[A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 lip 2011, 16:36
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1158
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Apropos awarii rozrządu - poruszyłem problem w TYM wątku.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 lip 2021, 21:56
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OPOLE
Re:
Witam,
Odświeżę trochę temat - ten imbusik do 2.0 tdi 136 km bre ma długość 77mm czy 100mm?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF
Silnik BRE ma 140 KM . Dopiero w polifcie i to nawet nie od początku montowano 100 mm.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 lip 2021, 21:56
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OPOLE
Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF
Dzieki za odpowiedź. Mój ma 136 km - tak wpisane w dowodzie. Sprowadzany z Belgii więc miałoby to sens.
Ps. Teraz zauważyłem, że wpisałem BRE zamiast BRF
Ps. Teraz zauważyłem, że wpisałem BRE zamiast BRF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF
Z Belgii mają mniej koni, bo tam płaci się podatek od mocy auta, a 136 KM to 100 kW, więc łapie się na niższy próg. Przy 140 KM mamy już 103 kW i kolejna stawka podatkowa. Dlatego softowo jest zmniejszona moc, aby na papierze było mniej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 lip 2021, 21:56
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OPOLE
Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF
Dzięki za szczegóły. Jeszcze 2 pytania odnośnie zbieraka:
1. Czy każdy zbierak ma swój unikalny nr, czy te nadruki na nich są takie same? Pytam w razie konieczności sprawdzenia po starym zbieraku czy faktycznie mechanik dokonał wymiany bo to różnie bywa.
2. Czy pompa olejowa jest klejona czy skręcana? Słyszałem, że po wymianie trzeba ją sklejać.
1. Czy każdy zbierak ma swój unikalny nr, czy te nadruki na nich są takie same? Pytam w razie konieczności sprawdzenia po starym zbieraku czy faktycznie mechanik dokonał wymiany bo to różnie bywa.
2. Czy pompa olejowa jest klejona czy skręcana? Słyszałem, że po wymianie trzeba ją sklejać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF
Nadruki są takie same, ale stary będzie wytarty i to będzie widać. Na drugie pytanie nie znam odpowiedzi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Oświęcim
Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF
Panowie nie bawcie się w wymianę samych tzw. ołówków, bo to tylko jeden z elementów do wymiany...są jeszcze gniazda w których on pracuje i w 80 % one są też zniszczone....regeneracja jest myślę nie droga ja dałem 600zł z gwarancją (jak dobrze pamiętam 72m-ce) bez limitu km...też napalałem sie na sam zabierak (ori 77 tam siedzi), jak jest inny to już po wymianie....sam zabrałem sie do tego i po wyciągnięciu całego modułu z misy, stwierdziłem, że sam ołówek tu nie wystarczy
Dodano po 3 minutach 50 sekundach:
pompy oleju w 2.0 tdi to temat rzeka...wystarczy poczytać jest bardzo dużo tego, łącznie ze zdjęciami....3 lata temu robiłem i mam z tym tematem święty spokój...
Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
Moduł pompy olejowej
Moduł wałka wyrównoważającego składa się z obudowy z żeliwa szarego, dwóch przeciwbieżnych wałków wyrównoważających, napędu zębatego z uzębieniem skośnym oraz zintegrowanej dwu centrycznej pompy olejowej. Obroty wału korbowego są przenoszone na koło zębate pośredniczące po zewnętrznej stronie obudowy. Koło zębate pośredniczące napędza wałek wyrównoważający I, obroty tego wałka są przenoszone za pomocą dwóch kół zębatych znajdujących się wewnątrz obudowy na wałek wyrównoważający II oraz dwu centryczną pompę olejową. Napęd zębaty jest skonstruowany w taki sposób, że wałki wyrównoważające obracają się dwa razy szybciej niż wał korbowy.
Napęd zębaty jest skonstruowany w taki sposób, że wałki wyrównoważające obracają się dwa razy szybciej niż wał korbowy.
Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
Przyczyną braku ciśnienia oleju w silniku jest w wyrobienie się gniazda wałka .
Tylko prawidłowo wykonane gniazdo wałka, może pozwolić na prawidłowe i wieloletnie działanie modułu pompy oleju.
Gniazdo wałka musi być wykonane bardzo precyzyjnie ,gdyż wałki wyrównoważające kręcą się dwa razy szybciej niż wał silnika.
Dodano po 51 sekundach:
ja robiłem tutaj https://turbotechnika.eu/oferta/pompy-olejowe-2-0tdi/# Imielin
Dodano po 3 minutach 50 sekundach:
pompy oleju w 2.0 tdi to temat rzeka...wystarczy poczytać jest bardzo dużo tego, łącznie ze zdjęciami....3 lata temu robiłem i mam z tym tematem święty spokój...
Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
Moduł pompy olejowej
Moduł wałka wyrównoważającego składa się z obudowy z żeliwa szarego, dwóch przeciwbieżnych wałków wyrównoważających, napędu zębatego z uzębieniem skośnym oraz zintegrowanej dwu centrycznej pompy olejowej. Obroty wału korbowego są przenoszone na koło zębate pośredniczące po zewnętrznej stronie obudowy. Koło zębate pośredniczące napędza wałek wyrównoważający I, obroty tego wałka są przenoszone za pomocą dwóch kół zębatych znajdujących się wewnątrz obudowy na wałek wyrównoważający II oraz dwu centryczną pompę olejową. Napęd zębaty jest skonstruowany w taki sposób, że wałki wyrównoważające obracają się dwa razy szybciej niż wał korbowy.
Napęd zębaty jest skonstruowany w taki sposób, że wałki wyrównoważające obracają się dwa razy szybciej niż wał korbowy.
Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
Przyczyną braku ciśnienia oleju w silniku jest w wyrobienie się gniazda wałka .
Tylko prawidłowo wykonane gniazdo wałka, może pozwolić na prawidłowe i wieloletnie działanie modułu pompy oleju.
Gniazdo wałka musi być wykonane bardzo precyzyjnie ,gdyż wałki wyrównoważające kręcą się dwa razy szybciej niż wał silnika.
Dodano po 51 sekundach:
ja robiłem tutaj https://turbotechnika.eu/oferta/pompy-olejowe-2-0tdi/# Imielin
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF
Przy wymianie zbieraka(imbusa) nie trzeba nic rozklejac, rozbierac przy pompie. Co Ty tam chcesz kleic??arapp pisze: ↑19 lip 2021, 17:37Dzięki za szczegóły. Jeszcze 2 pytania odnośnie zbieraka:
1. Czy każdy zbierak ma swój unikalny nr, czy te nadruki na nich są takie same? Pytam w razie konieczności sprawdzenia po starym zbieraku czy faktycznie mechanik dokonał wymiany bo to różnie bywa.
2. Czy pompa olejowa jest klejona czy skręcana? Słyszałem, że po wymianie trzeba ją sklejać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 lip 2021, 21:56
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OPOLE
Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF
Ja kleić nic nie chcę. Oddałem do mechanika i mi zrobił, ale chciałem zweryfikować plotkę. Jak w takim razie wygląda taka wymiana?jacob pisze: ↑13 wrz 2021, 19:36Przy wymianie zbieraka(imbusa) nie trzeba nic rozklejac, rozbierac przy pompie. Co Ty tam chcesz kleic??arapp pisze: ↑19 lip 2021, 17:37Dzięki za szczegóły. Jeszcze 2 pytania odnośnie zbieraka:
1. Czy każdy zbierak ma swój unikalny nr, czy te nadruki na nich są takie same? Pytam w razie konieczności sprawdzenia po starym zbieraku czy faktycznie mechanik dokonał wymiany bo to różnie bywa.
2. Czy pompa olejowa jest klejona czy skręcana? Słyszałem, że po wymianie trzeba ją sklejać.
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF
Poprostu mechanik spuszcza olej, odkreca co trzeba zeby się dostać do miski olejowej. Ściąga miskę olejową i ma już dostęp do tego imbusa przez mały otwór w pompie olejowej. Ściąga pierścień zabezpieczający i za pomocą magnesu,szczypiec, śrubki wyciąga imbus z pompy/wałka, Wkłada nowy imbus, zabezpiecza go nowym pierścieniem i zakłada miskę olejową. Wymienia filtr oleju, wlewa swierzy olej i po robocie. Pod żadnym pozorem nie wolno pozwolic mechanikowi ściągać/odkręcać całego modułu walków jeśli chcesz wymienić tylko sam imbus. Jak by odkręcał cały moduł to tylko w przypadku jego wymiany w całości, lub wymiany jednego z walków w którym imbus ma gniazdo w które wchodzi i w nim pracuje. Po takim zabiegu trzeba dopilnować specjalnej procedury ustawienia luzów na zębatkach bo inaczej zębatki po 4- 5 tys kilometrów zetrą się w pył. Jeden z kolegów tu na forum miał taki przypadek w a6 c7 2.0 tdi, rozleciał się cały moduł walków właśnie po tym jak mechanik do wymiany imbusa, odkręcił i rozebral cały moduł walków z pompą olejową a po wymianie imbusaarapp pisze: ↑14 wrz 2021, 20:44Ja kleić nic nie chcę. Oddałem do mechanika i mi zrobił, ale chciałem zweryfikować plotkę. Jak w takim razie wygląda taka wymiana?jacob pisze: ↑13 wrz 2021, 19:36Przy wymianie zbieraka(imbusa) nie trzeba nic rozklejac, rozbierac przy pompie. Co Ty tam chcesz kleic??arapp pisze: ↑19 lip 2021, 17:37Dzięki za szczegóły. Jeszcze 2 pytania odnośnie zbieraka:
1. Czy każdy zbierak ma swój unikalny nr, czy te nadruki na nich są takie same? Pytam w razie konieczności sprawdzenia po starym zbieraku czy faktycznie mechanik dokonał wymiany bo to różnie bywa.
2. Czy pompa olejowa jest klejona czy skręcana? Słyszałem, że po wymianie trzeba ją sklejać.
Poskładał wszystko "na oko"
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga