[ BRF 2.0 136 KM] Świece żarowe- dziwny problem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Oświęcim
[ BRF 2.0 136 KM] Świece żarowe- dziwny problem
Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Mam pewien nietypowy problem, zaznaczę na początku, że przeglądnąłem wszystkie tematy odnośnie świec żarowych i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Mój problem pojawił się dopiero przy wymianie świec żarowych na nowe (nie było potrzeby wymiany, ale stare jeszcze fabryczne świece uznałem za mało skuteczne). Kupiłem oczywiście ori VW N10579805 CZ304 7V , założyłem wszystko grało do kilku dni, pojawił się błąd świecy jednego z cylindrów. Oczywiście miernik w łapę i ... świeca spalona , założyłem starą i reklamacja. Na drugi dzień poleciała następna i tak co parę dni kolejne nowe się paliły...aż cały zestaw do wyrzutki (w między czasie pomyślałem, że felerna partia) sprzedający wymienił komplecik na nowy, z którym stało się to samo. Świece, były kupowane na allegro, więc postanowiłem kolejny zestaw 4szt. kupić w ASO. Niestety problem się zaczął powtarzać, właśnie wczoraj padła pierwsza z tego kompletu.... Nie wiem co jest grane...dodam, że ori fabryczne były z numerem N10579803 CZ301 7V. ETKA pokazuje, że numer 803 wymieniono na 805, co potwierdzili mi wszyscy sprzedający włącznie z ASO i muszą być takie. Śmieszne jest to, że zakładam stare wysłużone świece i nie ma żadnego problemu . Czy ktoś wie o co w tym chodzi?
Moje spostrzeżenia różnic między świecami to kolor obwódki przy kluczu świecy (stara ma szary - srebrny, nowa czerwony); następnie sama budowa elementu grzejnego jest lekko inna (w starej wygląda jakby składała się z 2 części, nowa jednolita)
Moje spostrzeżenia różnic między świecami to kolor obwódki przy kluczu świecy (stara ma szary - srebrny, nowa czerwony); następnie sama budowa elementu grzejnego jest lekko inna (w starej wygląda jakby składała się z 2 części, nowa jednolita)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Spróbuj wsadzić to co było na pierwszy montaż, czyli NGK 9864. Ogólnie świece żarowe wymienia się, gdy wyrzuca błąd albo jest problem z odpaleniem z rana przy niższych temperaturach.
[ Dodano: 2020-05-21, 02:32 ]
W Twoim silniku muszą być ceramiczne świece (biała lub srebrna obwódka), a nie metalowe (czerwona obwódka). Dlatego pali świece. Sprawdź w kodowaniach albo kanałach adaptacji czy można to zmienić, a jak nie, to szukaj białych/srebrnych świec.
[ Dodano: 2020-05-21, 02:32 ]
W Twoim silniku muszą być ceramiczne świece (biała lub srebrna obwódka), a nie metalowe (czerwona obwódka). Dlatego pali świece. Sprawdź w kodowaniach albo kanałach adaptacji czy można to zmienić, a jak nie, to szukaj białych/srebrnych świec.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Oświęcim
też tak właśnie myślałem po wyciągnięciu ori, natomiast z mojego pomysłu jak już pisałem wyżej nawet ASO mnie odwiodło, twierdząc, że tamtych już nie ma i tylko te co mi sprzedali pasują (po vinie sprawdzali).mat1324 pisze:muszą być ceramiczne świece
masz może pomysł jak to zrobić? zapewne będzie się trzeba najpierw zalogować, natomiast nie mam pinu do silnika...ale dzięki za pomoc , dużo mi to już wyjaśniło...mat1324 pisze:Sprawdź w kodowaniach albo kanałach adaptacji czy można to zmienić
[ Dodano: 2020-05-21, 11:03 ]
Kodowanie mam jak poniżej...czyli właściwe, tak mi się zdaje...a do adaptacji kanału 01 trzeba zalogować...
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BLB.clb
Oznaczenie elementu SW: 03G 906 016 MG HW: 03G 906 016 MG
Komponent: R4 2,0L EDC G000SG 1143
Weryfikacja: --H05--- Numer seryjny:
Kodowanie: 0000072
Kod serwisu: WSC 04301 202 89006
VCID: 74E6E44C17BB2EE1FD-8020
[ Dodano: 2020-05-21, 11:04 ]
zastanawia mnie jedno czy plik etykiet dla BLB jest taki sam jak do BRF?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Oświęcim
wiesz generalnie mało kto wie, że nawet świece tzw."dobre", należałoby wymienić po ok. 5 latach...one grzeją, ale już nie mają swoich nominalnych parametrów (np. nie osiągną temp. 1000 st. w 2 sekundy, a np w 5 sekund...a po 2 sekundach jakie nominalnie mają osiągnąć max. temp. mają zaledwie np. 700st.C)...ale jest to jak najbardziej alternatywa....natomiast poszedłbym prędzej w przekodowanie z ceramicznych na stalowe...nie masz może pinu do silnika?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 sty 2021, 12:20
- Imię: WIESŁAW
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTRÓDA
Re: Przywitaj się z nami - A6Klub.PL
witam wszystkich niestety jestem zielony nie tylko w sferze internetu ale i w problemach związanych z moim autem mam na imię Wiesiek jestem z Ostródy mam prawie siedemdziesiątkę na karku więc proszę Was o wyrozumiałość ,posiadam AUDI a6 c6 2,0 tdi silnik BLB do tej pory nie było z autkiem problemu niestety dzisiaj rano nie odpliła moja ukochana audiczka ,było prawie minus 20 ale do tej pory mrozy nie były jej straszne akumulator kręci dobrze natomiast podejrzanie krótko pali się lampka świec żarowych ,mam zasadnicze pytanie czy świece żarowe są zabezpieczone bezpiecznikiem i jeżeli tak to gdzie on jest a po za tym gdzie jest w moim autku przekaznik tych świec.Mam nadzieję że jakiś młody człowiek odezwie się do mnie i nieco mnie oświeci w tym temacie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ BRF 2.0 136 KM] Świece żarowe- dziwny problem
Post przeniosłem do odpowiedniego tematu. Po kilkukrotnym rozgrzaniu świec auto odpala? Jeśli tak, to pewnie któraś nie grzeje. Musiałbyś sprawdzić błędy i wyjdzie. Jeśli błąd będzie na wszystkich, to przekaźnik, a jak na kilku, to padły tylko one.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: [ BRF 2.0 136 KM] Świece żarowe- dziwny problem
Wiesłwa Żebrowski- bardzo możliwe że masz spalone świece żarowe. Te silniki przy -15 zapalają za 2, 3 razem przy uszkodzonych świecach. Moje stare A4 na pompowtryskach zapalało przy -18 za 3 razem. Jak było -5 ta zapalał jak latem (okazało się że 4 świece spalone). Kontrolka od świec gaśnie szybko, ale to nie oznacza twoim przypadku że świece grzeją lub nie. Ona po prostu zapala się na krótką chwile. Należy sprawdzić też przekaźnik odświec bo to też może być jego wina.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ BRF 2.0 136 KM] Świece żarowe- dziwny problem
Przekaźnik jest na podszybiu chyba po stronie pasażera i jest w złączu nr 3, a jego bezpiecznik w złączu B. Będzie Ci go trudno sprawdzić, bo to nie jest zwykły przekaźnik, a coś w rodzaju sterownika w kształcie przekaźnika.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga