Maglownica Audi
części samochodowe
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Audi A6 40TDI 204KM

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Imię: Nie ma imienia
Moje auto: Nie znam profilu
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: ktosiek » 07 wrz 2021, 20:03

TomekC8 pisze:
07 wrz 2021, 07:19
Jeśli chodzi o trzeszczenie, to zgadzam się z tym co napisałeś. Takie materiały nigdy nie powinny być użyte do wykończenia tak drogiego samochodu. Zdaję sobie sprawę, że można odebrać zagrywki Lexusa, jako marketingowe w celu złapania klienta. Ale napiszę Ci dlaczego im uwierzyłem. Dwa i pół roku temu kupiłem nową skodę fabię. Obecnie nowa generacja skody fabii podrożała przez ten czas o 20tys. Oczywiście z tym samym wyposażeniem i silnikiem. Kupiłem też nową Octawię i Golfa, które podrożały przez kilka miesięcy o 6-8tys. Auta drożeją w zastraszającym tempie, ponieważ popyt jest ogromny, a aut brakuje. Poza tym chcą nas zmusić do kupowania aut elektrycznych, więc spalinowe będą w szybki tempie drożeć, a elektryki tanieć. Co już się dzieje. Dlatego też dostając satysfakcjonującą mnie ofertę z Lexusa nie chciałem ryzykować, że za chwilę nie dostanę tak dużego rabatu, a co jeszcze gorsze będę musiał czekać bardzo długo za autem ze względu na przerwy produkcyjne wynikające z braku półprzewodników.
Ciekawe, czy Lexusowi też nie zabraknie podzespołów, bo jak czytam na forum BMW, czy Audi (niemieckim) to dramat, każą ludziom rezygnować niemal ze wszystkiego - kamer, podgrzewanej szyby, ładowarki indukcyjnej, elektrycznej klapy, nagłośnienia, klimatyzacji 4-strefowej, foteli komfortowych, haka itp. W każdym razie mam nadzieję, że się podzielisz obiektywną opinią z użytkowania swojego NX'a, gdy już do Ciebie dojedzie :) Ja uważam, że trzeba przeczekać ten obecny kryzys, bo kupować auto za setki tysięcy, "bo zaraz zabraknie" to jest trochę paranoja (jeśli nie ma presji jak np. zwrot dotychczasowego samochodu w leasingu). Gwarancję mam na 4 lata, a pakiet darmowych przeglądów (pełny) na 5, więc mogę sobie spokojnie póki co jeździć C8 i obserwować, co się dzieje na rynku.

Dla mnie wciąż cenne jest to, że tankuję sobie w Trójmieście i na jednym baku dojeżdżam na południe Niemiec (bak 73l, spalanie na poziomie 6,4l). Przy samochodzie na benzynę + małym baku to ze dwa tankowania przy niemieckiej autostradzie byłyby konieczne, a to irytujące i bije po kieszeni.

Dodano po 6 minutach 19 sekundach:
bulikingi pisze:
07 wrz 2021, 13:01
To co u was trzeszczy? Piano Black czy te dekory? Ja mam drewno i w czasie jazdy nic nie słychać. Co do ceny to uważam że za 240tys nie ma w tym segmencie konkurencji, superb z 4x4 i 200 konnym dieslem wychodził mi 200 tys po rabacie. BMW 5 blisko 300tys. Nie wiem ile kosztuje nowy Lexus NX ale po 4 latach jeżdżenia suvem nawet nie interesowałem się już tym segmentem. Jestem natomiast zdania że suvem trzeba najpierw pojeździć żeby się z niego wyleczyć.
Generalnie elementy kokpitu, trudno na sto procent wskazać - który plastik/łączenia. U mnie najbardziej trzeszczy ta listwa/powierzchnia przed pasażerem (u mnie piano black z napisem quattro). Ostatnio coś irytowało wokół zegarów/kierownicy. Ale od kierowcy jest taki sam dekor/listwa (np. koło włącznika świateł).

Co do SUV-ów to od lata się łamię. Czasem mam wrażenie, że to dobry wybór, a potem znów się zniechęcam i ląduję w kolejnym sedanie ;) Cały czas jestem zdania, że optimum to taki podwyższony Allroad (ew. Volvo Cross Country, Mercedes All Terrain lub Passat Alltrack). Tylko zmieniając auto - lubię, gdy czuć, że to coś nowego/innego. A w obecnej generacji A6 Allroad ciężko wyczuć różnicę w stosunku do mojego C8. Może po faceliftingu będzie troszkę inaczej, ale pewnie środek bez zmian.

bulikingi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 04 wrz 2021, 19:46
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2020
Nadwozie: Avant
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koszalin

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: bulikingi » 07 wrz 2021, 21:44

Co do SUV-ów to od lata się łamię. Czasem mam wrażenie, że to dobry wybór, a potem znów się zniechęcam i ląduję w kolejnym sedanie ;) Cały czas jestem zdania, że optimum to taki podwyższony Allroad (ew. Volvo Cross Country, Mercedes All Terrain lub Passat Alltrack). Tylko zmieniając auto - lubię, gdy czuć, że to coś nowego/innego. A w obecnej generacji A6 Allroad ciężko wyczuć różnicę w stosunku do mojego C8. Może po faceliftingu będzie troszkę inaczej, ale pewnie środek bez zmian.
Porównując suva do kombi to poza większym prześwitem i łatwiejszym wsiadaniem/wysiadaniem widzę same minusy tego nadwozia. Pozycja za kierownicą w długiej trasie jest męcząca, duża podatność na podmuchy boczne, przy prędkościach 120+ dają o sobie znać opory powietrza (wysokie spalanie i kiepska dynamika - przynajmniej porównując moje poprzednie X3 20d do 40tdi). Jest jeszcze gorsze prowadzenie w zakrętach. Generalnie jak ktoś jezdzi dużo poza miastem, na autostradach to jazda suvem jest męcząca i dla kierowcy i dla samego auta.

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: TomekC8 » 13 wrz 2021, 07:59

bulikingi pisze:
07 wrz 2021, 13:01
To co u was trzeszczy? Piano Black czy te dekory? Ja mam drewno i w czasie jazdy nic nie słychać. Co do ceny to uważam że za 240tys nie ma w tym segmencie konkurencji, superb z 4x4 i 200 konnym dieslem wychodził mi 200 tys po rabacie. BMW 5 blisko 300tys. Nie wiem ile kosztuje nowy Lexus NX ale po 4 latach jeżdżenia suvem nawet nie interesowałem się już tym segmentem. Jestem natomiast zdania że suvem trzeba najpierw pojeździć żeby się z niego wyleczyć.
Proponuję, żebyś przeczytał sobie w tym dziale wcześniejsze posty dotyczące trzeszczenia deski. Ostatnio ktoś napisał, że sam rozbierał deskę i poprawiał fabrykę. Może masz szczęście i jakimś cudem Tobie nie skrzypi, ani w słoneczne dni, ani gdy jedziesz po dziurawej nawierzchni. Uważam jednak, że prędzej czy później trzeszczeć zacznie. Poza tym na pewno masz laga co potwierdza wielu użytkowników jeżdżących A6. Była nawet akcja serwisowa związana z tym problemem, ale niestety nie dotyczyła A6 z silnikami 2 litrowymi tylko 3 litrowymi. Rozumiem, że nic Ci nie skrzypi, lagów nie masz, a silnik oleju nie bierze?. Czy Twoim zdaniem A6 jest idealna i nie ma żadnych wad? Ogólnie uważam, że Audi A6 to fajny samochód, ale ma wady których nie akceptuję. Poza tym spodziewałem się innego podejścia serwisu marek premium do klienta. Dlatego teraz poszedłem do Lexusa, żeby przekonać się, jakie tam jest podejście. Obsługa sprzedażowa jest na najwyższym poziomie. Zobaczymy jak będzie z obsługą serwisową. Jeśli chodzi o dyskusję dotyczącą co jest lepsze limuzyna, czy suv? to uważam dyskusję za bezsensowną. W każdym aucie można znaleźć wady i zalety, a kupno samochodu to kompromis. Najlepiej mieć w swoim garażu kilka aut różnego segmentu.

bulikingi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 04 wrz 2021, 19:46
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2020
Nadwozie: Avant
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koszalin

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: bulikingi » 13 wrz 2021, 12:02

TomekC8 pisze:
13 wrz 2021, 07:59
bulikingi pisze:
07 wrz 2021, 13:01
To co u was trzeszczy? Piano Black czy te dekory? Ja mam drewno i w czasie jazdy nic nie słychać. Co do ceny to uważam że za 240tys nie ma w tym segmencie konkurencji, superb z 4x4 i 200 konnym dieslem wychodził mi 200 tys po rabacie. BMW 5 blisko 300tys. Nie wiem ile kosztuje nowy Lexus NX ale po 4 latach jeżdżenia suvem nawet nie interesowałem się już tym segmentem. Jestem natomiast zdania że suvem trzeba najpierw pojeździć żeby się z niego wyleczyć.
Proponuję, żebyś przeczytał sobie w tym dziale wcześniejsze posty dotyczące trzeszczenia deski. Ostatnio ktoś napisał, że sam rozbierał deskę i poprawiał fabrykę. Może masz szczęście i jakimś cudem Tobie nie skrzypi, ani w słoneczne dni, ani gdy jedziesz po dziurawej nawierzchni. Uważam jednak, że prędzej czy później trzeszczeć zacznie. Poza tym na pewno masz laga co potwierdza wielu użytkowników jeżdżących A6. Była nawet akcja serwisowa związana z tym problemem, ale niestety nie dotyczyła A6 z silnikami 2 litrowymi tylko 3 litrowymi. Rozumiem, że nic Ci nie skrzypi, lagów nie masz, a silnik oleju nie bierze?. Czy Twoim zdaniem A6 jest idealna i nie ma żadnych wad? Ogólnie uważam, że Audi A6 to fajny samochód, ale ma wady których nie akceptuję. Poza tym spodziewałem się innego podejścia serwisu marek premium do klienta. Dlatego teraz poszedłem do Lexusa, żeby przekonać się, jakie tam jest podejście. Obsługa sprzedażowa jest na najwyższym poziomie. Zobaczymy jak będzie z obsługą serwisową. Jeśli chodzi o dyskusję dotyczącą co jest lepsze limuzyna, czy suv? to uważam dyskusję za bezsensowną. W każdym aucie można znaleźć wady i zalety, a kupno samochodu to kompromis. Najlepiej mieć w swoim garażu kilka aut różnego segmentu.
Tak jak pisałem w pierwszej wiadomości - przeczytałem praktycznie cały wątek i dlatego jestem zaskoczony. Nie skrzypi mi nic w aucie. Zwyczajnie nie byłem świadomy, że w tym modelu występuje skrzypienie. Co do laga to nawet jeżeli jest to i tak wyraźnie mniejszy niż w moim poprzednim X3 i zupełnie tego nie odczuwam. Komputer pokazuje poziom oleju optymalny po blisko 10tys przebiegu. Może faktycznie mam jakiś trefny egzemplarz.
Odnośnie porównania limuzyna czy SUV to się nie wypowiadałem. Porównałem SUVa do kombi.

roy42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 12 cze 2020, 22:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2020
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: roy42 » 13 wrz 2021, 21:24

TomekC8 pisze:
13 wrz 2021, 07:59
bulikingi pisze:
07 wrz 2021, 13:01
To co u was trzeszczy? Piano Black czy te dekory? Ja mam drewno i w czasie jazdy nic nie słychać. Co do ceny to uważam że za 240tys nie ma w tym segmencie konkurencji, superb z 4x4 i 200 konnym dieslem wychodził mi 200 tys po rabacie. BMW 5 blisko 300tys. Nie wiem ile kosztuje nowy Lexus NX ale po 4 latach jeżdżenia suvem nawet nie interesowałem się już tym segmentem. Jestem natomiast zdania że suvem trzeba najpierw pojeździć żeby się z niego wyleczyć.
Proponuję, żebyś przeczytał sobie w tym dziale wcześniejsze posty dotyczące trzeszczenia deski. Ostatnio ktoś napisał, że sam rozbierał deskę i poprawiał fabrykę. Może masz szczęście i jakimś cudem Tobie nie skrzypi, ani w słoneczne dni, ani gdy jedziesz po dziurawej nawierzchni. Uważam jednak, że prędzej czy później trzeszczeć zacznie. Poza tym na pewno masz laga co potwierdza wielu użytkowników jeżdżących A6. Była nawet akcja serwisowa związana z tym problemem, ale niestety nie dotyczyła A6 z silnikami 2 litrowymi tylko 3 litrowymi. Rozumiem, że nic Ci nie skrzypi, lagów nie masz, a silnik oleju nie bierze?. Czy Twoim zdaniem A6 jest idealna i nie ma żadnych wad? Ogólnie uważam, że Audi A6 to fajny samochód, ale ma wady których nie akceptuję. Poza tym spodziewałem się innego podejścia serwisu marek premium do klienta. Dlatego teraz poszedłem do Lexusa, żeby przekonać się, jakie tam jest podejście. Obsługa sprzedażowa jest na najwyższym poziomie. Zobaczymy jak będzie z obsługą serwisową. Jeśli chodzi o dyskusję dotyczącą co jest lepsze limuzyna, czy suv? to uważam dyskusję za bezsensowną. W każdym aucie można znaleźć wady i zalety, a kupno samochodu to kompromis. Najlepiej mieć w swoim garażu kilka aut różnego segmentu.
Potwierdzam słowa Tomka. Lag jest, deska trzeszczy (aktualnie zdecydowanie mniej). Prócz tego problem z centralnym zamkiem powrócił (?) - o ile był zlikwidowany. Obecnie prócz problemów z otwieraniem tylnych drzwi (nierzadko udaje się to za drugim razem), samoczynnie otwiera się klapa bagażnika. Brzmi to jak żart. Niestety nie było mi do śmiechu. Dzisiaj po powrocie na parking (nie było mnie około 40 minut), zastałem auto z uniesioną klapą bagażnika. Nie otwierałem jej zostawiając auto, a przebywałem w budynku oddalonym co najmniej 200 metrów od parkingu, więc nie ma możliwości bym otworzył go przypadkiem. Poza tym próbowałem - kluczykiem można otworzyć klapę jedynie po dwukrotnym wciśnięciu odpowiedniego klawisza.
Szczęśliwie w bagażniku nie zostawiałem komputera ani dokumentów.
Auto ładne i oszczędne, ale jakość montażu i ilość "drobiazgów" rozczarowują. Dotychczas nie wspominałem ale już 2x wyświetlał mi się komunikat o uszkodzonym przycisku P, a raz auto poinformowało o awarii skrzyni biegów (uruchomiłem je za 2-3 razem).

ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Imię: Nie ma imienia
Moje auto: Nie znam profilu
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: ktosiek » 15 wrz 2021, 00:16

A tak z innej beczki: Czy da się jakoś ustawić "płynność" podjeżdżania/hamowania auta w korku? Kiedyś w A4 mogłem wybrać kilka trybów (dynamiczny, komfortowy, auto) konkretnie dla ACC, natomiast tutaj w A6 nie widzę za bardzo możliwości wyboru. A często auto dość ostro hamuje, zamiast łagodnie podjeżdżać, wytracać prędkość.

bulikingi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 04 wrz 2021, 19:46
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2020
Nadwozie: Avant
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koszalin

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: bulikingi » 15 wrz 2021, 10:03

roy42 pisze:
13 wrz 2021, 21:24
Auto ładne i oszczędne, ale jakość montażu i ilość "drobiazgów" rozczarowują. Dotychczas nie wspominałem ale już 2x wyświetlał mi się komunikat o uszkodzonym przycisku P, a raz auto poinformowało o awarii skrzyni biegów (uruchomiłem je za 2-3 razem).
Ciekawi mnie jednak czy wasze problemy z tym modelem to jednostkowe przypadki czy jakaś norma. Avant jest robiony w tej samej fabryce co sedan? W nowym "Auto świat" jest test długodystansowy 40tdi avant po 115tys i auto dostąło ocene 6. Tym bardziej dziwne, że o wnętrzu piszą "kokpit robi świetne wrażenie. Został wykonany z materiałów wysokiej jakości". Ani słowa o trzeszczącej desce. Po 115 tys chyba ktoś by to zauważył, tym bardziej, że takim teście długodystansowym jest kilku kierowców. Odnośnie laga w skrzyni to ten test to potwierdza dlatego zastanawiam się czy nie mam u siebie innego oprogramowania. Dodatkowo na jezdzie testowej w lipcu zwróciłem uwagę na szybko działającą skrzynię przy ruszaniu i handlowiec wspomniał, że coś tam poprawili.

Awatar użytkownika
KKgg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 296
Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: KKgg » 15 wrz 2021, 10:36

Dziwisz się, że auto niemieckiego koncernu dostaje bardzo dobrą bądź celującą ocenę w teście przeprowadzanym przez niemiecką gazetę? 😉

bulikingi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 04 wrz 2021, 19:46
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2020
Nadwozie: Avant
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koszalin

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: bulikingi » 15 wrz 2021, 11:19

KKgg pisze:
15 wrz 2021, 10:36
Dziwisz się, że auto niemieckiego koncernu dostaje bardzo dobrą bądź celującą ocenę w teście przeprowadzanym przez niemiecką gazetę? 😉
Nie dziwię się, sam bym dał taką samą. W tej samej gazecie takie niemieckie koncerny jak BMW czy VW otrzymują oceny od 3 do 4. Jest też toyota czy KIA z oceną 6. Widzę, że teorie spiskowe ogarnęły każdą dziedzinę życia.

roy42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 12 cze 2020, 22:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2020
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: roy42 » 15 wrz 2021, 21:33

bulikingi pisze:
15 wrz 2021, 10:03
roy42 pisze:
13 wrz 2021, 21:24
Auto ładne i oszczędne, ale jakość montażu i ilość "drobiazgów" rozczarowują. Dotychczas nie wspominałem ale już 2x wyświetlał mi się komunikat o uszkodzonym przycisku P, a raz auto poinformowało o awarii skrzyni biegów (uruchomiłem je za 2-3 razem).
Ciekawi mnie jednak czy wasze problemy z tym modelem to jednostkowe przypadki czy jakaś norma. Avant jest robiony w tej samej fabryce co sedan? W nowym "Auto świat" jest test długodystansowy 40tdi avant po 115tys i auto dostąło ocene 6. Tym bardziej dziwne, że o wnętrzu piszą "kokpit robi świetne wrażenie. Został wykonany z materiałów wysokiej jakości". Ani słowa o trzeszczącej desce. Po 115 tys chyba ktoś by to zauważył, tym bardziej, że takim teście długodystansowym jest kilku kierowców. Odnośnie laga w skrzyni to ten test to potwierdza dlatego zastanawiam się czy nie mam u siebie innego oprogramowania. Dodatkowo na jezdzie testowej w lipcu zwróciłem uwagę na szybko działającą skrzynię przy ruszaniu i handlowiec wspomniał, że coś tam poprawili.
Wsiadałem z ciekawości ostatnio do auta w salonie i ... trzeszczało. Pomijając to o czym pisałem wcześniej, bardziej (od drobnych usterek) przeszkadza mi niemoc serwisu. O ile w kontakcie werbalnym osoby z którymi miałem w nim do czynienia sprawiły dobre wrażenie, o tyle efekty usuwania zgłoszonych usterek (centralny zamek, klima), już nie. Klima hałasuje (gdy w drodze z ASO wykonałem telefon z inf, że w dalszym ciągu hałasuje - usłyszałem, że ten typ tak ma), centralny zamek w dalszym ciągu blokuje drzwi (opisany przeze mnie przypadek otwarcia klapy był szokujący, gdyby ktoś opowiedział mi coś podobnego prawdopodobnie ciężko byłoby mi w to uwierzyć bo brzmi to jak fragment komiksu s-f). Rozumiem, że w aucie (nawet nowym), coś może się popsuć. To naturalne. Nie lubię jednak tracić czasu na wizyty w ASO między przeglądami podczas których mają być usuwane problemy, które miały być usunięte. Najzwyczajniej nie mam na to czasu. :)

Ok, nie zaśmiecam już wątku :)

ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Imię: Nie ma imienia
Moje auto: Nie znam profilu
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: ktosiek » 15 wrz 2021, 23:17

roy42 pisze:
15 wrz 2021, 21:33

Wsiadałem z ciekawości ostatnio do auta w salonie i ... trzeszczało. Pomijając to o czym pisałem wcześniej, bardziej (od drobnych usterek) przeszkadza mi niemoc serwisu. O ile w kontakcie werbalnym osoby z którymi miałem w nim do czynienia sprawiły dobre wrażenie, o tyle efekty usuwania zgłoszonych usterek (centralny zamek, klima), już nie. Klima hałasuje (gdy w drodze z ASO wykonałem telefon z inf, że w dalszym ciągu hałasuje - usłyszałem, że ten typ tak ma), centralny zamek w dalszym ciągu blokuje drzwi (opisany przeze mnie przypadek otwarcia klapy był szokujący, gdyby ktoś opowiedział mi coś podobnego prawdopodobnie ciężko byłoby mi w to uwierzyć bo brzmi to jak fragment komiksu s-f). Rozumiem, że w aucie (nawet nowym), coś może się popsuć. To naturalne. Nie lubię jednak tracić czasu na wizyty w ASO między przeglądami podczas których mają być usuwane problemy, które miały być usunięte. Najzwyczajniej nie mam na to czasu. :)

Ok, nie zaśmiecam już wątku :)
Może to też kwestia poziomu oczekiwań i wrażliwości słuchowej na trzeszczenie elementów. Najprościej właśnie wsiąść do auta i ponaciskać nieco mocniej całą deskę od strony pasażera, obramowania zegarów nad kierownicą itp. Wszystko to są twarde plastiki i skrzypią/trzeszczą zarówno przy dotyku jak i podczas jazdy (bardziej przy cieple i zmianach temperatury).

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: TomekC8 » 16 wrz 2021, 10:37

ktosiek pisze:
15 wrz 2021, 00:16
A tak z innej beczki: Czy da się jakoś ustawić "płynność" podjeżdżania/hamowania auta w korku? Kiedyś w A4 mogłem wybrać kilka trybów (dynamiczny, komfortowy, auto) konkretnie dla ACC, natomiast tutaj w A6 nie widzę za bardzo możliwości wyboru. A często auto dość ostro hamuje, zamiast łagodnie podjeżdżać, wytracać prędkość.
Płynności dojeżdżania nie ustawisz. Ostre hamowanie też mnie denerwuje, ponieważ myślę, że auto nie wyhamuje. Na szczęście nigdy się to nie zdarzyło.

bulikingi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 04 wrz 2021, 19:46
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2020
Nadwozie: Avant
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koszalin

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: bulikingi » 16 wrz 2021, 15:50

ktosiek pisze:
15 wrz 2021, 23:17

Może to też kwestia poziomu oczekiwań i wrażliwości słuchowej na trzeszczenie elementów. Najprościej właśnie wsiąść do auta i ponaciskać nieco mocniej całą deskę od strony pasażera, obramowania zegarów nad kierownicą itp. Wszystko to są twarde plastiki i skrzypią/trzeszczą zarówno przy dotyku jak i podczas jazdy (bardziej przy cieple i zmianach temperatury).
Nic nie skrzypi, tym bardziej w czasie jazdy.

roy42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 12 cze 2020, 22:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2020
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: roy42 » 16 wrz 2021, 22:29

ktosiek pisze:
15 wrz 2021, 23:17
roy42 pisze:
15 wrz 2021, 21:33

Wsiadałem z ciekawości ostatnio do auta w salonie i ... trzeszczało. Pomijając to o czym pisałem wcześniej, bardziej (od drobnych usterek) przeszkadza mi niemoc serwisu. O ile w kontakcie werbalnym osoby z którymi miałem w nim do czynienia sprawiły dobre wrażenie, o tyle efekty usuwania zgłoszonych usterek (centralny zamek, klima), już nie. Klima hałasuje (gdy w drodze z ASO wykonałem telefon z inf, że w dalszym ciągu hałasuje - usłyszałem, że ten typ tak ma), centralny zamek w dalszym ciągu blokuje drzwi (opisany przeze mnie przypadek otwarcia klapy był szokujący, gdyby ktoś opowiedział mi coś podobnego prawdopodobnie ciężko byłoby mi w to uwierzyć bo brzmi to jak fragment komiksu s-f). Rozumiem, że w aucie (nawet nowym), coś może się popsuć. To naturalne. Nie lubię jednak tracić czasu na wizyty w ASO między przeglądami podczas których mają być usuwane problemy, które miały być usunięte. Najzwyczajniej nie mam na to czasu. :)

Ok, nie zaśmiecam już wątku :)
Może to też kwestia poziomu oczekiwań i wrażliwości słuchowej na trzeszczenie elementów. Najprościej właśnie wsiąść do auta i ponaciskać nieco mocniej całą deskę od strony pasażera, obramowania zegarów nad kierownicą itp. Wszystko to są twarde plastiki i skrzypią/trzeszczą zarówno przy dotyku jak i podczas jazdy (bardziej przy cieple i zmianach temperatury).
W pewnej mierze tak, niemniej np. Corsa którą jeździłem w 1997 r. nie trzeszczała, podobne jak np. Avensis z 2008 r. czy i40 z 2012 :)
Mi wystarczyłoby gdyby nie trzeszczało w czasie jazdy :)

bulikingi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 04 wrz 2021, 19:46
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2020
Nadwozie: Avant
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koszalin

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: bulikingi » 17 wrz 2021, 09:10

roy42 pisze:
16 wrz 2021, 22:29
Mi wystarczyłoby gdyby nie trzeszczało w czasie jazdy :)
Jeździłem egzemplarzem testowym przez 2 dni i żadne trzeszczenie deski nie występowało. Nie zamówił bym tego modelu gdyby takie rzeczy miały miejsce. Przesiadałem się z bmw X3 G01 i tam ten poziom wykończenia też uważam był na dobrym poziomie. Przejechałem 10tys km w 2 miesiące i jedyna rzecz do jakiej mógłbym się przyczepić to zbyt głośne zawieszenie na nierównościach poprzecznych jak torowiska. Natomiast nawet jadąc po kocich łbach nic w środku nie skrzypi. Jedyna możliwość jaką widzę to jakieś poprawki w fabryce w nowych rocznikach. Chyba, że tez macie auto z tego roku i wam skrzypi (moje wyprodukowane w lipcu)?
Co do macania deski w salonie bez jazdy to radzę sobie darować - nowa klasa C skrzypi gdzie się nie dotknie a w czasie jazdy cisza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C8 (2018- )”


Akumulatory samochodowe Audi A6
hamulce

Compero.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami