Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4 2,5TDI AAT] - słaby rozruch zimnego silnika.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
mamut
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 kwie 2008, 23:15
Lokalizacja: KOZIN 3 ; 77-116

[A6 C4 2,5TDI AAT] - słaby rozruch zimnego silnika.

Post autor: mamut » 16 maja 2008, 22:37

Witam serdecznie wszystkich Audi - maniaków!
Jest to mój pierwszy post na forum technicznym, więc jak wyjdzie niegramotnie, to sorki.
Mój problem z Audiolą to bardzo słaby start zimnego silnika - chwilę trzeba pokręcić rozrusznikiem. Silnik startuje, a po chwili zaczyna mrugać kontrolka od świec żarowych. Gaszę silnik i ponowne uruchomienie jest już poprawne, kontrolka nie mruga. Po nocnym postoju i rano włączonym webasto (ok. 30min) silnik startuje natychmiast.
- Swiece żarowe 100% sprawne
- Filtr paliwa nowy
- Układ paliwowy szczelny
Czy możliwe jest, aby za słaby rozruch zimnego silnika odpowiadał wadliwie pracujący czujnik temperatury lub sensor temperatury?
Jaka jest różnica między czujnikiem a sensorem temperatury?(nie pytam o budowe, ilość pinów, itd.), lecz funkcje jakie pełnią, aby praca silnika była poprawna
Uff, no to już chyba byłoby wszystko.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu i wyrozumiałość dla starego mamuciska. :roll:

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 17 maja 2008, 13:47

zobacz czy masz dobrze ustawiony kąt wtrysku...
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

mamut
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 kwie 2008, 23:15
Lokalizacja: KOZIN 3 ; 77-116

Post autor: mamut » 17 maja 2008, 13:59

Niedawno w serwisie VW&Skoda zmieniałem rozrząd i wszystko co dotyczy tego tematu - aby otrzymać 2-letnią gwarancje. Przy takiej robocie musieli ustawić kąt wtrysku. Jak będe tam na konserwacji klimy poproszę, żeby jeszcze raz to sprawdzili.
Dzięki za podpowiedź :lol:

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 17 maja 2008, 15:45

mamut pisze:Niedawno w serwisie VW&Skoda zmieniałem rozrząd i wszystko co dotyczy tego tematu - aby otrzymać 2-letnią gwarancje. Przy takiej robocie musieli ustawić kąt wtrysku. Jak będe tam na konserwacji klimy poproszę, żeby jeszcze raz to sprawdzili.
Dzięki za podpowiedź :lol:
no wlasnie niekoniecznie....
a takie objawy miales przed wymiana??

u mnie bylo to samo... chociaz nadal nie do konca mam dobrze ustawione. przed wymiana wszystko OK. po wymianie zaczely sie schody. zle palil(troche sie poprawilo) no i zaczal puszczac dymka... takze radze sprawdzic jeszcze raz nastwy kąta
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

mamut
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 kwie 2008, 23:15
Lokalizacja: KOZIN 3 ; 77-116

Post autor: mamut » 17 maja 2008, 19:36

Dzięki kolego.
Najlepiej będzie jak zrobi to inny punkt serwisowy.
Dymka moja Audiola też faktycznie zaczęła puszczać.
Pozdrawiam - mamut ;-)
Jak można, to jeszcze na minutkę: znasz może wartość o jaką ma być przyspieszony wtrysk? [ile stopni?] :?:

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 18 maja 2008, 11:05

mamut pisze: Jak można, to jeszcze na minutkę: znasz może wartość o jaką ma być przyspieszony wtrysk? [ile stopni?] :?:
hmm...nie powiem ci o jakie stopnie. w VAG-u sa jakies jednostki. i prawdopodobnie powinno byc 60-65 jednostek ale narazie nie pamietam przy jakiej temp. jak podepniesz VAG-a i dasz Basic Settings w grupie 000 w drugim polu od lewej bedziesz mial wartosc kąta wtrysku...
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

mamut
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 kwie 2008, 23:15
Lokalizacja: KOZIN 3 ; 77-116

Post autor: mamut » 18 maja 2008, 20:33

Dzięki elmi_k za pomoc.
Coś za mało wiedzy jeszcze u mnie na ten temat - chodzi o VAG-a. Wcześniej pomykałem szwedzkim traktorkiem Volvo 244 w dieslu - zero elektroniki - full serwis w domku.
Jeszcze raz piękne dzięki - mamut

lukaszek_82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 12 lut 2010, 00:23
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lukaszek_82 » 15 lut 2010, 11:44

Ja tez miałem zły kąt wtrysku stawiony i miałem taki problem gdy podjechałem to ustwaić problem zniknał oj ta elektronika nieszczęsna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja