Cześć!
Po wymianie osłony przegubu zewnętrznego z przodu, chciałem dokręcić trochę mocniej przegub (z kołem w górze / skrzynia była w trybie P) i coś przeskoczyło w skrzyni. Poruszałem półosią przód-tyl i chyba ciężej się ruszała. Zignorowałem to i złożyłem wszystko. Wyjeżdżałem z garażu na wstecznym, zacząłem skręcać i zaczęło trzeszczeć z prawej strony, od razu zgasiłem.
Teraz trzeszczy na trybie jazdy, na luzie nie trzeszczy
Co się mogło stać?
Bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi!
[A6 C5 2.8 Q Tip] skrzynia mieli po dokręcaniu przegubu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [A6 C5 2.8 Q Tip] skrzynia mieli po dokręcaniu przegubu
Idea trybu P: rozłączenie napędu plus mechaniczna blokada osi, realizuje się to za pomocą mechanicznego bolca, który blokuje ruch kół zębatych w środku, dlatego ważna jest procedura parkowania hydraulikiem z tym mechanizmem: zatrzymać się, na N, pozwolić autu umiejscowić się (lekki dołek, itd.), nożny, ręczny, puścić nożny, poczekać aż auto zatrzyma się na ręcznym i dopiero teraz wrzucić P i zgasić silnik. Robi się dlatego tak, żeby 2 tony wagi nie opierały się na blokadzie w skrzyni. Jeśli na lekkim spadku wrzucisz samo P, od razu, najlepiej bez ręcznego, ciężar auta oparł się na mechaniźmie blokady P w skrzyni i BARDZO ciężko wtedy zmienić położenie. Skrzyni to obojętne kto rusza osią: grawitacja i ciężar auta czy człowiek-mechanik, przy dokręcaniu zapraszasz drugą osobę, zakładasz zacisk hamulcowy i trzymasz zahamowane auto (skrzynia na N, ruchy osi nie wpływają na żaden mechanizm zębatkowy w skrzyni).
Blokada w skrzyni nie wytrzyma dużych naprężeń od ruchu kół, wcześniej może się uszkodzić, wszędzie piszą: P w hydraulikach można tylko na płaskim, jak auto nie zjeżdża. Nowsze auta to elektryczne ręczne i zabezpieczenia logiki sterującej. Minimum sprawdź na VCDS czy sterownik nie wali błędów. Samo wyjęcie i rozłożenie ZF 5HP19 na stół z auta (diagnoza i dotarcie do usterki) to 3,5k PLN.
Blokada w skrzyni nie wytrzyma dużych naprężeń od ruchu kół, wcześniej może się uszkodzić, wszędzie piszą: P w hydraulikach można tylko na płaskim, jak auto nie zjeżdża. Nowsze auta to elektryczne ręczne i zabezpieczenia logiki sterującej. Minimum sprawdź na VCDS czy sterownik nie wali błędów. Samo wyjęcie i rozłożenie ZF 5HP19 na stół z auta (diagnoza i dotarcie do usterki) to 3,5k PLN.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 sie 2021, 10:27
- Imię: Miłosz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: BB
Re: [A6 C5 2.8 Q Tip] skrzynia mieli po dokręcaniu przegubu
Bardzo dziękuję za wyczerpująca odpowiedź.
Ale głupia sprawa bo po prostu wypadł przegub , wszystko już zrobione, skrzynia w porządku.
Temat do zamknięcia
Dziękuję i miłego dzionka
Ale głupia sprawa bo po prostu wypadł przegub , wszystko już zrobione, skrzynia w porządku.
Temat do zamknięcia
Dziękuję i miłego dzionka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C5 2.8 Q Tip] skrzynia mieli po dokręcaniu przegubu
Dobrze, że tylko to .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga