Witam
Panowie wymieniałem Zawór regulacyjny nastawnika i nie zablokowałem rozrządu o czym nie wiedziałem, teraz świeci mi błąd synchronizacji wałka.
Zna ktoś jakiś tutorial jak można to we własnym zakresie wyregulować, aby wróciło to wszystko do normy.?
Silnik 2.0tdi CNHA 190km
[CNHA] błąd synchronizacji wałka po wymianie zaworu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 157
- Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
- Imię: Maciej
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [CNHA] błąd synchronizacji wałka po wymianie zaworu
Witam, ja ma większy problem i szukam wyjaśnienia. Robiłem głowicę ale po pęknięciu więc auto chodziło normalnie. Zakupiłem regenerowaną bo moja była pęknięta w 3 miejscach. Poskładałem wszystko do kupy nowe dźwigienki nowe te pypcie olejowe (uciekła mi nazwa) i po złożeniu przekręceniu wałem odpalam. Auto kręci normalnie około 20 sekund i brym odpala chodzi 2 sek. równo i gaśnie. Potem już tylko luźny chód bez kompresji. Sprawdziłem rozrząd na pasku wszytko idealnie zdjąłem pokrywę gdzie miałem zaznaczone wałki od środka markerem a tam ku mojemu zdziwieniu wałek ssący przestawiony o równo 180st. potem okazuje się że jedna dźwigienka pęknięta na ssącym. Te moduły wałków to cena dramat i teraz się zastanawiam co się wydarzyło że o 180st przestawił się wałek gdzie pasek był idealnie. Kompresję wstępnie sprawdziłem kręcąc kluczem mogę nabić ręcznie do 5 bar więc chyba zawory zamknięte( tam są proste zawory i słabe dźwigienki to może głowica się uratowała. Nie rozbierałem jeszcze samego fazatora zastanawiam się czy on mógł być wstępną przyczyną tak mocnego przestawienia wałka bo cały wałek jest przesunięty o 180st lub wiadomo też może być koło na wydechowym to napędzające ssący. czy ktoś ma doświadczenie bo kupa kasy a nie chciał bym aby była powtórka.....