Hey jestem tu nowy i witam serdecznie wszystkich
mam ostatnio problem z Audi 3.0tdi 240 km 2010 z końca roku typ silnika cdya mam ją od października 2020 i przejechałem około 20 tyś km przebieg teraz 250000 wcześniej bez kłopotu sprowadziłem sam wysłałem wtryski do sprawdzenia przed rejestracją do bosch i było ok do tej pory
pojawił się check P242A lambda blok 1 czujnik3 + P0401 egr za mały przepływ spalin (oprogramowanie delfi )
lambda wymieniona zgasło P242A
spec mówił ,że egr pewnie przez sonde
ale egr zapalało dalej choć czasem gasło ( jak już zamówiony był zawór)
wymieniony zawór ale zapala się na nowo wcześniej 30km ostatnio po kilku dniach jakieś 100 km
Byłem u kolegi który ma kilka takich 3.0 tdi z tego roku i wymontowałem używaną część zawór egr od niego żeby sprawdzić czy zamiennik nie jest uwalony
jeszcze nie zmieniłem jej bo wszedłem w rzeczywiste wartości i zawór się otwierał i zamykał
pomożecie ?
szukałem na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi
kupiłem vas5054a trochę miałem problem żeby go uruchomić ale udało mi się połączyć co prawda po kablu ale temat rozwojowy program nie jest zbyt intuicyjny ale będę się uczył (poszukam instrukcji chyba że ktoś ma )
podpowiecie? lub jakiś link do tematu
z góry dzięki za pomoc pozdrawiam Darek
3.0tdi EGR +lamda 2010 240 km cdya
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: 3.0tdi EGR +lamda 2010 240 km cdya
dolot wyczyszczony? rurka od EGR drożna? - w moim 3.0tdi ASB kolanko jedno było zaklejone i mimo sprawnego zaworu EGR nie było przepływu spalin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: 3.0tdi EGR +lamda 2010 240 km cdya
Znany problem w poliftowej 3.0 TDI
. Do wymiany nie zawór EGR, a cała chłodnica EGR. Na początku miały wadę fabryczną i zostały zastąpione poprawionymi. Najnowszy numer chłodnicy to 059131515ET. Możesz szukać od innego modelu Audi. Ważne, że numer będzie się zgadzał. Tak jak pisał kolega powyżej, warto sprawdzić też kolanko, bo sam zawór już wymieniłeś. Miałem ten sam problem i dopiero wymiana chłodnicy pomogła. Chłodnica się zapycha i jak zawór puści spaliny na nią, to wyrzuci czasami błąd o zbyt małym przepływie. Błąd pojawia się w losowych momentach, czasami od razu po odpaleniu, a czasami po kilkudziesięciu km. Potem będzie wyrzucało też checka na desce.
Dodano po 3 minutach 20 sekundach:
Mnie się udało kupić nówkę za kilka stówek (leżak z niemieckiego magazynu VW). Był nawet nowy zawór EGR, termostat (tak, jest tam termostat
) oraz czujnik temperatury spalin
. Było to rok temu w maju i od tego czasu spokój.

Dodano po 3 minutach 20 sekundach:
Mnie się udało kupić nówkę za kilka stówek (leżak z niemieckiego magazynu VW). Był nawet nowy zawór EGR, termostat (tak, jest tam termostat


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 maja 2021, 12:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: 3.0tdi EGR +lamda 2010 240 km cdya
dzięki sprawdzę ten dolot -kolanko
później tą chłodnicę (szukać używanej , zamiennika , jakaś konkretna firma ?)
dam znać co ustaliłem i czy temat rozwiązany ( dziwne było dla mnie bo zawór był czysty porównując z kolegi gdzie nie było problemu ) ale po wyczyszczeniu
tylko zaworu choć rozkręcałem -poruszałem tym dolotem zrobiłem z 600 km nim czek znów się zapalił
pozdrawiam
Dodano po 7 minutach 6 sekundach:
mat1324 już doczytałem nową zakupiłeś w okazyjnej cenie bo jak patrzyłem ok 2000 ta chłodnica kosztuje
w niemczech taniej ? masz jakiś link do tamtej oferty?
ten mój spec jeździ do niemeic co 2 tyg może tam spyta zna b.dobrze niemiecki
pozdrawiam
później tą chłodnicę (szukać używanej , zamiennika , jakaś konkretna firma ?)
dam znać co ustaliłem i czy temat rozwiązany ( dziwne było dla mnie bo zawór był czysty porównując z kolegi gdzie nie było problemu ) ale po wyczyszczeniu
tylko zaworu choć rozkręcałem -poruszałem tym dolotem zrobiłem z 600 km nim czek znów się zapalił
pozdrawiam
Dodano po 7 minutach 6 sekundach:
mat1324 już doczytałem nową zakupiłeś w okazyjnej cenie bo jak patrzyłem ok 2000 ta chłodnica kosztuje
w niemczech taniej ? masz jakiś link do tamtej oferty?
ten mój spec jeździ do niemeic co 2 tyg może tam spyta zna b.dobrze niemiecki
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: 3.0tdi EGR +lamda 2010 240 km cdya
Kupiłem wtedy na allegro albo otomoto
. Już nie pamiętam. Była to nowa oryginalna chłodnica EGR z pełnym osprzętem, ale trochę leżała na niemieckiej półce w DE i Polak kupił ją za grosze, aby sprzedać w PL.
Dodano po 59 sekundach:
Swoją możesz wyczyścić i na pewno będzie zabita w środku sadzą ze spalin.
Na pierwszy montaż szedł Pierburg.

Dodano po 59 sekundach:
Swoją możesz wyczyścić i na pewno będzie zabita w środku sadzą ze spalin.
Na pierwszy montaż szedł Pierburg.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 maja 2021, 12:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: 3.0tdi EGR +lamda 2010 240 km cdya
Trochę to trwało ale mam nadzieję ,że to już koniec tego wątku zakupiona chłodnica 059131515ET tak jak radził Mateusz i ca co dziękuję bardzo bo przejechałem po wymianie 200km i na ten moment check się nie zapalił wcześniej zapalał się po 30 km , sprawdzałem odis nie ma błędu. Teraz mam 3 sprawne zawory egr
mat1324 jeszcze raz dzięki za fachową pomoc pozdrawiam i wreszcie cieszę się znów przyjemnością z jazdy

mat1324 jeszcze raz dzięki za fachową pomoc pozdrawiam i wreszcie cieszę się znów przyjemnością z jazdy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: 3.0tdi EGR +lamda 2010 240 km cdya
Mówiłem, że to chłodnica, a nie zawór EGR czy słynne kolanko przed kolektorem. Cieszę się, że pomogłem
.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 mar 2021, 13:49
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce
Re: 3.0tdi EGR +lamda 2010 240 km cdya
U mnie ten sam silnik i też szykuję się do wymiany chlodnicy egr.
Błędów nie wyrzuca ale zauważyłem że jest zatarta kierownica spalin na ośce ( zatarta na wpół otwartej pozycji).
Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale jeszcze parę miesięcy temu kierownica spalin na pewno się otwierala i DPF wypalal sie co 600Km teraz zauwazylem ze wypala sie co 260-300.
Kupiłem więc chłodnicę uzywana z 2016r z nowymi numerami.
Ciężka sprawa z jej wymianą? Może jakiś opis serwisowy mógł by ktoś podrzucić?

Błędów nie wyrzuca ale zauważyłem że jest zatarta kierownica spalin na ośce ( zatarta na wpół otwartej pozycji).
Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale jeszcze parę miesięcy temu kierownica spalin na pewno się otwierala i DPF wypalal sie co 600Km teraz zauwazylem ze wypala sie co 260-300.
Kupiłem więc chłodnicę uzywana z 2016r z nowymi numerami.
Ciężka sprawa z jej wymianą? Może jakiś opis serwisowy mógł by ktoś podrzucić?