Cześć,
po wymianie kierownicy wraz z taśmą mam problem z jej poprawnym ustawieniem. Przed wymianę kierownica była ustawiona prosto, niestety nie pamiętam oraz nie mam zdjęcia ustawienia znaku | na kierownicy oraz wieloklinie. Nową kierownicę włożyłem tak aby znaki | na kierownicy i wieloklinie się pokrywały. Udało mi się przeprowadzić adaptacje nowej taśmy wraz z nauką czujnika skrętu (położenia krańcowe). Jednak na oko odrazu było widać, że jest krzywo. Przy kolejnej próbie upewniłem sie, że koła są idealnie prosto i włożyłem kierownicę pilnując poziomu. Rożnica była dwóch ząbków względem pierwszego ustawienia oraz zgadzło się to z odczuciami podczas jazdy. Ponownie przeprowadzałem adaptację i naukę krańcowych położeń.
Pomimo, że po ustawieniu kierownicy jest ona subiektywnie prosto, podczas jazdy kolejnego dnia ewidentnie jest przekręcona o niewielki kąt. Zmianiałem położenie kierownicy już kilka razy, i zawsze jest to samo.
Kompletnie zgłupiałem co tu się dzieje, przecież kierownica jest fizycznie na stałe połączona z kołami. Czy coś robiłem źle? Czy przeoczyłem jakiś szczegół? Może na coś nie zwróciłem uwagi? Jakie czynności należy wykonać po wymianie taśmy?
Ustawienie kierownicy po wymianie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ustawienie kierownicy po wymianie
Przy kierownicy wieloklin jest wykonany z jakąś dokładnością odchyłki "kątowej" i z doświadczenia potem tak... trzeba mieć dużo szczęścia, aby trafić na drugą kierownicę gdzie wieloklin będzie dokładnie tak samo ustawiony - aby to rozwiązać należy ustawić geometrię z nową kierownicą. Sam musiałem to zrobić jak założyłem kierownicę z multifunkcją... (o ile różnica jest inna niż wielokrotność 1 ząbka)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 07 lis 2020, 19:47
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2016
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ustawienie kierownicy po wymianie
Udałem się na ustawienie geometrii, chyba tylko 3 kąty wykraczały deliktanie poza tolerancję. Kierownica została ustawiona niemalże idealnie, możliwe, że dokonam jeszcze drobnej korekty.
Dodam jeszcze tylko jak wyglądała kalibracja czujnika skrętu za pomocą VCDS. Na włączonym silniku aby było łatwiej kręcić kierownicą, wchodzimy w ustawienia podstawowe kierownicy, grupa 001, w tym momencie kręcimy kierownicą (to bardzo ważne, ja tutaj nie kręciłem kierownicą i niemożliwa była wtedy kalibracja krańcówek), dopiero po tym wciskamy OK. Po akceptacji pojawia się błąd braku kalibracji krańcówek. Kręcimy wtedy kierownicą max w prawo, pojawia się sygnał dźwiękowy, następnie max w lewo, ponownie sygnał dźwiękowy. Gotowe.
Dodam jeszcze tylko jak wyglądała kalibracja czujnika skrętu za pomocą VCDS. Na włączonym silniku aby było łatwiej kręcić kierownicą, wchodzimy w ustawienia podstawowe kierownicy, grupa 001, w tym momencie kręcimy kierownicą (to bardzo ważne, ja tutaj nie kręciłem kierownicą i niemożliwa była wtedy kalibracja krańcówek), dopiero po tym wciskamy OK. Po akceptacji pojawia się błąd braku kalibracji krańcówek. Kręcimy wtedy kierownicą max w prawo, pojawia się sygnał dźwiękowy, następnie max w lewo, ponownie sygnał dźwiękowy. Gotowe.