Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problemy z odpalaniem na mrozie

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Marcinek567
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2020, 10:39
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Problemy z odpalaniem na mrozie

Post autor: Marcinek567 » 08 lut 2021, 11:55

Witajcie, nareszcie dostałem kabel i mogę zająć się problemem z odpalaniem. Może rozwinę trochę temat.. A więc od samego początku posiadania audicy (czyli ze 3 miesiące) mam problemy z odpalaniem na zimnym silniku. Jak dłużej postoi to kręci i z 10 sekund przy niskich temperaturach, a przy mrozach w okolicach -10 to już w ogóle tragedia... Wczoraj z 5 razy próbowałem go ruszyć i tylko pierdnie... (potem nagram filmik) w sensie tak jakby już silnik chwycił, ale coś go zdusza. Na początku wydawało się, że to wina akumulatora bo był zdecydowanie zbyt mały (90 Ah?), a ile prądu rozruchowego miał to nawet nie wiem. Wymieniłem ten akumulator i z paleniem nadal ten sam problem. W dodatku gdzieś mi prąd spie*** bo po nocy przy takich mrozach z 12,5V zostaje mi w okolicach 11,3V. Teraz w sumie po dłuższym postoju ładuje i odpalam z kabli, rozrusznik przez pierwsze 2 sekundy ładnie szybciutko kręci, no ale z każdą sekundą zwalnia. Najlepiej będzie go podłączyć do kompa tylko musicie mnie nakierować z którego sterownika pobrać logi bo ja to na muzyce się znam... <lol> Przy okazji czy, aby połączyć się ze sterownikiem 61 muszę mieć odpalony silnik? Przy samym zapłonie nie łączy. Czasami zastanawiam się czy nie wziąć jakiegoś 5 kg młota i troszkę się rozerwać <wysmiewacz>

Marcinek567
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2020, 10:39
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: Problemy z odpalaniem na mrozie

Post autor: Marcinek567 » 09 lut 2021, 11:57

Aktualny przebieg 165 tys z hakiem.
Dodam, że w czasie jazdy nie zauważyłem braku mocy ani żadnego szarpania.

Kod: Zaznacz cały

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Adres 19: CAN Gateway       Plik etykiet: 4F0-907-468.clb
Oznaczenie elementu: 4F0 907 468 M    HW: 4F0 907 468 F
  Komponent i/lub wersja: GW-BEM 4CAN-M H06 0035
           Kodowanie: 000303
           Kod serwisu: WSC 02391 823 56573
                      VCID: 397998E3B0599B4E0D-806C
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

02252 - Alternator 
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100100
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 16
                    Przebieg: 163569 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2020.12.30
                    Czas: 17:24:54

             Ramka zamrożona:
                    Bity binarnie:    11111
                    Napięcie: 13.60 V
                    Zliczanie: 7
                    Bity binarnie:    10011

00458 - Sterownik układu kontroli akumulatorów (J367) 
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100100
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 16
                    Przebieg: 163569 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2020.12.30
                    Czas: 17:24:54

             Ramka zamrożona:
                    Bity binarnie:    11111
                    Napięcie: 13.60 V
                    Zliczanie: 7
                    Bity binarnie:    10011

02071 - Lokalna magistrala danych 
            012 - usterka elektryczna w obwodzie
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01101100
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 16
                    Przebieg: 163569 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2020.12.30
                    Czas: 17:24:54

             Ramka zamrożona:
                    Bity binarnie:    11111
                    Napięcie: 13.60 V
                    Zliczanie: 7
                    Bity binarnie:    10011



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Adres 01: Silnik       Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu: 4F9 910 402 A    HW: 4F0 907 401 E
  Komponent i/lub wersja: 3.0TDI EDC17G000AG  0080
           Kodowanie: 0105002C190F0128
           Kod serwisu: WSC 83712 299 403590
                      VCID: 24475997E7DBF6A64E-8070
8 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

001649 - Świeca żarowa cylindra 1 (Q10) 
               P0671 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100000
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 162778 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2020.08.27
                    Czas: 15:26:47

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 0 /min
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Napięcie: 11.55 V
                    Temperatura: 21.6*C
                    Lambda: 13.3 %
                    Temperatura: 24.3*C

001650 - Świeca żarowa cylindra 2 (Q11) 
               P0672 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100000
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 162778 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2020.08.27
                    Czas: 15:26:47

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 0 /min
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Napięcie: 11.55 V
                    Temperatura: 21.6*C
                    Lambda: 13.3 %
                    Temperatura: 24.3*C

001651 - Świeca żarowa cylindra 3 (Q12) 
               P0673 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100000
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 162778 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2020.08.27
                    Czas: 15:26:47

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 0 /min
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Napięcie: 11.55 V
                    Temperatura: 21.6*C
                    Lambda: 13.3 %
                    Temperatura: 24.3*C

001652 - Świeca żarowa cylindra 4 (Q13) 
               P0674 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100000
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 162778 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2020.08.27
                    Czas: 15:26:47

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 0 /min
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Napięcie: 11.55 V
                    Temperatura: 21.6*C
                    Lambda: 13.3 %
                    Temperatura: 24.3*C

001653 - Świeca żarowa cylindra 5 (Q14) 
               P0675 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100000
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 162778 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2020.08.27
                    Czas: 15:26:47

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 0 /min
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Napięcie: 11.55 V
                    Temperatura: 21.6*C
                    Lambda: 13.3 %
                    Temperatura: 24.3*C

001654 - Świeca żarowa cylindra 6 (Q15) 
               P0676 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100000
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 162778 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2020.08.27
                    Czas: 15:26:47

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 0 /min
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Napięcie: 11.55 V
                    Temperatura: 21.6*C
                    Lambda: 13.3 %
                    Temperatura: 24.3*C

053256 - Proszę sprawdzić kody błędów sterownika CAN Gateway (J533) 
               U1008 - 004 -  - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100100
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 12
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 162778 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2020.08.28
                    Czas: 12:07:40

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 819 /min
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Obciążenie: 0.0 %
                    Napięcie: 13.60 V
                    Bity binarnie: 00000000
                    (bez jednostek): 0.0
                    Bity binarnie: 00000000

000135 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej 
               P0087 - 003 - za niskie - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100011
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 2
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 164581 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2021.01.13
                    Czas: 19:44:46

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 1743 /min
                    Prędkość: 7.8 km/h
                    Dawka paliwa: 38.0 mg/suw
                    Temperatura: 18.9*C
                    Ciśnienie: 475.7 bar
                    (bez jednostek): 5.0
                    Bity binarnie: 00110100


Kody gotowości: 0 0 0 0 0 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Adres 01: Silnik  (4F9 910 402 A)

10:59:59 Grupa 012
  01010000  Bity binarnie 
  1.80 s  Czas 
  11.93 V  Napięcie 
  -6.3*C  Temperatura 

Na wykresie z temperatury świec tylko linie ciągłe.
Czyli co? Wymiana wszystkich świec czy szukać przyczyny w elektryce?

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Problemy z odpalaniem na mrozie

Post autor: sabuk2006 » 09 lut 2021, 18:24

Witam,
Nie wiem czy poratuję Cię, ale ja osobiście zacząłbym od sprawdzenia zasilania 12V świec żarowych z jednej jak i z drugiej strony V6.
W następnej kolejności odłączyłbym zasilanie od świec i sprawdził czy świece mają jakiś opór (każdą indywidualnie)
Jeszcze ja poszedłbym dalej i wszystkie świece wykręciłbym i na stół. Każdą świece indywidualnie podpiąłbym do akumulatora, aby wykluczyć którąś jak jest jakaś spalona i czy będzie świecić (nie trzymaj długo, bo można świecę spalić)
No i na koniec, wszystkim 6-iu świecom dałbym wspólną masę czyli (-) do ich obudowy, oraz połączyłbym (rdzeń świecy) jednym grubym przewodem, czyli wszystkie plusy.
Podłączyłbym tą całość pod akumulator i sprawdziłbym, czy wszystkie świece rozgrzewają się w tym samym czasie, zmierz czas grzania, bo się przyda (powinny wszystkie jednakowo świecić) Jeśli będzie inaczej, to wiadomo co dalej robić. Ale jeśli będzie poprawnie (w jednakowym czasie się nagrzewają) to już musi być całkiem coś innego. Jeszcze możliwe jest to, że przekaźnik dużo wcześniej wyłącza grzanie świec (za mała temperatura) ale to też można sprawdzić, porównać z czasem zmierzonym wcześniej. Jeśli będzie krótszy od Twojego czasu, to tu już szukałbym przyczyny.
Pozdrawiam.

Marcinek567
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2020, 10:39
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: Problemy z odpalaniem na mrozie

Post autor: Marcinek567 » 10 lut 2021, 14:30

Jak zobaczyłem jaki jest dostęp do tych świec to mi się odechciało samemu to robić. Sprawdziłem tylko oporność na jednej świecy z najłatwiejszym dostępem czyli pierwsza świeca od zderzaka po stronie kierowcy i miernik nawet nie drgnie. Pytanie czy to jest możliwe, że poszły wszystkie świece w jednym czasie lub padały w niewielkich odstępach? Czy może poszła jakaś zwara i ugotowało wszystkie? Do 3.0 tdi CDYA podchodzi jeden rodzaj czy kilka? Czy BERU GE115 będą ok?

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Problemy z odpalaniem na mrozie

Post autor: sabuk2006 » 10 lut 2021, 16:11

Marcinek567 pisze:
10 lut 2021, 14:30
Jak zobaczyłem jaki jest dostęp do tych świec to mi się odechciało samemu to robić. Sprawdziłem tylko oporność na jednej świecy z najłatwiejszym dostępem czyli pierwsza świeca od zderzaka po stronie kierowcy i miernik nawet nie drgnie. Pytanie czy to jest możliwe, że poszły wszystkie świece w jednym czasie lub padały w niewielkich odstępach? Czy może poszła jakaś zwara i ugotowało wszystkie? Do 3.0 tdi CDYA podchodzi jeden rodzaj czy kilka? Czy BERU GE115 będą ok?
Witam,
Sprawdź, czy ta świeca (co miałeś dostęp do niej) ma przejście (w multimetrze jest taka opcja z dźwiękiem) jeżeli nie, to świeca uszkodzona a być może i inne są też spalone. Jeśli są spalone to masz winowajcę w 100%.
Jeśli nie podołasz sam, to zleć to mechanikowi (trzeba mięć odpowiednie narzędzie, klucze, przedłużki itd.)
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga