Witam wszystkich.
Pacjent to Allroad 2.7 Biturbo, 2003r. silnik BEL (amerykańska wersja) Automat. 205000 przejechane.
W sumie problemu doszukałem się sam. Auto zakupiłem około pół roku temu. Poprzednik, to Passat 1.9 TDI. Jak można zauważyć to ogromny przeskok na mocy, jak dla mnie.
Na chwilę obecną w Audi zostały wymienione czujniki spalin zakupione u Sida i w sterowniku brak błędów. Dla kogoś kto przesiadł się ze 110 KM na 2.7 Biturbo, to jest przysłowiowa RAKIETA… No właśnie z rakiety jest jakieś 215 KM, a nie 250.
Tak pokazała hamownia, na którą pojechałem tak po prostu, aby sprawdzić nowy zakup. Po przejazdach na hamowni panowie nie potrafili powiedzieć co może być przyczyną, że jak to stwierdzili prawie 40 koni się gdzieś rozbiegło…
potwierdzili tylko, że w trakcie przejazdu turbiny pracują prawidłowo (około 0,6-0,7 bara), sondy pracują prawidłowo. Zwrócili uwagę na: wysoką temp. w dolocie prawie (80st), na zewnątrz hamowni było jakieś 18-19 st i nie do końca znali parametry przepływki, tzn. jakie powinna mieć wartości przy pełnej mocy. Im wskazywała przepływka raz około 197 jednostek, a raz 205 jednostek. No i na tym koniec domysłów z ich strony. Ja wymieniłem przepławkę na taką samą używkę, z takiego samego silnika i niestety nie pomogło. Dla kogoś kto wsiądzie, włączy D i ruszy ostro, to wydaje się wszystko OK… auto nie szarpie, płynnie wkręca się w obroty i przysłowiowo mruczy ale w dalszym ciągu 40 KM brak. Dodam, że auto kupiłem od człowieka, który nie szczędził kasy na naprawy i w aucie nie ma tzw chińskich przeróbek. Praktycznie większość części kupował w ASO… Dostałem od niego wszystkie rachunki opisujące wymiany miechów, rozrządu, turbin… Na turbiny mam jeszcze pół roku gwarancji. Auto zapala od strzała na zimno i ciepło. Spalanie ok. 19, 20l benzyny w cyklu mieszanym. Do auta założyłem gaz. Przejazd na hamowni był robiony na benzynie i gazie i różnicy nie było. Świece wymienione.
Potrzebuję od Was pomocy w postaci podpowiedzi, które logi zrobić i poddać je Waszej ocenie…. Być może mam źle ustawiony rozrząd? Jednak najpierw proszę o wskazanie, które logi są do zrobienia… Widziałem w innych tematach, że niektóre logi potrzeba robić parami, więc bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam