[3.0 TDI 233KM] Falowanie obrotow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 06 lut 2019, 20:33
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
[3.0 TDI 233KM] Falowanie obrotow
Witam,
Potrzebuje pomocy w diagnozie.
Auto jak sie rozgrzeje to obroty na postoju zaczynaja falowac sporadycznie, nie dzieje sie to za kazdym razem. Raz faluja slabiej, wskazowka obrotow rusza sie gora dol minimalnie, a innym razem skacze mocnien powyzej 1000 do ok 500-600 obrotow. Czasami nawet zdarza sie, ze falowanie samo ustaje. Raz zdazylo sie ze spadly tak nisko ze silnik zgasl i co ciekawe nie moglem go ponownie uruchomic, tylko rozrusznik krecil. Dopiero po jakims czasie auto odpalilo jakby nigdy nic. Dodam, ze podczas falowania widac spadki napiecia po oswietleniu w drzwiach po ich otwarciu.
Akumulator nowy, brak bledow VCDSem, wtryskiwacze sprawdzane komputerem i wartosci nie sa niepokojace.
Za wszelkie wskazowki co sprawdzic, co odczytac VCDSem bede wdzieczny.
Potrzebuje pomocy w diagnozie.
Auto jak sie rozgrzeje to obroty na postoju zaczynaja falowac sporadycznie, nie dzieje sie to za kazdym razem. Raz faluja slabiej, wskazowka obrotow rusza sie gora dol minimalnie, a innym razem skacze mocnien powyzej 1000 do ok 500-600 obrotow. Czasami nawet zdarza sie, ze falowanie samo ustaje. Raz zdazylo sie ze spadly tak nisko ze silnik zgasl i co ciekawe nie moglem go ponownie uruchomic, tylko rozrusznik krecil. Dopiero po jakims czasie auto odpalilo jakby nigdy nic. Dodam, ze podczas falowania widac spadki napiecia po oswietleniu w drzwiach po ich otwarciu.
Akumulator nowy, brak bledow VCDSem, wtryskiwacze sprawdzane komputerem i wartosci nie sa niepokojace.
Za wszelkie wskazowki co sprawdzic, co odczytac VCDSem bede wdzieczny.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2020, 21:38 przez Darwes, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Falowanie obrotow
Jaki silnik? Uzupełnij profil i popraw temat.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 06 lut 2019, 20:33
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [3.0 TDI 233KM] Falowanie obrotow
Profil uzupelniony. Silnik to 3.0 TDI 233KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [3.0 TDI 233KM] Falowanie obrotow
Jakie jest napięcie ładowania?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 06 lut 2019, 20:33
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [3.0 TDI 233KM] Falowanie obrotow
Ze tez sam na to nie wpadlem
Napiecie na wlaczonym silniku nie wazne czy pod obciazeniem czy nie, oscyluje w granicy 13.5V, nigdy nie pokazuje wiecej a do tego kabel + pod maska na kielichu goracy ze jak dotknalem na chwile to mam babel na palcu.
Teraz tylko dojsc do tego co jest przyczyna.

Napiecie na wlaczonym silniku nie wazne czy pod obciazeniem czy nie, oscyluje w granicy 13.5V, nigdy nie pokazuje wiecej a do tego kabel + pod maska na kielichu goracy ze jak dotknalem na chwile to mam babel na palcu.
Teraz tylko dojsc do tego co jest przyczyna.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [3.0 TDI 233KM] Falowanie obrotow
Napraw plusa pod maską. Gdzieś na forum było zdjęcie, gdzie wkręcić wkręta, aby polepszyć kontakt. Napięcie ładowania od razu po odpaleniu jest największe. Potem spada i sięstabilizuje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 06 lut 2019, 20:33
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [3.0 TDI 233KM] Falowanie obrotow
Tylko u mnie jest napiecie caly czas takie samo +/- 13.5V ani wiecej ani mniej, jedynie na wylaczonym silniku jest +/- 12V
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [3.0 TDI 233KM] Falowanie obrotow
Na postoju powinno być przynajmniej 12.5V na aku w bagażniku.
- Marti
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 19 paź 2008, 15:07
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2021
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Re: [3.0 TDI 233KM] Falowanie obrotow
Jeśli przewód "+" gorący albo gdzieś nie ma dobrego styku, lub robi się zwarcie do "-" napięcia msz OK. Sprawdz przewody czy nigdzie nie ma zadnych luzów, przetarć izolacji itp
Darwes pisze: ↑29 gru 2020, 18:58Ze tez sam na to nie wpadlem![]()
Napiecie na wlaczonym silniku nie wazne czy pod obciazeniem czy nie, oscyluje w granicy 13.5V, nigdy nie pokazuje wiecej a do tego kabel + pod maska na kielichu goracy ze jak dotknalem na chwile to mam babel na palcu.
Teraz tylko dojsc do tego co jest przyczyna.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 06 lut 2019, 20:33
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [3.0 TDI 233KM] Falowanie obrotow
Temat do zamkniecia.
Grzanie kabla usuniete.
Dzieki Panowie.
Grzanie kabla usuniete.
Dzieki Panowie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: [3.0 TDI 233KM] Falowanie obrotow
Teraz przestał Ci falować na wolnych obrotach po naprawie tego kabla plusowego pod maską?
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
- Imię: Robert
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
- Kontakt:
Re: [3.0 TDI 233KM] Falowanie obrotow
Darwers przykład prawdziwego polaka, jak jest coś nie tak to będzie skomlał, klęczał wręcz tarzał się po podłodze, a jak zostanie problem zarzegnany to dla potomnych nic nie napisze co było powodem, ma wyjebane bo przecież jemu działa, tacy ludzie z automatu powinni mieć bana dożywotniego i następnym razem z problemem nich idzie do wróżki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: [3.0 TDI 233KM] Falowanie obrotow
Dokładnie jest tak jak mówisz tbt303, a później wszyscy się dziwią że fora umierają i że nikt nie chce pomagać!tb303 pisze: ↑19 lut 2021, 23:01Darwers przykład prawdziwego polaka, jak jest coś nie tak to będzie skomlał, klęczał wręcz tarzał się po podłodze, a jak zostanie problem zarzegnany to dla potomnych nic nie napisze co było powodem, ma wyjebane bo przecież jemu działa, tacy ludzie z automatu powinni mieć bana dożywotniego i następnym razem z problemem nich idzie do wróżki.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r