Jakość automatycznej skrzyni biegów Audi A6 (C7)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 sie 2021, 20:55
- Imię: SiyonKart
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A8 D3
- Nadwozie: Van
- Silnik: 4.2 BCY 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: New York
Jakość automatycznej skrzyni biegów Audi A6 (C7)
Zastanawiam się nad zakupem Audi A6 i interesuje mnie jakość automatycznej skrzyni biegów w tym modelu. Słyszałem historie, że powinienem unikać automatów i iść na manualne, bo są złe w tym modelu, czy ktoś ma jakieś doświadczenie do podzielenia się... Dziękuję
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Jakość automatycznej skrzyni biegów Audi A6 (C7)
Najlepszy jest 8-biegowy tiptronic. Kolejna fajna skrzynia to 7-biegowy s-tronic, który jest szybki, bo to DSG Audi, a najmniej bezpieczna to multitronic, ale przy rozsądnym traktowaniu też potrafi długo pojeździć.
- ralen
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 177
- Rejestracja: 16 kwie 2019, 14:54
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Jakość automatycznej skrzyni biegów Audi A6 (C7)
Mateusz, nie do końca mogę się zgodzić. Awaryjność S-Tronic jest większa niż Multitronic. Wystarczy spojrzeć na ilość postów na forum.

Multitronic jest poprawiony względem wersji w poprzednich modelach, ale nie oznacza to że jest niezniszczalny. Jeżeli olej wymieniany co 60tyś (lepiej częściej) i skrzynia traktowana z rozsądkiem to nie powinna sprawiać problemu. No i nie poszalejesz tą skrzynią jeżeli chodzi o podnoszenie mocy. Skrzynia jest bardzo komfortowa, ale niestety wrażliwa na przeciążenia.
W S-Tronic klasyką jest że między przebiegiem 150-250tyś (średnio), trzeba zrobić mechatronikę, niezależnie od traktowania. W przeciwieństwie do multitronic, S-Tronic jest bardziej odporny na złe traktowanie i wytrzymuje większe momenty obrotowe.
No i jeszcze pozostaje pancerny TipTronic który jest najmniej awaryjny, ale on jest tylko w autach na rynek USA i o ile dobrze kojarzę w 3.0 BIT. Były jeszcze egzemplarze A7 z początku produkcji gdzie dało się wybrać Tipa jako opcję (jednak szybkot o zmieniono - info z grup na FB).
Co do zasady, każda skrzynia wymaga zachowania interwałów wymiany oleju i jest to konieczność. Ja bym się automatu nie obawiał. To nie jest tak, że będzie Ci się sypał co 30 tyś km. Może być tak że w twoich rękach akurat skrzynia przelata, a może być tak że będziesz musiał ją zrobić raz i raczej nie więcej.
Było: A4 B6 =)
Jest A6 C7
Jest A6 C7

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Jakość automatycznej skrzyni biegów Audi A6 (C7)
Mało jest problemów z multitronikami na forum, bo są tylko przy napędzie na przód, a jednak większość A6 to quattro.