czujnik temperatury powietrza dolotowego
czujnik temperatury powietrza dolotowego
po wymianie tego czujnika dalej wyskakuje blad
16496 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too Low
P0112 - 35-00 - -
i pokazuje 143 stopnie
co moge jeszcze zrobic??
16496 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too Low
P0112 - 35-00 - -
i pokazuje 143 stopnie
co moge jeszcze zrobic??
pozdrawiam Stawikcbr
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
stawikcbrNa styku nr 2 czujnika (przewód szaro-biały) powinieneś mieć masę pojazdu (gnd). Natomiast na styku nr 1, ECU silnika mierzy spadek napięcia na czujniku, więc jego pomiar na wyciągniętym czujniku pewnie nie ma sensu. Można co najwyżej sprawdzić czy jest przejście pomiędzy tym stykiem, a stykiem nr 85 ECU silnika
A może ten nowy czujnik jest po prostu uszkodzony? Czy stary czujnik również generował taki sam błąd?
A może ten nowy czujnik jest po prostu uszkodzony? Czy stary czujnik również generował taki sam błąd?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Generalnie nie zależnie czy stacyjka jest włączona czy nie na styku nr 2 powinna być masa pojazdu (możesz sprawdzić miernikiem czy jest przejście pomiędzy klemą '-' aku a stykiem nr 2, możesz też spróbować przejścia pomiędzy stykiem nr 2 a jakimkolwiek metalowym elementem silnika).stawikcbr pisze:tak blad byl taki sam,pojde jeszcze raz zmierzyc bo masy nie mialem na styku nr 2 ale mialem go odpietego i sprawdzalem ze srubki zaraz zobacze ,wezme mase z aku,ale powiedz mi czy chodzi Ci oto ze wyciągniety jest czujnik czy odpiety?a stacyjka ma byc wlaczona czy nie??
Natomiast na styku nr 1 powinno być jakieś napięcie. Nigdy nie badałem tego czujnika ale zakładam że jest on rezystancyjny. Tzn że ECU silnika bada sobie spadek napięcia na tym czujniku i w ten sposób wie jaka jest temperatura. Więc na odpiętym czujniku powinno być jakieś napięcie.
Możesz też sprawdzić rezystancję pomiędzy stykami 1 i 2 samego czujnika
powinna być w okolicy tych wartości:
-20st około 13,8kohm
0 około 5.5kohm
20 około 2.4kohm
40 około 1.1kohm
60 około 0.6kohm
napewno nie ma masy na styku nr 2,u mnie przewod brazowo-bialy,musze sie dobrac do kompa i moze tam sprawdzic czy jest przejscie ale nie wiem czy obydwa tam ida, sprawdzilem rezystancje na nowym i starym czujniku,nowy 2.24 a stary byl wkrecony to 2.14 zgadzalo by sie z temperatura w garazu,
ten styk 85 ECU silnika jest tak jakos opisany przy kompie czy na wtyczce? jutro sie do niego dobiore,
a moze to mase dac zaraz przy wtyczce bezposrednio??
ten styk 85 ECU silnika jest tak jakos opisany przy kompie czy na wtyczce? jutro sie do niego dobiore,
a moze to mase dac zaraz przy wtyczce bezposrednio??
pozdrawiam Stawikcbr
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Jak pisałem wcześniej styk nr 1 jest podłączony na styk nr 85 ECU, natomiast styk nr 2 jest podłączony do styku nr 108 ECU. Ponadto z tego styku nr 108 przewód idzie między innymi do:
- czujnik temperatury g2 styk nr 3
- czujnik prędkości obrotowej silnika - styk nr 1 w 3pinowej szarej wtyczki
- czujnik stukowy silnika - styk nr 3 w 3 pinowej brązowej wtyczce (na grodzi silnika są 2 jedna z lewej strony, druga z prawej strony)
- czujnik halla położenia wałka rozrządu styk nr 3
Tak więc możesz sprawdzić, czy jest przejście do któregoś z tych czujników powyżej.
Bezpieczniej byłoby pociągnąć GND dla czujnika z jednego z tych miejsc (wtedy ori schemat byłby zachowany).
- czujnik temperatury g2 styk nr 3
- czujnik prędkości obrotowej silnika - styk nr 1 w 3pinowej szarej wtyczki
- czujnik stukowy silnika - styk nr 3 w 3 pinowej brązowej wtyczce (na grodzi silnika są 2 jedna z lewej strony, druga z prawej strony)
- czujnik halla położenia wałka rozrządu styk nr 3
Tak więc możesz sprawdzić, czy jest przejście do któregoś z tych czujników powyżej.
Bezpieczniej byłoby pociągnąć GND dla czujnika z jednego z tych miejsc (wtedy ori schemat byłby zachowany).
witam,miedzy czujnikiem temperatury g2 a czujnikiem temperatury powietrza dolotowego nie ma przejscia (masy),miedzy ecu a kostka od czujnika temp.powietrzaa stykiem 85 i 108 tez nie ma przejscia,ale miedzy 108 ecu a stykiem nr 3 czujnika temperatury to juz jest,
nie wiem gdzie jest czujnik predkosci obrotowej i czujnik halla,te czujniki stukowe to sa pod kolektorem i na ten czas za duzo rozbierania,
mase wczesniej dalem z aku i bladnie zniknal moge terazdac z tego styku n3 3 czuj.temp. ale nie wiem czy to pomoze jak nie ma jeszcze przejscia miedzy ecu 85 a stykim nr 1 temp.powietrza??
nie wiem gdzie jest czujnik predkosci obrotowej i czujnik halla,te czujniki stukowe to sa pod kolektorem i na ten czas za duzo rozbierania,
mase wczesniej dalem z aku i bladnie zniknal moge terazdac z tego styku n3 3 czuj.temp. ale nie wiem czy to pomoze jak nie ma jeszcze przejscia miedzy ecu 85 a stykim nr 1 temp.powietrza??
pozdrawiam Stawikcbr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 wrz 2016, 19:34
- Lokalizacja: Elbląg
Witam. Miałbym pytanie do kolegi kot919, bo widzę że dysponuje solidną wiedzą
Chciałbym prośić o potwierdzenie pinów ecu dla czujnika IAT silnik APS 1999r
Mam standardowy problem : VAG pokazuje 143 stopnie (swoją drogą, zastanawiające że u masy użytkowników akurat ta wartość się pojawia) . Sam czujnik jako taki, sprawny (wartości pokrywają się z tymi podanymi wcześniej jak i w innych tematach)
Muszę prześwietlić wiązkę i naprawić, a nie chciałbym czegoś przypalić.
Generalnie próbuję zwalczyć :
-brak ssania ( ciężko pali na zimnym, choć nie zawsze) coś mi się kojarzy, że były błędy powiązane linią masy z czujnikiem IAT (temp., stukowe, hall). skasowały się wszystkie poza IAT
- dość spore spalanie 13 trasa / 20 miasto LPG
Chciałbym prośić o potwierdzenie pinów ecu dla czujnika IAT silnik APS 1999r
Mam standardowy problem : VAG pokazuje 143 stopnie (swoją drogą, zastanawiające że u masy użytkowników akurat ta wartość się pojawia) . Sam czujnik jako taki, sprawny (wartości pokrywają się z tymi podanymi wcześniej jak i w innych tematach)
Muszę prześwietlić wiązkę i naprawić, a nie chciałbym czegoś przypalić.
Generalnie próbuję zwalczyć :
-brak ssania ( ciężko pali na zimnym, choć nie zawsze) coś mi się kojarzy, że były błędy powiązane linią masy z czujnikiem IAT (temp., stukowe, hall). skasowały się wszystkie poza IAT
- dość spore spalanie 13 trasa / 20 miasto LPG
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 wrz 2016, 19:34
- Lokalizacja: Elbląg
Dziękuję, sprawdzę w weekend, zobaczymy co z tego wyjdzie...
edit.
po tygodniu jazdy, wywaliło błędy :
- IAT
-zawór skracania dolotu
- czujnik wałka rozrządu (hall)
- G62 (czujnik temp)
Rozprułem wiązkę, kable całe...ale zastanowiły mnie kolory kabli podane przez kolegę powyżej...
i pojawiło się rozwiązanie
: zamienione wtyczki pomiędzy czujnikiem IAT a zaworem skracania dolotu
efekt - błędy się skasowały, i poki co, nie wracają
Niestety chyba nadal będzie problem z temperaturą płynu. Zanim to rozgrzebałem i poskładałem do kupy, silnik nieco przestygł, i znowu nie odpalił za pierwszym razem, pewnie rano będzie to samo.
Po solidnej przejażdżce, temp. na desce ledwie 70. Niestety wszystkie wersje vag-a jakie mam, w grupie 007 wyświetlają puste okienka z podpisem w rodzaju bin.bits.
We wcześniejszych grupach, jeśli dobrze kojarzę temp. na deske 68 oC, a temp dla sterownika 134 oC. Ani jedna ani druga nie wydaje się być wiarygodna, więc pewnie czujnik temp do wymiany, lub / i termostat...
Na dzień dzisiejszy, radość i satysfakcja ze wskazań IAT - 35 oC
Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, będę zobowiązany...
Jeśi śmiecę w temacie, proszę dać znać, przeniosę się do odpowiedniego tematu...
pozdrawiam
edit.
po tygodniu jazdy, wywaliło błędy :
- IAT
-zawór skracania dolotu
- czujnik wałka rozrządu (hall)
- G62 (czujnik temp)
Rozprułem wiązkę, kable całe...ale zastanowiły mnie kolory kabli podane przez kolegę powyżej...
i pojawiło się rozwiązanie
: zamienione wtyczki pomiędzy czujnikiem IAT a zaworem skracania dolotu
efekt - błędy się skasowały, i poki co, nie wracają
Niestety chyba nadal będzie problem z temperaturą płynu. Zanim to rozgrzebałem i poskładałem do kupy, silnik nieco przestygł, i znowu nie odpalił za pierwszym razem, pewnie rano będzie to samo.
Po solidnej przejażdżce, temp. na desce ledwie 70. Niestety wszystkie wersje vag-a jakie mam, w grupie 007 wyświetlają puste okienka z podpisem w rodzaju bin.bits.
We wcześniejszych grupach, jeśli dobrze kojarzę temp. na deske 68 oC, a temp dla sterownika 134 oC. Ani jedna ani druga nie wydaje się być wiarygodna, więc pewnie czujnik temp do wymiany, lub / i termostat...
Na dzień dzisiejszy, radość i satysfakcja ze wskazań IAT - 35 oC
Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, będę zobowiązany...
Jeśi śmiecę w temacie, proszę dać znać, przeniosę się do odpowiedniego tematu...
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 wrz 2020, 14:23
- Imię: Slawomir
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Immendingen
Re: czujnik temperatury powietrza dolotowego
Witam Panów. Podłączę się pod temat bo widzę ze dobrze trafiłem. U mnie kolory kabli są troszkę inne
- zolto-bialy to dodatni
czerwono-zielony to masa
Sprawdzałem napięcie na wtyczce i jest chyba ok. Wziąłem plus z akumulatora a masę z kabla czerwono-zielonego i pokazało 12,6V, Na minusie z aku i plusie z kabla zolto-bialego tylko na zapłonie pokazało 5,3V.
Rozbierałem sterownik od Silnika (wtyczki) i niestety żadnych numerów nie znalazłem. Czujnik mam już 3 oryginalny BOSCH. Cały czas wywala błąd ze sygnał jest za niski.
Moze jakiś specjalista mi pozamieniał piny na wtyczce? Czy mogę zamienić piny, chodzi mi czy czegoś nie spapram w ECU?
- zolto-bialy to dodatni
czerwono-zielony to masa
Sprawdzałem napięcie na wtyczce i jest chyba ok. Wziąłem plus z akumulatora a masę z kabla czerwono-zielonego i pokazało 12,6V, Na minusie z aku i plusie z kabla zolto-bialego tylko na zapłonie pokazało 5,3V.
Rozbierałem sterownik od Silnika (wtyczki) i niestety żadnych numerów nie znalazłem. Czujnik mam już 3 oryginalny BOSCH. Cały czas wywala błąd ze sygnał jest za niski.
Moze jakiś specjalista mi pozamieniał piny na wtyczce? Czy mogę zamienić piny, chodzi mi czy czegoś nie spapram w ECU?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 paź 2022, 14:46
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Radom
Re: czujnik temperatury powietrza dolotowego
Ja mam ten sam objaw. Czujnik wymieniony, a błąd nie daje się skasować. Sam konektor sprawdzałem i pokazuje napięcie 3 V, czy to prawidłowe? U mnie kable są koloru biało-zielonego - obydwa. Co mogę jeszcze sprawdzić? Generalnie jestem elektronikiem - laikiem, więc napięcie umiem sprawdzić itp. ale niewiele więcej. Proszę o pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 paź 2022, 14:46
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Radom
Re: czujnik temperatury powietrza dolotowego
U mnie problem został rozwiązany. Dzięki przedmówcom, okazało się, że zostały zamienione wtyczki. Porównałem kolory przewodów i u mnie ktoś zamienił wtyczki z czujnikiem, skracania (chyba to ten) dolotu. Przełożyłem i błąd zniknął na stałe, oczywiście po jego wykasowaniu. Teraz auto nabrało wigoru, lepiej odpala i nie trzęsie "budą". Dzięki wszystkim za pomoc!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga