3.0 TFSI- wolne rozgrzewanie silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: 3.0 TFSI- wolne rozgrzewanie silnika
Sprawność silnika też jest większa, więc mniej energii jest tracone w postaci ciepła.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 lis 2010, 14:23
- Imię: Michał
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice
Re: 3.0 TFSI- wolne rozgrzewanie silnika
Nie mam problemu z ogrzewaniem, aczkolwiek jest dłużej niż w poprzednim aucie 2.0 5cyl volvo. 4 kreska zapala się u mnie po 4-5km, przy czym pierwszy km raczej powolna jazda w korku. Po 5km jest nieco gorzej tzn. trafiam na zjazd z góry gdzie na cut offie potrafi schłodzić się do 3 lub nawet 2 "diodek". Znając takie zachowanie termostatów postanowiłem go wymienić rok temu. Na nowym jest identycznie. Czyli podczas rozgrzewanie jest OK, potem się otworzy i chyba coś nie domyka. Prawdopodobnie jest tam jeszcze jakiś drugi zawór/termostat może do oleju lub ATF? Po kolejnych 1-2km znowu palą się wszystkie 4 kreski a olej na laptimer zaczyna pokazywać 60C. Na te rozgrzewanie ma wyraźny wpływ wydajność ogrzewania z jakiej korzystam lub nie. Nie muszę ogrzewać szyby, auto wyjeżdża spod zadaszenia.
Na pewno zainstaluję przed kolejną zimą jakieś elektrycznie grzanie płynu, gdyż mam dostęp do prądu. W tym roku nie zdążyłem... a znowu żałuję.
Co do szybszego grzania diesla, śmiem twierdzić że tylko webasto może sprawić że diesel szybciej nagrzeje się od benzyny. Sprawnej benzyny!
Na pewno zainstaluję przed kolejną zimą jakieś elektrycznie grzanie płynu, gdyż mam dostęp do prądu. W tym roku nie zdążyłem... a znowu żałuję.
Co do szybszego grzania diesla, śmiem twierdzić że tylko webasto może sprawić że diesel szybciej nagrzeje się od benzyny. Sprawnej benzyny!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: 3.0 TFSI- wolne rozgrzewanie silnika
Benzynowy silnik ma mniejszą sprawność, więc siłą rzeczy musi rozgrzewać się szybciej z racji większej straty energii w postaci ciepła. Diesel potrzebuje na to więcej czasu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 14 kwie 2019, 11:00
- Imię: Damian
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: za siedmioma górami
Re: 3.0 TFSI- wolne rozgrzewanie silnika
Ostatnia kreska nie oznacza 90C coolant temp.
U mnie 4 kreska sie zapala przy 65C.
Warto dodatkowo uaktywnić Lap Timer i kontrolować temperaturę oleju. Silnik jest na prawdę ciężko rozgrzać na niskich obrotach.
U mnie 4 kreska sie zapala przy 65C.
Warto dodatkowo uaktywnić Lap Timer i kontrolować temperaturę oleju. Silnik jest na prawdę ciężko rozgrzać na niskich obrotach.
Ostatnio zmieniony 09 lut 2021, 15:09 przez nosport, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: 3.0 TFSI- wolne rozgrzewanie silnika
Nawet w dieslu (przykładowo u mnie) ciężko jest osiągnąć 90*C przy bardzo delikatnej jeździe, ale jedno mocniejsze przyspieszenie i już jest 90*C na desce. Mowa oczywiście o obecnych warunkach, czyli w okolicach -10*C.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 sty 2021, 15:04
- Imię: Bartłomiej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: 3.0 TFSI- wolne rozgrzewanie silnika
Audiq777 pisze: ↑20 sty 2021, 15:21Witam
Zmieniłem samochód na A6 3.0 TFSI Quattro i wydaje mi się, że wolno się rozgrzewa (w porównaniu do BMW 530d E60). Dzisiaj przy 0 st C jadąc obwodnicą przez miasto, 90 st temp. wody osiągnął po 14 kilometrach. Przy -10 st. jadąc do pracy 15 km osiągałem góra 80 stopni, a we wnętrzu zimno. Samochód stoi na dworze.
Zrobiłem diagnostykę w serwisie Audi- żadnych błędów. Zasugerowali wymianę termostatu- mieli podobny przypadek w innym aucie i podobno pomogło.
Zanim jednak wydam ok. 1200-1500 zł poza ASO, wolę spytać Was o opinię. Po jakim czasie wam się rozgrzewają wasze?
Dodam, że przy 5 st. C rozgrzewa się po 11km jazdy. Dla porównania, BMW 530d E60 po 8 km. Od znajomego wiem, że A7 z tym silnikiem rozgrzewa mu się przy 2-3 st. po 10 km. Powoli dochodzę do wniosku, że ten typ tak ma. Jednak od benzyny oczekiwałem lepszego rezultatu...
Atualizacja: ASO nic nie wykryło. Zgodnie z sugestią wymieniłem termostat i nic nie pomogło. Może macie jakiś pomysł? Zastanawiam się czy jest tam jeszcze jakiś dodatkowy termostat. Zdjęcie z 27.12. po jeździe obwodnicą 14 km przy temperaturze -12 stopni. Lód na szybach nie zdążył sie rozpuścić. W powrotną stronę przy -5 st. rozgrzał się w pełni po 12 km.
- Załączniki
-
- Temp=-12.jpg (22.77 KiB) Przejrzano 1429 razy
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 449
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 3.0 TFSI- wolne rozgrzewanie silnika
U mnie przy temperaturach minusowych tych bliższych zera zazwyczaj po ~7km już mam 4 kreski jazda 50:50 nie/zabudowany ale jeżdżę w trybie manualnym i trzymam obroty wyżej. Nie jest to też jazda z równymi obrotami bo są zakręty. Wczoraj przy -15 mniej więcej zajęło mu ok. 12-15km.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 sty 2021, 15:04
- Imię: Bartłomiej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: 3.0 TFSI- wolne rozgrzewanie silnika
Też mi się wydaje, że powinien się rozgrzać po ok. 7-8 km w okolicy 0 stopni. Wygląda to tak, że poniżej -5 stopni nie daje rady w pełni się rozgrzać przez 14-15 km. Dzisiaj otrzymałem poradę od niezależnego serwisu z Warszawy. Jeżeli diagnoza okaże się trafna zamieszczę posta.qujot pisze: ↑28 gru 2021, 00:49U mnie przy temperaturach minusowych tych bliższych zera zazwyczaj po ~7km już mam 4 kreski jazda 50:50 nie/zabudowany ale jeżdżę w trybie manualnym i trzymam obroty wyżej. Nie jest to też jazda z równymi obrotami bo są zakręty. Wczoraj przy -15 mniej więcej zajęło mu ok. 12-15km.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 sty 2021, 15:04
- Imię: Bartłomiej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: 3.0 TFSI- wolne rozgrzewanie silnika
Audiq777 pisze: ↑27 gru 2021, 21:52Audiq777 pisze: ↑20 sty 2021, 15:21Witam
Zmieniłem samochód na A6 3.0 TFSI Quattro i wydaje mi się, że wolno się rozgrzewa (w porównaniu do BMW 530d E60). Dzisiaj przy 0 st C jadąc obwodnicą przez miasto, 90 st temp. wody osiągnął po 14 kilometrach. Przy -10 st. jadąc do pracy 15 km osiągałem góra 80 stopni, a we wnętrzu zimno. Samochód stoi na dworze.
Zrobiłem diagnostykę w serwisie Audi- żadnych błędów. Zasugerowali wymianę termostatu- mieli podobny przypadek w innym aucie i podobno pomogło.
Zanim jednak wydam ok. 1200-1500 zł poza ASO, wolę spytać Was o opinię. Po jakim czasie wam się rozgrzewają wasze?
Dodam, że przy 5 st. C rozgrzewa się po 11km jazdy. Dla porównania, BMW 530d E60 po 8 km. Od znajomego wiem, że A7 z tym silnikiem rozgrzewa mu się przy 2-3 st. po 10 km. Powoli dochodzę do wniosku, że ten typ tak ma. Jednak od benzyny oczekiwałem lepszego rezultatu...
Atualizacja- 20.01. Problem został rozwiązany. Dla zainteresowanych: Ten silnik (przynajmniej u mnie) ma tylko 1 termostat- brak drugiego termostatu na przewodzie idącym do skrzyni S-Tronic jak w silnikach R4. Jest za to zawór właczający obieg chłodzenia w skrzyni i on był powodem wolniejszego rozgrzewania. Po wymontowaniu okazało się, że w środku jest zakamieniony, zardzewiały i częściowo się nie zamykał. Teraz rozgrzewa się w miarę dobrze, chociaż w poprzednich samochodach było szybciej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 3.0 TFSI- wolne rozgrzewanie silnika
Jestem obecnie po wymianie głównego termostatu - nowy ori z ASO. Niewiele się poprawiło przy mrozie trzeba te 12-15 km zrobić żeby złapał 90. Jazda co prawda poza terenem zabudowanym, lekko z górki równym tempem ok 70-90 km/h. Po mieście ze startu na zimnym po 5-6 km mam 90.
Zastanawiam się, czy w skrzyni tiptronic też jest taki zawór jak kolega Audiq777 wyżej wspomniał?
Zastanawiam się, czy w skrzyni tiptronic też jest taki zawór jak kolega Audiq777 wyżej wspomniał?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: 3.0 TFSI- wolne rozgrzewanie silnika
Masz taki sam zawór . Chcesz numer? Jeśli tak, to podaj VIN, bo masz raczej auto z USA, bo na Europę nie było tipa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 sty 2021, 15:04
- Imię: Bartłomiej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: 3.0 TFSI- wolne rozgrzewanie silnika
Ciekawy artykuł na zimę ws. rozgrzewania:
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ad/2jrln1y
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ad/2jrln1y
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 3.0 TFSI- wolne rozgrzewanie silnika
Kolego dużo roboty jest z wymianą tego zaworu zwrotnego przy skrzyni biegów?Audiq777 pisze: ↑27 sty 2022, 11:48Ciekawy artykuł na zimę ws. rozgrzewania:
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ad/2jrln1y
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 3.0 TFSI- wolne rozgrzewanie silnika
Wymieniłem ten elektrozawór 4H0121671D. Nowy przed montażem był w pozycji otwartej. Po zdemontowaniu stary nie był skorodowany ale był w pozycji 90% zamkniętej. Czyli prawdopodobnie się zaciął w pozycji zamkniętej.
Silnik jednak szybciej się nagrzewa, ale zauważyłem, że jak złapie 90 to potrafi przy delikatnej jeździe spaść o tę jedną kreskę.
Silnik jednak szybciej się nagrzewa, ale zauważyłem, że jak złapie 90 to potrafi przy delikatnej jeździe spaść o tę jedną kreskę.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga