Problemy z odpalaniem na mrozie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 cze 2020, 10:39
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Problemy z odpalaniem na mrozie
Witajcie, nareszcie dostałem kabel i mogę zająć się problemem z odpalaniem. Może rozwinę trochę temat.. A więc od samego początku posiadania audicy (czyli ze 3 miesiące) mam problemy z odpalaniem na zimnym silniku. Jak dłużej postoi to kręci i z 10 sekund przy niskich temperaturach, a przy mrozach w okolicach -10 to już w ogóle tragedia... Wczoraj z 5 razy próbowałem go ruszyć i tylko pierdnie... (potem nagram filmik) w sensie tak jakby już silnik chwycił, ale coś go zdusza. Na początku wydawało się, że to wina akumulatora bo był zdecydowanie zbyt mały (90 Ah?), a ile prądu rozruchowego miał to nawet nie wiem. Wymieniłem ten akumulator i z paleniem nadal ten sam problem. W dodatku gdzieś mi prąd spie*** bo po nocy przy takich mrozach z 12,5V zostaje mi w okolicach 11,3V. Teraz w sumie po dłuższym postoju ładuje i odpalam z kabli, rozrusznik przez pierwsze 2 sekundy ładnie szybciutko kręci, no ale z każdą sekundą zwalnia. Najlepiej będzie go podłączyć do kompa tylko musicie mnie nakierować z którego sterownika pobrać logi bo ja to na muzyce się znam... Przy okazji czy, aby połączyć się ze sterownikiem 61 muszę mieć odpalony silnik? Przy samym zapłonie nie łączy. Czasami zastanawiam się czy nie wziąć jakiegoś 5 kg młota i troszkę się rozerwać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 cze 2020, 10:39
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: Problemy z odpalaniem na mrozie
Aktualny przebieg 165 tys z hakiem.
Dodam, że w czasie jazdy nie zauważyłem braku mocy ani żadnego szarpania.
Na wykresie z temperatury świec tylko linie ciągłe.
Czyli co? Wymiana wszystkich świec czy szukać przyczyny w elektryce?
Dodam, że w czasie jazdy nie zauważyłem braku mocy ani żadnego szarpania.
Kod: Zaznacz cały
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet: 4F0-907-468.clb
Oznaczenie elementu: 4F0 907 468 M HW: 4F0 907 468 F
Komponent i/lub wersja: GW-BEM 4CAN-M H06 0035
Kodowanie: 000303
Kod serwisu: WSC 02391 823 56573
VCID: 397998E3B0599B4E0D-806C
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
02252 - Alternator
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 16
Przebieg: 163569 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2020.12.30
Czas: 17:24:54
Ramka zamrożona:
Bity binarnie: 11111
Napięcie: 13.60 V
Zliczanie: 7
Bity binarnie: 10011
00458 - Sterownik układu kontroli akumulatorów (J367)
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 16
Przebieg: 163569 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2020.12.30
Czas: 17:24:54
Ramka zamrożona:
Bity binarnie: 11111
Napięcie: 13.60 V
Zliczanie: 7
Bity binarnie: 10011
02071 - Lokalna magistrala danych
012 - usterka elektryczna w obwodzie
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01101100
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 16
Przebieg: 163569 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2020.12.30
Czas: 17:24:54
Ramka zamrożona:
Bity binarnie: 11111
Napięcie: 13.60 V
Zliczanie: 7
Bity binarnie: 10011
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu: 4F9 910 402 A HW: 4F0 907 401 E
Komponent i/lub wersja: 3.0TDI EDC17G000AG 0080
Kodowanie: 0105002C190F0128
Kod serwisu: WSC 83712 299 403590
VCID: 24475997E7DBF6A64E-8070
8 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
001649 - Świeca żarowa cylindra 1 (Q10)
P0671 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 162778 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2020.08.27
Czas: 15:26:47
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
Napięcie: 11.55 V
Temperatura: 21.6*C
Lambda: 13.3 %
Temperatura: 24.3*C
001650 - Świeca żarowa cylindra 2 (Q11)
P0672 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 162778 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2020.08.27
Czas: 15:26:47
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
Napięcie: 11.55 V
Temperatura: 21.6*C
Lambda: 13.3 %
Temperatura: 24.3*C
001651 - Świeca żarowa cylindra 3 (Q12)
P0673 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 162778 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2020.08.27
Czas: 15:26:47
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
Napięcie: 11.55 V
Temperatura: 21.6*C
Lambda: 13.3 %
Temperatura: 24.3*C
001652 - Świeca żarowa cylindra 4 (Q13)
P0674 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 162778 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2020.08.27
Czas: 15:26:47
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
Napięcie: 11.55 V
Temperatura: 21.6*C
Lambda: 13.3 %
Temperatura: 24.3*C
001653 - Świeca żarowa cylindra 5 (Q14)
P0675 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 162778 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2020.08.27
Czas: 15:26:47
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
Napięcie: 11.55 V
Temperatura: 21.6*C
Lambda: 13.3 %
Temperatura: 24.3*C
001654 - Świeca żarowa cylindra 6 (Q15)
P0676 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 162778 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2020.08.27
Czas: 15:26:47
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
Napięcie: 11.55 V
Temperatura: 21.6*C
Lambda: 13.3 %
Temperatura: 24.3*C
053256 - Proszę sprawdzić kody błędów sterownika CAN Gateway (J533)
U1008 - 004 - - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100100
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 12
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 162778 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2020.08.28
Czas: 12:07:40
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 819 /min
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 13.60 V
Bity binarnie: 00000000
(bez jednostek): 0.0
Bity binarnie: 00000000
000135 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej
P0087 - 003 - za niskie - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100011
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 164581 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2021.01.13
Czas: 19:44:46
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1743 /min
Prędkość: 7.8 km/h
Dawka paliwa: 38.0 mg/suw
Temperatura: 18.9*C
Ciśnienie: 475.7 bar
(bez jednostek): 5.0
Bity binarnie: 00110100
Kody gotowości: 0 0 0 0 0
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik (4F9 910 402 A)
10:59:59 Grupa 012
01010000 Bity binarnie
1.80 s Czas
11.93 V Napięcie
-6.3*C Temperatura
Na wykresie z temperatury świec tylko linie ciągłe.
Czyli co? Wymiana wszystkich świec czy szukać przyczyny w elektryce?
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Problemy z odpalaniem na mrozie
Witam,
Nie wiem czy poratuję Cię, ale ja osobiście zacząłbym od sprawdzenia zasilania 12V świec żarowych z jednej jak i z drugiej strony V6.
W następnej kolejności odłączyłbym zasilanie od świec i sprawdził czy świece mają jakiś opór (każdą indywidualnie)
Jeszcze ja poszedłbym dalej i wszystkie świece wykręciłbym i na stół. Każdą świece indywidualnie podpiąłbym do akumulatora, aby wykluczyć którąś jak jest jakaś spalona i czy będzie świecić (nie trzymaj długo, bo można świecę spalić)
No i na koniec, wszystkim 6-iu świecom dałbym wspólną masę czyli (-) do ich obudowy, oraz połączyłbym (rdzeń świecy) jednym grubym przewodem, czyli wszystkie plusy.
Podłączyłbym tą całość pod akumulator i sprawdziłbym, czy wszystkie świece rozgrzewają się w tym samym czasie, zmierz czas grzania, bo się przyda (powinny wszystkie jednakowo świecić) Jeśli będzie inaczej, to wiadomo co dalej robić. Ale jeśli będzie poprawnie (w jednakowym czasie się nagrzewają) to już musi być całkiem coś innego. Jeszcze możliwe jest to, że przekaźnik dużo wcześniej wyłącza grzanie świec (za mała temperatura) ale to też można sprawdzić, porównać z czasem zmierzonym wcześniej. Jeśli będzie krótszy od Twojego czasu, to tu już szukałbym przyczyny.
Pozdrawiam.
Nie wiem czy poratuję Cię, ale ja osobiście zacząłbym od sprawdzenia zasilania 12V świec żarowych z jednej jak i z drugiej strony V6.
W następnej kolejności odłączyłbym zasilanie od świec i sprawdził czy świece mają jakiś opór (każdą indywidualnie)
Jeszcze ja poszedłbym dalej i wszystkie świece wykręciłbym i na stół. Każdą świece indywidualnie podpiąłbym do akumulatora, aby wykluczyć którąś jak jest jakaś spalona i czy będzie świecić (nie trzymaj długo, bo można świecę spalić)
No i na koniec, wszystkim 6-iu świecom dałbym wspólną masę czyli (-) do ich obudowy, oraz połączyłbym (rdzeń świecy) jednym grubym przewodem, czyli wszystkie plusy.
Podłączyłbym tą całość pod akumulator i sprawdziłbym, czy wszystkie świece rozgrzewają się w tym samym czasie, zmierz czas grzania, bo się przyda (powinny wszystkie jednakowo świecić) Jeśli będzie inaczej, to wiadomo co dalej robić. Ale jeśli będzie poprawnie (w jednakowym czasie się nagrzewają) to już musi być całkiem coś innego. Jeszcze możliwe jest to, że przekaźnik dużo wcześniej wyłącza grzanie świec (za mała temperatura) ale to też można sprawdzić, porównać z czasem zmierzonym wcześniej. Jeśli będzie krótszy od Twojego czasu, to tu już szukałbym przyczyny.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 cze 2020, 10:39
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: Problemy z odpalaniem na mrozie
Jak zobaczyłem jaki jest dostęp do tych świec to mi się odechciało samemu to robić. Sprawdziłem tylko oporność na jednej świecy z najłatwiejszym dostępem czyli pierwsza świeca od zderzaka po stronie kierowcy i miernik nawet nie drgnie. Pytanie czy to jest możliwe, że poszły wszystkie świece w jednym czasie lub padały w niewielkich odstępach? Czy może poszła jakaś zwara i ugotowało wszystkie? Do 3.0 tdi CDYA podchodzi jeden rodzaj czy kilka? Czy BERU GE115 będą ok?
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Problemy z odpalaniem na mrozie
Witam,Marcinek567 pisze: ↑10 lut 2021, 14:30Jak zobaczyłem jaki jest dostęp do tych świec to mi się odechciało samemu to robić. Sprawdziłem tylko oporność na jednej świecy z najłatwiejszym dostępem czyli pierwsza świeca od zderzaka po stronie kierowcy i miernik nawet nie drgnie. Pytanie czy to jest możliwe, że poszły wszystkie świece w jednym czasie lub padały w niewielkich odstępach? Czy może poszła jakaś zwara i ugotowało wszystkie? Do 3.0 tdi CDYA podchodzi jeden rodzaj czy kilka? Czy BERU GE115 będą ok?
Sprawdź, czy ta świeca (co miałeś dostęp do niej) ma przejście (w multimetrze jest taka opcja z dźwiękiem) jeżeli nie, to świeca uszkodzona a być może i inne są też spalone. Jeśli są spalone to masz winowajcę w 100%.
Jeśli nie podołasz sam, to zleć to mechanikowi (trzeba mięć odpowiednie narzędzie, klucze, przedłużki itd.)
Pozdrawiam.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga