[1.8T AWT] Problem przy przyśpieszaniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 15:52
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Zembrzyce
[1.8T AWT] Problem przy przyśpieszaniu
Witam mam problem a mianowicie przy przyśpieszaniu samochód nie ma mocy/szarpie. Coś na zasadzie jak byś wciskał i puszczał gaz na okrągło.
Zrobiłem podstawowe logi proszę o ocenę. Ewentualnie jakie jeszcze mogę logi zrobić.
wtrysk+lambda
http://vaglogi.pl/log-003_020_OX268.html
turbo
http://vaglogi.pl/log-115_118_m8Izq3.html
przepływka+zapłon
http://vaglogi.pl/log-002_033_IWWk3LB.html
Proszę o pomoc
Zrobiłem podstawowe logi proszę o ocenę. Ewentualnie jakie jeszcze mogę logi zrobić.
wtrysk+lambda
http://vaglogi.pl/log-003_020_OX268.html
turbo
http://vaglogi.pl/log-115_118_m8Izq3.html
przepływka+zapłon
http://vaglogi.pl/log-002_033_IWWk3LB.html
Proszę o pomoc
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: A6 C5 1.8T AWT Problem przy przyśpieszaniu
Witam,mati25021 pisze: ↑07 cze 2020, 11:19Witam mam problem a mianowicie przy przyśpieszaniu samochód nie ma mocy/szarpie. Coś na zasadzie jak byś wciskał i puszczał gaz na okrągło.
Zrobiłem podstawowe logi proszę o ocenę. Ewentualnie jakie jeszcze mogę logi zrobić.
wtrysk+lambda
http://vaglogi.pl/log-003_020_OX268.html
turbo
http://vaglogi.pl/log-115_118_m8Izq3.html
przepływka+zapłon
http://vaglogi.pl/log-002_033_IWWk3LB.html
Proszę o pomoc
Napisz coś więcej. Sprawdź przerwy na świecach 0,75-0,80 mm, jeśli stare to wymień (ale przerwę i tak sprawdź)
Troszkę przepływomierz lekko przycina, może to z powodu szarpania.
Czy masz jakieś błędy ?
Czy szczelność sprawdzałeś kompresorem ?
Jak się z tym uporasz, to skasuj błędy (nawet jak ich nie będzie) i zaś logi.
002+020+031 oraz 115+118 III-bieg 1500/1700 - 6800 obr./min pedał gazu cały czas w podłodze.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 15:52
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Zembrzyce
Re: A6 C5 1.8T AWT Problem przy przyśpieszaniu
Problem rozwiązany. Przyczyna to N75
- Doc
- Administrator
- Posty: 2660
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: A6 C5 1.8T AWT Problem przy przyśpieszaniu
sabuk2006 ma rację. Troszkę dziwne z szarpaniem z zaworem N75. Na pewno jest ok?
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją. Ps: Polecam iParts.pl
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: A6 C5 1.8T AWT Problem przy przyśpieszaniu
Witam,
Tak jeszcze myślę, że może kontakt wtyczki z zaworkiem N75 fiksował np. od drgań silnika.
P/S
Dobrze byłoby, jakbyś uzupełnił swój profil.
Pozdrawiam.
Tak jeszcze myślę, że może kontakt wtyczki z zaworkiem N75 fiksował np. od drgań silnika.
P/S
Dobrze byłoby, jakbyś uzupełnił swój profil.
Pozdrawiam.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2660
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: A6 C5 1.8T AWT Problem przy przyśpieszaniu
sabuk2006, masz rację z profilem (dzięki). Przy okazji... miałem ten sam problem z cewką zapłonową... dalej moduł zapłonowy. Od 2010r do 2019r z moim autem 1.8T C5. Są różne możliwości z "szarpaniem" z wyprzedzaniem, dawaniem gazu.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją. Ps: Polecam iParts.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 15:52
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Zembrzyce
Re: A6 C5 1.8T AWT Problem przy przyśpieszaniu
Profil uzupełniony. Dzieki za uwagę. Panowie wymieniłem zawór n75 i jest ok. Kolega z pracy ma brata który siedzi w vagu i od razu wskazał mi na n75. wcześniej odpiąłem ten zawór i zrobiłem logi i samochód liniowo przyspieszał ale na ładowaniu 0,2-0,3 bara. Powiem szczerze że zielony jestem w logach ale z tego co mi powiedział to przez ten zawór przeładowywało samochód i wchodził w tryb awaryjny i dla tego był spadek mocy. Ładowało go jak by miał 180km. W każdym bądź razie po wymianie n75 wszystko jest ok
Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
tu macie logi na odpietym n75
http://vaglogi.pl/log-002_033_115_DL7RTu.html
Dodano po 5 minutach 36 sekundach:
wiem że napisałem że samochód szarpie a konkretnie "Witam mam problem a mianowicie przy przyśpieszaniu samochód nie ma mocy/szarpie. Coś na zasadzie jak byś wciskał i puszczał gaz na okrągło" ale dopisałem że tak jak byś wciskał i puszał gaz. Takie były moje odczucia. Przedstawiłem wam logi. A widzę że wszyscy skupili się tylko na słowie że szarpie. Dziękuje wszystkim za pomoc panowie. Na pewno każdy z was ma ogromną wiedzę a ja zielony jestem ale tak jak napisałem że problemem był n75 i wszystko po wymianie wróciło do normy.
Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
tu macie logi na odpietym n75
http://vaglogi.pl/log-002_033_115_DL7RTu.html
Dodano po 5 minutach 36 sekundach:
wiem że napisałem że samochód szarpie a konkretnie "Witam mam problem a mianowicie przy przyśpieszaniu samochód nie ma mocy/szarpie. Coś na zasadzie jak byś wciskał i puszczał gaz na okrągło" ale dopisałem że tak jak byś wciskał i puszał gaz. Takie były moje odczucia. Przedstawiłem wam logi. A widzę że wszyscy skupili się tylko na słowie że szarpie. Dziękuje wszystkim za pomoc panowie. Na pewno każdy z was ma ogromną wiedzę a ja zielony jestem ale tak jak napisałem że problemem był n75 i wszystko po wymianie wróciło do normy.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2660
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: A6 C5 1.8T AWT Problem przy przyśpieszaniu
Mateuszu... i o to chodzi. Teraz masz "rakietę" tak jak trzeba.
Ps:
Przy okazji... to samo miałem. Sprawdziłem, naprawiłem i nawet wziąłem wskaźnik ciśnienia.
Ps:
Przy okazji... to samo miałem. Sprawdziłem, naprawiłem i nawet wziąłem wskaźnik ciśnienia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją. Ps: Polecam iParts.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 kwie 2021, 19:36
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [1.8T AWT] Problem przy przyśpieszaniu
Witam.
Miałem podobne objawy co kolega wyżej. Przy przyśpieszaniu z gazem w podłodze auto przyśpieszało i tak jakby się zdjęło nogę z gazu i znowu przyśpieszało i tak w kółko.
Wyskoczył również błąd:
17956 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open Circuit
P1548 - 35-10 - - - Intermittent
Po przeczytaniu kilku forów stwierdziłem, że N75 nadaje się do wymiany. Po wymianie nie ma już tego efektu o którym pisałem wyżej natomiast dalej wydaje mi się że auto nie przyśpiesza jak kiedyś oraz nie jest to takie równomierne.
Zrobiłem Logi. Nie wiem czy poprawnie ale prosiłbym o ich ocenę i ewentualne wskazówki.
Grupa 002 i 033 https://log.tunezilla.com/s/SSPTjzlx
Grupa 003 i 020 https://log.tunezilla.com/s/tV3i63BC
Grupa 115 i 118 Na 2 i 3 biegu wrzucam wszystko co mam żeby porównać czy jest to w miarę spójne
https://log.tunezilla.com/s/nOyiixpD
https://log.tunezilla.com/s/vCgHPD2S
https://log.tunezilla.com/s/I9g7gQLb
https://log.tunezilla.com/s/CVz8HTBY
Za każdą pomoc z góry dziękuję.
Miałem podobne objawy co kolega wyżej. Przy przyśpieszaniu z gazem w podłodze auto przyśpieszało i tak jakby się zdjęło nogę z gazu i znowu przyśpieszało i tak w kółko.
Wyskoczył również błąd:
17956 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open Circuit
P1548 - 35-10 - - - Intermittent
Po przeczytaniu kilku forów stwierdziłem, że N75 nadaje się do wymiany. Po wymianie nie ma już tego efektu o którym pisałem wyżej natomiast dalej wydaje mi się że auto nie przyśpiesza jak kiedyś oraz nie jest to takie równomierne.
Zrobiłem Logi. Nie wiem czy poprawnie ale prosiłbym o ich ocenę i ewentualne wskazówki.
Grupa 002 i 033 https://log.tunezilla.com/s/SSPTjzlx
Grupa 003 i 020 https://log.tunezilla.com/s/tV3i63BC
Grupa 115 i 118 Na 2 i 3 biegu wrzucam wszystko co mam żeby porównać czy jest to w miarę spójne
https://log.tunezilla.com/s/nOyiixpD
https://log.tunezilla.com/s/vCgHPD2S
https://log.tunezilla.com/s/I9g7gQLb
https://log.tunezilla.com/s/CVz8HTBY
Za każdą pomoc z góry dziękuję.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [1.8T AWT] Problem przy przyśpieszaniu
Witam,rafael1.8T pisze: ↑01 kwie 2021, 20:06Witam.
Miałem podobne objawy co kolega wyżej. Przy przyśpieszaniu z gazem w podłodze auto przyśpieszało i tak jakby się zdjęło nogę z gazu i znowu przyśpieszało i tak w kółko.
Wyskoczył również błąd:
17956 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open Circuit
P1548 - 35-10 - - - Intermittent
Po przeczytaniu kilku forów stwierdziłem, że N75 nadaje się do wymiany. Po wymianie nie ma już tego efektu o którym pisałem wyżej natomiast dalej wydaje mi się że auto nie przyśpiesza jak kiedyś oraz nie jest to takie równomierne.
Zrobiłem Logi. Nie wiem czy poprawnie ale prosiłbym o ich ocenę i ewentualne wskazówki.
Grupa 002 i 033 https://log.tunezilla.com/s/SSPTjzlx
Grupa 003 i 020 https://log.tunezilla.com/s/tV3i63BC
Grupa 115 i 118 Na 2 i 3 biegu wrzucam wszystko co mam żeby porównać czy jest to w miarę spójne
https://log.tunezilla.com/s/nOyiixpD
https://log.tunezilla.com/s/vCgHPD2S
https://log.tunezilla.com/s/I9g7gQLb
https://log.tunezilla.com/s/CVz8HTBY
Za każdą pomoc z góry dziękuję.
Dwa ostanie logi, widać poprawę. Wymieniłeś zawór N75 tylko na jaki ? Czy na oryginalny ?
Wg mnie jest to jakiś no name i stąd te skoki. Turbina ładnie i wcześnie wstaje ale nie co, przekracza zadane doładowanie.
Kup oryginalny zawór N75 i zrób jeszcze raz logi na III - biegu 002+020+031 od 1700 do 6600 obr./min. oraz 115+118 (pedał gazu cały czas w podłodze - max) Przed logami kasuj błędy (nawet jak ich nie ma to też kasuj)
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 kwie 2021, 19:36
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [1.8T AWT] Problem przy przyśpieszaniu
Dziękuję za odzew. Czy winowajcą tego przeładowania na początku musi być tylko N75 czy coś jeszcze innego może na to wpływać?
Aktualnie nie mam jak zrobić nowych logów, ponieważ muszę usunąć wyciek oleju ze skrzyni biegów.
Czyli po za tym lekkim przeładowaniem turbiny, reszta parametrów jest ok ? Praca sondy również?
Zapomniałem napisać, że czytałem dużo na forach o tych zaworach nowych N75 podróbkach oraz zamiennikach i wszyscy piszą jednoznacznie aby stosować tylko oryginał. Po zorientowaniu się że oryginał nowy już ma inny numer i wygląd, postanowiłem kupić identyczną używkę w bardzo dobrym stanie z młodszego samochodu, z mniejszym przebiegiem. Też czytałem, że ktoś kupił ten zawór nowy w aso z końcówką E zamiast C i już nie pompował odpowiedniego ciśnienia.
Fotka poglądowa nowego i starego zaworu:
Aktualnie nie mam jak zrobić nowych logów, ponieważ muszę usunąć wyciek oleju ze skrzyni biegów.
Czyli po za tym lekkim przeładowaniem turbiny, reszta parametrów jest ok ? Praca sondy również?
Zapomniałem napisać, że czytałem dużo na forach o tych zaworach nowych N75 podróbkach oraz zamiennikach i wszyscy piszą jednoznacznie aby stosować tylko oryginał. Po zorientowaniu się że oryginał nowy już ma inny numer i wygląd, postanowiłem kupić identyczną używkę w bardzo dobrym stanie z młodszego samochodu, z mniejszym przebiegiem. Też czytałem, że ktoś kupił ten zawór nowy w aso z końcówką E zamiast C i już nie pompował odpowiedniego ciśnienia.
Fotka poglądowa nowego i starego zaworu:
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [1.8T AWT] Problem przy przyśpieszaniu
Witam,
Zawór N75 ma za zadanie utrzymanie odpowiedniego ciśnienia zadanego przez zaprogramowany komputer.
Jeśli coś z nim jest nie tak, to albo ciśnienie jest za małe lub, ciśnienie jest za duże.
Oczywiście są inne czynniki jak szczelność całego dolotu, przepływomierz, świece, itd...
Jeśli masz możliwość to pożycz od kogoś i sprawdź, ale to trzeba zaś zrobić logi 115 + 118
P/S
Jeśli chcesz oryginalny N75 napisz do kolegi podając VIN- michalwruszak@gmail.com
Właśnie wziąłem u Michała cały firmowy rozrząd do swojego silnika V6 2.7T. Można mu zaufać.
Pozdrawiam.
Zawór N75 ma za zadanie utrzymanie odpowiedniego ciśnienia zadanego przez zaprogramowany komputer.
Jeśli coś z nim jest nie tak, to albo ciśnienie jest za małe lub, ciśnienie jest za duże.
Oczywiście są inne czynniki jak szczelność całego dolotu, przepływomierz, świece, itd...
Jeśli masz możliwość to pożycz od kogoś i sprawdź, ale to trzeba zaś zrobić logi 115 + 118
P/S
Jeśli chcesz oryginalny N75 napisz do kolegi podając VIN- michalwruszak@gmail.com
Właśnie wziąłem u Michała cały firmowy rozrząd do swojego silnika V6 2.7T. Można mu zaufać.
Pozdrawiam.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga