Post
autor: hak64 » 29 sie 2021, 19:14
Kilka uwag do otrzymanego kosztorysu.
Tak mała wyliczanka:
- zastosowana stawka rbg jest rażąco niska (56 zł to zaledwie 1/3 średnich stawek stosowanych przez ASO),
- potrącono 10 % od całości kosztu naprawy (bezprawnie, bo żaden przepis prawa nie nakłada na poszkodowanego obowiązku naprawy swojego auta (można go sprzedać w stanie uszkodzonym, lub takim jeździć),
- potrącono także 22% ceny części zamiennych (naliczony rabat) - bezprawny bo (patrz wyżej),
- zastosowano współczynnik odchylenia w kosztach materiału lakierniczego, tym samym o 45% okrojono wartość lakieru.
Podejrzewam że zderzak nie był zdejmowany do oględzin (lub wycenę sporządzono na podstawie zdjęć nadesłanych przez poszkodowanego). Pod poszyciem zderzaka znajdują się wzmocnienia oraz elementy mocujące, które zwykle także ulegają uszkodzeniu, a nie są widoczne bez zdemontowania zderzaka. To samo dotyczy podłogi bagażnika, a zwłaszcza wnęki koła zapasowego. Jeśli samochód posiada hak holowniczy, to z pewnością doszło do deformacji podłogi bagażnika. Odnośnie zastosowanych w kalkulacji części zamiennych, proszę zadzwonić do ASO podając nr części (nr katalogowy podany jest na stronie 3 kosztorysu) i zapytać, czy są to części dedykowane do Pani samochodu (pewnie poproszą o nr VIN) i czy są dostępne w cenach wskazanych przez ubezpieczyciela. Moim zdaniem ta szkoda powinna zostać oszacowana na ponad 6 tys zł (nie licząc ewentualnych uszkodzeń podłogi i wzmocnień zderzaka).
Pozdrawiam. Henryk
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych