Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi Allroad 2.7T BES pomoc w odczytaniu logów!!

Diagnostyka VAG
Awatar użytkownika
Kłapek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 12 lis 2010, 16:26
Imię: Łukasz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Kłapek » 09 sty 2019, 22:16

zwonko pisze:Przy lepszej pogodzie powtórz log 002+033 na Pb i LPG, bo tam było kiepsko, choć bardzo możliwe że przez to co zrobiłeś i już tego nie ma.

Ok postaram sie zapamiętać bo Bóg wie kiedy ten śnieg stopnieje a na miejscówce gdzie robie logi to nawet zabardzo nie odśnieżają.

[ Dodano: 2019-01-09, 22:16 ]
Witam ponownie.Zrobiłem te logi dynamiczne grupy 002-033tylko nie wiem jak to wyszło dokładnie na gazie bo ostatnio jak stroiłem auto z gazownikiem to ten dolot był nieszczelny. Myśle że ponownie potrzeba zestroić gaz po naprawie.

Logi dynamiczne 002-033 Lpg- benzyna 09.01.2019 podałem date bo pod tym linkiem również wcześniejsze są zarejestrowane a niżej strony są te aktualne .

http://vaglogi.pl/log-002_033_e0SW3B2.html
Audi Quattro !! Wszyscy stoją Ja jadę!!:D

kroolpaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 sty 2020, 22:42
Imię: Paweł
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Audi Allroad 2.7T BES pomoc w odczytaniu logów!!

Post autor: kroolpaw » 05 paź 2020, 19:16

Witam wszystkich.
Pacjent to Allroad 2.7 Biturbo, 2003r. silnik BEL (amerykańska wersja) Automat. 205000 przejechane.
W sumie problemu doszukałem się sam. Auto zakupiłem około pół roku temu. Poprzednik, to Passat 1.9 TDI. Jak można zauważyć to ogromny przeskok na mocy, jak dla mnie.
Na chwilę obecną w Audi zostały wymienione czujniki spalin zakupione u Sida i w sterowniku brak błędów. Dla kogoś kto przesiadł się ze 110 KM na 2.7 Biturbo, to jest przysłowiowa RAKIETA… No właśnie z rakiety jest jakieś 215 KM, a nie 250. <beczy> Tak pokazała hamownia, na którą pojechałem tak po prostu, aby sprawdzić nowy zakup. Po przejazdach na hamowni panowie nie potrafili powiedzieć co może być przyczyną, że jak to stwierdzili prawie 40 koni się gdzieś rozbiegło… :( potwierdzili tylko, że w trakcie przejazdu turbiny pracują prawidłowo (około 0,6-0,7 bara), sondy pracują prawidłowo. Zwrócili uwagę na: wysoką temp. w dolocie prawie (80st), na zewnątrz hamowni było jakieś 18-19 st i nie do końca znali parametry przepływki, tzn. jakie powinna mieć wartości przy pełnej mocy. Im wskazywała przepływka raz około 197 jednostek, a raz 205 jednostek. No i na tym koniec domysłów z ich strony. Ja wymieniłem przepławkę na taką samą używkę, z takiego samego silnika i niestety nie pomogło. Dla kogoś kto wsiądzie, włączy D i ruszy ostro, to wydaje się wszystko OK… auto nie szarpie, płynnie wkręca się w obroty i przysłowiowo mruczy ale w dalszym ciągu 40 KM brak. Dodam, że auto kupiłem od człowieka, który nie szczędził kasy na naprawy i w aucie nie ma tzw chińskich przeróbek. Praktycznie większość części kupował w ASO… Dostałem od niego wszystkie rachunki opisujące wymiany miechów, rozrządu, turbin… Na turbiny mam jeszcze pół roku gwarancji. Auto zapala od strzała na zimno i ciepło. Spalanie ok. 19, 20l benzyny w cyklu mieszanym. Do auta założyłem gaz. Przejazd na hamowni był robiony na benzynie i gazie i różnicy nie było. Świece wymienione.
Potrzebuję od Was pomocy w postaci podpowiedzi, które logi zrobić i poddać je Waszej ocenie…. Być może mam źle ustawiony rozrząd? Jednak najpierw proszę o wskazanie, które logi są do zrobienia… Widziałem w innych tematach, że niektóre logi potrzeba robić parami, więc bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi Allroad 2.7T BES pomoc w odczytaniu logów!!

Post autor: sabuk2006 » 05 paź 2020, 21:58

Witaj,

Co do tych gości z hamowni, to przemilczę.

Przepływomierz pokazał prawidłowe wartości czyli około 200g/s ale logi prawdę powiedzą.

Przed przystąpieniem do logów dynamicznych, kasujesz błędy silnika (VAG lub VCDS) nawet jak ich nie ma, też kasujesz.
Logi robisz na benzynie na III biegu (klik - automat)) od 1600-1700obr. z pedałem (non stop) w podłodze, aż do wejścia IV biegu
(w grupach)

002+020+031
oraz
115+118

Możesz później zrobić te same logi na gazie.

Zapisz wszystkie logi na bp i LPG i pokaż.

p/s
Jeśli silnik masz BEL to masz 265KM. to powinno być około 212g/s (jak silnik zdrowy)
BES ma 250KM

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2020, 05:34 przez sabuk2006, łącznie zmieniany 1 raz.

kroolpaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 sty 2020, 22:42
Imię: Paweł
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Audi Allroad 2.7T BES pomoc w odczytaniu logów!!

Post autor: kroolpaw » 06 paź 2020, 00:13

Bardzo dziękuję za zainteresowanie.
Postaram się jak najszybciej zrobić logi i wstawić tu do oględzin :)
A czy logi 090, 092, 093 będą potrzebne? Tam chyba można sprawdzić rozrząd i nastawniki...

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi Allroad 2.7T BES pomoc w odczytaniu logów!!

Post autor: sabuk2006 » 06 paź 2020, 05:14

kroolpaw pisze:
06 paź 2020, 00:13
Bardzo dziękuję za zainteresowanie.
Postaram się jak najszybciej zrobić logi i wstawić tu do oględzin :)
A czy logi 090, 092, 093 będą potrzebne? Tam chyba można sprawdzić rozrząd i nastawniki...
Tak, jak najbardziej.

kroolpaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 sty 2020, 22:42
Imię: Paweł
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Audi Allroad 2.7T BES pomoc w odczytaniu logów!!

Post autor: kroolpaw » 10 sty 2021, 00:28

Witam po długiej przerwie. :)
Udało mi się w końcu zrobić logi dynamiczne podane przez kolegę... Dodałem też chyba jeden czy dwa od siebie, może się przydadzą. trochę skopałem początki logów, tzn. nie są od prędkości obrotowej silnika 1600-1700, tylko trochę wyżej. Jeśli będzie to miało wpływ na prawidłową ocenę, to zrobię jeszcze raz.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Audi Allroad 2.7T BES pomoc w odczytaniu logów!!

Post autor: Nikostratus » 10 sty 2021, 09:42

Mi jedynie co się rzuca w oczy to przestawienie kąta ustawienia rozrządu. Jakie masz dane na wolnych obrotach po rozgrzaniu w grupie 93 ?

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi Allroad 2.7T BES pomoc w odczytaniu logów!!

Post autor: sabuk2006 » 12 sty 2021, 05:37

Witam,
Wg mnie, sprawdziłbym w pierwszej kolejności szczelność całego układu ssącego pod ciśnieniem - kompresor.
Podmieniłbym przepływomierz (za mało pokazuje) g/s
Podmieniłbym zawór N75 (za wcześnie upuszcza ciśnienie)
Nie wiem, czy coś nie było grzebane w komputerze, ale za małe jest zadane ciśnienie dla turbin (powinno być 0,6-0,65 bar)
Ostatnio zmieniony 21 sty 2021, 05:31 przez sabuk2006, łącznie zmieniany 1 raz.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Re: Audi Allroad 2.7T BES pomoc w odczytaniu logów!!

Post autor: Lukasz007 » 14 sty 2021, 15:53

W 230 konnym AJK mam 1550mbar do samego końca, a u Ciebie ledwo tyle sie pojawia przy 2300rpm. Później to ledwo masz 0,35bara więc nie dziw się, że masz te 210km. W przy takim doładowaniu przeplywka będzie pokazywać okolice 200g, a to i tak za dużo więc tu odpuść. Zdrowe ajk ma 185-190g. Szukaj problemów w turbinach/dv bo brak cisnienia ewidentnie. Przy nieszczelności silnik kuleje, a Ty o tym nie wspominasz więc mniemam, że nie tu pies pogrzebany. Rozrząd ujdzie. -5/1 w granicach normy, natawniki jeszcze wstaja choć prawy na 19st. to juz tak o. Zejdzie do 16st. i wywali błąd.

kroolpaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 sty 2020, 22:42
Imię: Paweł
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Audi Allroad 2.7T BES pomoc w odczytaniu logów!!

Post autor: kroolpaw » 14 sty 2021, 20:09

Nikostratus pisze:
10 sty 2021, 09:42
Mi jedynie co się rzuca w oczy to przestawienie kąta ustawienia rozrządu. Jakie masz dane na wolnych obrotach po rozgrzaniu w grupie 93 ?
Proszę bardzo... grupa 093 na wolnych obrotach. Też dziwi mnie ta wartość w trzecim bloku...

Dodano po 1 godzinie 26 minutach 28 sekundach:
Lukasz007 pisze:
14 sty 2021, 15:53
W 230 konnym AJK mam 1550mbar do samego końca, a u Ciebie ledwo tyle sie pojawia przy 2300rpm. Później to ledwo masz 0,35bara więc nie dziw się, że masz te 210km. W przy takim doładowaniu przeplywka będzie pokazywać okolice 200g, a to i tak za dużo więc tu odpuść. Zdrowe ajk ma 185-190g. Szukaj problemów w turbinach/dv bo brak cisnienia ewidentnie. Przy nieszczelności silnik kuleje, a Ty o tym nie wspominasz więc mniemam, że nie tu pies pogrzebany. Rozrząd ujdzie. -5/1 w granicach normy, natawniki jeszcze wstaja choć prawy na 19st. to juz tak o. Zejdzie do 16st. i wywali błąd.
Rozumiem. Jak wspomniałem auto kupiłem od człowieka, który nie szczędził kasy na naprawy. Mam od niego faktury rożnych napraw i są protokoły naprawy i wyważania turbin z listopada 2018. Jeśli to naprawdę turbiny, to klękajcie narody, silnik na zewnątrz... Tylko jeszcze jedna rzecz: doładowanie w/g Was jest trochę za małe ale sterownik właśnie tyle żąda... Czy to znaczy, że coś było grzebane w sofcie? A DV-ki mogą być przyczyną takiej sytuacji? Jak je sprawdzić?
Tak, silnik nic nie kuleje, nie szarpie.... Prawie w ogóle go nie słychać na trasie... A może przestawić rozrząd, może to coś da?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Audi Allroad 2.7T BES pomoc w odczytaniu logów!!

Post autor: Nikostratus » 16 sty 2021, 13:18

DV możesz sprawdzić czy membrana jest szczelna po prostu wyjmując go i dmuchnąć w niego ustami, jeżeli będzie przepuszczał to do wymiany. I nie polecam używek...
Ja na Twoim miejscu bym poprawił ten rozrząd tylko oczywiście z blokadami i luzując koła rozrządu do tego ( jest na to procedura ).

kroolpaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 sty 2020, 22:42
Imię: Paweł
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Audi Allroad 2.7T BES pomoc w odczytaniu logów!!

Post autor: kroolpaw » 16 sty 2021, 20:15

Nikostratus pisze:
16 sty 2021, 13:18
DV możesz sprawdzić czy membrana jest szczelna po prostu wyjmując go i dmuchnąć w niego ustami, jeżeli będzie przepuszczał to do wymiany. I nie polecam używek...
Ja na Twoim miejscu bym poprawił ten rozrząd tylko oczywiście z blokadami i luzując koła rozrządu do tego ( jest na to procedura ).
Jeśli chodzi o rozrząd, to oczywiście tylko w/g procedury. Po weekendzie zabieram się do poprawy rozrządu i DV-ek. <lol>
Zobaczymy, co z tego wyjdzie?

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Re: Audi Allroad 2.7T BES pomoc w odczytaniu logów!!

Post autor: Lukasz007 » 29 sty 2021, 21:28

Tu nie pomoze ponowne ustawienie rozrzadu bo jest w normie a do tego nke ma to wplywu na doladowanie. Jezdzilem na ustawieniu -3/5 przez 28tys km po sprowadzeniu auta. Pozniej przy wymianie ustawil sie na 4/6 i nie ma roznicy, a doladowanie pelne. Widelki to -6/+6, z ta zasada ze rozbieznosc miedzy glowicami najlepiej gdyby miescila sie w 3 stopniach czyli np. -6/-3, 0/3 itp.

kroolpaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 sty 2020, 22:42
Imię: Paweł
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Audi Allroad 2.7T BES pomoc w odczytaniu logów!!

Post autor: kroolpaw » 18 lut 2021, 11:46

DV-ki sprawdzone, szczelne. Obie Boscha, 710. Przy okazji gumowy trójnik przy przepustnicy sprawdziłem, guma również jak nowa.... Może czujnik podciśnienia, ten na trójniku gumowym przekłamuje? Sam już nie wiem... <bezradny>

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Audi Allroad 2.7T BES pomoc w odczytaniu logów!!

Post autor: sabuk2006 » 27 lut 2021, 11:26

kroolpaw pisze:
18 lut 2021, 11:46
DV-ki sprawdzone, szczelne. Obie Boscha, 710. Przy okazji gumowy trójnik przy przepustnicy sprawdziłem, guma również jak nowa.... Może czujnik podciśnienia, ten na trójniku gumowym przekłamuje? Sam już nie wiem... <bezradny>
Witam,
Jak masz możliwość to podmień przepływomierz, bo na 250KM powinien pokazać 200g/s (u Ciebie jest 180g/s)
Jak robiłem swoje logi, to blok 115 pokazał mi 227g/s a doładowanie zadane przez kompa to max 0,67bar a otrzymane 0,65bar.
Także tu szukałbym przyczyny.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga