Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

A6 C5 Allroad zawieszenie pneumatyczne i wahacze

Zawieszenie
sabuk2006
Normalniak
Normalniak
Posty: 115
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

A6 C5 Allroad zawieszenie pneumatyczne i wahacze

Post autor: sabuk2006 » 07 paź 2020, 21:42

Witam,
Zwracam się z prośbą i szukam pomocy, do osób obeznanych z zestawieniem części zawieszenia pneumatycznego.
Jadąc po garbach słychać dochodzące stuki zawieszenia tylnego (strona kierowcy). Po sprawdzeniu wszystkich łączników, tulei wahaczy itd. nie znalazłem żadnych luzów, a stuki nadal występowały. Więc dziś postanowiłem wyciągnąć cały amortyzator wraz z miechem.
Po wyciągnięciu (bez rozkręcania zawieszenia) stwierdziłem, że górne mocowanie amortyzatora do poduszki miecha (a następnie do nadwozia) jest luz. Rozłączyłem miech od amortyzatora i wyraźnie widać gdzie jest problem. (zdjęcia)

Teraz pytanie,
Czy można dostać same gumowe gniazdo (poduszka) z metalową wkładką (mocowanie amortyzatora) czy ta część jest wciskana a może wklejana ?
Czy trzeba kupić cały kielich (górne mocowanie z poduszką włącznie) ale nasuwa się zaś pytanie, jak to połączyć z poduszką (miechem).
Jest tam dość gruba (jednolita) opaska szczelnie dociskająca miecha do tego kielicha, która jest nie rozbieralna.
Czy ktoś z kolegów już to przerabiał ?

p/s
Zawieszenia (pneumatyka) sprawna, amortyzatory gazowe (poprzednik wymieniał wszystkie) dość młode, ale te stuki przez rozlatującą się górną poduszkę mocowania amortyzatora są nie do zniesienia.

Proszę o jakieś rozwiązanie mojego problemu jak i o linki do zakupu tej części.

Pozdrawiam i dziękuję.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2020, 14:11 przez sabuk2006, łącznie zmieniany 1 raz.

sabuk2006
Normalniak
Normalniak
Posty: 115
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: A6 C5 Allroad zawieszenie pneumatyczne

Post autor: sabuk2006 » 10 paź 2020, 19:32

Witam,

Tak dla potomnych, trzeba kupić całe mocowanie z poduszka włącznie.
Mi się udało kupić w bardzo dobrej cenie, czyli 250zł (nówka)
Domyślam się, że po wymianie trzeba kodować wysokość zawieszenia ?
Proszę Was o potwierdzenie. Jaka jest tolerancja ? + / - (mm)

Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

alldi
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 01 gru 2014, 09:31
Imię: Rafał
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: PL

Re: A6 C5 Allroad zawieszenie pneumatyczne

Post autor: alldi » 11 paź 2020, 19:15

Zerknij tutaj: http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/C5/Al ... ingMod.pdf oraz https://www.youtube.com/watch?v=o2aeQ6bhu-Y
Powinno cos pomóc. Z ciekawości, kupiłeś miech na tył za 250 zł?

sabuk2006
Normalniak
Normalniak
Posty: 115
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: A6 C5 Allroad zawieszenie pneumatyczne

Post autor: sabuk2006 » 11 paź 2020, 20:46

alldi pisze:
11 paź 2020, 19:15
Zerknij tutaj: http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/C5/Al ... ingMod.pdf oraz https://www.youtube.com/watch?v=o2aeQ6bhu-Y
Powinno cos pomóc. Z ciekawości, kupiłeś miech na tył za 250 zł?
Witam,
Dzięki za zainteresowanie.

Sprawa była taka, że ktoś wystawił miech w zaniżonej cenie tzn. 79,00zł więc kupiłem. Gość (na drugi dzień) zadzwonił do mnie, że nie może zrealizować mojego zakupu, bo ktoś się pomylił z ceną. Przystałem na to (anulowałem) ale powiedziałem, że nadal jestem chętny zakupu.
Gościu powiedział (że w ramach rekompensaty i dogadania się ze mną), abym kupił normalnie (czyli 350.00zł) a mi stówkę włoży do paczki, którą już wysłał w piątek.
W poniedziałek lub we wtorek paczka powinna być u mnie, więc potwierdzę czy tak się zachował.

Mało tego, bo również kupiłem prawy miech (aby mieć tył nowy) u innego sprzedawcy też w zaniżonej cenie.
Ten też zadzwonił i po rozmowie kasa już wróciła na moje kontro.

Pozdrawiam.

p/s
alldi
Dobrze byłoby wypełnić swój profil (awatar)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

sabuk2006
Normalniak
Normalniak
Posty: 115
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: A6 C5 Allroad zawieszenie pneumatyczne

Post autor: sabuk2006 » 12 paź 2020, 17:12

Witam,

I tak jak sprzedający mówił przez telefon, dotrzymał słowa, 100 była w paczce.
W ramach uczciwości zadzwoniłem i podziękowałem osobiście, oraz wystawiłem odpowiednią opinię sprzedającemu.
Oczywiście kasa (z pierwszego zakupu) na konto też wróciła.

Zaraz po pracy do garażu i nowy miech siedzi już w aucie (40min roboty) no to próba, no i w końcu jest błoga cisza.

Pozdrawiam.

sabuk2006
Normalniak
Normalniak
Posty: 115
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: A6 C5 Allroad zawieszenie pneumatyczne

Post autor: sabuk2006 » 16 paź 2020, 17:50

Witam,
Nie zakładając nowego tematu prosiłbym o podpowiedź na temat wahaczy.

Po wymianie jednego tylnego lewego miecha z tyłu jest cisza), ale z przedniego zawieszenia delikatnie dochodziły stuki , a więc zakupiłem 2x przednie górne mocowanie amortyzatora. Podczas wymiany nie zauważyłem żadnych uszczerbków ale założyłem nowe.
Natomiast podczas wymiany (poduszek amortyzatorów z przodu) zauważyłem pęknięte manszety (osłony przegubów) z jednej strony zewnętrzna, z drugiej strony wewnętrzna. A więc zamówiłem wszystkie cztery szt. Dziś wymieniłem oczywiście wszystkie, ale rozpinając dolne wahacze zauważyłem tylko luz na sworzniu jak i z lewej tak i z prawej strony wahacza tylnego (czyli banan) Nie pomyślałem aby suwmiarką zmierzyć ich średnicę a mam zwrotnicę żeliwną i szukając tych bananów zauważyłem, że są dwa rodzaje, dwie średnice (domyślam się, że do żeliwnej będzie ten o mniejszej średnicy, ale nie jestem tego pewny)

Czy ktoś wymieniał te wahacze i jakiej firmy proponujecie ?
Widziałem wahacze firmy TRW, ale trochę drogie, czy jest jeszcze jakiś wybór ? cena - marka ?

Pozdrawiam.

sabuk2006
Normalniak
Normalniak
Posty: 115
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: A6 C5 Allroad zawieszenie pneumatyczne i wahacze

Post autor: sabuk2006 » 24 paź 2020, 14:19

Witam,
Ciągnąc dalej swój temat, dziś wymieniłem wahacze (banany) z dwóch stron firmy TRW w dobrej cenie.
Myślałem, że może to jakaś podróba (bo niska cena) ale jednak nie. Wymiana poszła dość szybko a części to oryginał TRW
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11943
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: A6 C5 Allroad zawieszenie pneumatyczne i wahacze

Post autor: mat1324 » 25 paź 2020, 16:46

TRW to taki tańszy Lemforder, bo obie firmy należą do ZFa.

sabuk2006
Normalniak
Normalniak
Posty: 115
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: A6 C5 Allroad zawieszenie pneumatyczne i wahacze

Post autor: sabuk2006 » 08 lis 2020, 14:43

mat1324 pisze:
25 paź 2020, 16:46
TRW to taki tańszy Lemforder, bo obie firmy należą do ZFa.
Witam,

Ciągnąc dalszy swój temat zawieszenia, wczoraj wymieniłem wszystkie wahacze (oprócz już wymienionych bananów TRW) z końcówkami włącznie, firma MS (Master Sport). Zauważyłem, że te zdementowane również były MS, a ile kto km ktoś na tym zrobił, to nie wiem, ale wszystkie były sprawne, tzn nie maiły luzów (jak wcześniejsze banany) i chodziły dość ciężko, a że lubię mieć auto sprawne to i tak wymieniłem. Dam znać jak to wszystko będzie się sprawowało, bo auto zostanie na dłużej ze mną, oczywiście została mi geometria zbieżności do zrobienia, której nie jestem w stanie sam zrobić.
Wahacze kupiłem jako "Premium" czyli 2 lata gwarancji 80000 km. zobaczymy pożyjemy. Wybrałem właśnie tą firmę bo tak szczerze, nie będę przepłacał na oryginalne LEMFÖRDER ( i być może, made in china ), tym bardziej że demontaż - montaż robię sam. Oczywiście skręcenie wszystkich wahaczy zrobiłem ze sztuką, czyli zwieszenie (nadal zablokowane) i podniesione do wysokości obciążeniowej (pozycja 2 na panelu zmierzona wcześniej) i dopiero skręcone.
Dla osób potomnych, dolne wahacze muszą być tylko i wyłącznie do Allroad (A6 C5 - 2.5TD / 2.7T / 4.2), góra do normalnej A6.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

sabuk2006
Normalniak
Normalniak
Posty: 115
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: A6 C5 Allroad zawieszenie pneumatyczne i wahacze

Post autor: sabuk2006 » 12 lis 2020, 21:46

Witam,
Dziś byłem na ustawieniu zbieżności tył i przód - jest OK.
Ale będąc w kanale zauważyłem delikatny przeciek z automatycznej skrzyni biegów (z wyjścia, prawego mocowania półosi - piasta półosi)
Domyślam się, że na tym wychodzącym mocowaniu jest wałek i uszczelniacz (simering) osadzony w korpusie skrzyni.
Chciałbym zniwelować ten wyciek, ale nie jestem pewny, czy wystarczy tylko taki uszczelniacz wymienić o nr 01V409399

I teraz proszę o pomoc.
1. Czy przy wymianie zmuszony jestem spuścić olej ?
2. Czy po demontażu prawej półosi, będzie tam śruba centralna, mocująca ten zabierak (piasta półosi)
3. Czy ten simering będzie pasował do mojej skrzyni na (nr podany wyżej) czy ewentualnie jeszcze coś musiałbym wymienić ?

Lewa strona jak i silnik suchy.

VIN:
WAUZZZ4Bx3N009368

Pozdrawiam.

P/S
https://allegro.pl/oferta/uszczelniacz- ... 9258938919
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2020, 15:34 przez sabuk2006, łącznie zmieniany 1 raz.

sabuk2006
Normalniak
Normalniak
Posty: 115
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: A6 C5 Allroad zawieszenie pneumatyczne i wahacze

Post autor: sabuk2006 » 16 lis 2020, 15:32

Panowie,
Nikt nie robił tego wcześniej aby odpowiedzieć na moje zapytania ?

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11943
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: A6 C5 Allroad zawieszenie pneumatyczne i wahacze

Post autor: mat1324 » 22 lis 2020, 21:27

Po odkręceniu wałka półosi wypłynie nieco oleju, ale nie musisz spuszczać całości. Na koniec jedynie dolejesz do pełna przez korek, który jest po prawej stronie półosi. Aby wyjąć wałek trzeba odkręcić śrubę centralną. Znalazłeś dobry numer uszczelniacza. Nic więcej nie potrzeba do wymiany. Na upartego jak olej będzie w złym stanie, to możesz go wymienić w całości luzując cała obudowę mechanizmu. Nie musisz jej zdejmować, a jedynie odsunąć od skrzyni. Przez powstałą szczelinę wszystko zleci. Litr oleju wystarczy. Możesz kupić np. FUCHS TITAN SINTOPOID 75W90 (ok. 40 zł za litr).

sabuk2006
Normalniak
Normalniak
Posty: 115
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: A6 C5 Allroad zawieszenie pneumatyczne i wahacze

Post autor: sabuk2006 » 23 lis 2020, 05:28

mat1324 pisze:
22 lis 2020, 21:27
Po odkręceniu wałka półosi wypłynie nieco oleju, ale nie musisz spuszczać całości. Na koniec jedynie dolejesz do pełna przez korek, który jest po prawej stronie półosi. Aby wyjąć wałek trzeba odkręcić śrubę centralną. Znalazłeś dobry numer uszczelniacza. Nic więcej nie potrzeba do wymiany. Na upartego jak olej będzie w złym stanie, to możesz go wymienić w całości luzując cała obudowę mechanizmu. Nie musisz jej zdejmować, a jedynie odsunąć od skrzyni. Przez powstałą szczelinę wszystko zleci. Litr oleju wystarczy. Możesz kupić np. FUCHS TITAN SINTOPOID 75W90 (ok. 40 zł za litr).
Witam,
Wielkie dzięki za odpowiedź, olej do skrzyni automatycznej mam jeszcze w zapasie chyba z 1.5L (po zakupie wymieniłem wszystkie oleje, filtry itd. jakie są w tym aucie, pompka z fajką też jest oraz VCDS)
A więc zamówię ten simering i wymienię, powinno być po tym zabiegu już sucho. Sprawdzę przy okazji bieżnię piasty półosi, ewentualnie lekko przytnę sprężynkę, ale w pierwszej kolejności zajmę się lampami xenon (już znalazłem regenerowane odbłyśniki z kaucją)
Dzięki i pozdrawiam.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11943
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: A6 C5 Allroad zawieszenie pneumatyczne i wahacze

Post autor: mat1324 » 23 lis 2020, 13:30

Tam nie ma oleju ATF, a jest przekładniowy. Przedni mechanizm różnicowy ma osobny układ.

sabuk2006
Normalniak
Normalniak
Posty: 115
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: A6 C5 Allroad zawieszenie pneumatyczne i wahacze

Post autor: sabuk2006 » 23 lis 2020, 19:01

mat1324 pisze:
23 lis 2020, 13:30
Tam nie ma oleju ATF, a jest przekładniowy. Przedni mechanizm różnicowy ma osobny układ.
Witam.
No tak masz rację, a olej 75W90 też mam, więc tylko doleję.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


Akumulatory samochodowe Audi A6 opony audi a6
Kalkulator OC
hamulce
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep Audi A6 :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Forum Audi Q7 ::
:: Chodzen.pl - Dealer, Serwis Toyota :: Lektor, jingle radiowe ::