180st. potem okazuje się że jedna dźwigienka pęknięta na ssącym. Te moduły wałków to cena dramat i teraz się zastanawiam co się wydarzyło że o 180st przestawił się wałek gdzie pasek był idealnie. Kompresję wstępnie sprawdziłem kręcąc kluczem mogę nabić ręcznie do 5 bar więc chyba zawory zamknięte( tam są proste zawory i słabe dźwigienki to może głowica się uratowała. Nie rozbierałem jeszcze samego fazatora zastanawiam się czy on mógł być wstępną przyczyną tak mocnego przestawienia wałka bo cały wałek jest przesunięty o 180st lub wiadomo też może być koło na wydechowym to napędzające ssący. czy ktoś ma doświadczenie bo kupa kasy a nie chciał bym aby była powtórka.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja