Maglownica Audi
części samochodowe
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

sportwheels - felgi aluminiowe

[A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF

Silniki wysokoprężne
arapp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 12 lip 2021, 21:56
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OPOLE

Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF

Post autor: arapp » 15 wrz 2021, 20:20

jacob pisze:
14 wrz 2021, 22:09
arapp pisze:
14 wrz 2021, 20:44
jacob pisze:
13 wrz 2021, 19:36


Przy wymianie zbieraka(imbusa) nie trzeba nic rozklejac, rozbierac przy pompie. Co Ty tam chcesz kleic??
Ja kleić nic nie chcę. Oddałem do mechanika i mi zrobił, ale chciałem zweryfikować plotkę. Jak w takim razie wygląda taka wymiana?
Poprostu mechanik spuszcza olej, odkreca co trzeba zeby się dostać do miski olejowej. Ściąga miskę olejową i ma już dostęp do tego imbusa przez mały otwór w pompie olejowej. Ściąga pierścień zabezpieczający i za pomocą magnesu,szczypiec, śrubki wyciąga imbus z pompy/wałka, Wkłada nowy imbus, zabezpiecza go nowym pierścieniem i zakłada miskę olejową. Wymienia filtr oleju, wlewa swierzy olej i po robocie. Pod żadnym pozorem nie wolno pozwolic mechanikowi ściągać/odkręcać całego modułu walków jeśli chcesz wymienić tylko sam imbus. Jak by odkręcał cały moduł to tylko w przypadku jego wymiany w całości, lub wymiany jednego z walków w którym imbus ma gniazdo w które wchodzi i w nim pracuje. Po takim zabiegu trzeba dopilnować specjalnej procedury ustawienia luzów na zębatkach bo inaczej zębatki po 4- 5 tys kilometrów zetrą się w pył. Jeden z kolegów tu na forum miał taki przypadek w a6 c7 2.0 tdi, rozleciał się cały moduł walków właśnie po tym jak mechanik do wymiany imbusa, odkręcił i rozebral cały moduł walków z pompą olejową a po wymianie imbusa
Poskładał wszystko "na oko"
OK, dzięki za wyjaśnienia. Bardzo mi pomogłeś.

Awatar użytkownika
jacob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 381
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: MIELEC

Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF

Post autor: jacob » 15 wrz 2021, 23:21

Spoko, nie ma sprawy. Ja u siebie imbus wymieniałem już 2 razy. Raz przy 150 tyś i teraz w okolicach 200 tyś. Ten drugi co przepracował w walku jakieś powiedzmy 45 tyś był tak samo podtarty jak ten pierwszy po 150 tyś. Wniosek jest prosty. Moje gniazdo w walku juz jest obrobione na tyle że szybciej niszczy nowego imbusa. Przy następnym serwisie wymieniam cały moduł walków wraz z pompą oleju na nowy orginal z imbusem 100 mm. Udało mi się kupić moduł nowego typu powiedzmy za 40% ceny z aso. Ale wymianę zlecę chyba właśnie ASO ze względu na tą procedurę ustawienia tych luzów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


Akumulatory samochodowe Audi A6 sportwheels - felgi aluminiowe
hamulce

Compero.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami