Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4 quattro] Problem ze skrzynią Tiptronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
raffat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 19 sie 2010, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

[A6 C5 2.4 quattro] Problem ze skrzynią Tiptronic

Post autor: raffat » 31 sie 2010, 19:24

Witam wszystkich.
Po kilkugodzinnym kopaniu forum nie znalazłem odpowiedzi na swój problem stąd decyzja o nowym temacie.
Mianowicie mam bardzo poważny problem ze swoją skrzynią. Po odpaleniu samochodu od razu skrzynia jest w trybie awaryjnym przy próbie zmiany biegu auto od razu gaśnie a do tego jest mocne szarpnięcie, obojętnie czy to z P na R czy z N na D (po odpaleniu jestem w stanie bardzo szybko przerzucić bieg na N, wtedy nie gaśnie).
Po podłączeniu do VAGa wyskakują następujące błędy:
268 zawór magnetyczny 6-N93 Przerwa lub zwarcie do masy
266 zawór magnetyczny 5-N92 Przerwa lub zwarcie do masy
264 zawór magnetyczny 4-N91 Przerwa lub zwarcie do masy
268 zawór magnetyczny 6-N93 Zwarcie do plusa
266 zawór magnetyczny 5-N92 Zwarcie do plusa

Błędów tych nie da się skasować. Pierwsze 2 wyskakują od razu, reszta pojawia się przy próbie zmiany biegu.
Zawory te nie odzywają się przy testowaniu kanałów.
Stan oleju sprawdzony z zaleceniami, jest ok. Kości przy skrzyni czyste, suche. Zwarć na wiązce do skrzyni nie ma.

Przychodzi mi tylko myśl, że może być - mam ogromne nadzieje - uszkodzony sterownik skrzyni. Wyjąłem go, po rozebraniu widać że kiedyś mógł być podlany. Najgorsze to to, że nie mogę takiego sterownika nigdzie znaleźć.
Czy istnieje możliwość zastąpienia go innym sterownikiem od tego samego typu skrzyni i silnika?

Skrzynia: DEV
Sterownik: 4B0 927 156 C
Sterownik silnika: Końcówka 552 F


Z góry dziękuję za jakiekolwiek rady i pomoc.

raffat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 19 sie 2010, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: raffat » 03 wrz 2010, 12:16

Powitałem się ze wszystkimi :)

Jest ktoś w stanie pomóc mi w tym problemie?

Pozdrawiam

playboy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 08 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: MĂźnster/Pila/ Strz. Opolskie

Post autor: playboy » 06 wrz 2010, 22:23

zadzwon jutro do www.sserwis.pl i popros baardzoo ladnie pana Pawla od skrzyn i przedstaw swoj problem jemu powinien ci pomoc
a to co on powie napisz na forum
Pozdrawiam
Jak pomoglem to podziekuj:P

Pozdro

raffat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 19 sie 2010, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: raffat » 06 wrz 2010, 23:18

Dzięki ogromne za kontakt, jutro będę dzwonić!

Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-09-30, 19:31 ]
Powracając do tematu, nikt w Polsce (na prawdę obdzwoniłem wszystkich a w rejonie Wrocławia odwiedziłem każdego) nie był w stanie mi pomóc. Postanowiłem sam rozwiązać problem.
Jak wiadomo szukałem sterownika z literką C na końcu, ogólnie jest to rzecz nie do dostania, skrzynia DEV była wsadzana do tego silnika i modelu przez krótki okres czasu itp.
Wszędzie w serwisach ASB mówili, że musi być taki sterownik jak ma być, bo w Audi inaczej się nie da, nic innego nie będzie jeździć.
Zajęło mi to 3 dni i 3 noce, rozpracowałem całą elektronikę skrzyni DEV, jak jest sterowana, schematy, elektronika która siedzi w środku...
Jak się okazało, quattro nie jest sterowane kompletnie niczym przez sterownik skrzyni, wszystko odbywa się mechanicznie, nie ma zaworów elektromagnetycznych ani czujników. Stąd wiadomo już było że trzeba szukać która skrzynia nie quattro ma identyczne "bebechy". I tak właśnie rozpracowałem do tego skrzynię DES która była montowana do tej samej grupy silników 2,4 (AGA, AJG, ALF), elektronika ta sama, wszystko w środku jest to samo. No i oczywiście, kupiłem sterownik od takiej skrzyni, 4B0 927 156 BB, po jego założeniu wszystko pracuje idealnie, skrzynia pracuje bez najmniejszych poślizgów, szarpań, przeciągnięć biegów.
Tak samo sterownik z końcówką BC zastąpicie wersją D i odwrotnie.
Najważniejsze przy doborze takiego sterownika są jego oznaczenia, nie mam na myśli nr katalogowego Boscha czy tam Audi/VW bo to wiadomo, każdy inny, wystarczy inna wersja softu i już nr się nie zgadza. Chodzi mi o oznaczenie wersji elektroniki znajdującej się w środku - GSx.xx.x To jest najważniejsze aby te nr nam się zgadzały.
W moim przypadku był to GS8.33.1, oba komputery mają te same bebechy tak więc nie może to nie działać.

Wolałem dokładnie opisać problem, gdyż na pewno nie jestem sam który miał problem z zalanym sterownikiem skrzyni (za jego umiejscowienie ktoś powinien dostać nobla).
Można dzięki temu zaoszczędzić sporo pieniędzy, ktoś tam mi już chciał sterownik C sprowadzać za 1500 zł, ale nie był w stanie mi tego zagwarantować. Każdy jednak mówił że koszt tego sterownika to ok 900 zł. Sterownik BB kupiłem za.... 150 zł :)

Jakby ktoś potrzebował w tym temacie pomocy, piszcie, zdaje się że sterowniki te znam już na pamięć.

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 07 paź 2010, 21:07

Witam serdecznie,
Chętnie skorzystam z zaproszenia o pomoc, bo mam ciekawy przypadek w Tipie. Mianowicie podczas rozpędzania zmiana z 2 na 3 następuje jakby z półbiegiem, wszystkie pozostałe biegi normalnie. Dodatkowo zaobserwowałem takie zjawisko, że jak przełączę wajchę w prawo (na manuala) to natychmiast wskakuje "pełna" 3, jak wracam na D to natychmiast wraca półbieg :-? . Jak zwiększą się obroty to oczywiście wskakuje pełne 3.

Vag, naturalnie, bez błędów. Wniosek jaki mi się nasuwa to, skrzynia jakby zrobi wszystko co jej każą, tyle że sterownik jakoś głupio decyzje podejmuje.

Piotruś z naszego forum zasugerował, że być może jest za mały moment przekazywany do skrzyni potrzebny do przełączenia z biegu hydraulicznego na mechaniczny. Jeżeli jednak jak się weźmie pod uwagę nowe zjawisko przełączenia dźwigni w prawo i wskakiwania w tym momencie pełnej 3, to wychodzi na to że moment jest jednak wystarczający. Jeżeli jestem cały czas na manualu to zmiana z 2 na 3 też występuje z półbiegiem ale króciutkim.

Zastanawiam się czy to nie jest jakiś problem w sterowniku. Auto ma 142000 [km] więc stosunkowo mało.

Za pomoc z góry bardzo dziękuję,
Pozdrawiam,
Piotrek

gienkus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 07 sty 2015, 10:03
Lokalizacja: bielsk podlaski

Post autor: gienkus » 07 sty 2015, 10:19

raffat, padł miSTEROWNIK SKRZYNI AUT. AUDI A6 2.8 142kw. 4B0927156AG.nie mogę takiego zakupic.może wiesz jaki wstawic zamiennik.proszę odpisz na email gienekm61@wp.pl pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 07 sty 2015, 16:16

gienkus pisze:może wiesz jaki wstawic zamiennik.proszę odpisz na email gienekm61@wp.pl pozdrawiam.
Kolego, a dlaczego prosisz o pomoc na e-mail? Myślę że kolega raffat może odpisać tutaj w poście, zostanie dla potomnych <okok>
Lektor.

norbiter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 01 paź 2021, 20:05
Imię: Norbert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iłża

Kolego Raffat, jak widać po latach od twojego postu i mnie dopadło. Pomożesz dobrać sterownik?;)

Post autor: norbiter » 01 paź 2021, 20:15

<rotfl> :]
raffat pisze:
06 wrz 2010, 23:18
Dzięki ogromne za kontakt, jutro będę dzwonić!

Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-09-30, 19:31 ]
Powracając do tematu, nikt w Polsce (na prawdę obdzwoniłem wszystkich a w rejonie Wrocławia odwiedziłem każdego) nie był w stanie mi pomóc. Postanowiłem sam rozwiązać problem.
Jak wiadomo szukałem sterownika z literką C na końcu, ogólnie jest to rzecz nie do dostania, skrzynia DEV była wsadzana do tego silnika i modelu przez krótki okres czasu itp.
Wszędzie w serwisach ASB mówili, że musi być taki sterownik jak ma być, bo w Audi inaczej się nie da, nic innego nie będzie jeździć.
Zajęło mi to 3 dni i 3 noce, rozpracowałem całą elektronikę skrzyni DEV, jak jest sterowana, schematy, elektronika która siedzi w środku...
Jak się okazało, quattro nie jest sterowane kompletnie niczym przez sterownik skrzyni, wszystko odbywa się mechanicznie, nie ma zaworów elektromagnetycznych ani czujników. Stąd wiadomo już było że trzeba szukać która skrzynia nie quattro ma identyczne "bebechy". I tak właśnie rozpracowałem do tego skrzynię DES która była montowana do tej samej grupy silników 2,4 (AGA, AJG, ALF), elektronika ta sama, wszystko w środku jest to samo. No i oczywiście, kupiłem sterownik od takiej skrzyni, 4B0 927 156 BB, po jego założeniu wszystko pracuje idealnie, skrzynia pracuje bez najmniejszych poślizgów, szarpań, przeciągnięć biegów.
Tak samo sterownik z końcówką BC zastąpicie wersją D i odwrotnie.
Najważniejsze przy doborze takiego sterownika są jego oznaczenia, nie mam na myśli nr katalogowego Boscha czy tam Audi/VW bo to wiadomo, każdy inny, wystarczy inna wersja softu i już nr się nie zgadza. Chodzi mi o oznaczenie wersji elektroniki znajdującej się w środku - GSx.xx.x To jest najważniejsze aby te nr nam się zgadzały.
W moim przypadku był to GS8.33.1, oba komputery mają te same bebechy tak więc nie może to nie działać.

Wolałem dokładnie opisać problem, gdyż na pewno nie jestem sam który miał problem z zalanym sterownikiem skrzyni (za jego umiejscowienie ktoś powinien dostać nobla).
Można dzięki temu zaoszczędzić sporo pieniędzy, ktoś tam mi już chciał sterownik C sprowadzać za 1500 zł, ale nie był w stanie mi tego zagwarantować. Każdy jednak mówił że koszt tego sterownika to ok 900 zł. Sterownik BB kupiłem za.... 150 zł :)

Jakby ktoś potrzebował w tym temacie pomocy, piszcie, zdaje się że sterowniki te znam już na pamięć.

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re:

Post autor: vredota » 02 paź 2021, 13:28

p95z pisze:
07 paź 2010, 21:07
Witam serdecznie,
Chętnie skorzystam z zaproszenia o pomoc, bo mam ciekawy przypadek w Tipie. Mianowicie podczas rozpędzania zmiana z 2 na 3 następuje jakby z półbiegiem, wszystkie pozostałe biegi normalnie. Dodatkowo zaobserwowałem takie zjawisko, że jak przełączę wajchę w prawo (na manuala) to natychmiast wskakuje "pełna" 3, jak wracam na D to natychmiast wraca półbieg :-? . Jak zwiększą się obroty to oczywiście wskakuje pełne 3.
Na zimnym oleju ATF komputer skrzyni przeciąga biegi, żeby szybciej doprowadzić do temperatury roboczej. Na rozgrzanej skrzyni jest tak samo?

Mechaniczny lockup w 5HP19 załącza się dopiero od 3. biegu, zmiany 1>2 odbywa się jednostopniowo, 2>3 dwustopniowo, wyżej 3>4 oraz 4>5 jest już na lockupie. Najłatwiej załączanie lockupa zauważyć przy zmianie 2>3, najpierw zmiana biegu bez lockupa, podbicie obrotów na końcówce (ciśnienia oleju, dlatego koduje się ECU silnika na skrzynię automat), następnie załączenie lockupa i spadek obrotów o 150-200rpm. Z pamięci: norma dla 5HP19 mówi, że strata RPM na sprzegle hydrokinetycznym bez lockupa: 200, z lockupem max 80 (jeśli się mylę, proszę poprawić).

A szybsza zmiana w trypie Tip nie wynika z agresywniejszej strategii zmiany biegów, z ominięciem rozgrzewania oleju ATF? Sama zmiana biegów "ręcznie" to tak naprawdę tylko "propozycja" dla sterownika skrzyni. Propozycja dlatego, żeby nie można było wrzucić np. jedynki przy 65km/h (wewnętrzne zabezpieczenia mechaniki przez sterownik).

Ten półbieg to właśnie moment po zmianie 2>3, gdy skrzynia jedzie na samym sprzęgle hydrokinetycznym (max. 200rpm różnicy silnik-wałek wejścia do skrzyni) a później zapięcie mechanicznego lockupa (różnica 80 obrotów, brak poślizgu sprzęgła, lockup = mniejsze straty napędu w skrzyni = większa moc przekazywana na koła).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga