Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 - Miska Olejowa 1.8T AWT

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
dominik97n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 06 wrz 2018, 16:31
Imię: Dominik
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wałbrzych

A6 C5 - Miska Olejowa 1.8T AWT

Post autor: dominik97n » 20 maja 2021, 21:17

Witam serdecznie , przychodzę dzisiaj z problemem jakim jest zamontowanie miski olejowej . Demontaż bez większych przeszkód . Problem pojawia się przy próbie założenia miski , blokuje się o osłonę wału oraz o przednią belkę tudzież sanki . Silnik jest dość wysoko podniesiony - poduchy wysunięte z mocowań . Czy ma ktoś jakiś pomysł bądź kiedyś miał taki problem i ma rozwiązanie które pozwoli mi na włożenie takowej miski w miarę rozsądny sposób albo po prostu jak wyżej silnik podnieść lub czy jest możliwość opuszczenia przedniej belki . Za każdą radę dziękuję z góry i pozdrawiam .

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2674
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: A6 C5 - Miska Olejowa 1.8T AWT

Post autor: Doc » 27 maja 2021, 12:17

Potrzebne będą:

"
- belka do podwieszenia silnika do 500kg i łańcuchy oraz porządne grube śruby do których będzie można przyczepić łańcuch.
- duża/mała grzechotka+ komplet przedłużek, komplet imbusów(z ważniejszych 5 i 6), komplet nasadek długich i krótkich (z ważniejszych 10,13,16,18), bity imbusowe na dużą i małą grzechotkę, przegub duży, zapas kluczy płaskich i giętych.
- podnośnik, porządna brecha, kanał.
- druga para rąk, robota jest dla dwóch.
- sylikon do 300 stopni victora-reinza, benzyna ekstrakcyjna, pędzelek.

1. Pierwsze co odpinamy akumulator(nie chcemy żeby łańcuch spotkał się z alternatorem przy zapiętym aku) demontujemy osłonę silnika jeżeli posiadamy, silnik podwieszamy w ten sposób za lewą łapę silnika za kolektorem wydechowym oraz za głowice na środku.(Generalnie wystarczyłoby podwiesić silnik za samą głowicę ale przestrzegam gdyż za pierwszym razem tak zrobiłem zacząłem demontaż poduszek i po ich poluzowaniu i podniesieniu motorowni ogniwo łańcucha pękło, na szczęście poduszki jeszcze byly nie odkręcone i silnik wpadł z powrotem w łapy. Tak, że dodatkowe mocowania żeby odciążyć łańcuch główny jak najbardziej wskazane) Dobrze jest ściągnąć rurę łączącą przepływkę z przepustnicą zapewnia nam to lepszy dostęp do uchwytu na głowicy do którego podczepiamy łańcuch.

2. Włazimy na kanał, zaczynamy od spuszczenia oleju i wymiany filtra. Następnie odkręcamy napinacz mikropaska (imbus) - uwaga łatwo go obrobić, przydałaby się tu dobra przedłużka z rury, jeśli obrobimy śrubę trzeba będzie zwalać przód.

3. Odkręcamy mocowanie napinacza paska(3 nasadki), wspornik prawej łapy silnika(nakrętka) i mocowanie wspornika(czarna blaszka) - 2 imbusy.

4. Luzujemy nakrętki na poduszkach i w tym momencie mamy wolny silnik, druga osoba podnosi go do góry, uwaga na wiatrak przy podnoszeniu. Silnik podnieść na tyle aby między wiatrakiem a pasem przednim była mała szczelina później w razie potrzeby przy demontażu już samej miski można manewrować silnikiem góra/dół.

5. Odkręcamy prawą łape silnika(4 imbusy, 3x8 i 1x6) od bloku wraz z poduszką - nasadka 13.

6. Odkręcamy nakrętki od stabilizatora, odkręcamy obydwie łapy mocujące sanki do podłużnic 3x nasadki 18 na jedną łapę. W tym momencie sanki opadną na dół, wypinamy stabilizator, który rownież będzie wisiał.

7. Mamy dostęp do wszystkich imbusów od miski, odkręcamy wszystkie(o ile dobrze pamiętam 17x5), dwa imbusy ukryte są w kole zamachowym. Aby je odkręcić lewarujemy auto z jednego strony, wbijamy piątke i jedna osoba kręci kołem a druga szuka przejścia na zamachu(Ostrożnie tutaj żeby bit nie pękł i żeby nie obrobić śruby bo wtedy albo zostaje nabijanie nasadki a jeśli to nie da rady to zwalanie skrzyni). Odkręcenie niektórych imbusów będzie wymagało podważenia sanek o podłużnice.

8. Zostały 3 nasadki 16 i dwa imbusy łączące miskę ze skrzynią. W tym momencie jedna osoba podważa sanki zapierając się o podłużnice (ciężki dostęp bez podważania) a my odkręcamy śruby. W tym momencie miska jest swobodna i wisi na samym sylikonie. Można zacząć ją podważać wsadzając plaski miedzy blok a miskę lub lekko popukać młotkiem powinna zejść bez większych oporów.

9. Aby już wyciągnąć samą miskę znowu trzeba podważyć sanki, miskę przesuwamy w prawo nachylamy pod kątem w lewo i do siebie. Jak druga osoba dobrze podważy sanki to powinna wyjść bez problemu.

10. Wyciągamy plastikową osłonę i teraz mamy dostęp do smoka, pompy, panewek można wymieniać.

11. Miskę dokładnie wyczyścić z nagaru, benzyna ekstrakcyjna i pędzelek się nada, krawędzie styku z blokiem jak i krawędzie na bloku oczyścić z sylikonu, zeszlifować papierem ściernym gradacja 150-200, odtłuścić.

12. Na przygotowaną już miskę nałożyć sylikon aplikatorem widocznym na zdjęciu(najwygodniej) my niestety nie mieliśmy go, przy otworach na śruby sylikon nakładać od wewnętrznej strony krawędzi miski.

13. Poskładać analogicznie do w/w czynności.

(załącznik)

"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga