Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 ] wysoko bierze sprzęgło lecz nie zawsze

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
harus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:24
Lokalizacja: Zabrze

[ A6 C5 ] wysoko bierze sprzęgło lecz nie zawsze

Post autor: harus » 24 kwie 2009, 22:32

Witam kolegów

mam problem ze sprzęgłem , mianowicie czasami jak odpalam auto i ruszam to pedał sprzęgła zbiera juz w połowie i wszystko jest super.

Lecz często oststnio zdazało mi się że gdy odpalałem samochód pedał sprzęgła zbierał przy samej górze i po krótkiej chwili zapala sie kontrolka sprzęgła sygnalizują krutim zapiszc zeniem.

Jaka morze być tego przyczyna , czy wystarczy wymana tarczy czy coś innego boli moeją szustke.

Awatar użytkownika
harus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: harus » 25 kwie 2009, 11:42

Jeżeli chodzi o kontrolke to jest to kontrolka która swieci na żółto i jest na niej symbol - kółko i po nawiasy (O) coś w takim stylu jest ona usytułowana w górnym rzędzie kontrolek pomiędzy zegarami.

Wiesz morze to wogóle nie jest kontrolka sprzęgła ale zauwarzyłem lekka różnice w wysokości zbierania sprzęgła bo to że raz bierze w połowie a raz przy krancu niejest aż tak mocno zauważalna.

Wymyśliłem sobie taka teorie że morz tarca mi sie kończy i czujnik raz wykywa to jako że jest juz do wymiany a raz że jest oki.

Generalnie mam A6-stke od niedawna i ostatnio walnołem sobie trase do Niemiec i spowrotem , całośc zdarzen zaczeła sie po powrocie.

Postaram sie dzis jeszcze wrzucić fotke tej kontrolki morze jest to cos innego a ja głupi sie czepiłem sprzęgła.

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 426
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 25 kwie 2009, 16:32

Płynu hamulcowego dolej, sprzęgło jest hydrauliczne i płyn i zbiorniczek jest ten sam co do hamulców.W przypadku tak pracującego sprzęgła prawdopodobnie trzeba będzie jeszcze odpowietrzyć sprzęgło razem z hamulcami.

Awatar użytkownika
harus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: harus » 25 kwie 2009, 22:26

Własnie ściągnołem sobie instrukcje angielską i ta kontrolka symbolizuje zurzyte chamulce.

Lecz jak patrze na klocki to widzać że jest jeszcze w miare odpowiednia grubość ok 0,5 cm .

Co o tym myslicie ?

Awatar użytkownika
harus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: harus » 26 kwie 2009, 08:17

Sprawdzę

Awatar użytkownika
harus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: harus » 26 kwie 2009, 09:54

Oj Piotrze jesteś wielki :-)

zastosuje sie do twoich wiadomości w długi wekend wezme sie za to i zaczne od tarcz i klocków.

Dziekuje ci serdecznie za tak wyczerpującą informacje , napewno podziele się efektami , które osiągne .

[ Dodano: 2009-05-03, 19:51 ]
a więc cały problem jest totalnie banalny

Niewiem czy wam to opisywać bo chyba mnie zabijecie śmiechem.

Ale przełamie sie.

Mianowicie , kontrolka która sie świeciła była problemem klocków do wymiany.

A Sprzęgło było powodem rzpie.......rzonego dywanika , który mi sie tam poswijał pod pedałem

Usunołem usterki i wszystko jest oki.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
brovvvar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 24 wrz 2009, 23:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: brovvvar » 11 lut 2010, 19:36

hahaha dlatego no panic :)

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 10 paź 2010, 20:55

Cześć Koledzy. Ja też mam problem ze sprzęgłem.

Raz mogę ruszyć normalnie a czasami podczas ruszania szarpie, albo drży podczas ruszania.

Podczas gaszenia silnika słychać metaliczne klekotanie. Klekotanie pochodzi ze skrzyni biegów, ale to może dwumas się kończy a klekotanie przenosi się do skrzyni (ewidentnie slychac w tylnej części skrzyni - od tyłu auta?

Podczas gaszenia silnika na wciśniętym sprzęgle klekotania nie ma.

Dodatkowo cięzko wchodzi dwójka - po rozgrzaniu jest lepiej, czuć opór jakby toczyło się koło i dwójka nie mogła wskoczyć, po pewnej chwili wskakuje.

Sprzęgło się nie ślizga, nie śmierdzi nić.
Czy w tym silniku jest wysprzęglik?
Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-01-09, 00:00 ]
Wymieniłem kompletne sprzęgło.
Problem z ruszaniem i szarpaniem ustał całkowicie. Kupiłem również dla pewności używane koło dwumasowe, ale moje okazało się w bardzo dobrym stanie ( 205tys km).

Mechanik powiedział, że docisk był źle założony i tarcza nie brała całą powierzchnią.

Niestety problem z wrzucaniem dwójki nie ustał i dalej ciężko wchodzi.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja