Witam wszystkich.
Od jakiegoś czasu próbuje ustalić przyczynę luzów i stukania w układzie napędowym. Wymieniłem ostatnio obie poduszki skrzyni biegów bo były zużyte i boczną tuleję tylnego dyferencjału, bo była zerwana. Niestety w dalszym ciągu przy gwałtownym odpuszczeniu lub dodaniu gazu czuć szarpniecie. Dodatkowo na pierwszych trzech biegach przy ich zmianie słychać stukniecie. Miał ktoś podobne objawy w napędzie Quattro i udało mu się to rozwiązać?
Z góry dzięki za pomoc.
Układ napędowy - luzy i stukanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Układ napędowy - luzy i stukanie
a sam most nie ma już luzu? jak to było w moim a6-c5-uklad-napedowy-skrzynia/a6-c5-2-8 ... 01515.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Układ napędowy - luzy i stukanie
Miałem coś podobnego pod kątem stukania. Okazało się że hydropostawa silnika była wyrwana. Przy 2.8 wyjęcie i sprawdzenie jest proste. Zobacz czy są one zapocone na czerwono.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Układ napędowy - luzy i stukanie
Może być problem po stronie zużytych przegubów na wale. Jak wygląda sama podpora?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 24 lut 2020, 16:45
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: Układ napędowy - luzy i stukanie
W weekend sprawdzę to co mówicie i wtedy będę więcej wiedział. A czy zużyta podpora wału nie odzywalaby się podczas jazdy? Podczas płynnej jazdy nie ma żadnych drgań, stuków ani wycia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: Układ napędowy - luzy i stukanie
Zużyta podpora wału objawia się właśnie drganiami karoserii podczas jazdy ale zakresu prędkości nie określę. Musiałaby chyba być całkiem wyrwana żeby wał tłukł o jej metalowy pierścień. Co do poduszek to oprócz przednich silnika (widać je dobrze z przodu od dołu po bokach, mają po cztery otwory z których wycieka czerwony olej jeśli są uszkodzone) jest jeszcze odbój między pasem przednim a dołem silnika. Warto go sprawdzić bo zużyty potrafi stukać nawet przy małych przechyłach silnika. Kolejna sprawa to już luzy w napędzie. Obracając/szarpiąc za półosie można sprawdzić wolny kąt obrotu/luzy przegubów, dyfra, podobnie z przegubami wału, jego krzyżakiem i podporą. Trochę trudnej stwierdzić luz na torsenie, skrzyni czy przednim mechanizmie różnicowym. Połączone są całością więc luzy mogą się sumować lub występować pojedynczo...a czasem puka górne mocowanie amora lub jest pęknięta sprężyna 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 24 lut 2020, 16:45
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: Układ napędowy - luzy i stukanie
Sprobuje sprawdzić poduszki silnika, odbój, no i ogólnie to wszystko co zasugerowaliscie. Mocowanie amortyzatora i sprężyny odpadają, bo w poprzedni weekend wymieniłem komplet amortyzatorów i było w porządku, a z szarpaniem i stukami walczę od jakiegoś czasu, próbując wszystko po kolei tak jak napisałem.