[a6 c4] metaliczne dzwieki z pod auta
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 21 cze 2008, 15:38
- Imię: Grzesiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
[a6 c4] metaliczne dzwieki z pod auta
pojawilo sie to po naprawie zawieszenia
dzwieki o ktorych mowa porownam do
takich jakie towarzysza podczas jazdy TIR-ow
przez miasto --- jak by sieczkarnia byla ciagnieta pod samochodem
-naprawa obejmowala wachacze wymiana- tuleje metalowo gomowe
-wachacze gorne tyl kpl.
-dodatkowo linki hamulcowe
-regeneracja zacisku hamulcowego
-przod koncowka drazka
-tarcze hamulcowe przod + klocki - klocki tyl
-geometria zawieszenia kpl.
--- po wyjezdzie z warsztatu clychac bylo stuki ktore porownuje
do stukania klocka o tarcze
ale to nie klocki
--objawy wyglodaja nastepujaco
-- podczas jazdy w calym zakresie predkosci na roznych biegach
po puszczeniu pedalu gazu slychac piski o czestotliwosci uzaleznionej
od predkosci pojazdu
--w momencie nacisniecia pedalu gazu znikaja---minimalne nacisniecie
-- po wcisnieciu sprzegla tez robi sie cicho
-- czasem takie stuki slychac przy ruszeniu do tylo 2-3 stukniecia
-- wyjety mam wal napegowy wymieniana jest podpora walu i przegob ten przy tylnym moscie
obawiam sie ze to nie bedzie jednak to
po konsultacjach nie mam nic konkretnego
nikt nie bardzo wie co moze byc
---- a metoda prob i bledow to mozna wymienic wszystko---
czy mozecie cos podpowiedziec
dzwieki o ktorych mowa porownam do
takich jakie towarzysza podczas jazdy TIR-ow
przez miasto --- jak by sieczkarnia byla ciagnieta pod samochodem
-naprawa obejmowala wachacze wymiana- tuleje metalowo gomowe
-wachacze gorne tyl kpl.
-dodatkowo linki hamulcowe
-regeneracja zacisku hamulcowego
-przod koncowka drazka
-tarcze hamulcowe przod + klocki - klocki tyl
-geometria zawieszenia kpl.
--- po wyjezdzie z warsztatu clychac bylo stuki ktore porownuje
do stukania klocka o tarcze
ale to nie klocki
--objawy wyglodaja nastepujaco
-- podczas jazdy w calym zakresie predkosci na roznych biegach
po puszczeniu pedalu gazu slychac piski o czestotliwosci uzaleznionej
od predkosci pojazdu
--w momencie nacisniecia pedalu gazu znikaja---minimalne nacisniecie
-- po wcisnieciu sprzegla tez robi sie cicho
-- czasem takie stuki slychac przy ruszeniu do tylo 2-3 stukniecia
-- wyjety mam wal napegowy wymieniana jest podpora walu i przegob ten przy tylnym moscie
obawiam sie ze to nie bedzie jednak to
po konsultacjach nie mam nic konkretnego
nikt nie bardzo wie co moze byc
---- a metoda prob i bledow to mozna wymienic wszystko---
czy mozecie cos podpowiedziec
quattro
Najlepiej byłoby podjechać na jakieś rolki z kanałem takie jak mają na stacjach diagnostycznych. Tyle,że ty masz Q i nie wiem czy mają takie na 4.
Dlaczego wymieniałeś tyle rzeczy na raz? Wszystko sie nagle posypało? Dziwi mnie to troche bo jeśli miałeś tyle rzeczy do wymiany i nic sie nie działo, a po wymianie na nowe nagle jakieś dziwne stuki???
No i kto ci to robił?? Może coś żle zrobił?? A jak tak to bedzie wiedział gdzie szukać!!!
Jeszcze jedno spróbuj dawać gazu jednocześnie hamując i napisz czy wtedy coś sie dzieje.
Pozdrawiam i czekam na odp.
Dlaczego wymieniałeś tyle rzeczy na raz? Wszystko sie nagle posypało? Dziwi mnie to troche bo jeśli miałeś tyle rzeczy do wymiany i nic sie nie działo, a po wymianie na nowe nagle jakieś dziwne stuki???
No i kto ci to robił?? Może coś żle zrobił?? A jak tak to bedzie wiedział gdzie szukać!!!
Jeszcze jedno spróbuj dawać gazu jednocześnie hamując i napisz czy wtedy coś sie dzieje.
Pozdrawiam i czekam na odp.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 21 cze 2008, 15:38
- Imię: Grzesiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
problem rozwiazany sieczkarnia z pod auta usunieta
lozysko podpory walu i przegob przy skrzyni nowy
kolejny problem
to wibracje w przedziale predkosci okolo 80-110km/h
naj bardziej odczuwalne przy 90km/h na biegu i na luzie
bez zmian felgi czyste wywazone przed naprawa nie bylo
takich objawow
wal ---- wywazony mechanik tak twierdz ze to zrobil
co Wy na to ?
lozysko podpory walu i przegob przy skrzyni nowy
kolejny problem
to wibracje w przedziale predkosci okolo 80-110km/h
naj bardziej odczuwalne przy 90km/h na biegu i na luzie
bez zmian felgi czyste wywazone przed naprawa nie bylo
takich objawow
wal ---- wywazony mechanik tak twierdz ze to zrobil
co Wy na to ?
quattro
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
W czasie jazdy na luzie elemnty wirujące to koła, przeguby i przy quattro wał do tylnego mostu. Nie wpadłeś gdzieś ostatnio w dziure? Mi sie to kiedyś udało i efektem byłą wymiana zwrotnicy, z tym że piasta u mnie była ok, może u Ciebie coś w tej materii sie stało. Albo wał nie wyważony, tym bardziej że został 'tknięty' ręką mechaników..
A co przy wyższych prędkościach??? Ustają?majo pisze:kolejny problem
to wibracje w przedziale predkosci okolo 80-110km/h
naj bardziej odczuwalne przy 90km/h na biegu i na luzie
bez zmian felgi czyste wywazone przed naprawa nie bylo
takich objawow
wal ---- wywazony mechanik tak twierdz ze to zrobil
co Wy na to ?
Jeśli wibrację występują bez względu na obciążenia to na pewno coś jest nie lub źle wyważone.
Ja miałem kiedyś podobnie ale to była wina końcówki wahacza. No ale Ty wymieniałeś.
Może jak kolega pisał wcześniej jakaś dziura sie przytrafiła???
w jakim stanie masz oponki? Może nie sa nowe i którąś lekko wybuliło??? Zobacz dokładnie i daj znać co i jak.
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
co do wyważenia wału to mógł mechanik to zrobić,tylko ciekawe czy robił to na całości,czy na rozpiętych elementach. nie wiem dokładnie jak to wygląda w audi,ale wydaje mi sie że do wymiany łożyska podporowego konieczne jest rozpięcie wału na dwie części. mogło być tak,że elementy zostały wyważone a przy skręcaniu ktoś nie zaznaczył sobie poprzedniego zespolenia tych elementów i po prostu źle skręcił wał a to jest bardzo istotne.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 21 cze 2008, 15:38
- Imię: Grzesiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
opony nowe kupione przed zima dziury nie zaliczylem ,
wibracje sa najmocniej odczowalne w zakresach o ktorych pisalem
przy wyzszych predkosciach owszem sa ale slabna tak jakby sie nakladaly
staja sie slabsze czestotliwosc ich jest wieksza przez to mniej odczowalna
narazie obstaje przy wywazeniu ponownym walu
wibracje sa najmocniej odczowalne w zakresach o ktorych pisalem
przy wyzszych predkosciach owszem sa ale slabna tak jakby sie nakladaly
staja sie slabsze czestotliwosc ich jest wieksza przez to mniej odczowalna
narazie obstaje przy wywazeniu ponownym walu
quattro
Mam dokładnie ten sam problem. Do 100-110 jest spokojnie, przy 120 km/h zaczynają się wibracje które nieraz sa słabsze nieraz mocniejsze a nieraz pojawiają się przy mniejszych prędkościach. Jeśli założyciel tematu rozwiązał problem byłbym wdzięczny za podpowiedź lub proszę Pana Pelu o sprecyzowanie, którą końcówkę wahacza miał wymianioną.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 21 cze 2008, 15:38
- Imię: Grzesiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Re: [a6 c4] metaliczne dzwieki z pod auta
Odpowiadam owszem po latach nie obecności ,przepraszam ze tak długo czekaliście
Przyczyna było i tu zaskoczenie moje
Pomocnicza belka dyfra tak ja nazwę bo nie wiem jak się nazywa poprawnie
Występują tam 4 tuleje gumowe ,przez przypadek znalazłem usterkę - będąc w kanale naprawiając coś nie pamietam co to było oparłem się o nią i się przesunęła - jakie moje było zdziwienie - oczywiście kupiłem 4 te gumki jest ich dwa rodzaje na stronę nr nie pamietam nie mam zapisanych w aso drogie były po około 60-80 .- szt + robocizna ,mi się udało kupić je na wyprzedaży firmy Gamerc w atrakcyjnej cenie nie przekroczyło to 100.- koszt robocizny jakieś 200.- trochę było męczarni ale poszło
Uwierzcie mi jaki miałem uśmiech na twarzy jak przestało mnie łaskotać w dupe po naprawie temat mojego problemu zamykam - a jeśli ktoś ma jakieś pytania to proszę pisac jeśli tylko mi się uda to chętnie pomogę
Przyczyna było i tu zaskoczenie moje
Pomocnicza belka dyfra tak ja nazwę bo nie wiem jak się nazywa poprawnie
Występują tam 4 tuleje gumowe ,przez przypadek znalazłem usterkę - będąc w kanale naprawiając coś nie pamietam co to było oparłem się o nią i się przesunęła - jakie moje było zdziwienie - oczywiście kupiłem 4 te gumki jest ich dwa rodzaje na stronę nr nie pamietam nie mam zapisanych w aso drogie były po około 60-80 .- szt + robocizna ,mi się udało kupić je na wyprzedaży firmy Gamerc w atrakcyjnej cenie nie przekroczyło to 100.- koszt robocizny jakieś 200.- trochę było męczarni ale poszło
Uwierzcie mi jaki miałem uśmiech na twarzy jak przestało mnie łaskotać w dupe po naprawie temat mojego problemu zamykam - a jeśli ktoś ma jakieś pytania to proszę pisac jeśli tylko mi się uda to chętnie pomogę
quattro
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga