Dobór sprężyn po VINie i ETKA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 21 maja 2019, 11:36
- Imię: Marek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zaręba
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
No niestety uroki lokalizacji, jestem w pracy w Niemczech i po połączeniu z wifi wszystkie wyszukiwania pokazuje z niemieckich stron
a mógłbyś podać jeszcze numery 1BA? Zobaczę ceny, pomyśle i wymienię 
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
PRZÓD 1BA:
- sprężyna: 8D0411105DP (1x zielony, 2x szary)
- amortyzator: 4B0412031CA
- osłona + odbój: 4D0412137C + 8D0412131H
- górna poduszka: 4D0412377F
TYŁ 1BA:
- sprężyna: 3B0511115R (1x żółty, 2x niebieski)
- amortyzator: 4B0513032D
- osłona + odbój: 893512137 + 3B0512131H
- górne mocowanie: 8E0513353B
- sprężyna: 8D0411105DP (1x zielony, 2x szary)
- amortyzator: 4B0412031CA
- osłona + odbój: 4D0412137C + 8D0412131H
- górna poduszka: 4D0412377F
TYŁ 1BA:
- sprężyna: 3B0511115R (1x żółty, 2x niebieski)
- amortyzator: 4B0513032D
- osłona + odbój: 893512137 + 3B0512131H
- górne mocowanie: 8E0513353B
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 21 maja 2019, 11:36
- Imię: Marek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zaręba
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Dziękuję ślicznie i stawiam piwo 
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Gdybym otrzymał wszystkie obiecane flaszki, to mógłbym otworzyć już mały sklep monopolowy
.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 21 maja 2019, 11:36
- Imię: Marek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zaręba
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Ja bym brał do użytku własnego 
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 gru 2019, 17:16
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2002
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: łuków
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
witam, pacjent allroad c5, zawieszenie wymienione na zwykłe, dołożony gaz, tył delikatnie niżej. potrzebuję go delikatnie podnieść, bo po pełnym załadunku siądzie jeszcze bardziej. ciężko powiedzieć jakie teraz są sprężyny bo brak oznaczeń. pomożecie coś dobrać?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Będzie ciężko, bo allroad nie miał zwykłego zawiasu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 gru 2019, 17:16
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2002
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: łuków
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
chodzi tylko o sprężyny, może od v8 4,2 będą pasować?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Możesz spróbować, ale tylko tył, bo przód nadal waży tyle samo co 2.7T.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 gru 2019, 17:16
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2002
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: łuków
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
jest jakaś różnica w sprężynach od v8 i v8 s6? z jakimi oznaczeniami szukać?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 lip 2021, 22:53
- Imię: Pat
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: GDA
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Panowie, potrzebuję pomocy, nabyłem A6 c5 2,7bi z '99, VIN: wauzzz4bzxn114840.
Zawiecha z nalepki to 1BE o oznaczeniach przód 0JK a tył 0YS, a poprzedni właściciel wywalił je(na złom), bo było dla niego zbyt twarde
.
Z racji przesiadki z A4 B5 z zawiechą również 1BE, i przyzwyczajony do starego obecne jest dla mnie stanowczo zbyt komfortowe
.
Mam wstępnie namierzone zawieszenie po ETKA, lecz proszę o sprawdzenie i ewentualną poprawę, gdyż nie mam pewności. Auto ma fabryczny hak.
Przednia sprężyna 1BE: 8D0411105AB
Przedni amortyzator 1BE: 4B0412031BN(?)
Tylna sprężyna 1BE: 4B0511115BG albo 4B0511115K
Tylny amortyzator 1BE: 4B0513031Q
Zawiecha z nalepki to 1BE o oznaczeniach przód 0JK a tył 0YS, a poprzedni właściciel wywalił je(na złom), bo było dla niego zbyt twarde

Z racji przesiadki z A4 B5 z zawiechą również 1BE, i przyzwyczajony do starego obecne jest dla mnie stanowczo zbyt komfortowe

Mam wstępnie namierzone zawieszenie po ETKA, lecz proszę o sprawdzenie i ewentualną poprawę, gdyż nie mam pewności. Auto ma fabryczny hak.
Przednia sprężyna 1BE: 8D0411105AB
Przedni amortyzator 1BE: 4B0412031BN(?)
Tylna sprężyna 1BE: 4B0511115BG albo 4B0511115K
Tylny amortyzator 1BE: 4B0513031Q
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Wszytko się zgadza, ale weź klasę wagową wyżej na tył, bo masz LPG, czyli 4B0511115CK.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 lip 2021, 00:23
- Imię: Mikołaj
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: lubelskie
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Cześć.
Pacjent to Audi A4 B7 AVANT 1.8t wyposażony w podtlenek LPG (butla w kole 71l + dojazdówka w bagażniku).
Fabryczne klasy wagowe: przód OJE - klasa 5 (788 - 823kg), tył OYH - klasa 8 (520-544 kg).
Byłem dziś na stacji diagnostycznej i zmierzyliśmy nacisk na poszczególne osie (pełny bak gazu, 1/2 benzyny, dojazdówka w bagażniku), oto co wyszło:
- przód 855 kg,
- tył 712 kg.
Auto jeździło tak ostanie 4 lata, a wiec jak nie trudno się domyślić - d*pa siedzi.
Z reguły ludzie radzą wymienić sprężyny na o 2 klasy wagowe wyżej (u mnie byłoby to 10-11). Ale jak tak przeglądam dane to mi wychodzi, że do tej wagi (712 kg) powinienem zastosować co najmniej klasę 13 (655 kg - ...), bo taka najwyższa jest dostępna do zawieszenia 1BE.
Czy ta cała rozkmina ma sens czy gdzie się pomyliłem?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pacjent to Audi A4 B7 AVANT 1.8t wyposażony w podtlenek LPG (butla w kole 71l + dojazdówka w bagażniku).
Fabryczne klasy wagowe: przód OJE - klasa 5 (788 - 823kg), tył OYH - klasa 8 (520-544 kg).
Byłem dziś na stacji diagnostycznej i zmierzyliśmy nacisk na poszczególne osie (pełny bak gazu, 1/2 benzyny, dojazdówka w bagażniku), oto co wyszło:
- przód 855 kg,
- tył 712 kg.
Auto jeździło tak ostanie 4 lata, a wiec jak nie trudno się domyślić - d*pa siedzi.
Z reguły ludzie radzą wymienić sprężyny na o 2 klasy wagowe wyżej (u mnie byłoby to 10-11). Ale jak tak przeglądam dane to mi wychodzi, że do tej wagi (712 kg) powinienem zastosować co najmniej klasę 13 (655 kg - ...), bo taka najwyższa jest dostępna do zawieszenia 1BE.
Czy ta cała rozkmina ma sens czy gdzie się pomyliłem?
Z góry dziękuję za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Podeślij mi na PW numer VIN, to ogarnie się temat.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
A nie lepiej założyć wspornik podwyższający, który kosztuje grosze (ok. 27 zł w ASO albo na allegro), a może pomóc. Stosowany on był w zawieszeniu na złe drogi i daje się go nad górną gumę sprężyny. Auto powinno dźwignąć się ok. 20 mm do góry. Jak zmienisz sprężyny na wyższą klasę wagową, to będzie twardziej, a przecież chcesz tylko podnieść tył, zachowując obecny komfort.
link allegro: https://allegro.pl/kategoria/czesci-sam ... cription=1
numer części: 8E0512145
![Obrazek]()
link allegro: https://allegro.pl/kategoria/czesci-sam ... cription=1
numer części: 8E0512145