Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Auto gubi prąd podczas jazdy

Elektryka
Rafał_W
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 gru 2017, 03:45
Lokalizacja: Lipno

Auto gubi prąd podczas jazdy

Post autor: Rafał_W » 15 gru 2017, 05:50

Witam. Na wstępie zaznaczam, że jestem nowym użytkownikiem, to mój pierwszy temat, więc proszę o wyrozumiałość. Piszę, bo przydarzyła mi się ciekawa rzecz. Otóż auto zapaliło bez problemu, żadne kontrolki się nie świecą, aku sprawne (80%) ładowanie (14,1) i po przejechaniu około 10-12 kum zapaliła się kontrolka esp za kilka sekund abs, za kolejne kilka sek zatrzymały się wycieraczki, następnie odłączyło dmuchawę, radio, światła i podświetlenie deski. Zatrzymałem się na poboczu i wyłączyłem zapłon. Przy próbie uruchomienia auto zachowywało się jakby aku było całkowicie rozładowane - zero reakcji. Po uruchomieniu za pomocą przewodów, dojechałem do domu bez problemu, zgasiłem i odpala bez problemu. Następnego dnia (niedziela) próbna przejażdżka - około 30 km i żadnych kłopotów. W poniedziałek chciałem jechać na komp, sprawdzić błędy, auto zapala, ale po przejechaniu około kilometra objawy jak wyżej, więc szybko wróciłem do domu. Jakieś pomysły? Jutro kolejna próba dotarcia do serwisu.

[ Dodano: 2017-12-15, 05:50 ]
Nikt nic nie pomoże? Byłem u majstra, ale komputer kompletnie nic nie wykazał. Aku sprawne, ładowanie 14,38 na alternatorze, 14,12 dociera na aku (przy włączonych wszystkich możliwych odbiornikach)

Verius
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 lis 2017, 22:22
Lokalizacja: Anglia

Post autor: Verius » 16 gru 2017, 01:13

Mam dokładnie ten sam problem. Pomocy

MISQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 15 maja 2016, 19:37
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: MISQ » 16 gru 2017, 08:05

COs zabiera prad ewidentnie, sprawdz czy jest dobra masa, klemy zdjac wyczyscic i ząlozyc. ponadto miernik do reki i spawdzaj napiecie/ladowanie jak Ci sie tak dzieje moze regulator napiecia konczy sie czy stojan i w okreslonym momecie sie dzieja cyrki
edit jeszcze moduł aku bym podmienił ten blisko aku co macie .... bo rozumiem ze aku macie zakodowane
Przeróbki - rzeźby to JA ;)

Rafał_W
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 gru 2017, 03:45
Lokalizacja: Lipno

Post autor: Rafał_W » 16 gru 2017, 08:59

Chcesz powiedzieć, że żadna wymienionych przez Ciebie usterek jest nie do wykrycia na stacji diagnostycznej?

[ Dodano: 2017-12-16, 08:59 ]
Nie wiem jak u kolegi Verius ale u mnie klemy czyściutkie i sztywne.

Verius
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 lis 2017, 22:22
Lokalizacja: Anglia

Post autor: Verius » 16 gru 2017, 11:23

Wszystko co zalecil MISQ juz przerabialem. Niestety, nic nie pomoglo. Przeszukuje internet juz okolo miesiaca i jedyne czego sie dowiedzialem ze jesli wyswietli sie kontrolka EPC, to w 70% ma to zwiazek z przepustnica. Oczywiscie mechanik i specjalisci w serwisie nie widza zadnej usterki...

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 636
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 16 gru 2017, 11:53

Rafał_W pisze:Chcesz powiedzieć, że żadna wymienionych przez Ciebie usterek jest nie do wykrycia na stacji diagnostycznej?

[ Dodano: 2017-12-16, 08:59 ]
Nie wiem jak u kolegi Verius ale u mnie klemy czyściutkie i sztywne.
W tym samochodzie klemy to nie wszystko. Po drodze z akumulatora do rozrusznika i dalej alternatora masz jeszcze 4-5 połączeń. Do tego jeszcze dochodzi masa.
U mnie też kiedyś w czasie jazdy odłączało różne urządzenia, masa kontrolek na liczniku. Powodem był słaby styk masy przy rozruszniku (a jest to masa również z alternatora). Mowa tu o silniku 2,4 BDW.

MISQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 15 maja 2016, 19:37
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: MISQ » 17 gru 2017, 21:08

u kuzyna było tak samo ze styki na rozruszniki pitoliły. Trzeba jechac po kolei kablami czy wszedzie jest prad na 100% . wszystkie styki bezpieczniki itp.
Przeróbki - rzeźby to JA ;)

ossstry
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 maja 2017, 23:14
Lokalizacja: Francja

Post autor: ossstry » 22 gru 2017, 09:49

Witam. Podepne się pod ten temat. Mam taki sam problem z gubieniem prądów podczas jazdy. Sytuacja wygląda podobnie jak z pierwszego postu. Problem na 99% leży w sterowaniu energia. Jakiś układ robi zwarcie i samochód wchodzi w stan awaryjny. Na internecie znalazłem identyczne objawy i tam nawalal czujnik pod pedałem chamulca.
Umnie po odczycie z kompa doszedłem ze to czujnik zmierzchu/deszczu. Przestałem jeździć na auto światłach i auto wycieraczkach i wydawało się że to to. Na postoju aku nawet urosła do 12.4 (podczas stanu awaryjnego miałem 11.70). I wszystko szło dobrze dopóki na jakiejś chopce na drodze znowu zalapalo bleda... tak mi się wydaje ze wsztrzas miał na to wpływ. Auto teraz już nie może się postawić do normalnego stanu. Odpiecie czujnika nic nie pomogło. Rozdarlem cały srodek wizualnie wszystko wygląda dobrze.
Czy ktoś może mi doradzić gdzie jeszcze mogę szukać? Co może być powiązane z tym czujnikiem? Wyłącznik świateł, manetki od wycieraczek, wycieraczki? Panowie proszę o pomoc. W niedziele wigilia a ja mam 1700km drogi...
Pozdrawiam

Rafał_W
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 gru 2017, 03:45
Lokalizacja: Lipno

Post autor: Rafał_W » 22 gru 2017, 16:53

Na logikę mogę stwierdzić, ze rzeczywiście jest to kwestia jakiegoś czujnika a nie luźnych styków. Zauważyłem, bowiem że jeżeli po wystąpieniu pierwszych objawów, tj., w moim przypadku kontrolka esp, szybko wyłączę silnik, to po ponownym uruchomieniu problem się nie pojawia, natomiast jeśli tego nie zrobię - kwestia minuty i aku rozładowane

ossstry
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 maja 2017, 23:14
Lokalizacja: Francja

Post autor: ossstry » 23 gru 2017, 14:06

Ja juz chyba odpuszczam samonaprawe. Ewentualnie jak będę miał możliwość to sprawdzę alternator i rozrusznik. Bez odpowiedniego sprzętu i wiedzy ciężko będzie to znalesc. Rozmawiałem z jedną firma i powiedzieli ze są wstanie to znalesc .muszą powierzyć itp. Dzień dwa roboty ale samochód musi być u nich.
Nie wiem jak u was ale umnie po wejściu w MMI w batery level aku miał 100% w ciągu paru minut spadały do 10% i potem zaczynały te kontrolki migacz.

Rafał_W
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 gru 2017, 03:45
Lokalizacja: Lipno

Post autor: Rafał_W » 23 gru 2017, 18:01

U mnie MMI pokazu 90% po odpaleniu silnika, po przejechaniu około 30 km jest 100%. Jak już pisałem byłem na stacji diagnostycznej, wyposażonej w warsztat i po podłączeniu komp nie znaleźli żadnych błędów.

[ Dodano: 2017-12-23, 18:01 ]
Ossstry jak ustalisz przyczynę to podziel się wiedzą

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 23 gru 2017, 21:52

do ustalenia klika rzeczy;
- podczas wystąpienia usterki, sprawdzić ładowanie (nie stan aku w MMI, tylko miernikiem poziom napiecia na zaciskach akumulatora, lub pod maską
- czy podczas występowania usterki nie "ginie" wspomaganie kierownicy ?
- sprawdzić wzrokowo pracę układu napędu pasowego
- do sprawdzenia koło pasowe wału korbowego (co prawda budowa koła w 3.0TDI jest taka,że raczej przy uszkodzeniu zerwie się całkowicie, ale przypadki są różne)
- jeżeli występuje dana usterka z nagłym spadkiem napięcia w aucie, błędy muszą zostać zapisane w sterownikach - wstawić skan
- nie ma takiej możliwości,że wszędzie czysto i ok., jak to "niby" ktoś sprawdzał
- możliwa też wina alternatora (np. zawieszająca się szczotka, uszkodzona dioda, lub regulator)
- sprawdzić połączenie masy, silnik - nadwozie

ossstry
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 maja 2017, 23:14
Lokalizacja: Francja

Post autor: ossstry » 24 gru 2017, 17:16

Tak wiem ze MMI to nie jest pewne źródło sprawdzenia stanu aku bo i w moim przypadku potrafiło dojść do takiej sytuacji ze potrafiło skakać od 100 do 10 i na odwrót w ciągu sekundy. Natomiast wiem też ze jeżeli zaczynało spadać to musiałem się liczyć z tym ze gdy spadnie do 10% samochód przejdzie w stan awaryjny i przestaną działać różne funkcje. Dla mnie było to o tyle przydatne ze miałem trochę czasu na znalezienie dobrego miejsca na wypadek gdyby samochód odmówił dalszej jazdy.

kal_el
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 29 lis 2013, 14:56
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: kal_el » 30 lis 2019, 20:36

Witam. Mam podobny problem. Podczas jazdy nagle traci prąd, świecą się kontrolki abs/esp/hamulec ręczny ale po chwili wszystko samo wraca do normy. Czasami jednak dorzuca tryb awaryjny skrzyni biegów, i wtedy muszę zgasić silnik i uruchomić ponownie. Potem jest już ok - aż do następnego razu. Zauważyłem też że wspomaganie jest wyraźnie słabsze podczas 'awarii'. Tylko co jest powodem? Zastanawiam się na modułem z klemą minusową w bagażniku, ale nie pasuje mi ten zanik wspomagania. Ktoś coś?

darektok1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 sie 2010, 11:49
Lokalizacja: WROCLAW

Re:

Post autor: darektok1 » 28 gru 2020, 00:36

kal_el pisze:
30 lis 2019, 20:36
Witam. Mam podobny problem. Podczas jazdy nagle traci prąd, świecą się kontrolki abs/esp/hamulec ręczny ale po chwili wszystko samo wraca do normy. Czasami jednak dorzuca tryb awaryjny skrzyni biegów, i wtedy muszę zgasić silnik i uruchomić ponownie. Potem jest już ok - aż do następnego razu. Zauważyłem też że wspomaganie jest wyraźnie słabsze podczas 'awarii'. Tylko co jest powodem? Zastanawiam się na modułem z klemą minusową w bagażniku, ale nie pasuje mi ten zanik wspomagania. Ktoś coś?
Czesc
Czy rozwiązałeś ten problem? możesz się podzielić informacja
Mam podobny problem
z góry dziękuję
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga