[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Flash sterownika - 0.
Logi zrobię dziś, bądź jutro.
Dynamiczne, czy statyczne?
Logi zrobię dziś, bądź jutro.
Dynamiczne, czy statyczne?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Dynamiczne
Nie pamiętam tylko pod którym blokiem jest odczyt z sądy Lambda ale jak prze klikasz VCDS-a tam będzie podpowiedz
Nie pamiętam tylko pod którym blokiem jest odczyt z sądy Lambda ale jak prze klikasz VCDS-a tam będzie podpowiedz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Dzień dobry,
sorki, że wątku C6, ale prośba o diagnozę wtrysków w A6 C7 3.0 TDI CDUD.
Różnica dawki wtrysku mg/stroke
cylinder 1 0,30
cylinder 2 -0,06
cylinder 3 -0,8
cylinder 4 0,11
cylinder 5 0,05
cylinder 6 0,41
Punkt kalibracji ciśnienia w zasobniku - µs
1 2 3
wtrysk 1 -15,90; -11,10; -22,55
wtrysk 2 -11,40; -9,40; -17,70
wtrysk 3 -9,55 ; -3,85; -7,20
wtrysk 4 -25,35; -3,30; -4,65
wtrysk 5 -11,8 ; -0,15; -2,55
wtrysk 6 6,30; -5,90 -11,45
Z góry dzięki.
sorki, że wątku C6, ale prośba o diagnozę wtrysków w A6 C7 3.0 TDI CDUD.
Różnica dawki wtrysku mg/stroke
cylinder 1 0,30
cylinder 2 -0,06
cylinder 3 -0,8
cylinder 4 0,11
cylinder 5 0,05
cylinder 6 0,41
Punkt kalibracji ciśnienia w zasobniku - µs
1 2 3
wtrysk 1 -15,90; -11,10; -22,55
wtrysk 2 -11,40; -9,40; -17,70
wtrysk 3 -9,55 ; -3,85; -7,20
wtrysk 4 -25,35; -3,30; -4,65
wtrysk 5 -11,8 ; -0,15; -2,55
wtrysk 6 6,30; -5,90 -11,45
Z góry dzięki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 lut 2019, 13:29
- Imię: Eryk
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Witam. Czy któryś z fachowców mógłby spojrzeć i powiedzieć coś na temat moich wtrysków? Silnik ASB z wtryskami z końcówką BD. 260 tys. km potwierdzonego nalotu. Ostatnim czasem nie robię zbyt wiele tras. W niecałe półtora roku przejechałem 40 tys. km (większość jednak po 20-50km jednorazowo).
Przy okazji wrzucę zrzut z bloków DPF'a. Ponieważ przybywa mi "oleju", któryś raz z rzędu. Napełnia się i wypala bez problemu jeśli zostaną stworzone warunki, jednak wydaje mi się, że nie zbyt często warunki są odpowiednie. Ostatnio podpiąłem VCDS'a, gdy silnik był zimny i od razu po ruszeniu zauważyłem szybki wzrost temperatury spalin (momentalnie do ponad 400 stopni), mimo tego, że temperatura płynu wynosiła ok. 20-30 stopni. Po zatrzymaniu temperatura spadała i po ruszeniu znów w górę. Wjechałem na autostradę i dopiero po osiągnięciu przez płyn chłodniczy i olej odpowiednich temperatur rozpoczęła się procedura wypalania DPF (temperatura DPF była już od jakiegoś czasu ok. 600 stopni). Czy to normalne, że rozgrzewanie filtra DPF odbywa się już wtedy, gdy silnik nie jest rozgrzany? Wartość popiołu mam wykasowaną z powodu, iż filtr był myty, ale nie w profesjonalnym zakładzie, więc teraz nie wiem czy to zerowanie było sensowne. Z góry dzięki za odpowiedź.
Przy okazji wrzucę zrzut z bloków DPF'a. Ponieważ przybywa mi "oleju", któryś raz z rzędu. Napełnia się i wypala bez problemu jeśli zostaną stworzone warunki, jednak wydaje mi się, że nie zbyt często warunki są odpowiednie. Ostatnio podpiąłem VCDS'a, gdy silnik był zimny i od razu po ruszeniu zauważyłem szybki wzrost temperatury spalin (momentalnie do ponad 400 stopni), mimo tego, że temperatura płynu wynosiła ok. 20-30 stopni. Po zatrzymaniu temperatura spadała i po ruszeniu znów w górę. Wjechałem na autostradę i dopiero po osiągnięciu przez płyn chłodniczy i olej odpowiednich temperatur rozpoczęła się procedura wypalania DPF (temperatura DPF była już od jakiegoś czasu ok. 600 stopni). Czy to normalne, że rozgrzewanie filtra DPF odbywa się już wtedy, gdy silnik nie jest rozgrzany? Wartość popiołu mam wykasowaną z powodu, iż filtr był myty, ale nie w profesjonalnym zakładzie, więc teraz nie wiem czy to zerowanie było sensowne. Z góry dzięki za odpowiedź.
- Załączniki
-
- 13- 14.png (66.26 KiB) Przejrzano 1912 razy
-
- 72 -74.png (65.12 KiB) Przejrzano 1912 razy
-
- 75 -77.png (66.15 KiB) Przejrzano 1912 razy
-
- dpf małe.png (62.62 KiB) Przejrzano 1912 razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Zapieczone wtryski, a DPF w porządku . Jak zapali się rezerwa paliwa, to wlej do baku Liqui Moly Diesel Spulung 2666. Wyjedź to do głębokiej rezerwy i zatankuj do pełna. Wlej kolejną puszkę i po wyjechaniu pełnego baku sprawdź korekty w grupach 72-77. Powinny się zmniejszyć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Korekty krotko terminowe wzorowe . Zrob loga z bloku 13 14. Z delikatnej jazdy pomiędzy 1000 a 1400 obrotow.
Co do dpf. Zrob wypalanie serwisowe .
Co do dpf. Zrob wypalanie serwisowe .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 lut 2019, 13:29
- Imię: Eryk
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
mat1324 pisze: ↑07 gru 2020, 19:33Zapieczone wtryski, a DPF w porządku . Jak zapali się rezerwa paliwa, to wlej do baku Liqui Moly Diesel Spulung 2666. Wyjedź to do głębokiej rezerwy i zatankuj do pełna. Wlej kolejną puszkę i po wyjechaniu pełnego baku sprawdź korekty w grupach 72-77. Powinny się zmniejszyć.
Na ile może pomóc ten proceder? Nie lepiej wyjąć wtryski i dać do czyszczenia, czy jednak mija się to z celem? Z DPF rozumiem, że przeszkadza mu trochę moja jazda "w koło komina", ale tak jak pytałem czy to normalne, że jeśli przyjdzie pora na wypalanie to rozgrzewa go już od momentu gdy silnik jest jeszcze zimny? Na pewno wtedy przybywa najwięcej paliwa w oleju, bo "podlewa" go przy każdym dodaniu gazu/ruszeniu. Zastanawiam się nad jego usunięciem razem z EGR'em, ponieważ poprzedni właściciel założył nowe kolektory i pewnie usunięcie EGR przedłużyło by ich bezproblemową pracę. Szukałem też informacji jak zauważyć kiedy rozpoczyna się wypalanie DPF, bo raczej jest to mało możliwe. Wpisy na ten temat są dość stare, czy są może jakieś świeże metody? Na pewno pomógł by tu wskaźnik EGT.
http://vaglogi.pl/log-013_014_008_56t2n23.html logi podczas jazdy na tempomacie po równym terenie.konradkry77 pisze: ↑07 gru 2020, 22:23Korekty krotko terminowe wzorowe . Zrob loga z bloku 13 14. Z delikatnej jazdy pomiędzy 1000 a 1400 obrotow.
Co do dpf. Zrob wypalanie serwisowe .
Wypalanie serwisowe DPF robiłem przed myciem. Przez jakiś dłuższy czas DPF miałem nie sprawny z powodu uszkodzonego czujnika temperatury (nie było wtedy problemu z przybywaniem "oleju"), po wymianie czujnika został wypalony, a potem przemyty i skasowana wartość popiołu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
No powiem Ci ze wyglada to zdrowo.
Jeżeli chodzi o korekty długo terminowe to można wnioskować ze nadaja się do kosza .
Jak chcesz mieć pewność ze sa dobre to na sprawdzenie z wydrukiem z maszyny .
Pomiary rozszerzone. Koszt za szt 70 PLN.
Odnośnie egr jest on niezbedny do prawidłowej pracy dpf.
Jeżeli chodzi o korekty długo terminowe to można wnioskować ze nadaja się do kosza .
Jak chcesz mieć pewność ze sa dobre to na sprawdzenie z wydrukiem z maszyny .
Pomiary rozszerzone. Koszt za szt 70 PLN.
Odnośnie egr jest on niezbedny do prawidłowej pracy dpf.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 24 mar 2012, 20:54
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łowicz
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Witam koledzy,
Czy możecie polecić jakiś pewny warsztat w woj. łódzkim lub mazowieckim gdzie można sprawdzić ewentualnie wymienić wtryski na nowe.
Moje już podkapują przy rozruchu tak twierdzi mój mechanik. Auto ma przebieg 300 tys, u mnie od 240 tys jeżdżone głównie na krótkich trasach i po mieście. Autem chcę jeszcze pojeździć z kilka lat więc chcę to zrobić dobrze.
Oleju nie przybywa, jedyny objaw to dłuższy rozruch na zimnym (i biały dym,też na zimnym) na ciepłym pali wzorowo innych objawów nie ma
logi:
013 0.71mg/suw 0.33mg/suw 0.00mg/suw
014 -0.33mg/suw -0.38mg/suw -0.24mg/suw
grupy od 72 do 77
072: 0.0 / 26.0 / 26.0
073: 12.0 / 62.0 / 40.0
074: -38.0 / 0.0 / 2.0
075: -18.0 / 0.0 / 0.0
076: -4.0 / 0.0 / 0.0
077: -14.0/ -2.0 / 0.0
Proszę o plecenie jakiegoś warsztatu co zrobi to porządnie
Czy możecie polecić jakiś pewny warsztat w woj. łódzkim lub mazowieckim gdzie można sprawdzić ewentualnie wymienić wtryski na nowe.
Moje już podkapują przy rozruchu tak twierdzi mój mechanik. Auto ma przebieg 300 tys, u mnie od 240 tys jeżdżone głównie na krótkich trasach i po mieście. Autem chcę jeszcze pojeździć z kilka lat więc chcę to zrobić dobrze.
Oleju nie przybywa, jedyny objaw to dłuższy rozruch na zimnym (i biały dym,też na zimnym) na ciepłym pali wzorowo innych objawów nie ma
logi:
013 0.71mg/suw 0.33mg/suw 0.00mg/suw
014 -0.33mg/suw -0.38mg/suw -0.24mg/suw
grupy od 72 do 77
072: 0.0 / 26.0 / 26.0
073: 12.0 / 62.0 / 40.0
074: -38.0 / 0.0 / 2.0
075: -18.0 / 0.0 / 0.0
076: -4.0 / 0.0 / 0.0
077: -14.0/ -2.0 / 0.0
Proszę o plecenie jakiegoś warsztatu co zrobi to porządnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 gru 2020, 11:57
- Imię: hubert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ciechanów
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Jeśli chcesz oddać wtryski na samo czyszczenie to mogę Ci polecić serwis boscha w stalowej woli (nie bd robił reklamy która to konkretnie firma) ale w Google znajdziesz. Kuriera przyślą do ciebie. Samo czyszczenie kosztuje 100zl sztuka. A jeśli chcesz zregenerować to taka operacja kosztuje Ok 700zl za jeden. Dobry kontakt jest z ta firma dokładnie przez tel wszystko Ci wyjaśnia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 24 kwie 2019, 22:13
- Imię: Oski
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Co sadzicie o tych logach? Zdarza mu sie przyciac ale tylko na zimnym, po nocy. Czasem bardzo dlugo kreci > 4 sekund. Mam swoje podejrzenia, ale jeszcze nie chce nic sugerowac.
http://vaglogi.pl/log-013_014_cD8M64.html
72-77 wszedzie 0
http://vaglogi.pl/log-072_073_074_B46LTn.html
http://vaglogi.pl/log-075_076_077_pyPe3.html
http://vaglogi.pl/log-013_014_cD8M64.html
72-77 wszedzie 0
http://vaglogi.pl/log-072_073_074_B46LTn.html
http://vaglogi.pl/log-075_076_077_pyPe3.html
VCDS, VCP, ODIS Geko SVM SFD kodowania online
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Korekty 13 i 14 bardzo ładne.OskiA3 pisze: ↑18 sty 2021, 23:04Co sadzicie o tych logach? Zdarza mu sie przyciac ale tylko na zimnym, po nocy. Czasem bardzo dlugo kreci > 4 sekund. Mam swoje podejrzenia, ale jeszcze nie chce nic sugerowac.
http://vaglogi.pl/log-013_014_cD8M64.html
72-77 wszedzie 0
http://vaglogi.pl/log-072_073_074_B46LTn.html
http://vaglogi.pl/log-075_076_077_pyPe3.html
w grupach 72-77 albo masz załozone nowe wtryski które sie jeszcze nie "dostosowały" do silnika po dopisaniu kodów inpa, albo masz coś namieszane w sofcie tak żeby nie pokazywało korekt (przez nieuczciwego poprzedniego właściciela), bo nie możliwe jest żeby przejechać więcej niż 1000km i żeby tam były wszędzie zera
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 24 kwie 2019, 22:13
- Imię: Oski
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Soft w ecu jest z oficjalnych sgo z erwin, osobiscie flashowalem dokladnie rok temu. Auto mam rok i przez ten czas wtryski nie byly ruszane, nie byly tez dopisywane. Zastanawiam sie dlaczego tam wszedzie sa zera.
VCDS, VCP, ODIS Geko SVM SFD kodowania online
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Witam, mam Audi a6 c6 z 2007r tdi, potrzebuję zakupić kabel do diagnostyki wtrysków, może ktoś podpowie co kupić i jakiego(jakich) programów używać
Kabel chcę żeby pasował do Audi C7
Pozdrawiam.
Kabel chcę żeby pasował do Audi C7
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 24 kwie 2019, 22:13
- Imię: Oski
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: [A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Od tamtego czasu przejechalem ponad 3000 i nadal same zera w korektach
VCDS, VCP, ODIS Geko SVM SFD kodowania online
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga