LED Oświetlenie Kabinowe C7 Wymiana Na LED
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 12 mar 2020, 15:44
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy
Re: LED Oświetlenie Kabinowe C7 Wymiana Na LED
Jestem po wymianie obu lampek i tak:
1. LIN rzeczywiście jest w kostce czujnika alarmu 4G0 951 177, który jest w lampce, więc nie musiałem walczyć z przeprowadzeniem przewodu z modułu komfortu ( oczywiście doszedłem do tego dopiero po tym jak się do niego dostałem... ),
2. Podczas prac stara lampka środkowa współdziała z nową ledową lampką przy lusterku. Czyli chyba nie trzeba wymieniać obu.
1. LIN rzeczywiście jest w kostce czujnika alarmu 4G0 951 177, który jest w lampce, więc nie musiałem walczyć z przeprowadzeniem przewodu z modułu komfortu ( oczywiście doszedłem do tego dopiero po tym jak się do niego dostałem... ),
2. Podczas prac stara lampka środkowa współdziała z nową ledową lampką przy lusterku. Czyli chyba nie trzeba wymieniać obu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-wa
Re: LED Oświetlenie Kabinowe C7 Wymiana Na LED
Witam.
Ja zaś mam nieco inną sytuację.
Zacząłem od wymiany żarówek na LEDy w podsufitce (przód i tył) oraz w lusterkach do makijażu.
Od dziwo nic nie musiałem robić (ani kodować, ani ciągnąć LIN) - LEDy od razu zaczęły działać. Reagują na otwieranie drzwi, czy na przyciski.
Dopiero po jakimś czasie zauważyłem, że gdy siedzę dłużej w aucie (przy wyłączonym silniku) i chcę manualnie włączyć światło (przyciskiem), to LEDy świecą, ale bardzo słabo (tak na 10% jasności). Dopiero po otwarciu drzwi lub włączeniu stacyjki wszystko wraca do normy, ale znowu po kilku minutach sytuacja się powtarza, o ile znowu nie otworzymy drzwi.
Zrobiłem eksperyment - wymieniłem jedną z żarówek (makijażowych) z powrotem z LEDów na tradycyjną i zauważyłem bardzo ciekawą rzecz. W takiej samej sytuacji, jak wcześniej, czyli gdy LEDy po manualnym włączeniu ledwo się żarzą, włączam tzn. otwieram lusterko z tą tradycyjną żarówkę i ta-dam - wszystkie LEDy święcą na maxa, zamykam lusterko, a LEDy po 2-3 sekundach gasną. Wygląda to na, że dopiero gdy sterownik wykryje większy przepływ prądu (przez tradycyjną żarówkę) to wybudza się ze stanu oszczędzania energii.
Analizując dokładnie moment, w którym zaczynają się problemy z włączeniem oświetlenia LED, zauważyłem że problem pojawia w momencie, kiedy zostaje wyłączone podświetlenie przycisków (brak napięcia na linii 58s, czyli na PINie 8 czerwonej wtyczki T10ab), a dzieje się to automatycznie po kilku minutach od wyłączenia auta.
Szukając rozwiązania trafiłem na ten wątek z magistralą LIN.
U minie okazało się, że nie mam LIN w lusterku (z fotochromem i kamerą), a z modułu oświetlenia z PIN5 wychodzi niebieski kabelek, który wg. schematu idzie do modułu J519 Central Electric [Module 09].
Uznałem, że ostatnią deską ratunku będzie pociągnięcie LIN z modułu komfortu, no i to zrobiłem, na razie na krótko bez przeciągania kabla - niestety nie widzę zmiany w zachowaniu.
Dodam, że zrobiłem już kodowania, ale nic się nie zmieniło:
[Moduł 09] -> bajt 16, bit 6 = 1
[Moduł 46] -> bajt 11, bit 7 = 1
Zastanawiam się, czy to jednak nie jakiś problem kodowania?
Może ktoś miał podobne problemy i mógłby mi coś doradzić?
Ja zaś mam nieco inną sytuację.
Zacząłem od wymiany żarówek na LEDy w podsufitce (przód i tył) oraz w lusterkach do makijażu.
Od dziwo nic nie musiałem robić (ani kodować, ani ciągnąć LIN) - LEDy od razu zaczęły działać. Reagują na otwieranie drzwi, czy na przyciski.
Dopiero po jakimś czasie zauważyłem, że gdy siedzę dłużej w aucie (przy wyłączonym silniku) i chcę manualnie włączyć światło (przyciskiem), to LEDy świecą, ale bardzo słabo (tak na 10% jasności). Dopiero po otwarciu drzwi lub włączeniu stacyjki wszystko wraca do normy, ale znowu po kilku minutach sytuacja się powtarza, o ile znowu nie otworzymy drzwi.
Zrobiłem eksperyment - wymieniłem jedną z żarówek (makijażowych) z powrotem z LEDów na tradycyjną i zauważyłem bardzo ciekawą rzecz. W takiej samej sytuacji, jak wcześniej, czyli gdy LEDy po manualnym włączeniu ledwo się żarzą, włączam tzn. otwieram lusterko z tą tradycyjną żarówkę i ta-dam - wszystkie LEDy święcą na maxa, zamykam lusterko, a LEDy po 2-3 sekundach gasną. Wygląda to na, że dopiero gdy sterownik wykryje większy przepływ prądu (przez tradycyjną żarówkę) to wybudza się ze stanu oszczędzania energii.
Analizując dokładnie moment, w którym zaczynają się problemy z włączeniem oświetlenia LED, zauważyłem że problem pojawia w momencie, kiedy zostaje wyłączone podświetlenie przycisków (brak napięcia na linii 58s, czyli na PINie 8 czerwonej wtyczki T10ab), a dzieje się to automatycznie po kilku minutach od wyłączenia auta.
Szukając rozwiązania trafiłem na ten wątek z magistralą LIN.
U minie okazało się, że nie mam LIN w lusterku (z fotochromem i kamerą), a z modułu oświetlenia z PIN5 wychodzi niebieski kabelek, który wg. schematu idzie do modułu J519 Central Electric [Module 09].
Uznałem, że ostatnią deską ratunku będzie pociągnięcie LIN z modułu komfortu, no i to zrobiłem, na razie na krótko bez przeciągania kabla - niestety nie widzę zmiany w zachowaniu.
Dodam, że zrobiłem już kodowania, ale nic się nie zmieniło:
[Moduł 09] -> bajt 16, bit 6 = 1
[Moduł 46] -> bajt 11, bit 7 = 1
Zastanawiam się, czy to jednak nie jakiś problem kodowania?
Może ktoś miał podobne problemy i mógłby mi coś doradzić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-wa
Re: LED Oświetlenie Kabinowe C7 Wymiana Na LED
Udało mi się samemu rozwiązać problem.
Okazało się, że przyczyna tkwiła w typie żarówek LED.
Wystarczyło dolutować równolegle do końcówek żarówki LED rezystor 500 Ohm i problem przestał istnieć, a przy okazji zniknęło lekkie migotanie żarówek przy wyłączonej stacyjce.
Wygląda na to, że moduł oświetlenia (J519) w stanie czuwania przepuszcza bardzo mały prąd przez obwód żarówki, aby wykryć jej obecność i sprawność. Niestety niezmostkowana żarówka LED ma za duży opór, co powoduje problem, który opisałem w poprzednim poście.
Dodam, że wystarczyło przerobić w ten sposób tylko 3 żarówki LED w przedniej podsufitce - główne oświetlenie przodu oraz mniejsze żarówki kierowcy i pasażera.
Pozostałych żarówek LED, czyli obu makijażowych oraz sufitowych z tyłu nie przerabiałem - zaczęły działać poprawnie po modyfikacji tych 3-ech wymienionych wyżej.
Przywróciłem oryginalny niebieski przewód na PINie 5 czerwonej wtyczki T10ab, który idzie do modułu J519.
Okazuje się, że w mojej wersji (przedlift z końcówki 2014r) ciągnięcie przewodu LIN z modułu komfortu jest zbyteczne.
Okazało się, że przyczyna tkwiła w typie żarówek LED.
Wystarczyło dolutować równolegle do końcówek żarówki LED rezystor 500 Ohm i problem przestał istnieć, a przy okazji zniknęło lekkie migotanie żarówek przy wyłączonej stacyjce.
Wygląda na to, że moduł oświetlenia (J519) w stanie czuwania przepuszcza bardzo mały prąd przez obwód żarówki, aby wykryć jej obecność i sprawność. Niestety niezmostkowana żarówka LED ma za duży opór, co powoduje problem, który opisałem w poprzednim poście.
Dodam, że wystarczyło przerobić w ten sposób tylko 3 żarówki LED w przedniej podsufitce - główne oświetlenie przodu oraz mniejsze żarówki kierowcy i pasażera.
Pozostałych żarówek LED, czyli obu makijażowych oraz sufitowych z tyłu nie przerabiałem - zaczęły działać poprawnie po modyfikacji tych 3-ech wymienionych wyżej.
Przywróciłem oryginalny niebieski przewód na PINie 5 czerwonej wtyczki T10ab, który idzie do modułu J519.
Okazuje się, że w mojej wersji (przedlift z końcówki 2014r) ciągnięcie przewodu LIN z modułu komfortu jest zbyteczne.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1119
- Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
- Imię: hmm?
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
- Kontakt:
Re: LED Oświetlenie Kabinowe C7 Wymiana Na LED
LIN potrzebny jest do fabrycznych lampek ledowych. Użyłeś zwykłych żarówek, które są zamiennikami tradycyjnych żarówek, dlatego działy się dziwne rzeczy z mruganiem.-Tomek- pisze: ↑11 sty 2021, 18:27Udało mi się samemu rozwiązać problem.
Okazało się, że przyczyna tkwiła w typie żarówek LED.
Wystarczyło dolutować równolegle do końcówek żarówki LED rezystor 500 Ohm i problem przestał istnieć, a przy okazji zniknęło lekkie migotanie żarówek przy wyłączonej stacyjce.
Wygląda na to, że moduł oświetlenia (J519) w stanie czuwania przepuszcza bardzo mały prąd przez obwód żarówki, aby wykryć jej obecność i sprawność. Niestety niezmostkowana żarówka LED ma za duży opór, co powoduje problem, który opisałem w poprzednim poście.
Dodam, że wystarczyło przerobić w ten sposób tylko 3 żarówki LED w przedniej podsufitce - główne oświetlenie przodu oraz mniejsze żarówki kierowcy i pasażera.
Pozostałych żarówek LED, czyli obu makijażowych oraz sufitowych z tyłu nie przerabiałem - zaczęły działać poprawnie po modyfikacji tych 3-ech wymienionych wyżej.
Przywróciłem oryginalny niebieski przewód na PINie 5 czerwonej wtyczki T10ab, który idzie do modułu J519.
Okazuje się, że w mojej wersji (przedlift z końcówki 2014r) ciągnięcie przewodu LIN z modułu komfortu jest zbyteczne.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-wa
Re: LED Oświetlenie Kabinowe C7 Wymiana Na LED
Nie chcę się teraz wdawać w dyskusję, czym różnią się oryginalne LEDy od moich, czy innych zamienników.
Widziałem wiele LEDów typu W5W czy C5W różnych producentów i nie dostrzegłem tam innej elektroniki niż rezystory lub drivery prądu (w lepszych modelach).
Z resztą w tej chwili nie jest to dla mnie istotne, bo fakty są następujące:
- wymieniłem 11 zwykłych żarówek C5W (sufitowe główne, 2x makijażowe, schowek, 4 czerwone w drzwiach, 3 w bagażniku) na 11szt LEDowych (każda na bazie 6 diod SMD5630)
- wymieniłem 4 zwykłe żarówki W5W (sufitowe: kierowca, pasażer oraz dwie tylne) na 4szt LEDowe (każda na bazie 3 diod SMD5630)
- nic nie miga i nie mruga
- przy zamykaniu auta oświetlenie płynnie się wygasza
- oświetlenie sufitowe zapala się przy odblokowaniu zamka, otwarciu drzwi lub manualnie przyciskiem
- nie musiałem przeciągać sygnału LIN z modułu komfortu
- nie wiem, czy to ma jakiś wpływ, ale miałem już fabrycznie zainstalowane LEDy w podświetleniu nóg, spodzie drzwi oraz listwy ambiente.
Koszt:
- 78 diod LED + ok.30 rezystorów = ok. 10zł
- wtyczki i płytki już posiadałem (m.in. z innych chińskich samochodowych LEDów, które już nie działały)
- własnych roboczogodzin nie liczyłem
Zysk mocy jest następujący:
- tradycyjne żarówki 15x5W = 75W
- żarówki LED 11x1,2W + 4x0,6W = 15,6W
Czyli prawie 5-cio krotnie mniejsze zużycie energii przy takiej samej jasności oświetlenia (o ile nie większej).
Kropka.
Widziałem wiele LEDów typu W5W czy C5W różnych producentów i nie dostrzegłem tam innej elektroniki niż rezystory lub drivery prądu (w lepszych modelach).
Z resztą w tej chwili nie jest to dla mnie istotne, bo fakty są następujące:
- wymieniłem 11 zwykłych żarówek C5W (sufitowe główne, 2x makijażowe, schowek, 4 czerwone w drzwiach, 3 w bagażniku) na 11szt LEDowych (każda na bazie 6 diod SMD5630)
- wymieniłem 4 zwykłe żarówki W5W (sufitowe: kierowca, pasażer oraz dwie tylne) na 4szt LEDowe (każda na bazie 3 diod SMD5630)
- nic nie miga i nie mruga
- przy zamykaniu auta oświetlenie płynnie się wygasza
- oświetlenie sufitowe zapala się przy odblokowaniu zamka, otwarciu drzwi lub manualnie przyciskiem
- nie musiałem przeciągać sygnału LIN z modułu komfortu
- nie wiem, czy to ma jakiś wpływ, ale miałem już fabrycznie zainstalowane LEDy w podświetleniu nóg, spodzie drzwi oraz listwy ambiente.
Koszt:
- 78 diod LED + ok.30 rezystorów = ok. 10zł
- wtyczki i płytki już posiadałem (m.in. z innych chińskich samochodowych LEDów, które już nie działały)
- własnych roboczogodzin nie liczyłem
Zysk mocy jest następujący:
- tradycyjne żarówki 15x5W = 75W
- żarówki LED 11x1,2W + 4x0,6W = 15,6W
Czyli prawie 5-cio krotnie mniejsze zużycie energii przy takiej samej jasności oświetlenia (o ile nie większej).
Kropka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1343
- Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
- Imię: Jarek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
Re: LED Oświetlenie Kabinowe C7 Wymiana Na LED
bo jak zmieniasz oryginalne sufitowe oświetlenie żarówkowe, na oryginalne LEDowe, to do lampki sufitowej wymagana jest magistrala LIN. w lampce jest zamontowany moduł, sterownik (którego nie ma w lampce żarówkowej),a który wymaga współpracy z magistralą LINkomfort. i w tym wypadku nie zmieniasz samych LEDów, tylko kompletne obydwie lampki
R1200GS ADV LC
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-wa
Re: LED Oświetlenie Kabinowe C7 Wymiana Na LED
Ok, to zmienia postać rzeczy.yarowsc pisze: ↑12 sty 2021, 17:21
bo jak zmieniasz oryginalne sufitowe oświetlenie żarówkowe, na oryginalne LEDowe, to do lampki sufitowej wymagana jest magistrala LIN. w lampce jest zamontowany moduł, sterownik (którego nie ma w lampce żarówkowej),a który wymaga współpracy z magistralą LINkomfort. i w tym wypadku nie zmieniasz samych LEDów, tylko kompletne obydwie lampki
Myślałem, że swap polega tylko na wymianie samych żarówek.
Czyli zrobiłem sobie tańszą wersję tunningu bez wymiany obu lampek
Na schematach widziałem, że LIN doprowadzony jest w okolice modułu oświetlenia, jeżeli w aucie zainstalowany jest moduł alarmu (wraz z czujnikami), sterownik odsuwanego dachu wraz z roletą i/lub sterownik do bramy garażu. Wszystkie te elementy także korzystają z LIN komfort.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
Re: LED Oświetlenie Kabinowe C7 Wymiana Na LED
Czy Wam też wyrzuca powtarzający się błąd w module komfortu 46 - 01308 Sterownik elektroniki dachu Brak sygnału / komunikacji ?
Daje się skasować, ale po każdym uruchomieniu zapłonu wraca.
Daje się skasować, ale po każdym uruchomieniu zapłonu wraca.
- kasmar
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 302
- Rejestracja: 11 sie 2013, 14:48
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rymanów
Re: LED Oświetlenie Kabinowe C7 Wymiana Na LED
Dostałem rozwiązanie problemu w prywatnej wiadomości. napisz to Ci podeślę.
Audi A6 C7 Stage 1 (Gregor10) 209,8 KM - jest
Audi A6 C6 2009 - 2017
Audi A4 B6 2006 - 2009
Audi A4 B5 2003 - 2006
Audi A6 C6 2009 - 2017
Audi A4 B6 2006 - 2009
Audi A4 B5 2003 - 2006
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: LED Oświetlenie Kabinowe C7 Wymiana Na LED
Udostępnij na forum, a nie znów tylko na PW. Po to jest forum, aby pomagać .
- kasmar
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 302
- Rejestracja: 11 sie 2013, 14:48
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rymanów
Re: LED Oświetlenie Kabinowe C7 Wymiana Na LED
Nie jestem autorem tego rozwiązania tak samo jak zdjęć instruktażowych.
Nie wiem czy autor życzy sobie publicznego rozpowszechniania.
Napisał na forum że ma rozwiązanie problemu błędu 01308.
Napisałem do niego czy się podzieli i wysyłał mi instrukcje na email i ja tez w ten sposób podzieliłem się ta wiedzą .
Nie wiem czy autor życzy sobie publicznego rozpowszechniania.
Napisał na forum że ma rozwiązanie problemu błędu 01308.
Napisałem do niego czy się podzieli i wysyłał mi instrukcje na email i ja tez w ten sposób podzieliłem się ta wiedzą .
Audi A6 C7 Stage 1 (Gregor10) 209,8 KM - jest
Audi A6 C6 2009 - 2017
Audi A4 B6 2006 - 2009
Audi A4 B5 2003 - 2006
Audi A6 C6 2009 - 2017
Audi A4 B6 2006 - 2009
Audi A4 B5 2003 - 2006
Re: LED Oświetlenie Kabinowe C7 Wymiana Na LED
Tez poproszę instrukcję, bo faktycznie pojawia mi się ten błąd.
- Andrek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 28 paź 2017, 17:17
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: LED Oświetlenie Kabinowe C7 Wymiana Na LED
U mnie niestety też pusto w 7 pinie i tak się zastanawiam, czy nie ma doprowadzonego LIN czy jest w innym kolorze i innym pinie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 lis 2020, 20:05
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: LED Oświetlenie Kabinowe C7 Wymiana Na LED
Witam, też będę zmieniał lampki zwykle na ledowe, o dziwo mam fabryczny pakiet oświetlenia ambit ale lampki mam zwykle, na pewno w lampce nie mam line, na razie nie sprawdzałem w lusterku, mam kamerkę asystent i radary. Ale jak coś to ostatnio zakładałem immobilajzer seao can blu i dostałem schemat gdzie jest umiejscowiony przewód line, po podłączeniu immo działa super i nie trzeba ciągnąć przewodu do bagażnika . Jest to czerwona kostka przewód fioletowo czarny pin8 na słupku lewym, trzeba zdjąć osłonę progu. https://zapodaj.net/499ad411fcd00.jpg.html
8. Koniecznie musisz pisać poprawną polszczyzną. Przed wysłaniem posta sprawdź, czy nie ma w nim błędów ortograficznych, interpunkcyjnych lub literówek.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1343
- Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
- Imię: Jarek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
Re: LED Oświetlenie Kabinowe C7 Wymiana Na LED
jeżeli Twój wóz to 2013rok produkcji i nie masz panoramy dachu - to masz już nowego typu czujnik deszczu, do którego LIN już nie dochodzi i trzeba "ciągnąć kabla"
R1200GS ADV LC