Witajcie. Mam dla was mała zagadkę.
2.0 tfsi BPJ z 2006 roku z podtlenkiem LPG. Mam cos takiego, że w trakcie jazdy (jak tylko koła sie tocza) następuje opoznienie w rekacji na pedał gazu. Nie jest to turbodziura uprzedzam. Cieżko to nagrac żeby zobrazowac o co chodzi.
Jadę autem niewazne z jaka prędkościa i mam zamiar przyspieszyc ale pedał gazu nie jest wciśniety. Wciskam gaz i następuje zwłoka do 1 sekundy kiedy to silnik zareaguje. W trakcie tej zwłoki jest kompletny brak reakcji powtarzam. Potem nastepuje lekkie szarpnięcie i dopiero słychac zwiekszanie obrotow oraz, że auto jedzie. Odpuszczenie gazu rowniez powoduje lekki szarpnięcie.
Jesli jednak jadę ze stała prędkościa (w jakims stopniu wcisniety gaz) i chce przyspieszyc to wspomnianej zwłoki nie ma. Ciagnie od razu. Dziwne...
Bledow brak. Podmieniałem przepustnice, pedał gazu i przepływke oraz DVke. Zero poprawy.
Raczej tak nie było bo od razu bym to zauważył. Cieżko sie rusza lub manewruje z tym problemem
Na biegu jałowym z kolei wszystko działa poprawnie. Reaguje na gaz natychmiastowo.
Ktoś cos jakieś pomysły???
Reakcja na gaz 2.0 tfsi BPJ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Reakcja na gaz 2.0 tfsi BPJ
U siebie zauważyłem coś podobnego (sprawdzałem to jadąc równo zdejmując nogę z gazu i dodając go nagle ale tylko trochę i czasem wyczuwalne było delikatne szarpnięcie po "lekkim zastanowieniu" - na PB ten efekt będzie mniejszy albo nie będzie go wcale... :P Wydaje się to zależne od rodzaju paliwa (LPG idzie do dolotu a PB bezpośrednio do komory spalania - podtlenek LPG :P ma większy opór zapłonu jeżeli dobrze to nazywam dlatego iskra ma większe znaczenie). Moim zdaniem jest to oznaka zużytych świec zapłonowych (ja założyłem irydowe Denso VK22), po ich zmianie auto równiej/delikatniej pracuje na biegu jałowym i wydaje się zrywniejsze (ale może ma po prostu lżej). A wspomniany problem przestał występować na PB, zaś na LPG jest lżejszy i trzeba się dużo bardziej postarać aby to wyczuć. Poprzednie świece jakie miałem NGK platinum założone ok. 40tys. km wcześniej przy założeniu gazu - niby można było jeździć bo dynamika była, ALE wiadomo na gazie trzeba bardziej pilnować układu zapłonowego .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 01 maja 2018, 11:08
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bogatynia
Re: Reakcja na gaz 2.0 tfsi BPJ
Jest w tym co piszesz trochę racji lecz wydaje mi się, że nie to jest problemem u mnie. Te zastanowienie występuje na obu paliwach jednakowo. Świece dość świeże, ale na zużytych i nowych było identycznie. Wydaje mi się, że odłączenie aku na kilka minut zmniejsza te objawy.
Na wolnych obrotach reakcja na obu paliwach jest zdecydowana i natychmiastowa. Wystarczy, że auto się toczy i następuje owe opóźnienie.
Na wolnych obrotach reakcja na obu paliwach jest zdecydowana i natychmiastowa. Wystarczy, że auto się toczy i następuje owe opóźnienie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Reakcja na gaz 2.0 tfsi BPJ
Podpisałeś kompa - są jakieś błędy? Bo od tego tzeba zacząć i potem ewentualnie logi z pracy silnika
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga