Dławiący się silnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 wrz 2019, 15:55
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Dławiący się silnik
Witam, po wymianie listwy wtryskowej lpg samochód zaczął się dławic w sensie do 2.5-3 tysiące ma problem z rozpędzeniem się wkręcac powyżej 3 tysięcy idzie normalnie lata jak rakieta. odłączączałem sondę przepływkę nie ma żądnej różnicy na gazie to już w ogóle tragedia... zastanawiam się czy może by to wina podciśnienia, gdyż jak próbuję zrobic autokalibracje lpg wyskakuje mi komunikat że za niskie podcisnienie w kolektorze ssącym... i że za wysokie obroty silnika, obroty na jałowym biegu wolno spadają.Mam interfejs i oprogramowanie vcds tylko za bardzo nie wiem jak posprawdzac sonde i przepływkę tym programem .
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Dławiący się silnik
Witam,
W pierwszej kolejności wypełnij swój awatar, łatwiej jest pomóc.
Nic nie zrobisz przy intalacji LPG do puki silnik nie będzie pracował poprawnie 100% na benzynie.
W pierwszej kolejności trzeba z czytać VCDS silnik, jakie są błędy na benzynie i je usunąć (np. wymiana sondy.
W drugiej kolejności trzeba zrobić logi dynamiczne, ale przed nimi trzeba sprawdzić szczelność całego układu ssącego kompresorem.
Wymiana listwy LPG nawet jak ta sama, to wymaga i trzeba zrobić kalibrację.
Pozdrawiam.
W pierwszej kolejności wypełnij swój awatar, łatwiej jest pomóc.
Nic nie zrobisz przy intalacji LPG do puki silnik nie będzie pracował poprawnie 100% na benzynie.
W pierwszej kolejności trzeba z czytać VCDS silnik, jakie są błędy na benzynie i je usunąć (np. wymiana sondy.
W drugiej kolejności trzeba zrobić logi dynamiczne, ale przed nimi trzeba sprawdzić szczelność całego układu ssącego kompresorem.
Wymiana listwy LPG nawet jak ta sama, to wymaga i trzeba zrobić kalibrację.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 wrz 2019, 15:55
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dławiący się silnik
Wyskakujący błąd na vcds to z przepływką kupiłem zamiennik ale nie miałem problemu nawet z tym błędem i przy odłączonej przepływcę wszystko zaczęło się dzia po wymianie listwy lpg na zupełnie inną i dlatego moje pytanie czy to może byc wina podcisnienia
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Re: Dławiący się silnik
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 wrz 2019, 15:55
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dławiący się silnik
Po wymianie listwy wtryskowej lpg samochód zaczął się dławic w sensie do 2.5-3 tysiąca, ma problem z rozpędzeniem się. Po wkręceniu powyżej 3 tysięcy idzie normalnie, lata jak rakieta. Odłączączałem sondę, przepływkę. Nie ma żądnej różnicy na gazie to już w ogóle tragedia... zastanawiam się, czy może być to wina podciśnienia, gdyż jak próbuję zrobić auto kalibracje lpg wyskakuje mi komunikat, że za niskie podciśnienie w kolektorze ssącym... i że za wysokie obroty silnika, obroty na jałowym biegu wolno spadają. Mam interfejs i oprogramowanie vcds tylko za bardzo nie wiem jak posprawdzać sondę i przepływkę tym programem.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Dławiący się silnik
Witam.karinkton pisze: ↑18 cze 2021, 11:06Po wymianie listwy wtryskowej lpg samochód zaczął się dławic w sensie do 2.5-3 tysiąca, ma problem z rozpędzeniem się. Po wkręceniu powyżej 3 tysięcy idzie normalnie, lata jak rakieta. Odłączączałem sondę, przepływkę. Nie ma żądnej różnicy na gazie to już w ogóle tragedia... zastanawiam się, czy może być to wina podciśnienia, gdyż jak próbuję zrobić auto kalibracje lpg wyskakuje mi komunikat, że za niskie podciśnienie w kolektorze ssącym... i że za wysokie obroty silnika, obroty na jałowym biegu wolno spadają. Mam interfejs i oprogramowanie vcds tylko za bardzo nie wiem jak posprawdzać sondę i przepływkę tym programem.
W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić szczelność układu ssącego (najlepiej kompresorem)
Teraz logi dynamiczne bloki (kasujesz błędy nawet jak ich nie ma)
002+115+118 (przepływomierz+doładowanie zadane i otrzymane+zawór N75)
Zrobione logi wstawiasz do oceny. Po ocenie ciąg dalszy.
Dobrze byłoby zrobić jeszcze 020+030+031 (wypadanie zapłonu oraz sondy)
Wszystkie logi na benzynie.
Każda nieszczelność w silniku turbo, to strata mocy.
Jeśli wymieniasz przepływomierz, zawór N75 lub DV, to tylko i wyłącznie oryginał. (zamienniki do kosza) nówka lub sprawna używka.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 wrz 2019, 15:55
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dławiący się silnik
Ok. rozumiem. Z tym kompresorem , mam zatkać od strony filtra dolot i podłączyć się pod dolot tak...A co z tym podciśnieniem, bo patrzyłem gdzieś na you... i przy tym serwie jak odłączyłem przewód od kolektora do serva i go zaciągam ustami to słychać że jest gdzieś nieszczelność i to na pewno nie na tym przewodzie
Dodano po 16 minutach 41 sekundach:
odnośnie tych części zamiennych a bardziej tu myślę już o przepływce wpisując w google symbole bez ostatniej litery na końcu wyskakuje mi przepływka ale od disla identyczna od innego modelu ale identyczna z wyglądu wtyczka pin taka sama czujnik identyczny tylko obódowa inna czy jak zrobił podmiankę obudowy czy będzie spełniać swoją funkcję .... przepływki w hugo drogie a szczerze mówiąc nie mam za bardzo chajsu dziecko w drodze każda złotówka ważna teraz i jakaś podpowiedz , kurde ja na prawdę nie miałem problemu nigdy z tym autem w sensie jak nawet ten zamiennik był odłączony nie robił mi takich sztuczek , zaczeło się od tego gazu zamina listwy musiłem zwalić kolektor aby podłączyć tą nową listwę no i o tyle że nie jestem mechanikiem to pytam się o to podciśnienie .turbo nie padło bo nie wierzę świrzo po remoncie,rozrząd jak zrobiłem na nim +- niech będzie 8 tyś to z wielkim ale czy w ogóle tyle zrobiło nawet do 5 bym to zaokrąglił ta sonda i te podciśnienie i o nich myśłe a dziś nie sprawdze bo wiadomo koniec weekendu .... na jałowym mógłbym co sprawdzić i vcds i gazowym... .Nie wiem czy ma to coś do rzeczy poprzedni właściel no zrobił taką rzeżbę w wiązce od eco że tam nie widzię nie przeciętego nie łatanego przewodu i jak się podłączam pod lpg to mimo że sondę odłącze to skacze napięcie z dwóch sond i na oscyloskopie pokazuję wachania
Dodano po 16 minutach 41 sekundach:
odnośnie tych części zamiennych a bardziej tu myślę już o przepływce wpisując w google symbole bez ostatniej litery na końcu wyskakuje mi przepływka ale od disla identyczna od innego modelu ale identyczna z wyglądu wtyczka pin taka sama czujnik identyczny tylko obódowa inna czy jak zrobił podmiankę obudowy czy będzie spełniać swoją funkcję .... przepływki w hugo drogie a szczerze mówiąc nie mam za bardzo chajsu dziecko w drodze każda złotówka ważna teraz i jakaś podpowiedz , kurde ja na prawdę nie miałem problemu nigdy z tym autem w sensie jak nawet ten zamiennik był odłączony nie robił mi takich sztuczek , zaczeło się od tego gazu zamina listwy musiłem zwalić kolektor aby podłączyć tą nową listwę no i o tyle że nie jestem mechanikiem to pytam się o to podciśnienie .turbo nie padło bo nie wierzę świrzo po remoncie,rozrząd jak zrobiłem na nim +- niech będzie 8 tyś to z wielkim ale czy w ogóle tyle zrobiło nawet do 5 bym to zaokrąglił ta sonda i te podciśnienie i o nich myśłe a dziś nie sprawdze bo wiadomo koniec weekendu .... na jałowym mógłbym co sprawdzić i vcds i gazowym... .Nie wiem czy ma to coś do rzeczy poprzedni właściel no zrobił taką rzeżbę w wiązce od eco że tam nie widzię nie przeciętego nie łatanego przewodu i jak się podłączam pod lpg to mimo że sondę odłącze to skacze napięcie z dwóch sond i na oscyloskopie pokazuję wachania
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Dławiący się silnik
Witam.karinkton pisze: ↑20 cze 2021, 08:48Ok. rozumiem. Z tym kompresorem , mam zatkać od strony filtra dolot i podłączyć się pod dolot tak...A co z tym podciśnieniem, bo patrzyłem gdzieś na you... i przy tym serwie jak odłączyłem przewód od kolektora do serva i go zaciągam ustami to słychać że jest gdzieś nieszczelność i to na pewno nie na tym przewodzie
Dodano po 16 minutach 41 sekundach:
odnośnie tych części zamiennych a bardziej tu myślę już o przepływce wpisując w google symbole bez ostatniej litery na końcu wyskakuje mi przepływka ale od disla identyczna od innego modelu ale identyczna z wyglądu wtyczka pin taka sama czujnik identyczny tylko obódowa inna czy jak zrobił podmiankę obudowy czy będzie spełniać swoją funkcję .... przepływki w hugo drogie a szczerze mówiąc nie mam za bardzo chajsu dziecko w drodze każda złotówka ważna teraz i jakaś podpowiedz , kurde ja na prawdę nie miałem problemu nigdy z tym autem w sensie jak nawet ten zamiennik był odłączony nie robił mi takich sztuczek , zaczeło się od tego gazu zamina listwy musiłem zwalić kolektor aby podłączyć tą nową listwę no i o tyle że nie jestem mechanikiem to pytam się o to podciśnienie .turbo nie padło bo nie wierzę świrzo po remoncie,rozrząd jak zrobiłem na nim +- niech będzie 8 tyś to z wielkim ale czy w ogóle tyle zrobiło nawet do 5 bym to zaokrąglił ta sonda i te podciśnienie i o nich myśłe a dziś nie sprawdze bo wiadomo koniec weekendu .... na jałowym mógłbym co sprawdzić i vcds i gazowym... .Nie wiem czy ma to coś do rzeczy poprzedni właściel no zrobił taką rzeżbę w wiązce od eco że tam nie widzię nie przeciętego nie łatanego przewodu i jak się podłączam pod lpg to mimo że sondę odłącze to skacze napięcie z dwóch sond i na oscyloskopie pokazuję wachania
Odkręcasz rurę od przepływomierza i w nią wkładasz zaślepkę PCV fi 75 z zaworem do kół, następnie odłączyć trzeba odmę a otwór po niej zaślepić. Wyciągasz z 5cm bagnet i odkręcasz korek wlewu oleju (wszystko skręcone opaskami). Pompujesz powietrze w cały układ ssący i nasłuchujesz skąd leci powietrze (możesz słyszeć bulgotanie oleju, ale to jest normalne) jak są ubytki to je usuwasz.
Jeśli napompujesz z 0,5-0,7 bar i będzie cisza, to składasz wszystko. Masz w 100% szczelny układ ssący.
Sondę oraz przepływomierz kup używkę (zawsze to taniej) wymień, pokasuj błędy i zrób logi dynamiczne (wszystkie na benzynie)
Jeśli logi będą poprawne, to będziesz myślał o LPG. W drugą stronę się nie da. Najpierw benzyna, a później gaz.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga