Maglownica Audi
części samochodowe
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

Audi A6 40TDI 204KM

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: ktosiek » 10 cze 2021, 19:54

TomekC8 pisze:
09 cze 2021, 07:14
Nowe audi A6 wysoko podniosło poprzeczkę i ciężko wybrać coś lepszego w podobnej cenie. Obecnie moim faworytem pozostaje nowy Lexus NX, którego światowa premiera odbędzie się w piątek. Mam tylko nadzieję, że pojawi się jakiś nowy mocniejszy silnik. Elektryki na razie odpadają ze względu na słabe zasięgi chyba, że jako drugie auto do jeżdżenia tylko w mieście. Tak jak napisałeś Bmw serii 5 jest już starą konstrukcją, a po obejrzeniu słynnych filmów na YouTube o Mercedesie nigdy tej marki nie kupię. Właśnie pojawił się nowy film i jest niezła jazda. Volvo S90 testowałem i wady na forum opisałem. Słabe wyciszenie w porównaniu do A6 moim zdaniem dyskwalifikuje ten samochód. Poza tym z roku na rok ceny samochodów marek premium rosną, a jakość ich wykonania drastycznie spada.
W pełni się z Tobą zgadzam :) Ale zaskakuje mnie trochę upatrywanie faworyta w Lexusie NX. Czy to nie jest jednak auto innej klasy, mniejsze, bardziej zbliżone do Audi Q3? Sam myślę nad jakimś nieco wyższym autem - typu Allroad lub ew. SUV, ale nie jakiś olbrzym. Lexus zawsze kusił jakością, wykończeniem, jednak technologicznie (bajery, asystenty) zawsze był znacznie za niemieckimi markami.

Dodano po 54 minutach 40 sekundach:
Mic1 pisze:
09 cze 2021, 08:27
Witam wszystkich, jestem nowy. I mam dwa pytania problemy. Moje auto to a7 c8 40TDi quattro bliźniacza konstrukcja a6. Dwie rzeczy mnie bardzo irytują w tym aucie pierwsza to skrzypiąca deska ( samochód za tyle kasy a na nie równej drodze jakbym golfem 3 z przebiegiem 1mln jechał :/ ), a druga rzecz to lagi podczas ruszania… Czy ktoś z szanownych kolegów poradził sobie może z ta decha i z tymi lagami? ( auto na gwarancji przebieg 24Tys.

A po za tymi problemami jeździ się super, porównując do Bmw 6 grań coupe które miałem wcześniej. W Bmw decha nie skrzypiała. Po za tym audi bije Bmw pod względem jazdy.
Z lagiem nic się nie da zrobić - dla silnika 3-litrowego były aktualizacje, ale dla 2.0 nie...Trzeba z tym żyć - ciut pomaga tryb sport. Skrzypiąca deska to zmora tego modelu. Zresztą jak się spojrzy na deskę to od razu widać, że to będzie hałasować. Za dużo tam elementów, dekory na twardych plastikach. Ale TomekC8 opowiadał, że serwis sobie z tym poradził (jakoś wytłumił deskę). Nie ma żadnego rozwiązania od Audi.

A z kiedy masz auto (produkcja)?

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: TomekC8 » 11 cze 2021, 12:03

Wydaje mi się, że Lexus NX chyba bardziej konkuruje z Q5. Tak dużego auta, jakim jest Audi A6 już nie potrzebuję, dlatego szukam jakiegoś suva. Lexus zaczynając od nowego NX zapowiada nową jakość w swoich samochodach, która już i tak była na wysokim poziomie. Nie zakładam, że na pewno kupię Lexusa, ale chciałby pożegnać się chociaż na kilka lat z niemieckimi markami premium, ponieważ jakość ich wykonania drastycznie spada, a ceny ciągle rosną. O serwisach marek premium nawet już nie będę pisał. Jeśli chodzi o lagi, to tak jak napisałeś nic nie da się zrobić. Dla mnie porażka. Natomiast deskę poprawili na tyle, że nie trzeszczy, gdy jedziemy po równej nawierzchni. Natomiast jadąc np. po kostce brukowe nadal jest tragedia w porównaniu do np. Volvo S90. Pogodziłem się już z tym, że od Audi wymagałem zbyt wysokiej jakości. Pewnie tak samo jest z BMW i Mercedesem.

Mic1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 09 cze 2021, 08:16
Imię: Roman
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: 4WD
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: Mic1 » 11 cze 2021, 13:13

Auto 2019 koniec maja.

U mnie najgorzej hałasuje panel od mmi idący na stronę pasażera ten wystający i ten co są kratki wentylacyjne w nim i osłona lusterka w wstecznego co kamera siedzi tam. Tak sobie pomyślałem gdybym miał jakąś serwisówkę jak się demontuje ten panel to bym sam to ogarnął i wyciszył. A nie chce się brać żeby nie powyrywać połamać jakiś plastików bo wtedy by dopiero grzechotało <beczy> . Chyba że ktoś z kolegów szanownych posiada dostęp do takich informacji ???? I może wtedy bym pomógł wielu posiadaczom a6/a7 jak bym to ogarnął :P Bo jednak w serwisy to ja za bardzo nie wierzę oni tam robią na odpierdziel a w sumie mógłbym oddać to na gwarancje.

A co do lagów to myślę teraz ze każdy chiptuner by pewnie to ogarnął nowym modyfikowanym softem. :)

Mic1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 09 cze 2021, 08:16
Imię: Roman
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: 4WD
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: Mic1 » 12 cze 2021, 13:02

Panowie zauważyłem kolejny problem, mam taki sam jak kolega DYRO, co wspominał kilka postów wcześniej. Na skręconych kołach ruszając po woli np ze skrzyżowania szarpie tyłem tak jakbym jechał
Po jakiejś tarce… pisałem do kolegi DYRO ale nie aktywny nie odczytuje wiadomości. Co to może być ? Czytałem na różnych forach audi ze to częsty problem z quattro ale rozwiązania nie znalazlem :(

ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: ktosiek » 12 cze 2021, 13:39

TomekC8 pisze:
11 cze 2021, 12:03
Wydaje mi się, że Lexus NX chyba bardziej konkuruje z Q5. Tak dużego auta, jakim jest Audi A6 już nie potrzebuję, dlatego szukam jakiegoś suva. Lexus zaczynając od nowego NX zapowiada nową jakość w swoich samochodach, która już i tak była na wysokim poziomie. Nie zakładam, że na pewno kupię Lexusa, ale chciałby pożegnać się chociaż na kilka lat z niemieckimi markami premium, ponieważ jakość ich wykonania drastycznie spada, a ceny ciągle rosną. O serwisach marek premium nawet już nie będę pisał. Jeśli chodzi o lagi, to tak jak napisałeś nic nie da się zrobić. Dla mnie porażka. Natomiast deskę poprawili na tyle, że nie trzeszczy, gdy jedziemy po równej nawierzchni. Natomiast jadąc np. po kostce brukowe nadal jest tragedia w porównaniu do np. Volvo S90. Pogodziłem się już z tym, że od Audi wymagałem zbyt wysokiej jakości. Pewnie tak samo jest z BMW i Mercedesem.
Oglądałem prezentację nowego NX i np. z wyglądu jest ciekawy i pewnie jakość wykonania też lepsza. Tylko mam obawy, na ile dużym szokiem jest przesiadka z niemieckich aut do japońskich, tzn. ile rzeczy będzie 'dziwnie' rozwiązanych, ilu bajerów będzie brakowało, jakie inne wady będzie miało to auto w porównaniu do Audi. Już na wstępie czytałem, że japońskie auta mają bardzo miękkie lakiery. A już w niemieckich to obecnie spory problem...strach myśleć jak może lakier być jeszcze słabszy.

Pytanie na ile krokiem wstecz nie są światła w porównaniu do Matrix HD LED, nie wiem jak z wyciszeniem, asystentami pasa ruchu, kamerami itd...

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: TomekC8 » 13 cze 2021, 12:21

Mic1 pisze:
12 cze 2021, 13:02
Panowie zauważyłem kolejny problem, mam taki sam jak kolega DYRO, co wspominał kilka postów wcześniej. Na skręconych kołach ruszając po woli np ze skrzyżowania szarpie tyłem tak jakbym jechał
Po jakiejś tarce… pisałem do kolegi DYRO ale nie aktywny nie odczytuje wiadomości. Co to może być ? Czytałem na różnych forach audi ze to częsty problem z quattro ale rozwiązania nie znalazlem :(
u mnie ten problem nie występuje może dlatego, że nie mam napędu quattro

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 985
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Moje auto: Inne
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: shaqal » 13 cze 2021, 12:45

Czytając większość problemów z A6 C8 można powiązać je z wersjami 2.0TDI, właściciele 3.0TDI mniej się skarżą.

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: TomekC8 » 13 cze 2021, 13:07

@ktosiek- w swoich samochodach nigdy nie miałem problemu z lakierem. Może dlatego, że auta myję tylko na myjkach bezdotykowych z pomocą własnej rękawicy. Jestem pozytywnie zaskoczony wczorajszą premierą chociażby ze względu na silniki, jakie mają się pojawić w nowym NX. Kusząca będzie 306 konna hybryda typu Plug-In z przyspieszeniem 6 sekund. Oczywiście spodziewam się gorszego wyciszenia od A6, bo jest to Suv. Jeśli chodzi o światła, to matrixy w audi są rewelacyjne. Jestem bardzo ciekawy, jak będą świecić w Lexusie. Natomiast jeśli chodzi o jakość wykonania wnętrza, to pomiędzy Q5, a NX będzie przepaść oczywiście na korzyść Lexusa. Ostatnio byłem w salonie Audi i siedziałem w nowej SQ5, kosztującej około 400tys. Z zewnątrz prezentuje się super, ale gdy wsiądziesz do środka, to zastanowiasz się dlaczego to tyle kosztuje i czy jest to napewno marka premium. Pierwsze egzemplaże nowego NX mają pojawić się w sierpniu. Będą to pokazy premierowe po dwa, trzy dni w każdym salonie w Polsce. Oczywiście jestem zaproszony na taki pokaz i mam nadzieję, że na żywo Lexus zrobi na mnie jeszcze lepsze wrażenie niż na filmach. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia cen i kosztów lessingu. Cennik ma się pojawić podobno na przełomie czerwca/lipca. Czekam z niecierpliwością. Liczę bardzo, że udało mi się w końcu znaleźć alternatyę dla A6. Audi przejechałem już 74tys/km.

roy42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 12 cze 2020, 22:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2020
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DESA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: roy42 » 13 cze 2021, 14:03

ktosiek pisze:
12 cze 2021, 13:39
TomekC8 pisze:
11 cze 2021, 12:03
Wydaje mi się, że Lexus NX chyba bardziej konkuruje z Q5. Tak dużego auta, jakim jest Audi A6 już nie potrzebuję, dlatego szukam jakiegoś suva. Lexus zaczynając od nowego NX zapowiada nową jakość w swoich samochodach, która już i tak była na wysokim poziomie. Nie zakładam, że na pewno kupię Lexusa, ale chciałby pożegnać się chociaż na kilka lat z niemieckimi markami premium, ponieważ jakość ich wykonania drastycznie spada, a ceny ciągle rosną. O serwisach marek premium nawet już nie będę pisał. Jeśli chodzi o lagi, to tak jak napisałeś nic nie da się zrobić. Dla mnie porażka. Natomiast deskę poprawili na tyle, że nie trzeszczy, gdy jedziemy po równej nawierzchni. Natomiast jadąc np. po kostce brukowe nadal jest tragedia w porównaniu do np. Volvo S90. Pogodziłem się już z tym, że od Audi wymagałem zbyt wysokiej jakości. Pewnie tak samo jest z BMW i Mercedesem.
Oglądałem prezentację nowego NX i np. z wyglądu jest ciekawy i pewnie jakość wykonania też lepsza. Tylko mam obawy, na ile dużym szokiem jest przesiadka z niemieckich aut do japońskich, tzn. ile rzeczy będzie 'dziwnie' rozwiązanych, ilu bajerów będzie brakowało, jakie inne wady będzie miało to auto w porównaniu do Audi. Już na wstępie czytałem, że japońskie auta mają bardzo miękkie lakiery. A już w niemieckich to obecnie spory problem...strach myśleć jak może lakier być jeszcze słabszy.

Pytanie na ile krokiem wstecz nie są światła w porównaniu do Matrix HD LED, nie wiem jak z wyciszeniem, asystentami pasa ruchu, kamerami itd...
Drugie auto w domu to wprawdzie Subaru, a nie Lexus niemniej lakier ma zdecydowanie lepszy niż moja a6, choć na nim (w przeciwieństwie do a6), nie była położona ceramika. Podobnie jest w przypadku wnętrza. W a6 pod naciskiem trzeszczy prawie wszystko. W czasie jazdy też niestety pojawia się mnóstwo zbędnych dźwięków.

ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: ktosiek » 13 cze 2021, 20:19

TomekC8 pisze:
13 cze 2021, 13:07
@ktosiek- w swoich samochodach nigdy nie miałem problemu z lakierem. Może dlatego, że auta myję tylko na myjkach bezdotykowych z pomocą własnej rękawicy. Jestem pozytywnie zaskoczony wczorajszą premierą chociażby ze względu na silniki, jakie mają się pojawić w nowym NX. Kusząca będzie 306 konna hybryda typu Plug-In z przyspieszeniem 6 sekund. Oczywiście spodziewam się gorszego wyciszenia od A6, bo jest to Suv. Jeśli chodzi o światła, to matrixy w audi są rewelacyjne. Jestem bardzo ciekawy, jak będą świecić w Lexusie. Natomiast jeśli chodzi o jakość wykonania wnętrza, to pomiędzy Q5, a NX będzie przepaść oczywiście na korzyść Lexusa. Ostatnio byłem w salonie Audi i siedziałem w nowej SQ5, kosztującej około 400tys. Z zewnątrz prezentuje się super, ale gdy wsiądziesz do środka, to zastanowiasz się dlaczego to tyle kosztuje i czy jest to napewno marka premium. Pierwsze egzemplaże nowego NX mają pojawić się w sierpniu. Będą to pokazy premierowe po dwa, trzy dni w każdym salonie w Polsce. Oczywiście jestem zaproszony na taki pokaz i mam nadzieję, że na żywo Lexus zrobi na mnie jeszcze lepsze wrażenie niż na filmach. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia cen i kosztów lessingu. Cennik ma się pojawić podobno na przełomie czerwca/lipca. Czekam z niecierpliwością. Liczę bardzo, że udało mi się w końcu znaleźć alternatyę dla A6. Audi przejechałem już 74tys/km.
@TomekC8 - Mnie kusi właśnie przesiadka na coś totalnie innego, bo od 15 lat cały czas obracam się w grupie VW. Moje obawy są tylko takie, czy nie zamienimy małych wad (trzeszczące plastiki, lag) na jakieś większe, które na dłuższą metę sprawią, że auto będzie męczyło i szybko zacznie irytować. Ważne, żeby nie tęsknić po zmianie za poprzednim autem ;) Prawie na pewno w NX nie będzie np. podwójnych szyb bocznych, pewnie o cudach typu ogrzewanie postojowe, ogrzewanie przedniej szyby, asystent jazdy nocnej itd. to też można zapomnieć. Virtual cokcpit Lexusa wygląda o epokę gorzej niż w A6 (spora część to analogowe ikony/kontrolki).

Ale te silniki faktycznie zapowiadają się ciekawie. Chętnie odejdę od diesle'a na rzecz jakiejś żwawej hybrydy. Na pewno będę śledził pierwsze testy i czekam na Twoje wrażenia.

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: TomekC8 » 14 cze 2021, 07:24

Zgadzam się z Twoim podejściem. Również nie chciałbym wpaść z deszczu pod rynnę. Jak wiemy A6 ma dużo zalet, ale też kilka poważnych wad. Dlatego do zmiany auta podchodzę na spokojnie i muszę wszystkie za i przeciw dokładnie przeanalizować. Jeśli chodzi o zmianę samochodów, to trochę doświadczenia już mam. Obecnie posiadam jeszcze nową skodę octavię, a za kilka tygodni odbieram nowego golfa. Następną analizę zakupu NX podejmę, gdy za kilka tygodni pojawi się cennik. Później będzie sierpniowa premiera w Polskich salonach i wtedy podejmę ostateczną decyzję. Na YouTube, na CaroSeria pojawiła się pierwsza polska relacja ze światowej premiery Lexusa. Ten kanał zaczyna być liderem w Polsce jeśli chodzi o testy samochodowe.

ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: ktosiek » 14 cze 2021, 12:01

TomekC8 pisze:
14 cze 2021, 07:24
Zgadzam się z Twoim podejściem. Również nie chciałbym wpaść z deszczu pod rynnę. Jak wiemy A6 ma dużo zalet, ale też kilka poważnych wad. Dlatego do zmiany auta podchodzę na spokojnie i muszę wszystkie za i przeciw dokładnie przeanalizować. Jeśli chodzi o zmianę samochodów, to trochę doświadczenia już mam. Obecnie posiadam jeszcze nową skodę octavię, a za kilka tygodni odbieram nowego golfa. Następną analizę zakupu NX podejmę, gdy za kilka tygodni pojawi się cennik. Później będzie sierpniowa premiera w Polskich salonach i wtedy podejmę ostateczną decyzję. Na YouTube, na CaroSeria pojawiła się pierwsza polska relacja ze światowej premiery Lexusa. Ten kanał zaczyna być liderem w Polsce jeśli chodzi o testy samochodowe.
Również śledzę różne kanały z testami/recenzjami aut. Faktycznia Caroseria wyskoczyła (jakby znikąd) i stała się chyba najlepszym kanałem. W tyle zostały różne Autocentrum, Pertyn Ględzi, Marek Drives. Jeśli znasz dobrze angielski to fajny kanał to CarWow oraz Autogefuhl (niemiecki, ale po angielsku). Kiedyś śledziłem jeszcze Saturday Car Fever, bo facet dużo skupiał się na wyciszeniu aut oraz nagłośnieniu, a to dla mnie istotne kwestie.

W każdym razie warto na spokojnie się porozglądać, potestować i też nie skreślać Audi definitywnie, zwłaszcza, że z końcem roku pojawią się podobno liftingi A8/A7/A6.

Awatar użytkownika
nikosnikos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 22 kwie 2019, 17:08
Imię: Nikoś
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: 3city

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: nikosnikos » 14 cze 2021, 23:06

To jak już tak trochę dygresujemy, to polecam sprawdzić #GCOS ;-)
MW Motorline STAGE2 445KM/555Nm

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: TomekC8 » 15 cze 2021, 07:13

Na CarWow oglądam tylko testy przyspieszenia. Caroserie cenię najbardziej za poczucie humoru i szczerość podczas testów. W samochodach szukam wad, bo zalety łatwiej jest znaleźć. Z polskich kanałów polecam jeszcze Autowizje. Jeśli chodzi o Audi, to nie skreślam marki całkowicie ale nie wieżę, że poprawią lagi i wykończenie wnętrza. Obecnie w niemieckich markach premium jest tendencja do wprowadzania oszczędności i obniżania jakości. Zdecydowanie jakość nie idzie w parze z podwyżkami cen.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C8 (2018- )”


Akumulatory samochodowe Audi A6
hamulce