Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Kopcenie 2.0 TDI 140KM BRE

Silniki wysokoprężne
_peran_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 18 gru 2019, 11:58
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Kopcenie 2.0 TDI 140KM BRE

Post autor: _peran_ » 21 paź 2020, 18:58

Witam, chciałbym się dowiedzieć dlaczego auto moje kopci. Sorki z góry, bo tematy już były ale nie uzyskałem odpowiedzi.

Może od początku. Kupiłem auto 2 lata temu od pewnego gościa (mam nadzieję, że stara mu się w trumnie na klatę zesra za oszustwo - życzę mu gorszego - wiem, że karma wraca spokojnie). Kopci na czarno jak z komina Batorego ale na 1 i 2 biegu. Od dwóch lat wymienione zostało. DPF, Turbo, Głowica, odmę, świece, chłodnica EGR, Przepływka, rozrząd. Do problemu dochodzilismy powoli, na krótki czas pomagało etc. Ale zawsze wracało do normy. Co do wtrysków ostatnio w jednym był podgięty przewód ale po wyprostowaniu i zrobie na ok jest cichsze auto. Po 3 specach od komputerów mam diagnozę, że są ok. Olej brała na początku po zmianie głowicy i uszczelki jak zalałem tak jest do tej pory. Czyli to by wykluczało pierścienie samo z siebie. Poza tym kopci tylko na czarno. Specyfikami był czyszczony wydech - jakimi? Nie wiem! Ja nie jestem mechanikiem zawodowym, mi się skończyły pomysły po głowicy ale mechanicy już też opuszczają ręce. Czy jest tutaj jakiś magik czy jak zwał anioł stróż który wie o co chodzi?? Auto ma moc jeździ normalnie tylko kopci. Elektrycznie, wiązkowo wszystko ok. Krótko mówiąc czarna magia. Ja naprawdę jestem cierpliwy ale byłem czarny jak kruk a już jestem siwy. Ktoś pomoże czy spuścić go z mostu?

A i poprzedni właściciel wgrał softa co miała niby 170km. A na pełnym baku nie mogłem zrobić 350 km. Teraz jest nowy oryginalny soft. Powrót do serii i spokojnie robie pona 800km
Ostatnio zmieniony 22 paź 2020, 06:18 przez _peran_, łącznie zmieniany 1 raz.

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Re: Kopcenie 2.0 TDI 140KM BRE

Post autor: krzychu973 » 21 paź 2020, 20:02

Za mało wiatru albo za dużo paliwa, myślę że byłeś u wymieniaczy , a nie mechanika albo nie chcesz płacić i Cię spuszczają.

_peran_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 18 gru 2019, 11:58
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Re: Kopcenie 2.0 TDI 140KM BRE

Post autor: _peran_ » 21 paź 2020, 21:24

Wymieniłem poł silnika za 10 tys a ty mi mowisz ze nie chce płacić? To fachura z Ciebie konkretna. Zaniżasz wartości tego forum. Nic nie wniosłeś do tematu.

Awatar użytkownika
kasmar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 11 sie 2013, 14:48
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rymanów

Re: Kopcenie 2.0 TDI 140KM BRE

Post autor: kasmar » 21 paź 2020, 22:03

Jeżeli piszesz że wymieniłeś wszystko to gumowe rury od turba pewno też, jeżeli nie to bardzo dokładnie je pooglądaj.
Najlepiej z pomocą kolegi na podnośniku (woda,pędzel i mydło) lub demontaż i sprawdź czy nie ma pęknięcia.
Przy normalniej pracy turbosprężarki ciśnienie jest utrzymywane, natomiast przy dużym doładowaniu ciśnienie rozszerza szczelinę i masz ubytek, nieprawidłowe spalanie i dym.
Przerobiłem ten temat w poprzednim samochodzie.
Audi A6 C7 Stage 1 (Gregor10) 209,8 KM - jest
Audi A6 C6 2009 - 2017
Audi A4 B6 2006 - 2009
Audi A4 B5 2003 - 2006

_peran_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 18 gru 2019, 11:58
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Re: Kopcenie 2.0 TDI 140KM BRE

Post autor: _peran_ » 21 paź 2020, 22:11

Nie wszystko ale wiekszosc. Nie mialem sygnalu od mechanikow o rurach. Bylo o innym ukladzie mowa o rurach i wymieniono. Jezeli to moze byc przyczyna to zglaszam to do mechaniora. Choc jezeli chodzi o turbo to ponoc sa cisnienia i wszystko ok. Dam do weryfikacji. Dzieki za pomoc.

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Kopcenie 2.0 TDI 140KM BRE

Post autor: motogold » 22 paź 2020, 10:44

Z moich doświadczeń,wiem,że dpf nie pozwala na kopcenie.Jeżeli Ty wymieniałeś dpf jak piszesz,to czy ktoś wcześniej go już nie wyciął programowo? Egr także ? Dziwne,że po wymianie właściwie wszystkiego dalej kopci.Jeżeli jest sprawny egr oraz prawidłowo działa dpf,to nie ma prawa kopcić.

_peran_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 18 gru 2019, 11:58
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Re: Kopcenie 2.0 TDI 140KM BRE

Post autor: _peran_ » 22 paź 2020, 11:48

motogold pisze:
22 paź 2020, 10:44
Z moich doświadczeń,wiem,że dpf nie pozwala na kopcenie.Jeżeli Ty wymieniałeś dpf jak piszesz,to czy ktoś wcześniej go już nie wyciął programowo? Egr także ? Dziwne,że po wymianie właściwie wszystkiego dalej kopci.Jeżeli jest sprawny egr oraz prawidłowo działa dpf,to nie ma prawa kopcić.

dlatego nie wiem już co mam robić. Ostatni mechanik mi mówil, że egr działa i nie jest zaślepiony. Chyba, że jest aly cza otwarty. Druga sprawa jeżeli chodzi o dpf.. to zakładali przy mnie wyjęty z opakowania. Dam wtryski jeszcze do przeglądu bo coś nie wierzę juz w te komputery.

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Re: Kopcenie 2.0 TDI 140KM BRE

Post autor: krzychu973 » 22 paź 2020, 17:46

_peran_ pisze:
21 paź 2020, 22:11
Jezeli to moze byc przyczyna to zglaszam to do mechaniora. Choc jezeli chodzi o turbo to ponoc sa cisnienia i wszystko ok. Dam do weryfikacji. Dzieki za pomoc.
Jeżeli Ty mósisz zgłaszać to jednak jeździsz do wymieniaczy, na to samo wskazuje że jeszcze pompki nie były sprawdzone przy wymianie głowicy.A możliwe przyczyny
takiego kopcenia dostałeś na tacy w pierwszym zdaniu ,tylko trzeba trochę bani użyć. <rotfl> <rotfl>

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Kopcenie 2.0 TDI 140KM BRE

Post autor: motogold » 23 paź 2020, 04:53

Popytaj na Forum,czy ktoś ogarniety jest tam,gdzie mieszkasz i może będzie umiał ci podpiąć do kompa i powiedzieć co i jak.To,że dpf założyli nowy przy tobie,to super.Tylko wiem,że po założeniu nowego ,trzeba jeszcze go odznaczyć programem.Po to właśnie jest dpf aby zatrzymywał cząstki sadzy i nie pozwalał na kopcenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga