Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

To Audi czy Dealerzy Audi oszukują klientów ?

Nawigacja fabryczna
ODPOWIEDZ
TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

To Audi czy Dealerzy Audi oszukują klientów ?

Post autor: TFSI » 29 lis 2020, 13:10

Witam
Jako , że zbliża się okres wyprzedaży opowiem wam ku przestrodze co spotkało mnie przy zakupie nowego Audi A7.
Temat tyczy się okresu ważności licencji do aktualizacji map.
Poniższy opis jest dla osób zainteresowanych zakupem nowego auta od dealera ze stock-u.
Opiszę szczegółowo moją sprawę.

W 2017 w grudniu kupiłem Audi A7 w salonie PL. Auto kupione jak fabrycznie nowe ze stock-u (przebieg 11km) nie pokazówka itp. Produkcja auta 02.2017r. (co będzie miało dalej znaczenie).
Przy przedstawianiu oferty (wyposażenia) przez sprzedawcę otrzymałem informację , iż auto ma wykupioną aktualizację map na 3 lata (czyli do grudnia 2020r)
W marcu tego roku nawigacja w samochodzie zaczęła wyświetlać mi info. " aktualizacja nie możliwa skończył się okres ważności licencji"
To był okres lockdown-u miałem inne sprawy więc nie zagłębiłem się w temat.

W wakacje chciałem zaktualizować mapy i się okazało , że po zalogowaniu się na "My Audi" wyświetla się komunikat , iż nie mogę pobrać map bo skończył się okres ważności licencji.
Podjechałem do ASO ale oni nie byli w stanie podać mi dlaczego tak się dzieje odesłali mnie do kontaktu z Centrum Wsparcia Usług Cyfrowych dla Klientów Audi.
Napisałem do nich @ i otrzymałem odpowiedź , że upłynął okres świadczenia nieodpłatnych aktualizacji map ?!
Przypomnę auto kupione w XII 2017 z opcją aktualizacji map na 3 lata a w III 2020 wyskoczył komunikat , że aktualizacji już nie będzie.
Wyjaśniono mi , że okres aktualizacji map zaczyna się od momentu gdy auto zjeżdża z taśmy produkcyjnej co w moim przypadku było pod koniec lutego 2017.
Jednym słowem w/g. Audi okres aktualizacji map rozpoczął się od 03.2017r. i jest wazny do 03.2017r.
Tłumaczyłem , że auto kupiłem jako fabrycznie nowe w grudniu (gotowe do odbioru "z placu") i sprzedawca przedstawił mi przy ofercie , że m.in. przysługuje mi okres 3 lat aktualizacji map i nikt nie wpsominał , że ten okres już płynie od blisko 10 miesięcy bo liczy się od momentu wyprodukowania auta co oznacza że będę pozbawiony blisko 1/3 okresu z tych 3 lat.
Niestety w Audi byli głusi na takie tłumaczenie jedynym rozwiązaniem w/g. nich jest wykupienie nowej licencji a sprawy oferty mam sobie wyjaśniać z dealerem.
Napisałem do dealera oczywiście oni nabrali wody w usta , bo i opis oferty był ustny więc zostaje słowo przeciw słowu.

Postanowiłem więc sprawdzić czy to była dezinformacja niedouczonego sprzedawcy czy ten proceder jest stosowany innych salonach.

Porozsyłałem @ zapytaniem o konfigurację dla nowego auta i pytaniem o czas trwania aktualizacji i moment jej rozpoczęcia do większości dużych salonów Audi w PL.
I co ..?
I dostałem taką samą odpowiedź jaką udzielono mi 3 lata temu
tj. , że okres aktualizacji map przysługuje mi na 3 lata od momentu zakupu auta i nikt nie wspomina o tym , że ten okres nie jest równoznaczny z dniem zakupu auta.
Poniżej załączam skany @. Zamazałem dane żeby mnie nie ścigali za RODO , pomówienia itp. ale uwierzcie mi są to @ tylko z dwóch dużych salonów (mam ich więcej). Z dwóch salonów z największych miast w PL więc rozumiem , że sprzedawcy muszą być po szkoleniach w Audi i powinni wiedzieć co mają podawać klientowi informując go o konfiguracji auta co zresztą świadczą ich tytuły stanowisk tj. "specjalista ds. sprzedaży"
1.JPG
2.JPG
Napisałem ponownie do Centrum Wsparcia Usług Cyfrowych dla Klientów Audi , że chyba ktoś kogoś tutaj wprowadza umyślnie w błąd bo konstrukcja oferty i harmonogram jej ważności muszą być przekazywane przez państwa dealer-owi a on ma obowiązek jako autoryzowany sprzedawca przedstawić je wprost jednoznacznie klientowi. Specjalnie zaznaczyłem słowo autoryzowany ponieważ otrzymując autoryzację salon musi dokładnie znać procedury i zagadnienia przedstawianych ofert sprzedażowych.
O ile można tłumaczyć się , błędem “nowego” nie doświadczonego sprzedawcy w jednym salonie o tyle nie wierzę w to , że po wysłaniu kilku zapytań o szczegóły oferty aktualizacji map do autoryzowanych salonów w różnych częściach Polski od każdego z nich otrzymałem tą samą odpowiedź – samochód będzie miał dostęp do 3 letnich aktualizacji bez słowa o tym , że okres ten nie rozpoczyna się od momentu odebrania gotowego pojazdu a od momentu jego wyprodukowania.
Jednym słowem wszystkie salony które odesłały mi odpowiedź powinny stracić autoryzację bo albo umyślnie wprowadzają w błąd klienta co może skutkować tym co napisałem powyżej albo nie przeprowadzają właściwie szkoleń kadry albo .... są wprowadzane w błąd przez generalnego przedstawiciela AUDI Polska.

I teraz pytanie jak myślicie kogo mam obarczyć winą za dezinformację mnie jako klienta końcowego i finalnie stratę w długości okresu aktualizacji map:
- sprzedawcę (dealera) który przedstawił mi informację podobną do kilku innych z innych salonów - czyżby jakaś zmowa sprzedawców co do "wciskanej klientowi wersji" ?
- czy generalnego przedstawiciela Audi który nigdzie na swoich stronach (konfiguratorach itp.) nie informuje , że okres ważności okresu aktualizacji map nie jest jednoznaczny z dniem zakupu (odbioru) auta. ?

Ciekaw jestem ile jest takich osób jak ja które kupiło gotowe auto na koniec roku w wyprzedaży z przekazaną powyżej informacją co do okresu ważności aktualizacji a potem się zdziwiło , że to co słyszało od sprzedawcy nie zgadza się z tym co słyszy w Audi PL .

Podsumowując:
Jeśli ktoś chce kupić auto którego sam nie konfiguruje tylko kupuje je gotowe "z placu" gdzie data produkcji jest odległa od daty zakupu to radzę wymóc aby sprzedawca zaznaczył wyraźnie w ofercie dokładnie na jaki okres przysługuje wam dana usługa i czy jej ważność jest liczona od dnia zakupu bo jak widać nie zawsze to co mówi sprzedawca w AUTORYZOWANYM salonie pokrywa się z tym co przedstawia AUDI Polska.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Re: To Audi czy Dealerzy Audi oszukują klientów ?

Post autor: Pieterb » 29 lis 2020, 13:45

TFSI pisze:
29 lis 2020, 13:10
I teraz pytanie jak myślicie kogo mam obarczyć winą za dezinformację mnie jako klienta końcowego i finalnie stratę w długości okresu aktualizacji map:
- sprzedawcę (dealera) który przedstawił mi informację podobną do kilku innych z innych salonów - czyżby jakaś zmowa sprzedawców co do "wciskanej klientowi wersji" ?
- czy generalnego przedstawiciela Audi który nigdzie na swoich stronach (konfiguratorach itp.) nie informuje , że okres ważności okresu aktualizacji map nie jest jednoznaczny z dniem zakupu (odbioru) auta. ?
moim zdaniem to to pierwsze czyli dealera można winić za taki stan rzeczy. Bo nie znasz układu i umów jakie obowiązują ich współpracę(może odgórnie dostają taki prikaz by nie mówić takich rzeczy, niestety do tego pewnie nikt się nie przyzna) to jedynie tak jak napisałem - czyli dealer.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

NaviTronic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 18 wrz 2017, 13:50
Imię: Edgar
Moje auto: RS6 C7
Rocznik: 2020
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 TFSI 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: To Audi czy Dealerzy Audi oszukują klientów ?

Post autor: NaviTronic » 29 lis 2020, 16:54

Jeżeli jesteś zainteresowany są firmy które mogą CI zaktualizować nawigacje jednorazowo lub uruchomić funkcje map care dożywotnio
NaviTronic

TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: To Audi czy Dealerzy Audi oszukują klientów ?

Post autor: TFSI » 29 lis 2020, 17:13

Pieterb pisze:
29 lis 2020, 13:45
moim zdaniem to to pierwsze czyli dealera można winić za taki stan rzeczy. Bo nie znasz układu i umów jakie obowiązują ich współpracę(może odgórnie dostają taki prikaz by nie mówić takich rzeczy, niestety do tego pewnie nikt się nie przyzna) to jedynie tak jak napisałem - czyli dealer.
Taką kolejność podpowiada logika bo to dealer jest dla mnie stroną.
To on mi sprzedał samochód i on poprzez pracownika przedstawił mi ofertą ale....
Po tym co napisałem powyżej czyżby wszyscy dealerzy się zmówili na taką samą wersję opisu oferty bez podawania tak znaczącego szczegółu ?
Przecież zatajenie tej informacji przy sprzedawaniu aut z "placu" wiąże się dla niego z problemami prawnymi w przypadku gdy ktoś bardziej zacięty niż ja miałby ich ścigać za "niezgodność przedmiotu sprzedaży z treścią umowy kupna". Ja odpuściłem tylko dlatego , że nie mogę udowodnić mojej rozmowy z sprzedającym ale myślę , że gdybym pokazał @ od sprzedawców z innych salonów sąd uwierzyłby w moją wersję , zresztą mam też @ z salonu w którym kupowałem auto i napisali mi to samo - że dostanę 3 lata licencji (oczywiście napisałem do innego sprzedawcy niż tego z którym ustalałem warunki dla mojego auta).

Moim zdaniem wina jest po obu stronach z przewagą na Audi PL ponieważ :
  • Audi Polska nie przedstawia jednoznacznie w dokumentacjach dostępnych na swoich stronach (zwłaszcza w konfiguratorze) od kiedy tak naprawdę zaczyna się okres ważności map.
    Przypuszczam również ,że nie informuje szczegółowo na szkoleniach dotyczących warunków sprzedażowych o tym , że dzień rozpoczęcia aktualizacji map nie jest tym samym co dzień sprzedaży o czym by świadczyło , że żaden dealer nie napisał mi w odpowiedzi , że okres tej usługi jest liczony od dnia wyprodukowania auta. Nie chcę mi się wierzyć , że wszyscy dealerzy mają takie podejście do klienta i chcą ten fakt zataić
  • dealer-sprzedawca powinien dokładnie zapoznać się z warunkami jakie przedstawia producent (jeśli są one oficjalnie dostępne)
Każdy z nas kupując coś fabrycznie nowego uznaje , że wszelkie gwarancje , rękojmie i okresy ważności rozpoczyna dzień zakupu przez klienta końcowego a nie dzień wyprodukowania produktu lub wyposażenia go w oprogramowanie a Audi PL tak właśnie bezsensownie się tłumaczy. Audi PL uważa ,że od dnia zainstalowania map w aucie (na linii montażowej) zaczyna się bieg ich ważności i nie ma znaczenia , że samochód fizycznie otrzymamy za miesiąc czy 10 miesięcy dla nich zegar już tyka i pieniążki również bo wiadomo , że klient będzie musiał kupić licencję nie za 3 lata tylko odpowiednio szybciej.
Teraz to sobie przeliczcie przez setki tysięcy aut i zrozumcie skalę problemu i zysków z w/g. mnie nie do końca uczciwej formy sprzedaży.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Re: To Audi czy Dealerzy Audi oszukują klientów ?

Post autor: Pieterb » 29 lis 2020, 18:37

TFSI pisze:
29 lis 2020, 17:43
Po tym co napisałem powyżej czyżby wszyscy dealerzy się zmówili na taką samą wersję opisu oferty bez podawania tak znaczącego szczegółu ?
no właśnie tu jest chyba mały haczyk. Podejrzewam że jest to ogólny prikaz i tzw ogólna zasada robić takie właśnie niedomówienia. Ciekaw jestem tylko czy to dotyczy tylko tej marki czy też takie praktyki czynią też inni, hmm.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga