Maglownica Audi
części samochodowe
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

A7 3.0 TFSI S tronic , ile filtrów

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
VoreQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 mar 2020, 13:46
Imię: Wojtek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2011
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrów Maz.

A7 3.0 TFSI S tronic , ile filtrów

Post autor: VoreQ » 15 cze 2021, 22:52

Witam. Mam pytanie na szybko ;) Posiadam A7 z 2011r 3.0 tfsi oczywiście quattro ze skrzynią s tronic. Rok temu mechanik wymieniał mi olej w skrzyni biegów, dzisiaj troche oglądałem filmików ze zmian oleju w stronicach i bardzo często widzę iż w skrzyniach są dwa filtry (jeden czarny w środku misy i drugi mały - jakby sam wkład poza misą).
Mechanik mi powiedział że tego mniejszego (znajdującego się poza misą) u mnie w aucie nie ma i dlatego mi go nie wymieniał - mimo że przyszedł mu w zestawie z drugim filtrm uszczelką itd.
Czy to faktycznie prawda ? Czy może po prostu nie wiedział gdzie on jest ?
Jakby ktoś mógłby dla mnie to sprawdzić byłbym bardzo wdzięczny.
Podrzucam VIN dla pewnosci i z góry dzięki ! WAUZZZ4G4CN042927

VoreQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 mar 2020, 13:46
Imię: Wojtek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2011
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrów Maz.

Re: A7 3.0 TFSI S tronic , ile filtrów

Post autor: VoreQ » 16 cze 2021, 08:19

Od razu moze dodam drugi mój problem. Mianowicie po około 8 miesiącach od zmiany oleju skrzyni wszedłem pod autko w celu wymiany oleju silnika.
Od razu zobaczyłem plamę na osłonie pod skrzynią biegów (około 15cm średnicy). Odkrecilem osłonę i zobaczyłem że misa skrzyni w jednym miejscu lekko przepuszcza olej ( konkretniej to zbieral się on na 5 śrubach dociskajace mise skrzyni - tak jakby były za lekko dokrecone i nie dociskaly dobrze uszczelki). Patrząc od przodu auta to lewy dolny róg jeśli to ma jakieś znaczenie. Od razu napiszę że śruby przy zmianie oleju były wkrecone stare ponieważ w zestawie zamowionym przez mechanika nie widziałem nowych.
Dociągnąłem te 5 śrub po około 45 stopni. Wczoraj wszedłem pod autko ( minął jakos miesiąc) sprawdzic czy są postępy, czy jechac na zmiane uszczelki. I nie powiem poprawa jest. Olej zebral się juz jedynie na jednej, narożnej srubie, a na oslonie była malutka plamka o srednicy 2cm. Więc dokręciłem ją o jakieś kolejne 45 stopni - szła dosyć lekko no ale po 45 stopniach czułem juz wyraźny opór więc nie chcialem przesadzic ;)
Lekko posmarowałam w tym miejscu silikonem ale myślę ze samo dokrecenie sruby powinno załatwić problem.
A teraz dręczy mnie jedna myśl. Czy dolac olej? W sumie nie wiem ile mogło go tak wyciec 100, 200 ml a może 0.5l. Zauważyłem że autko minimalnie lubi przeciągnąć 3 bieg ( z 2 na 3 zmienia o jakieś 100 obrotów wyżej niż inne a przy redukcji z 4 na 3 tak samo wrzuca ze 100 obrotow wyżej przez co czuje jakby minimalne szarpnięcie). Przypuszczam że nikt oprocz mnie nie zauważył by tego i nie poczuł jakiekolwiek roznicy a nazywając to "szarpnieciem" przesadzam, po prostu na tym biegu "czuję" zmiane biegu ( i to zazwyczaj gdy się patrze na deske ponieważ patrzac na droge raczej nie zwracam na to uwagi poniewaz tak jak pisałem jest to bardzo delikatne) podczas gdy wszystkie pozostałe nie mam pojęcia kiedy są zmieniane.
W sumie nie wiem czy powinienem tym się przejmować i czy te obie sytuacje mogą być powiązane ale myślę że oleju powinienem dolać - na pewno to nie zaszkodzi.

I stąd moje pytanie. Czy tam jest jeden korek do wlania oleju? Jestem zielony w tych sprawach, przeglądałem troche forum i widzialem schematy gdzie jest pokazany także jakiś drugi korek (ATM I MTM jeśli się nie mylę ale dokladnie nie wiem o co chodzi) jedyne jakie ja widzialem to jeden spustowy na dole misy i jeden z boku skrzyni (dokladnie nad misą) więc przypuszczam że przez ten korek powinienem uzupełnić braki.
No i z tego co oglądałem na yt rozumiem ze powinienem to robic na odpalonym aucie aby na pewno była zalana do pelna ? ( podobno na zgaszonym w skrzynię wchodzi jedynie 3-4l a powinno 6.5-7.5l . Z gory dzięki za podpowiedzi !

Online
mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13397
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: A7 3.0 TFSI S tronic , ile filtrów

Post autor: mat1324 » 16 cze 2021, 19:38

Do północy napiszę co i jak :).

VoreQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 mar 2020, 13:46
Imię: Wojtek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2011
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrów Maz.

Re: A7 3.0 TFSI S tronic , ile filtrów

Post autor: VoreQ » 17 cze 2021, 07:31

Edit. Troche pojezdzilem i zauwazylem ze autko po prostu na kazdym biegu czasami leciutko szarpnie gdy nie jest jeszcze dobrze rozgrzane ( dzieje sie to przy BARDZO delikatnej jeździe zeby nie powiedzieć dziadkowej) bo przy lekko mocniejszym wcisnieciu gazu ( gdy autko zmienia bieg na około 1900-2000 obrotów a nie 1600-1800) kompletnie nic nie czuc więc nie wiem czy to normalne 😒

MCGregor76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostróda

Re: A7 3.0 TFSI S tronic , ile filtrów

Post autor: MCGregor76 » 17 cze 2021, 07:42

S-tronic zmienia biegi w różnych zakresach obrotów. Wszystko zależy od stylu jazdy.

VoreQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 mar 2020, 13:46
Imię: Wojtek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2011
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrów Maz.

Re: A7 3.0 TFSI S tronic , ile filtrów

Post autor: VoreQ » 17 cze 2021, 08:48

Tak wiem, dlatego pisze ze czasami jakies minimalne szarpniecia pojawiają sie tylko przy tych najnizszych zakresach zmian biegu

VoreQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 mar 2020, 13:46
Imię: Wojtek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2011
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrów Maz.

Re: A7 3.0 TFSI S tronic , ile filtrów

Post autor: VoreQ » 17 cze 2021, 19:38

No i teraz tak sobie myślę że przez ten "wyciek" mogło maksymalnie uciec 100 do 200ml tego oleju więc czy jest sens dolewać go ?

Online
mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13397
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: A7 3.0 TFSI S tronic , ile filtrów

Post autor: mat1324 » 17 cze 2021, 23:41

Masz u siebie oba filtry, bo to zwykły s-tronic 0B5. W poniższym poście masz nieco więcej szczegółów.

post827421.html#p827421

Olej dolewasz na pracującym silniku przy delikatnie rozgrzanej skrzyni przez tej boczny korek. Po zgaszeniu silnika olej spływa do miski i jest powyżej poziomu tego korka. Dlatego olej wycieka nawet na postoju. Przy pracującym silniku olej jest w obiegu i można wtedy sprawdzić stan. W linku masz też odnośnik do instrukcji i tam znajdziesz jak dokładnie sprawdzić jego poziom.

Jeśli chodzi o oleje, to ATF to olej sprzęgłowy, a olej przekładniowy nazywany jest też MTF od Manual Transmission Fluid, którym wypełniona jest pozostała część skrzyni. Można powiedzieć, że ta mniej automatyczna :).

VoreQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 mar 2020, 13:46
Imię: Wojtek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2011
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrów Maz.

Re: A7 3.0 TFSI S tronic , ile filtrów

Post autor: VoreQ » 18 cze 2021, 09:39

Okej a czy ten zewnetrzny filtr poza misą dam rade wymienic bez spuszczania oleju? Nie wymienili mi go, nie wiem czy po 5tys km od zalania nowego oleju wymienic sam ten filtr czy musze tez olej?

Dodano po 59 minutach 37 sekundach:
Wrócę do domu wjade na kanał i az sam poszukam tego filtra. Z tego co widze na yt jest doslownie przy samej skrzyni po lewej stronie ( od strony kierowcy) bylem u mechanika z tym dosyć polecanego który już nie raz wymieniał olej w skrzyniach więc nie wiem jak mógłby go nie zauważyć skoro ja oglądając jakies filmiki na yt i nie znając się kompletnie na tym wyraźnie widzę gdzie jest obudowa tego filtra. No i nie dodam że miał ten filtr zamówiony i mam go skreslonego na fakturze z zamowionych części 😒

Dodano po 1 godzinie 50 minutach 30 sekundach:
Tutaj jest link gdzie ktoś napisał że w skrzyni s tronic 0B5 J217 również nie miał tego zewnętrznego filtra, za 4 godzinki wskocze do kanału i zdam relacje ewentualnie podrzuce fotki może ktoś doradzi ;) https://a4-klub.pl/topic/412677-s-troni ... a-wymianę/

Dodano po 1 godzinie 20 minutach 32 sekundach:
Teraz sprawdziłem na obdeleven i mam taką samą skrzynie o jakiej mowa w tatym temacie https://zapodaj.net/e85953eb2c964.png.html

VoreQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 mar 2020, 13:46
Imię: Wojtek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2011
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrów Maz.

Re: A7 3.0 TFSI S tronic , ile filtrów

Post autor: VoreQ » 18 cze 2021, 19:03

Okej wyszedłem dopiero z kanału, filtr zewnętrzny oczywiście że jest wystarczy wiedzieć gdzie go szukać, do tego tak czy tak mam do wymiany uszczelkę misy ze śrubami (przypuszczam, ze przepuszcza miejscami ponieważ wkręcone były stare śruby które są aluminiowe"
Reasumując: do wymiany ; uszczelka + śruby + filtr zewnętrzny, czy powinienem też wymienić na nowy olej i ten filtr wewnątrz skrzyni ? Mają dopiero jakieś 5tys przebiegu :/

Online
mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13397
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: A7 3.0 TFSI S tronic , ile filtrów

Post autor: mat1324 » 18 cze 2021, 21:01

Możesz spuścić stary olej w coś czystego i wlać go ponownie. Nie popadajmy w paranoję. Ewentualnie kup litr na dolewkę, bo pewnie trochę zabraknie, ponieważ miałeś delikatny wyciek.

VoreQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 mar 2020, 13:46
Imię: Wojtek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2011
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrów Maz.

Re: A7 3.0 TFSI S tronic , ile filtrów

Post autor: VoreQ » 18 cze 2021, 21:19

Właśnie dokładnie tak chciałem zrobić, tylko czy nowy olej nie zebrał brudów ze starego filtra ?

Dodano po 8 minutach 13 sekundach:
Nie powiem że i moim zdaniem chyba nie powinno sie go wymieniać wraz z nowym filtrem ( w zasadzie to koszt połowy tej operacji) ale co mechanicy o tym sądzą to ja już nie wiem. Ogólnie szukałem troche tych śrub misy i się nie dziwie że mechanik mi ich nie wymienił ponieważ z tego co widzę praktycznie nigdzie ich nie ma, jedynie same uszczelki :/

VoreQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 mar 2020, 13:46
Imię: Wojtek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2011
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrów Maz.

Re: A7 3.0 TFSI S tronic , ile filtrów

Post autor: VoreQ » 18 cze 2021, 21:46

Zrobię tak jak mat napisałeś :) Zlecę wymianę uszczelki + nowych śrub (pewnie bedzie trzeba aż z ASO załatwiać) + nowy filtr zewnętrzny. Filtr wewnętrzny zostanie, a olej zleje się do czystego naczynia i wleje jeszcze raz (na dolewkę mam już litr ewentualnie dla pewnosci domówię jedną butelkę). Myślę że przez rok mogło go sporo uciec (w końcu z kilku kropli nie robi się plama na osłonie o średnicy 25cm). No i nie wspominając że skrzynia zaraz po wymianie i adaptacji jednak ładniej pracowała niż teraz ( lubi delikatnie przeciągnąc bieg na zimnym oleju lub czasami lekko szarpnąć) więc mechanik od razu pewnie zrobi mi nową adaptację i powinno być ok :)

Online
mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13397
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: A7 3.0 TFSI S tronic , ile filtrów

Post autor: mat1324 » 18 cze 2021, 21:52

Olej tak szybko się nie brudzi, a po drugie brudy zostają we filtrze.

Dodano po 23 sekundach:
Daj potem znać, co wyszło :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A7 4G (2010-2018)”


Akumulatory samochodowe Audi A6
hamulce