Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALLROAD C5] 2.7T - problem z check engine

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
alldi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 gru 2014, 09:31
Imię: Rafał
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: PL

[ALLROAD C5] 2.7T - problem z check engine

Post autor: alldi » 11 paź 2020, 19:08

Cześć

Mam mały problem z autkiem. Silnik 2.7BT, czysta benzyna. Jakiś czas temu wyrzuciło mi check engine na tablicy, auto jeździło normalnie. Podjechałem na komputer i wyszedł błąd sondy, błąd skasowany, ale po około 5-6 dniach powrócił. Powiedzmy, ze to pojawia się po odlelości 100-150km. Wnioskuje, że błąd pojawia się za wiele razy i w końcu wyrzuca błąd na deskę. Auto trafiło na warsztat razem ze zrobieniem innych rzeczy. Warsztat stwierdził, że sonda nie pracuje (podłączana do oscycklockopu), padła decyzja o wymianie - zamontownay nowy zamiennik (jak mnie pamięć nie myli na 90% sonda za katalizatorem, bo sprawdzaliśmy obie i już szczerze mówiąc, mi się myli), auto odebrane i dzisiaj znów wyrzuciło check engine - ponownie po około 6 dniach. Za pierwszym razem jak wyrzuciło check i kasowaliśmy błąd pokazywali mi na kompie jakby jej "zacięcie" - widocznie dwie sondy, jedna pracowała (zmieniały się wartości przy "gazownaiu", druga stała dłuższą chwilę w bezruchu i dopiero po jakiejś chwili "zaskoczyła" i coś się zmieniło - stąd najpierw skasowaliśmy błąd.
Po drugie powiedzieli mi, że znaleźli lekki przedmuch na "przelotce", ale tyle, co mieli dojścia to do podspawali, i na razie muszą się zastanowić jak to ogarnąć, bo podobno trzeba wyciągać cały silnik, aby tam się dostać (przelotka to tłumik drgań wydechu, taka jakby rura pleciona, gdzieś w okolicach kolektorów(?)). Zastanawiałem się, czy to może mieć wpływ na ten błąd i samą prace sondy - coś na zasadzie brania "lewego" powietrza? Powiedzieli mi, ze generalnie nie, bo to jest już jakby "za sondą", i to wydech i raczej jedyny objaw to trochę głośniejsza praca. Z błędem auto jeździ normalnie, nie zauważyłem, aby raz za dużo paliło, dwa nie zwiększa się poziom oleju (wnioskuję, że nie podaje zbyt dużej ilości paliwa, bo chyba by tego nie spalało i nadmiar mieszałby się z olejem), nie widze spadku mocy itp. Chciałbym jednak to ogarnąć i zastanawiam się, co może powodować przyczynę problemu.

Co do samego błędu niestety dopiero w poniedziałek podjadę na komputer, to postaram się zgrać lub zrobić zdjęcie co wyrzuci, ale na 90% będzie to samo. Przy okazji może ktoś wie, jak ogarnąć tę przelotkę - serio muszę wyjąc silnik? Może jakaś instrukcja z ETKI, coś? Znajdę to gdzieś w ETCE, żeby chociaż schematycznie zobaczyć? Może jakaś obejma na to od góry, blacha czy coś.

czy ten przedmuch w przelotce może mieć wpływ na odczyt sondy i błąd (lewe powietrze?)?

Może ktoś ma jakiś pomysł, spotkał podobny problem?

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Re: [ALLROAD C5] 2.7T - problem z check engine

Post autor: joter82 » 13 paź 2020, 11:03

serwus,

do wymiany plecionki czyli złączki elastycznej wydechu nie trzeba szarpać silnika. Jest to prosta wymiana i może jedź z tym do speców od tłumików. Plecionka jest przed sondami i czy ma wpływ na ich pracę - szczerze to nie wiem.

Przy tym silniku to zainwestuj w kabel i vcds'a to podstawa aby nie męczyć z tematem - za 3 dni podjadę na komputer to wtedy się dowiem.

Jeśli sondy ogarnięte, to być może coś jeszcze mu dolega. Powinieneś dostać spis wszystkich kodów błędów po ich sczytaniu,następnie wykasować, pojeździć i zobaczyć co wróciło do ecu.

pzdr

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: [ALLROAD C5] 2.7T - problem z check engine

Post autor: sabuk2006 » 13 paź 2020, 16:18

Witam,
Nie wiem, jaką sondę wkręcili, ale powinny być z numerami:

1. 1K0 998 262 AB = zestaw napr. sondy lambda (przed katalizatorem) ARE
2. 078 906 265 M = sonda-lambda (przed katalizatorem) ARE
3. 1K0 998 262 Q = zestaw naprawczy do sondy lambda (przed katalizatorem) ARE, BES
4. 030 906 262 L = sonda lambda (przed katalizatorem) ARE, BES
5. 1K0 998 262 F = zestaw napr. sondy lambda (przed katalizatorem) BAS
6. 06A 906 262 BE = sonda-lambda (przed katalizatorem) BAS
7. 1K0 998 262 AB = zestaw napr. sondy lambda (za katalizatorem) ARE
8. 078 906 265 P = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE
9. 078 906 265 N = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE
10. 1K0 998 262 = zestaw naprawczy do sondy lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
11. 078 906 265 T = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
12. 078 906 265 AA = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS

B1 i B2 to są banki (rzędy cylindrów), odpowiednio: B1 - strona pasażera; B2 - strona kierowcy)
S1 i S2 to jest wskazanie, która sonda, odpowiednio S1 - przed katalizatorem; S2 - za katalizatorem

Co do numerów, to obie sondy przed katalizatorem mają ten sam numer części.

Co do plecionki, to są dwie (na każdą stronę} odkręcasz sondę oraz opaskę i obejmę z tłumika i wyciągasz i na stół. Mając zakupioną plecionkę wycinasz i wstawiasz spawasz.
Nie ma żadnego wyciągania silnika (chyba że jest jeszcze jakaś plecionka bliżej kolektora wydechowego, a ja nie wiem o tym)

Kup sobie kabel z linku po niżej (będziesz zadowolony)
https://www.olx.pl/oferta/interfejs-vcd ... zGN00.html
Dobry kontakt ze sprzedawcą.

p/s
Uzupełnij swój profil (awatar) łatwiej jest pomóc.

Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

alldi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 gru 2014, 09:31
Imię: Rafał
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: PL

Re: [ALLROAD C5] 2.7T - problem z check engine

Post autor: alldi » 15 paź 2020, 17:30

Cześć,

Dzięki za odezwę. Ze względu na nieobecność nie miałem jak napisać. Więc tak.

Błędy po ponownym wykasowaniu to (podejrzewam, że za jakieś 4-5 dni znów się pojawią). Niestety pał mi laptop i nie mam czym się podpiąć :(

18010 - Zasilanie napięciowe zacisku 30
P1602 - 3510 napięcie za niskkie - Sporadyczny
17584 - Zespół 1, korekta lambda za katalizatorem
P1176 - 35-00 - osiągnięta granica regulacji

Obie sondy na uruchomionym silniku pracują, ale ich wartości (pisze z pamięci, ale różnica w granicach do 0.150), są rozbieżne, powiedzmy 0,300V i 0.450V.

Przy okazji znalazłem fotkę jakby tej części tłumików:
https://ibb.co/Wvf2gXt
Czy teraz dobrze myślę:
Jasnozielone kółka - sondy lambda przed katalizatorem
Ciemnozielone ramiki - katalizatory wstępne (nazywane chyba pre-cat)
Pomarańczowe kółka - sondy za katalizatorem (chociaż patrząc od strony wydechu sa przed)
Żółte kółka - to są te plecionki? Bo nic nigdzie wyżej nie widzę szczerze mówiąc, żadnych elementów "elastycznych", wszystko wydaje mi się sztywne.

Teraz czy dobrze rozumiem i dobrze to oznaczyłem. Czy to się patrzy od przodu auta, czy od tyłu kolejność sond itp.?

Zastanawiam się, czy ten przedmuch w przelotce może mieć wpływ na odczyt sondy i te błędy na zasadzie za dużej ilości powietrza, która "widzi"?
Ta jedyna przelotka to jest to, co tutaj znalazłem, to jest to miejsce, a ta rura idzie "do góry"?
https://ibb.co/yRwppwL

PS: Znalazłem taki dokument: https://wetransfer.com/downloads/5f8653 ... 058/3a5286 odnośnie wymontowania tego, ale nie wiem sumie, czy dobrze myślę, że od połowy strony 6 (od momentu, gdzie widać osłonę silnika) robimy wszystko od spodu, łącznie z ostatnim zdjęciem i punktem na stronie 9 (rys A26-10260) - podobno właśnie w zdjęciu tej osłony i dojściu do śrub może być problem. Jak to oceniacie?

Co do samego warsztatu i mechanika to niestety nie pytałem go o numer części, ale szczerze to mam do niego zaufanie i jeszcze nie miałem przypadku, aby coś było nie tak przy dobraniu części. Niestety jednak właśnie w tym widzi on problem i nie ma pomysłu na naprawę tej przelotki bez wyjęcia silnika i jedynie jak mi mówił gdzie miał od spodu dojście, tam to delikatnie podspawał, a raczej wyjęcia całego silnika nie chce się podjąć.

Wybaczcie lakoniczne zdania i jakieś domysły, ale jedynie dotąd moja wiedza sięga, a chciałbym, żeby było ok i boję się, że zaraz coś się zepsuje konkretniej, w stylu silnik będzie w trybie awaryjnym, dostawał więcej paliwa i niespalone dostanie się do oleju czy jakieś tego typu historie. Chciałbym to po prostu ogarnąć, chociaż czytałem, że jest to sonda diagnostyczna niemająca wpływu na mieszankę i można także tym jeździć, robić jakieś modyfikacje w stylu zmiany oprogramowania ECU czy jakichś emulatorów wkręcanych w katalizator i wtedy w to sondę, ale to jakoś nie mój charakter pracy takie rezanie.

Jestem mega wdzięczny za pomoc i sugestie.

Pozdrawiam

PS: Znalazłem jeszcze na internecie info, ze może to być problem jakiegoś trójnika, który jest dziurawy - cokolwiek to jest - dobrze myślę, że to jest jakieś złączenie tych rur pod pierwszymi plastikami osłony silnika od góry?, ze tam może być jakaś nieszczelność i stąd problem.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: [ALLROAD C5] 2.7T - problem z check engine

Post autor: sabuk2006 » 15 paź 2020, 22:28

Witam,

Plecionka:
Na zdjęciu zaznaczyłem Ci obejmę za drugim katem (a są dwie - strzałka) oraz opaskę (między katalizatorami - przynajmniej ja tak mam) kolor czerwony, po prostu rozpinasz katalizatory. Rozkręcasz, wyciągasz, wycinasz plecionkę i wstawiasz - spawasz nową. (Już jedną wymieniłem u siebie, bo furczało) druga leży i czeka, ale żadnych błędów nie miałem.

Szczelność:
Najlepiej sprawdzić szczelność całego układu ssącego (kompresorem 0,7bar) i jeśli trójnik będzie uszkodzony (lub inne miejsce), to na 100% wyjdzie podczas testu. Kup sobie kabel z linku wcześniejszego, jest włącznie z programem czyli VCDS ver. 20.....

Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

alldi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 gru 2014, 09:31
Imię: Rafał
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: PL

Re: [ALLROAD C5] 2.7T - problem z check engine

Post autor: alldi » 17 paź 2020, 13:48

Dzięki. Eh, muszę zaczekać aż laptop mi wróci z gwarancji, jak na złość pało wszystko. Ok, czyli jak dobrze rozumiem to plecionka jest wspawana jedynie od strony jakby tyłu auta i katalizatora z tyłu? "od przodu" auta jest zapięta opaską/obejmą? Bo zastanawiam się nad jendym - jeżłei jest przyspawana z dwóch stron to spokojnie po rozmontowaniu jak mówisz, jeżeli tak się to demontuje przyspawasz sobie od strony tyłu auta i katalizatora, ale nie przyspawasz od góry od strony przodu auta i silnika, tam nijak nie ma miejsca - całee to auto jest upchane chyba na styk.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: [ALLROAD C5] 2.7T - problem z check engine

Post autor: sabuk2006 » 17 paź 2020, 18:46

alldi pisze:
17 paź 2020, 13:48
Dzięki. Eh, muszę zaczekać aż laptop mi wróci z gwarancji, jak na złość pało wszystko. Ok, czyli jak dobrze rozumiem to plecionka jest wspawana jedynie od strony jakby tyłu auta i katalizatora z tyłu? "od przodu" auta jest zapięta opaską/obejmą? Bo zastanawiam się nad jendym - jeżłei jest przyspawana z dwóch stron to spokojnie po rozmontowaniu jak mówisz, jeżeli tak się to demontuje przyspawasz sobie od strony tyłu auta i katalizatora, ale nie przyspawasz od góry od strony przodu auta i silnika, tam nijak nie ma miejsca - całee to auto jest upchane chyba na styk.
Witam,
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale w moim aucie przy plecionce mam opaskę która łączy rury a za katami drugimi mam nasuwaną obejmę.
Po zdementowaniu włącznie z katem masz możliwość pospawania na całym obwodzie już na stole.
Plecionka jest spawana łącznie z krótkim odcinkiem rury z wywijką na która zakłada się opaskę.
Tu masz zdjęcia jak to wygląda jeszcze przed demontażem.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: [ALLROAD C5] 2.7T - problem z check engine

Post autor: sabuk2006 » 06 gru 2020, 11:06

alldi pisze:
17 paź 2020, 13:48
Dzięki. Eh, muszę zaczekać aż laptop mi wróci z gwarancji, jak na złość pało wszystko. Ok, czyli jak dobrze rozumiem to plecionka jest wspawana jedynie od strony jakby tyłu auta i katalizatora z tyłu? "od przodu" auta jest zapięta opaską/obejmą? Bo zastanawiam się nad jendym - jeżłei jest przyspawana z dwóch stron to spokojnie po rozmontowaniu jak mówisz, jeżeli tak się to demontuje przyspawasz sobie od strony tyłu auta i katalizatora, ale nie przyspawasz od góry od strony przodu auta i silnika, tam nijak nie ma miejsca - całee to auto jest upchane chyba na styk.
Witam,
Pochwal się co uczyniłeś, będzie dla potomnych.
Pozdrawiam.

alldi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 gru 2014, 09:31
Imię: Rafał
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: PL

Re: [ALLROAD C5] 2.7T - problem z check engine

Post autor: alldi » 14 mar 2021, 09:45

Wybaczcie opóźnienie. Niestety zima i nic nie zrobiłem - wzmocniłem to jedynie delikatnie i problem jakby ustąpił, ale nie jest to rozwiązanie pełne. sabuk2006, dzięki za fotki - niestety ja mam to w całości bez żadnych opasek. Sam tego jednak nie ogarnę, a zastanawiałem się, czy nie da się tego wyciąć i właśnie na jakieś obejmy przerobić, żeby nie trgaćmotoru. Byłem u dwóch fachowców, ale nic konkretnego mi nie powiedzieli, a mieszkam na lekkim zadupiu i tu nie ma za bardzo do kogo jechać. Niedługo wiosna, więc będę musiał wrócić do problemu i się z tym zmierzyć, niestety nie wiem zupełnie jak to ogarnąć jak na razie.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: [ALLROAD C5] 2.7T - problem z check engine

Post autor: sabuk2006 » 14 mar 2021, 20:50

Witam,
Na Twoim miejscu kupiłbym dwa podwójne kołnierze (flansze) lub rurę łączącą i dał auto na rozcięcie rur wydechowych w dostępnym miejscu do spawania - montażu i skręcenia.
Wyciągnięcie pre kata jest czasochłonne a dostęp tragiczny (przerabiałem to, bo na tej złączce wypaliło dziurę, ale że mam możliwości to ładnie to zaspawałem i wyszlifowałem, teraz jest cisza)
Masz dwa wyjścia, albo spawać wywinięcia i opaska lub łącznik rur i strzemiona.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga