Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[2,5 BDG] Przymulony, brak werwy - logi

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
lukaszr1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 lis 2020, 18:28
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koniecpol

[2,5 BDG] Przymulony, brak werwy - logi

Post autor: lukaszr1989 » 07 lis 2020, 19:12

Witam,

na wstępie powiem, że konto z którego piszę jest kontynuacją mojego dawnego lukaszr89 - niestety straciłem email od niego i nie odzyskam.

Ale do rzeczy:

W aucie zrobione w zeszłym roku wtryski i pompa - można powiedzieć, że ustąpiło narywanie - w dalszym ciagu mam problem z mocą, auto jest mulaste.
Ze względu na jego stan oraz to ile kasy włożyłem chciałbym sprawę doprowadzić do końca

poniżej logi - podejrzewam przepływomierz - logi wykonane są po jego czyszczeniu środkiem do przepływomierzy, w efekcie auto trochę się poprawiło ale nadal brak mu mocy (wymieniłem też filtr powietrza i usunąłem pękniecie na jego obudowie, którego wcześniej nie zauważyłem).

edit: przeglądając forum myślę jeszcze czy nie jest winny układ wydechowy - katalizator lub ewentualnie tłumik
Auto po dociśnięciu gazu do podłogi jakby hamuje silnikiem (dociśnięcie zmniejsza werwę, najlepiej idzie jak operuje się powoli pedałem przyspieszenia - tak jak ono chce)
Auto ma niskie spalanie - 6,5 l sprawdzone pod dystrybutorem (przejechałem nim prawie 25tys km)

Basic settings:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_C05uuF.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_g6OE4Zp.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_fzXP19x.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_97tniq6.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_Dl3e4.html
Dynamiczny:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_ZWS34.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_9E814x4.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_v3d65K.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_lqQJPs.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_97tniq6.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_gbLF3G3.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_0Qu02K.html
Statyczny:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_hkQUUMl.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_W7tNv.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_O41Iv.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_U6F0UF.html

lukaszr1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 lis 2020, 18:28
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koniecpol

Re: [2,5 BDG] Przymulony, brak werwy - logi

Post autor: lukaszr1989 » 11 lis 2020, 11:41

Podmieniłem przepływomierz, jest lekko lepiej ale nadal wyczuwalny brak mocy, obserwowałem sztangę turbiny w grupie BS11 i wydaje się, że porusza się tak jak należy:
Dynamiczne:
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_0AwrdF4.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_B2wra5T.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_i4109V.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_9Z0x3ch.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_Axj0CNp.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_6Yt5T1.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_c0MbI1.html

Basic settings
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_ldpFZ.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_2o80FC.html

statyczne:
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_cVRff.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_7qM138J.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_a6c71.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_iIpgn9.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_cJU9H66.html

lukaszr1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 lis 2020, 18:28
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koniecpol

Re: [2,5 BDG] Przymulony, brak werwy - logi

Post autor: lukaszr1989 » 14 lis 2020, 17:06

Wymieniłem kolejną przepływke oraz podmieniłem N75 (w sumie brak ku temu podstaw ale z braku pomysłu), podciśnienia sprawdzone na gruszce i egr - wszystkie ok (pełna skala).
auto jakby dynamiczniejsze, chociaż na logach nic nowego nie widać
Nadal nie jest to to co powinno być, muli najbardziej w zakresie 1500-2300 (szczególnie brak elastyczności) - czyżby to feralna pompa w BDG i już nic z tym nie zrobię?

Generalnie nadal zastanawia mnie katalizator - objętość i siła wydostających się z tłumnika spalin jest subiektywnie mała

Nowe dynamiczne
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_Pk1uq2.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_5om1V.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_0XmIr94.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_G6yq4uS.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_kymS4.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_IcvXQ8.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_HH1DU.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_2Nw6c.html

edit:

Sprawdziłem na trasie - o ile dynamika w zakresie przyspieszenia na 3-4tym biegu się poprawiła (da się włączyć do ruchu bez wiekszego stresu) o tyle problem pojawia się w przypadku jazdy ok. 100km/h na 6tym biegu "pod górkę" gaz w podłogę i zero reakcji - auto nie przyspiesza

logi z jazdy - realna eksploatacja

Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_4o79q.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_TYQRdTr.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_7yJD7B8.html
jazda normalna
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_QcBO3.html
pod górkę przy ok. 100 na końcu loga
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_m5UpWI5.html

statyczne
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_66Z0NLF.html

BS:
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_45xG7.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_l1olYZ.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_yhSLp8I.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_gD8t5p6.html

Logi pod wtryski zrobione przed chwilą (mi się wydają ok) natomiast temat ich trochę zostawiłem bokiem bo były na stole 12,5 tyś km temu - dwa zregenerowano, reszta była ok - Góra serwis Częstochowa (była też regeneracja pompy paliwa wymieniono nastawnik, czujnik halla, wymieniono też filtr paliwa ponieważ serwis Bosch to taki mam filtr).

Pozatym z kosmetyki to obroty troszkę podniesione ze względu na narywanie org. 742 a u mnie ustawione na 766. (zmiana była przed regeneracją jednak nie wracałem, delikatne nierówności są ale nie zawsze)

Plan na sobotę to rozbiórka wydechu zaraz za turbo (spaliny mają duszący zapach i czuć go ostatnio nawet w kabinie co by również wskazywało na postępujący problem z katalizatorem - w ostatni weekend poprawiałem połączenie tłumików z katalizatorami - rozleciała się objemka). Zastanawiam się jeszcze czy ruszać przepustnice, ewentualnie przewody paliwa z baku (czy możliwe żeby się przytkały?)

edit:
Grupa 014: http://vaglogi.pl/log-014_1k78d.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_HQGozj.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_73foMFI.html

(na końcu logów 13, 14 delikatnie podniosłem obroty)
jeszcze jedna rzecz temperatura na wskazówce jest jedną kreskę przed 120 stopni mimo 90 w logach - ale na zimnym również jest o dwie kreski przesunięte (czyli kreskę przed 90) - jest to wada która faktycznie mnie drażni jednak mam nadzieje, że nie ma wpływu na jazdę.
https://images90.fotosik.pl/444/cabb1974bf8a6973.jpg
Mam również błąd poduszki silnika (chyba od strony kierowcy) - jak ogarnę moc to pewnie wymienię.

Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_UkuC6S.html
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_pLc727.html

lukaszr1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 lis 2020, 18:28
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koniecpol

Re: [2,5 BDG] Przymulony, brak werwy - logi

Post autor: lukaszr1989 » 21 lis 2020, 09:44

Przejechałem się z rozkręconym katalizatorem i dziurą za turbiną, niestety bez zmian... auto pod górkę na 6tym biegu w ogóle nie przyspiesza
Konie wyzdychały

Mam dość

https://images89.fotosik.pl/445/1938501ca078440e.jpg

edit:

Wszystko byłoby fajnie gdyby nie fakt, że poza silnikiem auto jest w pięknym stanie i jest mi go zwyczajnie szkoda opylić

poniżej test pompy z 12,5 tys km temu

https://images92.fotosik.pl/445/33f852e3f7caf760.jpg
https://images92.fotosik.pl/445/ffafed969bfee0bf.jpg
https://images91.fotosik.pl/444/0098e3930b43dedc.jpg
https://images90.fotosik.pl/445/6220c1989784e96a.jpg
https://images91.fotosik.pl/444/5dd2f0374ab04f92.jpg
https://images89.fotosik.pl/445/9c0cbade9e37d95d.jpg
https://images90.fotosik.pl/445/50b506974a6f9fef.jpg

Zaczynam myśleć o chyba jedynej słusznej drodze, aby to auto jeździło jest przekładka na BCZ/BAU - czy ktoś przerabiał? Co musiałbym wymienić? ECU, wtryski, pompa? Co z przepustnicą?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


Akumulatory samochodowe Audi A6 opony audi a6
Kalkulator OC
hamulce
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep Audi A6 :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Forum Audi Q7 ::
:: Chodzen.pl - Dealer, Serwis Toyota :: Lektor, jingle radiowe ::