Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.0 TDI quattro + tiptronic GSZ uszkodzony konwerter i mętny olej

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
eyah
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 09 kwie 2021, 09:03
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

3.0 TDI quattro + tiptronic GSZ uszkodzony konwerter i mętny olej

Post autor: eyah » 18 kwie 2021, 22:54

Cześć,

Od razu uprzedze, ze auto kupiłem niedawno w okazyjnej cenie, więc nie znam jego historii. Olej był NIBY wymieniany 20kkm temu w co w tej sytuacji oczywiście nie wierze.

Auto to audi A6 C6 3.0 tdi quattro ze skrzynią o oznaczeniu GSZ. Objawy skrzyni to widoczne podwyższone uślizgi biegów do 2500 obrotów, falowanie obrotów przy odpuszczeniu gazu, falowanie obrotów z wciśnietym gazem ( bez przyspieszania) przy predkościach 40-70km/h, w zakresie tych prędkości występuje czasem efekt "tarki", niezdecydowane zmiany biegów (tutaj mam na myśli to, że mam wrażenie, że bieg jest wrzucany z pewnym opóźnieniem - np przyspieszam z 50 do 60 i przy stałej prędkości 60kmh potrzebuje chwili żeby zmienić bieg, do tego zmiana biegu jest dosyć mocno wyczuwalna. Stuknięć żadnych nie słysze, jednak przy mocniejszym depnieciu gazu słychać jakby naprawde delikatne gwizdnięcie w czasie zmiany biegu, przy spokojnej jeździe jest wszystko okej pod tym względem.
Przyznam szczerze, że moim planem była zmiana konwertera bo większość tych objawów gdzieś wskazuje na niego. Jednak przed tą zmianą chciałem zmienić olej statycznie, pojeździć 100-200 km i dopiero wymienić konwerter ze zmiana oleju. Tak też zrobiłem i tutaj jest sedno, Zleciał mi ze skrzyni totalnie mętny olej, który miał kolor biało-szary, całe dno miski było zawalone jakby mułem, magnesy na miesce miały z 1 mm nalotu, który jak scierałem zabarwiał ten jasny muł na grafitowy/czarny kolor. I w tym momencie stanąłem pod kropką 🙂 Czy spotkaliście się kiedyś z takim olejem w skrzyni ? Zastanawiam się czy zuzyte tarczki w konwerterze mogłyby spowodawać taki stan oleju ? Póki co nie mam jeszcze obcykanego układu chłodzenia, chłodnica oleju skrzyni biegów chłodzona jest cieczą chłodzącą? Co ewentualnie mogłoby spowodować taki olej ? Skrzynia nie pracuje jakoś wybitnie źle, jednak zastanawiam się czy jest sens remontowania jej a w zamian szukania drugiej.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: 3.0 TDI quattro + tiptronic GSZ uszkodzony konwerter i mętny olej

Post autor: mat1324 » 19 kwie 2021, 21:16

Wygląda jak wymieszany olej z płynem. Muł na magnesach jest normalny, ale nie aż tyle.

misiek5471
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 sie 2020, 22:19
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: tczew

Re: 3.0 TDI quattro + tiptronic GSZ uszkodzony konwerter i mętny olej

Post autor: misiek5471 » 06 wrz 2021, 21:24

Hej kolego znalazłeś przyczynę mam idento w swojej i teraz zastanawiam się co dalej robić

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga